Vettel kiesése után Hamiltoné lett az Abu-dzabi GP

Vágólapra másolva!
2011.11.13. 13:46
Címkék
A világbajnok Sebastian Vettel idei 12. győzelmét célozta meg Abu-Dzabiban, ahol azonban már a rajt után kiesett defekt miatt. A második helyről induló Lewis Hamilton így nagy esélyt kapott a futamgyőzelemre, és ki is használta, a Kínai és a Német Nagydíj után az idén a harmadik győzelmét aratta. Fernando Alonso lett a második, Jenson Button pedig a harmadik.

Hamilton Vettel kiesésével esélyt kapott a győzelemre (Fotó: Action Images)
Hamilton Vettel kiesésével esélyt kapott a győzelemre (Fotó: Action Images)
Hamilton Vettel kiesésével esélyt kapott a győzelemre (Fotó: Action Images)

Sebastian Vettel a rajt után defektet kapott az Abu-dzabi Nagydíjon, s hiába gurult vissza a boxba kerékcserére, jobb hátsó kerekének rögzítése annyira tönkrement, hogy a csapat nem engedte vissza a pályára a világbajnokot, aki így csalódottan vette tudomásul, hogy az idén először fel kell adnia egy futamot. Az eddig remeklő német idei négy hibáját a pénteki szabadedzéseken követte el, versenyről a tavalyi Dél-koreai Nagydíj óta nem esett ki.

A futamot az így az élre kerülő Lewis Hamilton ugyanolyan magabiztosan nyerte meg, mintha Vettel vezetne, a második helyezést Jenson Buttontól az első körben elrabló Fernando Alonso támadási pozíción kívülről kísérte az angolt a célig.

A harmadik hely Buttoné lett, a negyedik pedig a többiekkel ellentétben nem kettő, hanem három boxkiállást beiktató Mark Webberé – a világbajnok csapattársa nemhogy közelebb került volna a vb 2. helyéhez, az 5. Hamiltonnal szemben 6 pontra csökkent az előnye.

A Mercedes és a Force India kettős pontszerzést könyvelhetett el, a 10. hely Kobajasi Kamuié lett.

ELŐZMÉNYEK

A McLaren pilótái a jól sikerült szabadedzéseik után sem tudták megverni Sebastian Vettelt a pole pozícióért megvívott csatában, de abban bíznak, hogy jobb versenytempójukkal meg tudják verni Vettelt. Ám egyes szakértők szerint Vettel legyőzhetetlen lesz, hiszen az időmérőn csak azért nehezebb mostanában Vettel dolga, mert a Red Bull-Renault-t inkább a versenyre állítják be.

Korábban, az idény első szakaszában, amikor még Mark Webbernek is jól ment az időmérőn, a Red Bull az időmérőre fektette a hangsúlyt, de a versenyek után az volt az ember érzése, hogy a McLarenben volt annyi maradék, hogy legyőzze Vettelt. Mostanában viszont elsősorban a versenyen tűnik erősnek Vettel. Csak jó rajt kell neki – tavaly sikerült megvernie Lewis Hamiltont az első kanyarban, de az angol most azt mondta, akkor óvatos volt, de ezúttal nem lesz az.

Az időmérő után Jenson Button és Mark Webber azt mondta, a két DRS-zóna sem könnyíti meg Abu-Dzabiban az előzést, mert túl rövid az egyenesekben az a szakasz, amelyekben kinyithatják a hátsó légterelőt, így nem alakul ki elég végsebesség-különbség. Az FIA reagált a panaszokra, és a 8-as kanyar előtt 75 méterrel hosszabbá tette a zónát.

A rajtrácson a futam előtt megjelent Ronaldo, a kétszeres világbajnok brazil csatárlegenda, aki Bruno Sennának szurkol.

Az 55 körös futam rajtja előtt a pálya 31, a levegő 26 fokos.

A Lotus oldalára felkerült a Buzsáky Ákost foglalkoztató Queens Park Rangers futballcsapatának emblémája, Tony Fernandes tulajdonos ezzel is mutatja, milyen erős a kötődés két alakulata között.

A FUTAM

Vettel jól jött elé a rajttól, de az első kanyar után jobb hátsó defektet kapott, kicsúszott, és a mezőny után tudott csak menni.

Hamilton vezetett, mögötte Alonso megelőzte Buttont, aki hiába támadott vissza, a spanyol mögött maradt. Mögöttük Webber, Massa, Schumacher, Rosberg, Sutil, Di Resta és Pérez következett. Rosberg megelőzte Schumachert.

Vettel visszament a boxba, ahol mutatták, a kerékfelfüggesztése annyira meghibásodott, hogy nem folytathatja a versenyt. A világbajnok csalódottan szállt ki az autójából, a tavalyi Dél-koreai Nagydíj óta először esett ki.

VETTEL DEFEKTJE


Hamilton az 5. körre 2.7 másodperces előnyt szerzett Alonsóval szemben, Button újabb 3.3 szekundummal maradt le.

Az első tíz között nem alakult ki igazi csata, Sutil üldözte legközelebbről Schumit, de az ő hátránya is másfél másodperc volt, azaz a DRS-t nem vethette be.

A Red Bull garázsában megjelent Bernie Ecclestone, aki egy öleléssel vigasztalta Vettelt.

Hamilton az élen töltött körök tekintetében az idén átlépte a 100-as határt, pályafutását tekintve pedig ezer fölé jutott. Pérez boxkiállása után visszaesett a 19. helyre, Buemi jött fel a 10. pozícióba, s nem sokkal később támadta Di Restát.

A 11. körben Hamilton és Alonso között 2.6 másodperc volt a különbség, Button 5-re volt a spanyoltól, de neki sem kellett aggódnia Webber miatt. Sokkal inkább azért, mert autója nem működött megfelelően. Ezt jelentette is a csapatrádión, Webber pedig a 13. körre felzárkózott rá.

Buemi és Di Resta csatázott a 9. helyért, a svájci megelőzte a skótot az első hosszú kanyarban, Di Resta visszatámadt, de hiába előzött, az egyenes végén kisodródott, és a Toro Rosso előre került.

Webber keményen támadta Buttont, aki visszaverte a támadást. Az angol autójában újra kellett indítani a számítógépes rendszer egy részét, amely a KERS-t működteti.

A 15. körben Massa kereket cserélt. A következőben Hamilton és Alonso állt be a boxba, Button követte őket, Webber kint maradt a pályán, az idén másodszor állt verseny élén. Sutil és Schumacher is kereket cserélt.

Webber a 17. körben állt ki, de késlekednie kellett, mert Rosberg éppen akkor ment el a Red Bull garázsa előtt, amikor a szerelői végeztek. Messze Button és Massa mögött jött vissza.

A Boxkiállások után, a 18. körben Hamilton mögött Alonso (3.3 másodperc hátrány), Button (15.9), Massa (17.3), Webber (22.8), Rosberg (28.2), Buemi (34), Di Resta (37.4), Sutil (42), Schumacher (42.4) volt a sorrend. Buemi a 19. körben állt ki kerékcserére, de nem tudott visszajönni a pályára. A svájci balszerencse-sorozata tovább folytatódott.

Schumachert Sutil megelőzte a boxkiállások során.

A 10. helyre feljövő Maldonadót Kobajasi megelőzte.

A 24. körben a legizgalmasabb csata a 17. helyért zajlott Glock és Alguersuari között, őket Hamilton a küzdelem hevében érte utol és körözte le. Közben lement a nap, és a fő fényforrás a pálya melletti reflektorsor lett.

A 28. körre Webber utolérte Massát, aki feljebb zárkózott Buttonra, az angol továbbra sem tudta használni a KERS-t.

Maldonadót megbüntették, mert nehezen engedte maga elé Alonsót a lekörözésekor. Webber megelőzte Massát, aki a következő DRS-zónában visszaelőzte. Button lélegzetvételnyi előnyhöz jutott.

A boxutcai áthajtásos büntetéséből visszatérő Maldonado Alguersuarival csatázva Massát és Webbert is feltartotta, Button előnye 6 másodpercre nőtt.

Webber a 35. körben újabb készlet lágy gumit kapott, Button a következő körben közepesen keményet. Bruno Senna is áthajtásos büntetést kapott a kék zászlók figyelmen kívül hagyásáért.

Webber a friss lágy gumikon leggyorsabb kört futott, de még egyszer ki kell állnia a közepesen keményért. Buttont utolérte, az angol már többször nem áll ki.

Hamilton a 40. körben közepesen kemény gumikat kapott, akárcsak Massa. Alonso állt az élre.

Alonso a lágy gumikon felgyorsult, a 41. körben sem cserélt kereket.

A 42. körben Webber az első DRS-zónában megelőzte Buttont, aki nem tudott visszatámadni. Hamilton a 2. kemény gumis körében már gyorsabb volt, mint Alonso, aki a 43. körben szervizelt.

Alonso Hamilton mögé jött vissza, a 2. kerékcseréjével kiváró Rosberg állt a 3. helyen, mögötte Webber, Button, Massa, Schumacher, Sutil, Di Resta, Pérez volt a sorrend.

Webber a 45. körben megelőzte Rosberget.

A VIP-páholyban Caroline Wozniacki világelső női teniszező is feltűnt.

Hamilton 6 másodperccel állt Alonso előtt, a leggyorsabb körök láncát futó Webber igazából Massával versenyzett, hogy a brazil elé érjen vissza. Button utolérte Rosberget, aki hét körrel a leintés előtt új gumikat kapott, és a Massa, Schumacher páros közötti félperces űrbe jött vissza.

Massa megpördült, Webber 4. helyezése egyre biztosabbá vált. Az ausztrál Buttont is megcélozhatta, négy körrel a leintés előtt 10.2 másodperc volt az előnye a mclareneshez képest, de az angol túl gyors volt.

Webber az utolsó körben cserélt kereket, Button kényelmesen eljött mellette. Ezzel biztossá vált a Hamilton, Alonso, Button, Webber, Massa, Rosberg, Schumacher, Sutil, Di Resta, Kobajasi végeredmény.

Schumacher a célba érés után leállította autóját a pálya mellett.

ABU-DZABI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:37:11.886
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 8.457 mp h.
3. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 25.881 mp h.
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 35.784 mp h.
5. Felipe Massa brazil Ferrari 50.578 mp h.
6. Nico Rosberg német Mercedes 52.317 mp h.
7. Michael Schumacher német Mercedes 1:15.964 p h.
8. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:17.122 p h.
9. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:41.087 p h.
10. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1 kör h.
11. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1 kör h.
12. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1 kör h.
13. Vitalij Petrov orosz Renault 1 kör h.
14. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1 kör h.
15. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
16. Bruno Senna brazil Renault 1 kör h.
17. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1 kör h.
18. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 2 kör h.
19. Timo Glock német Virgin-Cosworth 2 kör h.
20. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 2 kör h.
FELADTÁK
Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 48 megtett kör
Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 19
Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 18
Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1
Leggyorsabb kör: Webber (51. kör) 1:42.612
A VB ÁLLÁSA
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 11 16 17 374
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 3 11 16 255
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1 10 17 245
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 9 17 233
5. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 3 6 16 227
6. Felipe Massa brazil Ferrari 14 108
7. Nico Rosberg német Mercedes 13 83
8. Michael Schumacher német Mercedes 11 76
9. Vitalij Petrov orosz Renault 1 7 36
10. Nick Heidfeld német Renault 1 6 34
11. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 8 34
12. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 8 28
13. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 7 26
14. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 7 23
15. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 7 15
16. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 5 14
17. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 2 4
18. Bruno Senna brazil Renault 1 2
19. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 607
2. McLaren-Mercedes 482
3. Ferrari 353
4. Mercedes 159
5. Renault 72
6. Force India-Mercedes 57
7. Sauber-Ferrari 42
8. Toro Rosso-Ferrari 41
9. Williams-Cosworth 5
Két DRS-zóna lesz a futamon: a 8-as,    illetve a 11-es   kanyar előtt
Két DRS-zóna lesz a futamon: a 8-as, illetve a 11-es kanyar előtt
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik