A tegnapi időmérő edzésen gumifalba ütköző német Timo Glock nem állt rajthoz a mai futamon, mert a baleset következtében ötcentis vágás keletkezett a lábszárán. Két hét múlva Brazíliában viszont már versenyezhet. A Toyota így egy pilótával, a második helyről induló olasz Jarno Trullival vágott neki a szuzukai versenynek.
„Szorosabbra sikerült a rajt, mint arra számítottam, de sikerült megtartanom az első helyet, utána már csak magamra figyeltem, és nyomtam, ami a csövön kifért – nyilatkozta a verseny után Sebastian Vettel. – Spóroltam a gumikkal, így a biztonsági autó kiállása után sem volt gondom. Nagyszerűen működött minden, élveztem a verseny minden pillanatát. Nagyon örülök a győzelemnek." |
A problémamentes rajtot követően az élről induló német Sebastian Vettel (Red Bull) meg tudta őrizni pozícióját, a közvetlenül mögüle induló Trullit viszont megelőzte a brit Lewis Hamilton (McLaren).
Vettel nagyon hamar meglógott a mezőnytől, a második körben már 2.226 másodperc volt az előnye Hamilton előtt. Eközben Vettel csapattársa, Mark Webber – aki csak a boxutcából rajtolhatott, mert nem vett részt az időmérő edzésen azt követően, hogy a tegnapi szabadedzésen ripityára törte az autóját – erősen küzdött a technikával, az első öt körben kis túlzással többet volt a boxban, mint a pályán.
A verseny első felében nem sok említésre méltó esemény történt, igazán jelentős előrelépést senki sem produkált a rajtpozícójához képest. A 14. körben Adrian Sutil (Force India) belülről próbálta megelőzni a finn Heikki Kovalainent (McLaren), ám a manőver közben összeütköztek. Sutil megpördült, és bár mindketten folytatni tudták a versenyt, jelentősen visszaestek, kiszorultak az első nyolcból. A vb-pontversenyben vezető brit Jenson Button (Brawn) ennek az ütközésnek is köszönhetően került pontszerző helyre.
Sok előzést a folytatásban sem láthattunk, és a boxkiállások sem rajzolták át jelentősen a mezőnyt, igaz, Trulli visszavette a második helyét Hamiltontól. A brit előbb ment ki tankolni, míg az olasz még két kört meg tudott tenni, ez pedig elég volt neki ahhoz, hogy a kiállása után a világbajnoki címvédő elé jöjjön vissza.
A második kiállásokat követően 10 körrel a verseny vége előtt Vettel, Trulli, Hamilton, Barrichello (Brawn), Rosberg (Williams), Räikkönen (Ferrari) volt az első hat sorrendje.
A 46. körben a spanyol Jamie Alguesuari (Toro Rosso) a gumifalban kötött ki, beküldték a biztonsági autót, de a verseny állásán ez sem változatott jelentősen.
Vettel az egész versenyhétvégén remek munkát végzett, szombaton megnyerte az időmérő edzést, a futamon pedig hiba nélkül versenyezve rajt-cél győzelmet aratott.
Mögötte Trulli, Hamilton, Räikkonen, Rosberg, Heidfeld, Barrichello és Button a pontszerzők sorrendje, ez pedig azt jelenti, hogy az összetettben második helyen álló Barichello egy ponttal csökkentette hátrányát az összetettben vezető Butonnal szemben, míg Vettel 16 ponttal van lemaradva az angoltól.
JAPÁN NAGYDÍJ, SZUZUKA | ||
1. Vettel | Red Bull-Renault | 1:28:20.443 |
2. Trulli | Toyota | +4.877 |
3. Hamilton | McLaren-Mercedes | +6.472 |
4. Räikkönen | Ferrari | +7.940 |
5. Rosberg | Williams-Toyota | +8.793 |
6. Heidfeld | BMW | +9.509 |
7. Barrichello | Brawn-Mercedes | +10.641 |
8. Button | Brawn-Mercedes | +11.474 |
9. Kubica | BMW | +11.777 |
10. Alonso | Renault | +13.065 |
11. Kovalainen | McLaren-Mercedes | +13.735 |
12. Fisichella | Ferrari | +14.596 |
13. Sutil | Force India-Mercedes | +14.959 |
14. Liuzzi | Force India-Mercedes | +15.734 |
15. Nakadzsima | Williams-Toyota | +17.973 |
16. Grosjean | Renault | +1 kör |
17. Webber | Red Bull-Renault | +2 kör |
NEM FEJEZTÉK BE | ||
Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | 45 |
Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 26 |
Glock | Toyota | 15 |
1. Button | 85 pont |
2. Barrichello | 71 |
3. Vettel | 69 |
4. Webber | 51.5 |
5. Räikkönen | 45 |
6. Hamilton | 43 |
7. Rosberg | 34.5 |
8. Trulli | 30.5 |
9. Alonso | 26 |
10. Glock | 24 |
11. Kovalainen | 22 |
12. Massa | 22 |
13. Heidfeld | 15 |
14. Kubica | 9 |
15. Fisichella | 8 |
16. Sutil | 5 |
17. Buemi | 3 |
18. Bourdais | 2 |
1. Brawn-Mercedes | 156 pont |
2. Red Bull-Renault | 120.5 |
3. Ferrari | 67 |
4. McLaren-Mercedes | 65 |
5. Toyota | 54.5 |
6. Williams-Toyota | 34.5 |
7. Renault | 26 |
8. BMW | 24 |
9. Force India-Mercedes | 13 |
10. Toro Rosso-Ferrari | 5 |