A lengyel versenyző holttestét a szakasz 206-os kilométerénél, mintegy 300 méterre a „kijelölt” útvonaltól találták meg. Az első jelentések szerint nem volt balesetre utaló nyom, a motor nem sérült meg, a sisakot Hernik teste mellett találták meg, a halál oka egyelőre ismeretlen.
Helyi idő szerint 14.37-kor vesztették el a motoros jelét a radaron, a keresést 15.16-kor indították el, a holttestet 15.23-kor találták meg a legutolsó olyan pont közelében, amelytől még jelt adott magáról. A helikopteren utazó orvos nem tudta megállapítani a halál okát.
A 39 éves lengyel élete első Dakarján indult, nagy álma vált valóra ezzel, KTM-jével a 3. szakasz előtt a motoros összetett 84. helyén állt.
Az idei, 36. viadal Buenos Airesből rajtolt, és a cél - miután a mezőny Chilén és Bolívián is keresztülhalad - ugyancsak az argentin fővárosban lesz jövő szombaton. Az össztáv több mint 9000 kilométer, ebből 4578 a mért szakasz.
DAKAR-RALI
3. szakasz, San Juan-Chilecito, 284 km:
autósok (81 célba érkező alapján):
1. Orlando Terranova (argentin, Mini) 2:57:28 óra
2. Giniel de Villiers (dél-afrikai, Toyota) 1:54 perc hátrány
3. Jazid Alradzsi (szaúdi, Toyota) 2:52 p h.
...64. Sebestyén Sándor, Bognár József, Dambinbaljir Jargalsaikhan
(magyar, mongol, Toyota) 2:01:09 ó h.
...70. Namchin, Udiikhuu, Surendorj (mongol, Toyota) 2:15:44 ó h.
az összetettben:
1. Nasszer al-Attijah (katari, Mini) 9:21:26 óra
2. De Villiers 5:18 perc hátrány
3. Terranova 18:05 p h.
...65. Namchin, Udiikhuu, Surendorj 15:10:02 ó h.
...69. Sebestyén Sándor, Bognár József, Dambinbaljir Jargalsaikhan
16:10:49 ó h.
motorosok (139 célba érkező alapján):
1. Matthias Walkner (osztrák, KTM) 2:34:28 óra
2. Marc Coma (spanyol, KTM) 40 mp hátrány
3. Joan Barreda (spanyol, Honda) 1:53 p h.
...65. Dési János (KTM) 47:47 p h.
az összetettben:
1. Barreda 9:43:05 óra
2. Paulo Goncalves (portugál, Honda) 5:33 p hátrány
3. Walkner 10:33 p h.
...62. Dési 3:01:15 ó h.
1979: a viadal első áldozata egy motoros, a francia Patrick Dodin volt, aki lecsúszott az útról Agadés (Niger) közelében. |
1981: egy olasz újságíró és a FIAT-csapat három szerelője vesztette életét Algériában. |
1982: Egy kamion elütötte Maliban Ursula Zentsch francia újságírót. Bert Oosterhuis holland motoros baleset következtében vesztette életét. Meghalt Maliban egy kisfiú, aki az utcán játszott, amikor elütötte egy gépkocsi. |
1983: Egy autó elütötte Jean-Noël Pineau francia motorost. |
1984: Egy Range Rover terepjáró elgázolt egy asszonyt és gyermekét Burkina Fasóban. |
1985: Egy autó Nigerben elütött egy nőt, Mauritániában helikopter-balesetben halt meg egy utas. |
1986: Kaneko Jaszuo japán motoros Franciaországban járt szerencsétlenül. Maliban lezuhant egy helikopter, amelyen Thierry Sabine, a Dakar megálmodója mellett még négyen voltak. Giampaolo Marinoni olasz motoros 48 órával a verseny befejezése után belehalt a zárószakaszon elszenvedett sérüléseibe. |
1987: Henri Mourent, a viadal egyik orvosát elgázolta egy szervizautó Kiffa közelében. |
1988: Kees van Loevezijn holland kamionos, Patrick Canado francia autós és Jean-Claude Huger francia motoros halt meg. Maliban egy kislányt, Mauritániában pedig egy anyát a gyermekével ütöttek el. |
1990: Kal Salmiden finn újságíró halt meg balesetben. |
1991: Gerillák Maliban lelőtték Charles Cabanne francia kamionost. Egy szervizkamion felborult és ketten meghaltak. |
1992: A francia Gilles Lalay, az 1989-es motoros győztes összeütközött a viadal egyik mentőautójával és életét vesztette. |
1994: Egy bukás után meghalt az 59 éves belga motoros, Michel Sansen. Szenegálban egy szervizautó elgázolt egy kisfiút. |
1996: Laurent Gueguen francia kamionos aknára futott. A 24 éves spanyol Tomás Urpí végzetét az okozta, hogy felborult az autójával. Guineában elgázoltak egy kislányt. |
1997: Jean-Pierre Leduc francia motoros egy bukás következtében vesztette életét. |
1998: Maliban egy versenyautó és egy taxi ütközött össze: négyen haltak meg. |
2001: Franciaországban, Montauban közelében egy helyi autós vesztette életét, miután karambolozott az egyik versenyautóval. Daniel Vergnes autós Mauritániában közlekedési baleset áldozata lett. |
2003: Bruno Cauvy francia navigátor autója felborult Líbiában, Daniel Nebot pilóta sértetlenül megúszta a balesetet. |
2005: A spanyol José Manuel Pérez a mauritániai Zuirát és Tísit közötti, hetedik szakaszon bukott, és belehalt hastáji sérüléseibe. Fabrizio Meoni, aki 2001-ben és 2002-ben is megnyerte a viadalt, az Atar és Kiffa közötti szakaszon bukott, és megállt a szíve. |
2006: Az ausztrál Andy Caldecott Nuáksot és Kiffa között vesztette életét. Január 13-án egy autó gázolt halálra egy gyereket, egy nappal később pedig egy kamion egy másikat. |
2007: Er Rasidia és Uarzazate között a dél-afrikai Elmer Symons vesztette életét. Az utolsó előtti szakaszon a francia Eric Aubijoux szívrohamban halt meg. |
2009: Pascal Terry a Santa Rosa és Puerto Madryn közötti szakaszon eltűnt, holttestét csak három nappal később találták meg. Marcelo Fabián Sánchez egyik kísérőkamionja közúti balesetet szenvedett, a kamionnal frontálisan ütköző autó két utasa életét vesztette. |
2010: A 28 éves Natalia Sonia Gallardo nézőként látogatott ki az első szakaszra.Mirco Schultis és Ulrich Leard járműve a nézők közé vágódott, a fiatalasszony életét vesztette. |
2011: Közúti balesetben meghalt egy férfi, akit az argentin Eduardo Amor ütött el. |
2012: Az argentin Jorge Andrés Martínez Boero az első szakaszon bukott, és kórházba szállítás közben elhunyt. |
2013: Egy nappal azt követően, hogy az egyik kísérőautóval ütköző taxi két utasa életét vesztette Peruban, a francia Thomas Bourgin Chilében a motorjával frontálisan ütközött a vele szemben haladó rendőrautóval, és szörnyethalt. |
2014: Két argentin újságíró, Daniel Eduardo D'Ambrosio és Agustín Ignacio Mina Nissanjukkal szakadékba zuhantak a Chilecito és Tucumán közötti etapon. Az ötödik, Chilecito és Tucumán közötti szakaszon Eric Palante belga motoros vesztette életét. |