A leghosszabb mért szakasz. Amelyről azt mondták, vízválasztó lesz az Africa Race-en, és sokak számára az is lett. Volt itt minden: ásás minden mennyiségben, orraesés a tevefűben, és persze törött alkatrészek és defektek tucatjával – minden, ami 466 kilométerbe belefért.
Szóval pokoli nap volt, na!
Szalay Balázs és Bunkoczi László számára is. Tíz éve nem fordult elő velük, hogy ilyen sokat ástak volna. Pedig 300 kilométerig az égegyadta világon semmi gondjuk sem volt. Jean-Louis Schlesserrel játszottak macska-egér játékot: előbb ők voltak elől (lévén másodikként rajtoltak), majd a francia, megint ők és megint a francia. Szóval jó kis csata zajlott, egészen addig, amíg a motorból dőlni nem kezdett az olaj.
„Tudtam, hogy folyik az olaj, mert a szélvédőn kente szét az ablaktörlő – mondta Szalay Balázs. – Alig láttam ki, de ez volt a legkevesebb bajom, mert kezdett elfogyni a motorból az erő. Háromszázhúsz kilométer körül akadtunk el először, s attól kezdve folyamatosan ástunk. Méterről méterre küzdöttük előre magunkat a homokfutókon. Elsőre még lelkesen ugrottunk ki, és ástunk, mint a gép, ötödikre már valamivel lomhábban, tizedszerre pedig már teljesen kókadtan. De azért küzdöttünk, és vártuk, hogy megérkezzen Kovács Miki.”
Másfél órával később jött is a sárga Scania, Kovács Miklóssal a volánjánál, és magára vállalta a mentőangyal szerepét. Két kilométeren keresztül rángatta maga mögött az Opel Mokkát, de úgy, hogy közben még ugrattak is. Ami azt jelenti, hogy azért elég gyorsan haladtak.
„Már hétfőn is éreztük, hogy baj van, valószínűleg nem volt megfelelő oktánszámú a benzin, amit tankoltunk Dakhlában – mondta Szalay. – De mára vált súlyossá a helyzet, mert annyira erőtlen volt a motor, hogy a végén már sík terepen is elsüllyedt a homokban. Köszönjük Mikinek, hogy kihúzott, ha nem segít, még mindig ott lennénk. Ezen a napon alaposan begyakoroltuk az ásást, úgyhogy várjuk a holnapi szakaszt” – mondta Szalay, akinek a csapata kora délután elkezdte a munkát, és mindent megtesz azért, hogy újra versenyképes állapotba hozza az Opel Mokkát.
Szalayék az összetettben a kis ásószakkör ellenére tartják a hatodik helyüket az autós mezőnyben, míg Kovács Miklós (akinek a Scaniájában eltört két laprugó a vontatás közben) továbbra is a harmadik helyen áll az összetettben.
„Az első tíz kilométeren úgy elástuk magunkat, hogy öröm volt nézni. Még be sem melegedtem igazán, amikor már lapátoltak a fiúk, mert úgy elsüllyedt a Scania, hogy a kerekek teteje sem látszott ki. Azt mondják, a helikopterből úgy néztünk ki, mint egy sárga tengeralattjáró. A hatvanadik kilométernél elkezdődtek a dűnék tevefűvel fűszerezve, amelyek mindenki életét megnehezítették. Aztán a végén még Balut is húztuk egy ideig, közben meg eltörtük a laprugókat” – mondta Kovács Miklós.
A kamionos kategóriában továbbra is Tomás Tomecek vezet, míg az autósoknál a kétszeres Dakar-győztes Jean-Louis Schlesser, immár hatalmas előnnyel.
AFRICA RACE
7. szakasz, Chami–Akjoujt (össztáv: 534 km, ebből szelektív szakasz. 466 km). Autósok: 1. Jean-Louis Schlesser, Thierry Magnaldi (francia, Schlesser Buggy) 4:55:08, 2. Y. Fromont, J. Fromont (francia, Buggy) 4:02 perc hátrány, 3. Loomans, Driesmans (belga, Toyota Hilux) 30:17 p h., ...15. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel Mokka) 1:43:30 óra h. Kamionosok: 1. Tomás Tomecek, Vojtech Moravek (cseh, Tatra) 5:17:46, 2. Essers, Lauwers, Boerboom (belga, MAN) 37:04 p h., 3. Jacinto, Marques, Cochinho (portugál, MAN) 50:10 p h., 4. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 56:22 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Jean-Louis Schlesser, Thierry Magnaldi 23:22:56, 2. Loomans, Driesmans (belga, Toyota Hilux) 1:19:37 ó h., 3. Turon Barrere, Martineau (francia, Buggy) 2:36:17 ó h., ...6. Szalay, Bunkoczi 3:41:28 ó h. Kamionosok: 1. Tomás Tomecek, Vojtech Moravek 26:55:24, 2. Jacinto, Marques, Cochinho 1:11:19 ó h., 3. Kovács, Czeglédi, Ács 2:07:25 ó h.