A tegnapi időmérő edzés megint a Red Bullokról szólt: Mark Webber indulhatott az élről, miután sikerült megvernie az idényben eddig három futamon is az első helyről rajtoló Sebastian Vettelt. Az ausztrál pilóta így az idén másodszor indulhatott az élről. A harmadik leggyorsabb Lewis Hamilton volt a barcelonai időmérőn. A hazai közönség előtt versenyző Fernando Alonso negyedikként rajtolhatott, de lemaradása csaknem egy másodperc az élen állóktól.
Az időmérő után különböző szabályszegések miatt Vitalij Petrov, Timo Glock, Karun Chandhok és Lucas di Grassi is öt rajthelyes büntetést kapott.
Tavaly Jenson Button nyerte meg a versenyt, miután az első helyről indulhatott. Ez nem jelentett meglepetést, ugyanis az első rajtkocka általában futamgyőzelmet ér Barcelonában.
Kovalainen nem tudott felállni a rajtrácsra, be kellett tolni a boxba. Az első kanyarban Vettel mindent megpróbált, hogy megelőzze csapattársát, de végül nem történt változás az élmezőnyben. Rosberg és Kubica azonban több helyet is veszített az elején.
Massa és Sutil több pozíciót is javított, így a brazil a hetedik helyre zárkózott fel, közvetlenül volt csapattársa, Michael Schumacher mögé.
A barcelonai pálya gyors, közepesen gyors és lassú kanyarok kombinációja, így rendkívül megterheli a gumikat, tehát az a versenyző, aki jól tud spórolni az abroncsokkal, várhatóan nagy előnyre tesz szert riválisaival szemben.
Vettel nem igazán tudott közelebb kerülni Webberhez, ráadásul gyakran kellett a visszapillantójába tekintenie, mert Hamilton a második helyét kezdte fenyegetni. Kovalainen után Bruno Senna volt a második kieső, miután kicsúszott, és a gumifalba csapódott.
A verseny első részének legnagyobb izgalmát Rosberg szolgáltatta, aki azelőtt indult el, hogy a jobb első kerekét rögzítették volna a szerelői. Az első kerékcserék után Alonso jóval közelebb tudott kerülni Vettelhez, Hamilton pedig meg is tudta előzni a németet. Schumacher is jól jött ki az első körből, ugyanis két körrel hamarabb ment ki Buttonnál, és be tudott jönni a címvédő elé.
Schumacher ragyogóan fogta rendre a belső ívet a hosszú célegyenesben, így Button beragadt a német mögé, ráadásul Massa egyre közeleb került kettejükhöz. A lekörözendő versenyzők nem egy alkalommal okoztak problémát az elengedéseknél, ennek a Ferrari brazilja is megitta a levét, Chandhok „megrongálta" Massa első vezetőszárnyát. Ám érdekes módon a Ferrari mérnökei szerint így még gyorsabbak is voltak, mint azelőtt.
Schumacher az ötödik helyen feltartotta a mezőnyt, így az első négy helyezett versenyző jól el tudott húzni a többiektől. Webber nagyjából tíz másodperccel ment az élen, ugyanakkor Vettel közelről követte Hamiltont a második helyen.
A Circuit de Catalunyát ugyanúgy Barcelonának adja a világ, mint a Hungaroringet Budapestnek, pedig ami a mi esetünkben Mogyoród, az Katalóniában Montmeló. A kilencezres lélkeszámú kisváros neve ugyanúgy a legritkább esetben kerül be a tudósításokba, mint a Gödöllői-dombságban fekvő község.
A sok problémát okozó Chandhok, valamint a vele összetűzésbe keveredő Buemi számára is véget ért a verseny, miközben az élen nem történt változás. Akik nem számítottak nagy izgalmakra és sok előzésre, azok nem tévedtek sokat...
Az 54. körben Vettel elhagyta a pályát, és mivel kicsit az autója is megsérült, ki kellett állnia a boxba, aminek következtében elvesztette a harmadik helyet is, amit a hazai közönség legnagyobb örömére Alonso szerzett meg. Vettelnek az is nagy nehézséget okozott, hogy az autóját a pályán tartsa.
Hamilton az utolsó előtti körben defektet kapott, így számára rendkívül balszerencsésen ért véget a hétvége. Vettel nagy nehezen behozta az autóját a harmadik helyre, Alonso pedig a spanyol szurkolók előtt a második helyen haladt át a célvonalon. Schumacher, Button, Massa, Sutil, Kubica, Barrichello és Alguersuari a további pontszerzők sorrendje. Alonso a pontversenyben három pontra megközelítette az élen álló Buttont.
A NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY | ||
1. Webber | Red Bull-Renault | 1 óra 35:44.101 |
2. Alonso | Ferrari | +24.065 |
3. Vettel | Red Bull-Renault | +51.338 |
4. M. Schumacher | Mercedes | +1:02.195 |
5. Button | McLaren-Mercedes | +1:03.728 |
6. Massa | Ferrari | +1:05.767 |
7. Sutil | Force India-Mercedes | +1:12.941 |
8. Kubica | Renault | +1:13.677 |
9. Barrichello | Williams-Cosworth | +1 kör |
10. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
11. Petrov | Renault | +1 kör |
12. Kobajasi | BMW-Sauber | +1 kör |
13. Rosberg | Mercedes | +1 kör |
14. Hamilton | McLaren-Mercedes | +2 kör |
15. Liuzzi | Force India-Mercedes | +2 kör |
16. Hülkenberg | Williams-Cosworth | +2 kör |
17. Trulli | Lotus-Cosworth | +3 kör |
18. Glock | Virgin-Cosworth | +3 kör |
19. Di Grassi | Virgin-Cosworth | +4 kör |
NEM ÉRT CÉLBA | ||
Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 43 |
Chandhok | HRT-Cosworth | 28 |
De la Rosa | Sauber-Ferrari | 19 |
Senna | HRT-Cosworth | 1 |
Kovalainen | Lotus-Cosworth | 1 |
PILÓTÁK | |
1. Button | 70 pont |
2. Alonso | 67 |
3. Vettel | 60 |
4. Webber | 53 |
5. Rosberg | 50 |
6. Massa | 49 |
7. Hamilton | 49 |
8. Kubica | 44 |
9. M. Schumacher | 22 |
10. Sutil | 16 |
11. Liuzzi | 8 |
12. Barrichello | 7 |
13. Petrov | 6 |
14. Alguersuari | 3 |
15. Hülkenberg | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | |
1. McLaren-Mercedes | 119 pont |
2. Ferrari | 116 |
3. Red Bull-Renault | 113 |
4. Mercedes | 72 |
5. Renault | 50 |
6. Force India-Mercedes | 24 |
7. Williams-Cosworth | 8 |
8. Toro Rosso-Ferrari | 3 |