Az edzés száraz, napsütéses időben, 17 fokos levegőben kezdődött meg, de sötét felhők közelítettek a pálya fölé.
Az esős pénteki szabadedzések után senki sem az eredményekkel volt elfoglalva Silverstone-ban, a Brit Nagydíj helyszínén, hanem a trükkös kipufogók korlátozásával – vagyis annak hiányával. Az edzések után ugyanis kiderült, hogy a motorok alapjáratán, gázelvételkor a kipufogókból az előzetesen megbeszélt 10 százalékos hatékonyság helyett 20 százalékkal áramolhat ki a gáz a diffúzorra, sőt a Renault esetében – megbízhatósági okokra hivatkozva ez a szám 50-re nőtt. Szombat reggel viszont ismét 10-re csökkentették. Az ügyről ide kattintva olvashat részleteket. |
A versenyzők azonnal kimentek ellenőrző körükre. A versenyzők először használhatják a száraz pályára való, sima felületű slick-gumikat, amelyeket pénteken az esőben nem tettek fel az autókra. Mindenki a kemény keveréket használta, a lágyat az edzés végére tartogatták.
Az edzés 8. percében a mezőnyből utolsóként Michael Schumacher is a pályára hajtott.
A 10. perc után többen is megkezdték második menetüket, Heikki Kovalainen esőcseppeket jelentett a pálya egyes pontjain. Jaime Alguersuari 1:38.936 perces körrel a hétvége legjobbját teljesítette, ami a Bruit Nagydíj során először száraz pályán nem meglepő. Schumacher 1:36.228-cal átvette a vezetést.
A német ezután az egyre intenzívebb esőben megcsúszott, keresztbe pördült, de folytatni tudta. A mezőny nagy része kiment a pályára, hogy még mielőtt nagyobb eső lenne, menjenek néhány kört.
Mark Webber elsőre csak megközelíteni tudta Schumachert, de utána javított, és 1:34.699-cel az élre állt. A 22. percben Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is kihajtott a pályára, az eső szemerkélt, nem volt szükség intermediate gumikra.
Sőt, Nick Heidfeld a lágyat is feltetette a Renault-ra, de az eső miatt mindenki bement a boxba, egy kör megtétele után a német is így tett. A 27. percben elcsendesedett a pálya.
Az eső pár perccel később elállt, a versenyzők újra a pályára hajtottak, és a Nico Rosberg 1:33.044-gyel átvette a vezetést. A Mercedes pilótája a száraz időt kihasználva a lágy gumikon száguldott.Rosberg mögé Pérez, Alonso, Sutil és Vettel zárkózott fel.
Közben Schumacher és Webber autóját a boxban szerelték.
Alonso a kemény keverékű gumin 183 ezredre megközelítette Rosberg legjobbját. Pérez és Di Resta lágy gumis körökkel állt a spanyol mögött, Vettel keményen megtett köreivel volt az 5.
Alonso a 44. percben 1:32.843 perces körével átvette a vezetést.
Horner és Adrian Newey, a Red Bull műszaki vezetője az edzés 45. percében hagyta el a versenyigazgató irodáját, nem nyilatkoztak az újságíróknak, de láthatóan dühösek voltak a szombat délelőtt bejelentett szabályértelmezési módosítás miatt.
Kobajasi a lágy gumikon feljött a 2. helyre, miközben a Mercedes garázsában továbbra is Schumacher autójának váltóján dolgoztak. Webber autója sem készült el a Red Bullnál.
Az utolsó tíz percben a használható autóban ülő élpilóták is feltették a lágy gumikat, Maldonado ugyan 1:32.496-tal az élre állt, Alonso 1:31.464-gyel válaszolt neki.
A pályán óriási volt a forgalom, többeket is feltartottak. Az időeredmények azért sem tükrözhették teljesen hűen az erőviszonyokat, mert többen megtankolt autóval mehettek ki a pályára. A korábbi eső miatt nem volt lehetőség arra, hogy üres és teli tankolt autós köröket is megtegyenek a lágy gumival, mint általában szokták.
Webber a megjavított autójával feljött a második helyre, 7 tizedre volt Alonsótól. A következő körében megfelezte a hátrányát, Vettel pedig 1:31.401-gyel az élre állt.
A hajrában Schumacher is kijött a pályára, a két McLaren-Mercedes viszont a boxban maradt.
Vettel végül 63 ezreddel verte meg Alonsót, Schumacher a 11. helyre jött fel az edzés végén lágy gumikon. Az edzés utolsó pillanatiban ismét eleredt az eső.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:31.401 | átlag: 232.028 km/ó | 17 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:31.464 | 0.063 mp h. | 20 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:31.829 | 0.428 | 12 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:32.169 | 0.768 | 20 |
5. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:32.496 | 1.095 | 20 |
6. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:32.956 | 1.555 | 18 |
7. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:33.014 | 1.613 | 20 |
8. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:33.044 | 1.643 | 23 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:33.264 | 1.863 | 21 |
10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:33.423 | 2.022 | 22 |
11. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:33.551 | 2.150 | 11 |
12. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:33.660 | 2.259 | 22 |
13. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:33.842 | 2.441 | 16 |
14. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:33.905 | 2.504 | 21 |
15. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:34.042 | 2.641 | 22 |
16. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.329 | 2.928 | 20 |
17. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.799 | 3.398 | 20 |
18. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:34.822 | 3.421 | 21 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:35.225 | 3.824 | 21 |
20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:36.905 | 5.504 | 21 |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:37.614 | 6.213 | 18 |
22. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:38.068 | 6.667 | 20 |
23. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:38.289 | 6.888 | 19 |
24. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:38.568 | 7.167 | 17 |