Lewis Hamilton szombaton a kora délutáni harmadik szabadedzésen is a leggyorsabb tudott lenni; a McLaren angol pilótája, aki a legelső Abu-dzabi Nagydíjon, 2009-ben a pole-ból indult, majd autója meghibásodásáig vezetett is a versenyben, ezúttal a közepesen kemény és a lágy gumikon is a leggyorsabb tudott lenni.
A sárga feliratú, gyorsabb abroncsokon ráadásul fél másodpercet vert riválisaira, akik közül Sebastian Vettelt, Mark Webbert és Jenson Buttont századok választották el egymástól, és Fernando Alonso lemaradása sem volt túl nagy.
Ami az időmérős taktikát illeti, a szabadedzésen futott körök alapján a leggyorsabb kör a harmadik mért lesz, az első gyors után a másodikban vissza kell venniük a pilótáknak, hogy aztán 2-5 tizedet javítsanak az első körükön. Izgalmas időmérő várható, amelyen ezúttal talán nem Vettel a fő esélyes – igaz, a német az idén bármire képes lehet.
AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA
A szabadedzések eredményeit böngészve mindig fenntartásokkal kell kezelni a látottakat, hiszen sohasem tudhatjuk, melyik autóban mennyi üzemanyag volt, amikor a leggyorsabb kört elérte vele a pilótája, és a plusz kilók tizedmásodperceket jelenthetnek minden pályán. A pénteki időmérő szimuláció során a McLaren előnye körönként hat tized volt a Red Bullhoz képest, míg a verseny elejének „elgyakorlásakor”, amikor teletankolt autóval köröztek a pilóták, a Red Bullok futottak körönként közel egy másodperccel jobb időket.
Helyi idő szerint 14 órakor kezdődik az edzés, a pálya 42, a levegő a szokásos, azaz 27 fokos.
A boxutcát Bruno Senna hagyta el elsőként, a nyomában Alguersuarival és Buemivel. Utánuk egyre többen jöttek ki a pálya alatti aluljárón keresztül az aszfaltcsíkra, valamennyien egy-egy próbakört tettek meg, utolsóként a két McLaren és Webber hagyta el a depót.
Miután Hamilton visszatért a garázsába, elcsendesedett a pálya, a mérnökök az autók telemetriai adatait elemezték, minden rendben van-e. A csendet D'Ambrosio törte meg.
A belga a Virginnel 1:49.573 perces kört futott. A következő, aki körbeért, Pérez volt a Sauberrel, a mexikói 1:44.566 perccel vette át a vezetést. Di Resta 1:44.231-gyel megelőzte, de Pérez 1:43.905-tel válaszolt. Mivel a pénteki edzésekkel ellentétben már nem lehetett a Pirelli jövő évre tervezett 2012-es lágy gumijait használni, a pilóták a közepesen kemény abroncsokon kezdtek.
Az élcsapatok pilótái közül az első gyors kör Massáé volt, a Ferrari brazilja 1:43.132-vel állt az élre. A két McLaren-pilóta is megérkezett a pályára, a Hamilton 1:47-es körrel kezdett, míg Button 1:42.163-mal átvette a vezetést. A gyors köre után Schumacher mellé került az egyik kanyarnál, egyikük sem engedett, a veterán végül a bukótérbe futott. A Mercedes pilótája már pénteken is rendszeresen kiszélesítette a kanyarokat.
Hamilton 1:41.283-as körével az élre állt. Button válasza 1:40.993 volt. Schumacher feljött a 4. helyre, s a két Red Bull is a pályára érkezett.
Webber 976, Vettel 423 ezredmásodperces hátránnyal kezdett. Vettel másodikranem tudott javítani, az ausztrál viszont 2 ezredre megközelítette Button legjobbját. Alonso is a pályára hajtott, a első körében 1.6, a másodikban 0.8 másodperc volt a hátránya. Utóbbi körével a 6. helyre jött fel, a már a lágy gumijait is bevető Pérez mögé.
Vettel a 36. percben 1:40.938-cal, 55 ezreddel megjavította Button legjobbját. hamilton érkezett vissza a pályára, 1:40.661-gyel zárta a körét, és az első helyre állt. Aztán Massa a lágy gumikkal 3 századdal megelőzte a mclarenest.
Rosberg 39 ezreddel maradt el a braziltól, szintén lágy gumikat használt. Trulli váltóhiba miatt az első próbaköre után nem tudott visszamenni a pályára, a Lotus-csapat csak az időmérőre tudja megjavítani az eszközt.
Sutil 7 századdal megelőzte Massát, a Force India állt az élre. Massa aztán 1:40.183-mal válaszolt, és ismét vezetett, mígnem jött Rosberg, és 14 perccel az edzés leintése előtt 48 ezredes előnnyel az élre ugrott.
A pénteken motorhiba miatt a pálya mellett félreálló Barrichello autója ismét meghibásodott, a brazil 5 megtett kör után befejezte az edzést. Tíz perccel az edzés vége előtt kevesen voltak a pályán, mindenki a nagy hajrára készülődött. A vb-élmezőnyből Webber és Alonso jött ki először a lágy gumikon. Az ausztrál ekkor a 8., a spanyol a 13. helyen állt.
Miközben az aszfalt hőmérséklete 40 fok alá csökkent, Webber 1:39.668-as kört futott, Alonso 250 ezreddel maradt el tőle, de az utolsó szektorban a spanyol volt a gyorsabb. Vettel és a két McLaren is kihajtott a pályára.
Négy perccel a leintés előtt Vettel 63 ezredre megközelítette Webbert, aki egy lassabb kör után ismét belehúzott. Hamilton 1:39.177-tel az élre állt, a köre végén forgalomba keveredő Button hat tizeddel elmaradt tőle, és a 4. helyre jött be.
Webber az újabb gyors körén majdnem nekiment a lazító körét futó Vettelnek, s emiatt nem tudta átvenni a vezetést, maradt a 2. Alonso feljött a 3. helyre. Vettel második lágy gumis gyors körén 226 ezredre megközelítette Hamiltont, aki tovább gyorsult, 1:38.976-ra javította idejét. A hétvégén ő futott elsőként 1:39 perc alatt.
Webber a végén próbálkozott még, de nem tudott javítani, Hamilton maradt az élen.
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:38.976 | átlag: 202.012 km/ó | 17 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:39.403 | 0.427 mp h. | 18 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:39.427 | 0.451 | 18 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:39.429 | 0.453 | 16 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:39.661 | 0.685 | 16 |
6. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:40.135 | 1.159 | 19 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:40.183 | 1.207 | 18 |
8. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:40.429 | 1.453 | 21 |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:40.511 | 1.535 | 19 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:40.938 | 1.962 | 18 |
11. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1:41.509 | 2.533 | 21 |
12. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:41.527 | 2.551 | 21 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:41.566 | 2.590 | 20 |
14. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:41.594 | 2.618 | 18 |
15. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:41.622 | 2.646 | 18 |
16. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:41.855 | 2.879 | 18 |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:42.025 | 3.049 | 19 |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:43.409 | 4.433 | 22 |
19. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:43.861 | 4.885 | 5 |
20. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:45.262 | 6.286 | 23 |
21. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:45.302 | 6.326 | 20 |
22. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:45.509 | 6.533 | 22 |
23. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:45.732 | 6.756 | 20 |
24. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | idő nélkül | 1 |