Évek között sítalpakon – Csinta Samu publicisztikája
ALAPVONAL. Vélhetően igen konzervatív neveltetésem okán a karácsony és január első napjai közötti periódus számomra változatlanul a családdal és barátokkal töltendő időszak.
A küzdelem és a felkészülés éve volt – Pór Károly publicisztikája
ALAPVONAL. A válogatott már 13 mérkőzés óta veretlen hazai pályán, a hollandok ellen sikerült megszakítani egy 1985-től íródó, kilencmeccses vereségszériát, legyőztük a világranglistán most már előttünk lévő törököket és az Eb-n több elit ligás játékossal büszkélkedő skótokat is.
Mesterséges marhaságok – Őri B. Péter publicisztikája
ALAPVONAL. Milák edzőjének személye annyira titkos, hogy még a NASA sem találta meg a GPS-koordinátáit. Egyes jelentések szerint Yoda mester úszott Kristóf mellett, és azt suttogta: »Gyorsabban, fiatal padavan!«
Gólok az örökkévalóságnak – Ballai Attila publicisztikája
ALAPVONAL. Ha egyebet nem adott volna a »Nemzet bombázói«, a Nemzeti Sportrádió és a Nemzeti Sport közös játéka, mint azt, hogy a helyére emelte az 1966-os magyar–brazilt és a héroszait, már bőven megérte. A mai fiatalok olyan gólokon álmélkodhattak, amelyekről talán el sem hitték eddig, hogy magyar lábakról zúdultak, ívelődtek be világklasszis ellenfelek, kapusok hálójába.
ALAPVONAL. A legtöbb tradicionális futballrajongó vonakodik az új statisztikai megközelítésektől, de a mai napig rengeteg, a sportágban dolgozó szakember és kolléga viszonyul úgy a fejlett statisztikai mutatókhoz, hogy nem tartja őket fontosnak, egyszerűen nem hisz bennük, pedig…
ALAPVONAL. Attól kezdve ólomsúlyú Alekszejevként csapkodtam a fát a csűrben – ahogy az a képaláírásban szerepel: mint a répát – észre sem véve a rám ereszkedő alkonyatot.
ALAPVONAL. Ha a közélet valamely terepére még igaz, akkor a sportra mindenképpen, hogy ha művelői és követői nem is mindig és feltétlenül a jót cselekszik – lásd győzni mindenekfelett –, de a rosszal szemben még a jót méltányolják.
Hasznos versenyfutás – Bobory Balázs publicisztikája
ALAPVONAL. Az a legfontosabb, hogy egyre több olyan együttest látok, ahol szanálják a nem megfelelő minőségű importot, és a magyar játékosok kerülnek előtérbe.
A FIFA-gála hanyatlása – Bodnár Zalán publicisztikája
ALAPVONAL. Nagy magyar sportdiplomáciai siker már az is, hogy egyáltalán maradhatott, és Infantino most már úgy nyilatkozik: gyökeret eresztett a futballnyelvben, hogy ha születik egy hatalmas gól, rögtön azt mondják rá: Puskás-díjat neki!
Lánchíd, tetőolvadással – Csurka Gergely publicisztikája
ALAPVONAL. A Duna Arénában éles kontrasztként nagyjából minden a helyén van, még azután is, hogy a 2017-es lelátóméret nagyjából a 40 százalékára csökkent. Ötezren így is beférnek, ha meg csak a fél medence van használatban, 3500-as kapacitással lehet számolni.
ALAPVONAL. A szponzorációs koncepció a labdarúgó Bajnokok Ligáját vagy a Német Kupát idézi, kevés támogatót várnak, több pénzért, ezen a szinten még több ellenszolgáltatásért. Aligha véletlen, hogy a főszponzort, illetve az autószállítót leszámítva a négy »lóvés« partner a 2018–2019-es sorozat óta kitart a Tournee mellett.
ALAPVONAL. Borítékolható viszont, hogy a január 13-án a budapesti Operaházban rendezendő Év sportolója gála ezúttal is látványos és emlékezetes kereteket jelent majd az év nagy sportsikereire való visszaemlékezéshez. És ennek most azért tulajdonítok különleges jelentőséget, mert egy másik rangos díjkiosztó esemény ebben az évben a virtuális térbe költözött, és én ebben most korántsem a digitalizáció újabb diadalát látom.
Nincs olyan kicsiny magyar közönség, amely ne érezné fontosnak, hogy így zárjon le egy találkozót. És nincs olyan szerény létszámú magyar szurkolótábor, amely idegenben ne harsogná túl az ellenfél drukkereit – ha arra csöpp esélye is adódik.
Rekviem egy ácsolt sorfalért – Csillag Péter publicisztikája
ALAPVONAL. Lassan-lassan az átalakuló, eredeti vegyértékeit elveszítő amatőr futballélet néprajzi emléktárgyaiként kell tekintenünk a házilag fabrikált darabokra. A hajdan egy-egy csapat teljes futballkörnyezetét meghatározó leleményes részletek ma már sokszor csak múltból itt felejtett, bosszantó elemként torlaszolják el a korszerűsödés fényes útját.
ALAPVONAL. Egyelőre hagyjuk a norvégokat, vasárnap nem őket kell legyőzni. Az még ráér, legkésőbb a 2027-es magyarországi vb-n vagy a 2028-as olimpián.
ALAPVONAL. Istenem, sóhajtottam, Kékessy Andrea éppoly gyönyörű, mint Regőczy Krisztina, csak »mágikusabban« az, s járt volna neki (is) a legfényesebb medália.
ALAPVONAL. Ma este semleges pályán, a bécsi Stadthalléban egészen más erőviszonyok között találkozik a két együttes, miközben a tét változatlan: a döntőbe jutás. De talán – és remélhetőleg – más lélekállapotban is, hiszen az előzetesen körvonalazott feladatot messze túlteljesítve kezdheti a női kézilabda-válogatott az Eb eddigi legnehezebb mérkőzését.
Egyre viruló kékek – Cselőtei Márk publicisztikája
ALAPVONAL. „Bajnokesélyes a Chelsea?” – teszik fel a kérdést sorra a brit szaklapok, a klub viszont minden ehhez hasonló felvetést igyekszik elhessegetni. Legalábbis kifelé.