Ha hihetünk az oldalnak, akkor Ronaldo "hangárjában" 18 drágábbnál is drágább autó áll, mintegy 4,6 millió dollár (kb. 1,03 milliárd Ft) értékben. És ehhez még gyorsan hozzá csapjuk a legújabb szerzeményt, a cirka 100 millió Ft-ot érő Lamborghini Aventadort. A biztos számot persze legfeljebb csak maga a tulajdonos és/vagy könyvelője tudná megmondani...
Aston Martin D9
Az angol sportautógyártás zászlóshajója 2007 óta falja a kilométereket a világ jól aszfaltozott útjain. Ha nem is a gaydoni gyár legdrágább modelljéről van szó, azért a 120 ezer fontos (kb. 42 millió Ft) árat kihúzott derékkal lehet aláírni a számlán. Ennyi pénzért pedig egy átkozottul jó autót kapunk, ami a Ford speciális, széltében-hosszában variálható könnyített platformjára épült. Az alumínium és kompozit elemekből álló kasztni és az ugyancsak alumíniumból készült motor súlyából is sikerült lefaragni (utóbbi esetben majd' 12 kilót), így a szépséges angol járgány igen meggyőző menetteljesítményre képes. Angolos eleganciával préselődhetünk bele a bőr ülésbe, miközben igyekszünk két rendőrlámpa között a gyár által megadott 4,8 másodperc alatt elérni a 100 km/h-s tempót. A vége valahol 300 körül van, amit a világért sem próbálna ki közúton egyetlen felelősségteljes ember sem.
Audi Q7
Ha nem a Real Madrid egyik beszállítója lenne a német márka, CR aligha vette volna meg az anyahajó méretű SUV-t (Sport Utility Vehicle, azaz sportos szabadidő autó). Mert ugye súlyadó, kötelező biztosítás, parkolóhely... hadd ne soroljuk. Persze, nem erről van szó, de hiába a 300 lóerő fölötti teljesítmény, ez mégiscsak egy 2,5 tonnás monstrum
Audi RS6
Ezt is nevezhetnénk családi autónak, végül is egy szép, üzletemberekhez méltó limuzin. Azzal az apró különbséggel, hogy a motortérben egy 5 literes, 580 lóerős V10-es dolgozik, ami alig több mint 4 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra az autót, aminek a végsebessége 303 km/h.
Audi R8
Úgy sejtjük, hogy Ingolstadt büszkeségének erősebbik változata, az 5,2 literes, 525 lóerős FSI motorral szerelt változata áll hősünk gyűjteményében. A szénszál-erősítésű műanyag (CFK) elemekből és speciális alumíniumból készült karosszériának köszönhetően a hatalmas kupé viszonylag könnyű, így az irdatlan erejű motor 4,1 másodperc alatt gyorsítja 100-ra, 12,4 szekundum alatt pedig 200 km/h-ra. A móka valahol 313 km/h-nál ér véget. Ezért cserébe a 14,9 literes kombinált fogyasztás – szinte ajándék.
Bentley Continental GT Speed és GTC
Van egy csomó dolog a nemzetközi labdarúgás világában, amit nem értünk pontosan. Ezek egyike az, hogy miért vesz valaki két, majdnem tök egyforma autót? Külsőre van különbség? Elhanyagolható. Jó, a GTC-nek nyitható a teteje – de csukható is, tehát minek kell egy kupé, ami ugyanúgy néz ki, mint a kabrió zárt tetővel. Rendben, a Speed valamivel tökösebb járgány: 592 lovas motorja 4,3 másodperc alatt gyorsítja százra, ami tényleg lényegesen kevesebb, mint a GTC által felmutatott 5,1 szekundum. A végsebesség terén 326–314-re nyer a GT Speed – de akkor sem értjük...
BMW M6
Kezdő sportkocsibarátok, vagy lehiggadt száguldozók autója: komoly megjelenése mellé komoly teljesítmény dukál, amiről az 5 literes V10-es gondoskodik szerény 507 lóerővel. Az 520 Nm-es nyomatékért és a 4,1 másodperces százas gyorsulásért cserébe a végsebességet 250 km/h-ban maximálták.
Bugatti Veyron
Tulajdonképpen minden családba kellene egy ilyen autó: a Volkswagen konszern büszkesége a legerősebb, leggyorsabb és legdrágább sorozatgyártású autó a világon. Az alapmodellben egy 8 literes, 16 hengeres motor dolgozik, ami kicsivel több, mint 1000 lóerős (4 turbófeltöltő teszi a dolgát), e mellé jön még 1500 Nm nyomaték, amit a dupla kuplungos, hétsebességes DSG váltó továbbít a tengelyekre. A kis játékszer így nevetségesen rövid idő, mindössze 2,46 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, 9,8 alatt van 240-nél, 16,7 alatt 300-nál, és bizony ezt is le lehet írni: 55 másodperc elég, hogy 400 km/h-val repesszünk – mondjuk egy versenypályán, egy repülőtéren, vagy a Bonville sóstó medrében. A vége valahol 407 km/h-nál van, de a Guinness-rekord beállításakor két futam során 431,072 km/h-t regisztráltak a regisztrálók. A potom egymillió eurót (ma kb. 290 millió Ft) kóstáló járgányból 2005 óta tucatnyi változat készült, de így is csupán 300 darab talált eleddig gazdára. Tudjuk, kinél van az egyik...
Ferrari 599 GTB Fiorano
A szépséges olasz gép az 575M Maranello helyét vette át 2007-ben, és lett a cég egyik legsikeresebb modellje. Sok csodálkozni való ezen nincs is: a Pininfarina stúdió által tervezett kasztni gyönyörű, a 6 literes V12-es bivalyerős (620 LE, 608 Nm), és megy, mint a rakéta: 330 km/h a vége – ezt még Messi sem éri utol...
Ferrari 599 GTO
Most azért kicsit úgy vagyunk, mint pár kezdéssel feljebb a Bentley-k esetében: az 599 GTB és GTO között jóformán semmi különbség nincs – még csak a teteje sem nyitható egyiknek sem. Akkor meg minek? Talán azért, mert a GTO a versenypályára tervezett 599XX utcai változata, amiből alig néhány tucatot gyártottak – persze, hogy nekem is kéne egy belőle... A motor ugyanolyan, mint a GTB-ben, már eltekintve attól a csekély +50 lóerőtől. Ehhez jön, hogy a GTO kb. 100 kilóval könnyebb, így aztán kicsivel gyorsabb is: 335 km/h-nál parancsol megálljt a sebességmérő mutatója.
Ferrari F430
A tipikus futballista-autót 2004 és 2009 között gyártották Maranellóban, ez váltotta le a 360-ast, és készítette elő a terepet a 458-nak. A 4,3 literes V8-as megbízhatóan szállítja a 483 lóerőt és a 465 Nm-t. Négy másodperc alatt százon van, és 315-ig meg sem áll. Kell ennél több a teljes élethez?
Lamborghini Aventador LP700-4
A fentebb és lentebb sorolt luxus autók tulajdonosa február 5-én ünnepelte 27. születésnapját. Ebből az alkalomból lepte meg magát, József Attilához hasonlóan, egy verssel.. helyett egy durván 255 ezer euróba (kb. 75 millió Ft) kerülő Lamborghinivel (ami lehet, hogy 300, 350 vagy 400 ezer euró – ahány forrás, annyi érték, de egy biztos: nem olcsó). Gyönyörű autó, szó se róla, de a kelleténél gyorsabban fog betelni a szervizkönyve...
Maserati GranCabrio
Végre valami különleges: pedig ez az egyik legolcsóbb modell a gyűjteményben, de egyúttal az egyik legszebb is. A Pininfarina által tervezett karosszériára elektromosan mozgatható vászontető borul, ha kellemetlenkedni találna az időjárás. A kategóriában különlegesen hosszúnak számító tengelytáv – a gyár szerint – kényelmes utazást biztosít négy átlagos termetű felnőtt számára is. Az autóban 4,7 literes V8-as motor duruzsol és ad le 440 lóerőt, ami 4,9 másodperc alatt gyorsítja 100-ig a járgányt. A végsebessége 295 km/h, ami már CR haját is össze tudja borzolni. Ne feledkezzünk meg a tényről, hogy ilyet autóval csapat Mario Balotelli is!
Mercedes-Benz C220 Cdi
Ezt a bekezdést nem kívánjuk bő lére ereszteni, mert nem lenne méltó. Minden tiszteletünk a Mercedesé, de csak az M osztálytól fölfelé... Ezek amolyan „legyen otthon egy vagy két Merci is" modellek, tucatjával láthatóak a világ bármelyik városában. És van még egy majdnem ugyanilyen (C-Klasse Sport Coupé), amit tényleg nem értünk (szerző azért elfogadná...).
Porsche 911 Carrera S Cabriolet
Aki a sportkocsikat szereti, az a 911-est is szereti – ez faktum, ezen vitatkozni fölösleges. A kereklámpás német csoda a sportautógyártás alfája és ómegája, amit nem lehet megunni, és, amin mindig csak hangyabokányit szabad változtatni – megtoldani itt, szélesíteni ott – hogy a teljes egész mindig megmaradjon a másodperc tört része alatt azonosítható formában. A Carrera S jelzés valamikor 2005-ben jelent meg a 997-es sorozatban (ez attól még 911-es, csak más a száma – kissé nehezen követhetőek a nyomok a Porsche univerzumában), és megmaradt a legújabb, 991-re is. Az autóba 3,8 literes 355 lóerős motor került, ami 4,2 másodperc alatt gyorsítja 100-ig az autót. A Cabriolet-t összkerékhajtással és két részes üvegezett tetővel kínálják. Tényleg igazi különlegesség.
Porsche Cayenne és Cayenne Turbo
Negyedjére is eljátssza, de, ha neki ez kell, akkor legyen ez. Megint egy ikerpár, ahol az öcskös, azaz a fiatalabb modell, alaposan helyben hagyja az idősebbet. A Cayenne-nel annak idején merészet húzott a Porsche: sportautógyártó addig nem merészkedett a SUV-ok vadászterületére. A stuttgartiak azonban meghúzták ezt a bátor lépést, és vakmerőségük jutalma nem maradt el. Hiszen azok, aki mindig is szerettek volna egy Porschét, de, teszem azt, a presztízsük nem engedte, hogy egy Carrerából tápászkodjanak ki reggel a bank mélygarázsában, a Cayenne-nel igazi kincset kaptak. Ebből a Porschéből gond nélkül lehet kiugrani öltönyben, szövetkabátban, disznóbőr aktatáskával a kézben. Ráadásként pedig már a kezdetben kínált 3,2 és 4,5 literes benzines, illetve a 3,6 literes dízel motorok sem voltak gyengék (sorrendben 250, 340 és 290 lóerőt tudtak), később azonban még jócskán kaptak a tulajdonosok lóerőt az ülepük alá. A szimpla Turbo 4,5 literes V8-as benzinese 450, míg 4,8 literes dízelje 500 lóerőt ad le – azaz nincs az a fizetésről szóló tárgyalás, amire ne lehetne egy ilyen géppel időben odaérni.
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé
Egy ilyen nélkül aztán meg tényleg nem lehet élni – és nehogy már csak David Beckhamnek legyen ilyen! Hiszik vagy sem, de ez az angol luxus márka legdrágább, nagyjából 340 ezer euróba (cirka 100 millió Ft) kerülő modellje. A vászontetős két tonnás óriást 2007 óta gyártják. Különlegessége, egyebek mellett, a karosszéria kétféle fényezése (összesen 44.000 kombináció közül választhat, akinek van erre ideje), valamint a hátrafelé nyíló ajtók. Az utastérben persze mindent a legnemesebb bőrök borítanak, kivéve a méregdrága teakfa betéteket. A Rolls-Royce emblémaként funkcionáló szobrocska, a Spirit of Ecstasy igény szerint automatikusan süllyeszthető el a hűtőrácsban.