NB I: hatmilliós nézettség a közszolgálati tévécsatornákon

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.06.05. 14:01
Négy tévécsatorna összesen 230 óra közvetítéssel hatmillió nézőt ért el az élvonalbeli labdarúgó-bajokság 2012–2013-as idényében. Az M1-et vasárnaponként nézték a legtöbben, így a Fradinak az Újpest és a Debrecen elleni, kiemelkedő nézettségeket produkáló mérkőzését. A Kossuth és a Régió Rádió összesen mintegy 44 órában közvetített és tudósított.

A magyar bajnokság 2012–2013-as idényének mérkőzéseit az ismétlésekkel együtt több mint 230 órában sugározták a közszolgálati tévécsatornák. Az NB1-es találkozókat az M1 és a Duna élőben közvetítette, az M2 és a Duna World pedig ismétléseket adott a késő esti órákban.

A Nielsen Közönségmérés adataiból kiderül, hogy a bajnokság közvetítései a teljes 2012–2013-as szezonban a négy adón összesen több mint hatmillió nézőt értek el hosszabb-rövidebb időre, ami azt jelenti, hogy a teljes népesség 66.4 százaléka találkozott valamelyik mérkőzéssel. Egy néző átlagosan nyolc mérkőzésbe nézett bele, a férfiak körében ez a szám valamivel magasabb – tíz mérkőzés – volt.

A NB I-es szezon alatt az M1 élő közvetítéseit átlagosan a tévézők 10.5 százaléka választotta, ami az őszi és a tavaszi szezonban is magasabb volt az M1 átlagos közönségarányánál. Ez vasárnap délutánonként 350 ezer fős nézettséget és 11 százalék körüli közönségarányt jelent, míg a szombati mérkőzések nézettsége és közönségaránya is ennél valamivel alacsonyabb volt. (Nézettség 200 ezer fő, közönségarány 9.7 százalék a teljes népesség körében.) A szombati találkozókra átlagosan 660 ezren kapcsoltak oda adásonként, míg a vasárnapi mérkőzések elért közönsége alkalmanként meghaladta az egymillió főt.

Az OTP Bank Liga M1-es közvetítései közül kiemelkedő nézettséget ért el 2013. március 10-én a FTC–Újpest derbi 596 ezer fős nézettséggel, ami több mint kétszerese az M1-es közvetítések átlagának. A mérkőzés ideje alatt az M1 volt a legnézettebb magyar csatorna. Ahogy azt a sporteseményeknél megszokhattuk, a férfinézők körében az átlagosnál jóval magasabb arányokat találhatunk: az említett meccs a férfiak körében például 22.9 százalékos közönségarányt ért el.

Hasonló eredményt hozott a Debrecen–FTC labdarúgó-mérkőzés is május 26-án: 540 ezer fős nézettséggel és 15.5 százalékos közönségaránnyal ez volt a szezon második legnézettebb meccse.

A fiatalabb, 18–49 éves nézők körében a mérkőzés igen magas, 14.3 százalékos közönségarányt ért el.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik