Szalay Balázs legalább hússzor ébredt fel, úgyhogy reggel nem volt kimondottan kipihent, pedig 611 kilométer várt rá, amelyből 431 km volt a szelektív szakasz hossza – ami emberes táv.
Az Opel Dakar Team párosa, vagyis Szalay és Bunkoczi a második helyről rajtolt, s másodikként is ért célba – igaz, ezúttal a kétszeres Dakar-győztes Jean-Louis Schlesser mögött.
„A szervezők egy igen kemény dűnesort is beiktattak a mai napba – nem is számítottunk rá. Harminc kilométer volt, és ennél dűnébb dűne nem nagyon van, úgyhogy kiszálltunk, leereszteni a kerekeket.
Csakhogy miközben én visszaültem, mert azt hittem, kész vagyunk, Laci ellenőrizte az én oldalamat, és nem volt egyforma a keréknyomás. Úgyhogy orvosolta a problémát, de ezzel elvesztettünk vagy tíz percet, amit lehetetlen volt visszaszerezni. Igaz, addigra Schlesser már megelőzött minket" – mondta az Opel Mokka pilótája, Szalay Balázs, aki azt is hozzátette, nem csupán a homokon volt kalandos autózni, mert volt itt kavicsos, sőt, sziklás rész is, amelyen húsz kilométer/órás sebességgel kellett jobbra-balra kerülgetni a hatalmas köveket.
Az elmondottakhoz a navigátor, Bunkoczi László még hozzátette, hogy az itinert franciásan rugalmasan írták, példának okáért a 28 kilométeres dűnesorban mindössze öt GPS-pontot adtak meg, a szakasz további részét „érzésre" kellett teljesíteni, amihez azért szükségeltetett némi rutin.
„Nem csodálom, hogy csak kevesen voltak bent a táborban este nyolckor, szerintem jó sokan eltévedtek ma – mondta Bunkoczi. – Nekünk szerencsére nem volt gondunk, megelőztük Sabatier-t és egy ideig elsőként mentünk, ami, bevallom, nem volt rossz. És nem csupán lélektanilag, hanem azért sem, mert nem befolyásoltak, nem zavartak össze a nyomok. Élveztem ezt a szakaszt!"
A kamionos Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió ezúttal a saját kategóriája harmadik helyén végzett (az összetettben is felzárkózott a képzeletbeli dobogó harmadik fokára), s míg az autósok a dűnéket találták nehéznek, a „nagyfiúk" inkább a kősivatagra panaszkodtak. „Szétrázta az agyunkat" – mondta Kovács, aki az egyik dűnén kissé orra esett, így átdizájnolta egy kicsit a Scania orrát. De szerencsére nem vészesen.
„A dűne tetején elesett egy motoros, úgyhogy nem arra mentünk, amerre a többiek, és ráadásul éppen a szemembe sütött a nap, úgyhogy nem láttam az előttünk lévő dombot. Orral beleálltunk, de szerencsére csak a rács horpadt be egy kicsit, nagyobb baj nem történt" – mondta Kovács Miklós, aki szilveszter éjszaka arról is gondoskodott, hogy a maroknyi magyar különítményből mindenki gazdag legyen az új esztendőben, ugyanis isteni lencselevest rittyentett a szervizcsapat hathatós közreműködésével.
A mezőny csütörtökön a Fum Zgid-i táborból rajtol, s egy újabb hosszú, 387 kilométeres szakasz vár rá. Kezdenek belelendülni a fiúk a Dakar klasszikus útvonalán zajló száguldásba.
AFRICA RACE
2. nap, Budnib–Fum Zgid (össztáv: 611 km, ebből szelektív szakasz: 431 km)
Autósok: 1. Jean-Louis Schlesser, Thierry Magnaldi (francia, Schlesser Buggy) 5:10:05, 2. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 16:12 perc hátrány, 3. Loomans, Driesmans (holland, Toyota Hilux) 25:27 p h.
Kamionosok: 1. Tomás Tomecek, Vojtech Morávek (cseh, Tatra) 6:02:54, 2. Jacinto, Marques, Cochinho (portugál, MAN) 5:50 p h., 3. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 25:07 p h.
Az összetettben
Autósok: 1. Schlesser, Magnaldi 6:19:14, 2. Szalay, Bunkoczi 16:03 p h., 3. Loomans 26:37 p h. Kamionosok: 1. Tomecek, Morávek 7:20:27, 2. Jacinto, Marques Cochinho