– Az utolsó Magyar Nagydíja – kicsit azért megviseli a tudat?
– Nem különösebben. Rendben, Ausztráliában és Monacóban voltak emiatt nehezebb pillanataim, hiszen azért jó lett volna legalább egyszer dobogóra kerülni Melbourne-ben hazai pályán, valamint harmadszor is nyerni Monte-Carlóban. Spa még kicsit hiányozni fog, de meghoztam a döntést, és kitartok mellette. Ezeket a versenyeket is ugyanolyan erőbedobással teljesítem, mint az elmúlt években, vagyis e tekintetben semmi sem változik. Egy ideig most valószínűleg nem versenyzek Budapesten, ezért most szeretnék jó eredménnyel búcsúzni Magyarországtól.
– Melyik volt nálunk a kedvenc versenye?
– Természetesen a kétezer-tízes, amikor legyőztem Fernando Alonsót és Sebastian Vettelt, és megnyertem a futamot. Először egyébként kilencvennyolcban sportautókkal versenyeztem a Hungaroringen, azóta is mindig szívesen járok vissza ide. Mindenki barátságos és kedves.
– Valójában miért éppen most döntött úgy, hogy vége?
– Azt gondoltam, hogy a bejelentésem után kevesebb kérdést kapok ezzel a témával kapcsolatban, de tévedtem. Sokat gondolkoztam rajta már a múltban is, de akkor úgy éreztem, van még bennem tartalék, amit bizonyítottam is, hiszen tavaly futamokat nyertem, és az idén is harcban állok – Silverstone-ban éppen csak lemaradtam a győzelemről. A Nürburgringen is volt esélyem, csak ott meg levált a kerék az autóról a kiállásomnál. Látszik, még mindig képes vagyok bizonyítani magamnak és a csapatnak, úgyhogy nem is lett volna helyes hamarabb abbahagynom. Jövőre viszont az új szabályok miatt annyira megváltozik az egész F1, hogy egyszerűen nincs elég motivációm belevágni, jobbnak láttam teljesen más kihívást választani. Természetesen a jelenlegi munkám is nagyon élvezetes, de érdekes lesz visszatérni a sportautókhoz.
– Melyik volt a legkedvesebb és a legszörnyűbb élménye az F1-ben?
– A legjobb az első győzelmem volt, a legrosszabb pedig a kétezer-tízes abu-dzabi verseny, amikor elvesztettem a világbajnokságot.
– Emiatt egyébként meddig rágódott?
– Hát, jó néhány hónap telt el, az biztos. Ennek ellenére végtelenül büszke vagyok arra az idényemre, és a tényre, hogy az utolsó futamig harcban álltam a világbajnoki címért. Nem sok F1-es versenyzőnek adatik meg, hogy megküzdjön a bajnokságért, én elmondhatom ezt magamról. Lewis Hamilton azért világbajnok, mert kétezer-nyolcban az utolsó verseny utolsó kanyarjában megelőzött egy autót – néha csupán ennyin múlik minden az F1-ben.
MIN VÁLTOZTATNA? MENNYIRE VOLT NEHÉZ FIATALON ÁTJÖNNI EURÓPÁBA? VOLT OLYAN PILLANAT, AMIKOR FELADTA? A TELJES INTERJÚT KERESSÉK A PÉNTEKI NEMZETI SPORTBAN!