Turánék kategória-ötödikek – az abszolútban Solberg vezet

Vágólapra másolva!
2011.06.17. 22:08
null
Turán Frigyesék Ford Fiestája jól bírta a „kiképzést”
Címkék
Kezdjük a magyar szempontból legfontosabb hírrel: Turán Frigyes és Zsiros Gábor elégedett – s joggal elégedett. A Synergon Turán Motorsport párosa jócskán felgyorsult a korábbiakhoz képest, s úgy teljesítette az autógyilkos Akropolisz-rali első napját, hogy a Ford Fiestán egyetlen karcolás sem esett. Az abszolút értékelésben a 14. a Super2000-es kategóriában pedig az ötödik helyről várja a folytatást a magyar kettős.

 

„Tudnánk ennél még gyorsabban is menni, de az talán már túlságosan kockázatos lenne – mondta Turán Frigyes. – Ez a verseny már önmagában is rejt rizikót, elég csak az éles sziklákat említeni és azt, hogy miközben ötven fok van az autóban, némelyik szakasz harminckilenc kilométer hosszú. Szóval nem gyerekjáték! Fejben dől el minden: meg kell találni az arany középutat, hogy elég gyorsak is legyünk, de még az autóra is vigyázzunk. Amely egyébként tökéletesen működik. Miközben az ellenfelek hullanak, mint a legyek, a mi Ford Fiestánkban egyetlen csavar sem lazult meg. Hihetetlen, mennyire jól bírja a kiképzést!” – dicsérte a technikát Turán, a csapat meg őt dicsérte, mert tényleg nagyon vigyázott az autóra, s a görög viadalon ez lehet a siker egyik titka.

Turánék egyébként jelentősen felgyorsultak az utóbbi versenyekhez képest: kilométerenként egy másodpercet faragtak a hátrányukból az éllovasokhoz képest, ami nagyon sok, és reményt ad a felzárkózásra.

„Jó érzésekkel várjuk a szombatot, hiszen remek napon vagyunk túl. Az ötödik hellyel elégedett vagyok, úgy meg aztán pláne, hogy lehet még előrébb is kerülni, igaz, mögöttünk is közel vannak az ellenfelek. Jó kis csatára számítok, a világbajnokságon nem is várhat mást az ember” – mondta Turán Frici.

Az abszolút értékelésben Petter Solberg tetemes, csaknem 52 másodperces előnnyel vezet. A norvégok korábbi világbajnokát nem érdekelte, hogy szombaton ő takarítja az utakat, inkább arra törekedett, hogy a lehető legtöbb előnyt gyűjtse estig, így azután a hat gyorsasági szakasz közül négyet meg is nyert.

Még úgy is, hogy rengeteg időt elvesztegetett, amikor beszorult a féltengelytöréssel küszködő Jari-Matti Latvala mögé.

„Hosszan, hosszan mentem mögötte. Nagyon hosszan. Hamarabb félre kellett volna húzódnia, mert így nekem nagyon rossz volt. Rengeteg időt elvesztettem – panaszkodott Solberg, aki mögött a második helyen a világbajnoki címvédő Sébastien Loeb száguld. Ő túl van egy defekten, ami miatt az ötödik helyre csúszott vissza a nap folyamán, ám Mikko Hirvonen és Sébastien Ogier is lelassított az utolsó szakaszon a minél jobb (értsd, a takarítást elkerülendő minél későbbi) rajtpozíció érdekében. Ezt hívják taktikának. Kérdés, a végén nem hiányzik-e majd az a néhány másodperc...

Szombaton 7 gyorsasági szakasz vár a mezőnyre Görögországban.

AKROPOLISZ-RALI, A VB 7. FUTAMA, LUTRAKI

Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után: 1. Petter Solberg, Chris Patterson (norvég, brit, Citroën DS3 WRC) 1:39:24.2, 2. Loeb, Elena (francia, Citroën DS3 WRC) 51.6 mp h., 3. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Fiesta WRC) 55.3 mp h., ...14. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (magyar, Ford Fiesta S2000) 6:44.9 p h.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik