Összesűrűsödött az élmezőny a Brazil Nagydíj 2. szabadedzésén, a tréninget az élen záró Lewis Hamiltonhoz képest a 8. helyezett Nico Rosberg is csak 48 századdal maradt el. Biztató is lehet a kép, hiszen a lágy gumik is okozhatták a kis különbséget, de valószínűbb, hogy ennek a rövid pálya mellett az üzemanyagok mennyisége lehetett az oka, no meg az, hogy a Red Bull pilótái csak egy gyors kört futottak a lágy gumikon, míg a többiek a sokadik mért körükben érték el a legjobb eredményüket.
A valós erőviszonyokra a szombaton 17 órakor kezdődő időmérőn derülhet fény, de kérdéses, hogy egy nap múlva is ugyanolyan szép idő lesz, mint pénteken, vagy megérkeznek esőfelhők…
AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA
Nico Hülkenberg, Jean-Eric Vergne, Romain Grosjean, Luiz Razia és Jan Charouz az első szabadedzést követően visszaadta „kölcsönautóját” Adrian Sutilnak, Sébastien Bueminek, Vitalij Petrovnak, Jarno Trullinak és Vitantonio Liuzzinak a Brazil Nagydíj második tréningjére, amelynek az elején az aszfalt 46, a levegő 26 fokos.
A TOVÁBBI PROGRAM (magyar idő szerint) | ||||
SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés | 14.00–15.00 | |||
Időmérő edzés | 17.00–18.00 | |||
VASÁRNAP | ||||
A verseny | 17.00 |
Elsőként a lotusos Heikki Kovalainen hagyta el a boxutcát. Próbakörökre ezúttal nem volt szükség, azonnal mért körökre hajtottak a versenyzők. Kovalainen 1:19.367-tel kezdett, Alguersuari 1:17.153-mal megelőzte, majd Pérez jött, és 1:16.712-vel az élre állt.
Alonso is kihajtott a pályára, délelőtti motorhibája után a Ferrari megjavította a spanyol autóját.Első mért köre 1:15.637 lett, ezzel Button (1:15.190) mögé, a 2. helyre zárkózott fel. Hamilton bejött kettejük közé, majd újabb gyors körbe kezdett, miközben utolsóként a két Red Bull-Renault is elhagyta a boxutcát. Hamilton köre végén az óra 1:13.852 percnél állt meg.
A Brazil Nagydíjra többen is egyedi sisakfestéssel készültek, többek között Hamilton,Vettel és Massa fejvédője is eltér a hagyományostól, akárcsak Kobajasié, aki az amerikai Linkin Parkra bízta az idényzáró sisakfestését egy jótékonysági akció keretein belül.
A két Red Bull a McLaren-Mercedesek mögé zárkózott fel, Alonsót Schumacher is megelőzte. Kobajasi a 24. percben lágy gumikon ment gyors kört, Schumi és Alonso közé ékelődött be a Sauber-Ferrarival.
Massa a közepesen kemény gumival körözött, Vettel mögé, a 4. helyre jött fel a továbbra is szikrázó napsütésben.
Fél óra elteltével Schumacher a harmadik menetét is letudta – a Mercedes veteránja még mindig úgy veti bele magát a munkába, mint tíz vagy húsz évvel ezelőtt. A 42 éves hétszeres világbajnok egy kimutatás szerint az idény eddigi 18 versenyén 111 előzést hajtott végre, aminél csak egy versenyző jegyzett többet az F1-ben: Sébastien Buemi, aki 112-szer előzött. Csak érdekességképpen: a NASCAR Sprint-kupát megnyerő Tony Stewart az idényzáró floridai futamon 118-szor előzött. Más sportág…
Az élcsapatok pilótái 35 perc elteltével még mindig csak a közepesen kemény gumikon száguldottak. Pérez viszont feltette a lágyakat, és feljött Kobajasi elé a 7. helyre.
Webber feljött a 3. helyre Button és Vettel közé, az edzés fél távjánál az élcsoportban Hamilton, Button, Webber, Vettel, Massa, Alonso volt a sorrend.
A középmezőnyből egyre többen próbálták ki a Pirelli jövő évi lágy próbagumiját, amelyet csak ezen az edzésen használhatnak a csapatok Interlagosban. Bruno Senna is felrakatta, fel is jött vele Alonso mögé. Rosberg a Mercedesszel Hamilton mögé, csapattársa, Schumacher pedig az élre száguldott 1:13.723-mal. Senna közben kisodródott, és miután visszatért a pályára, a boxba gurult.
Massa megkapta a lágy gumikat, akárcsak a két McLaren-pilóta. Button első köre 64 ezreddel gyengébb volt, mint Schumacher legjobbja. Massa viszont csak a két Red Bull kemény gumis körénél futott jobbat, a McLaren és a Mercedes párosával nem vette fel a versenyt.
Hamilton 1:13.653-mal az élre állt, és egy lassabb kör után ismét a gázra lépett: 1:13.392-es kört futott.
A köridők közötti különbség a két gumikeverék között kevesebb, mint más helyszíneken. Massa végül feljött a 3. helyre Schumacher és Button közé.
Az utolsó félórára a Red Bull is kiküldte pilótáit a lágy gumikon, Vettel 167, Webber 195 ezredre közelítette meg Hamilton legjobbját, mindketten Schumacher elé kerültek. A jövő évi lágy gumik jól bírták a strapát, a Lotus jelentése szerint Kovalainen a hetedik mért körében érte el a legjobb eredményét, és Massa is hosszú körözés végén tudott javítani.
A Red Bull viszont egy kör után visszarendelte versenyzőit a boxba. Alonso feljött a 4. helyre.
Húsz perccel az edzés vége előtt az élcsapatok pilótái a boxban várakoztak. A csendet a Red Bull párosa törte meg, őket Hamilton követte ki a pályára. Mindannyian hosszú menetbe kezdtek megtankolt autójukkal.
12 perccel az edzés vége előtt Pérez Sauber-Ferrarija leállt a pálya mellett műszaki problémája miatt. A mexikói pilóta a rádión keresztül váltóhibára panaszkodott
Öt perccel a vége előtt az összes autó a pályán volt – Pérezében azonban nem ült benne a pilóta.
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:13.392 | átlag: 211.363 km/ó | 35 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:13.559 | 0.167 mp h. | 41 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:13.587 | 0.195 | 41 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:13.598 | 0.206 | 35 |
5. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:13.723 | 0.331 | 38 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:13.750 | 0.358 | 39 |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:13.787 | 0.395 | 36 |
8. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:13.872 | 0.480 | 42 |
9. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:14.144 | 0.752 | 41 |
10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:14.807 | 1.415 | 48 |
11. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:14.856 | 1.464 | 38 |
12. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1:14.931 | 1.539 | 37 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:14.970 | 1.578 | 32 |
14. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:15.019 | 1.627 | 45 |
15. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:15.264 | 1.872 | 44 |
16. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:15.388 | 1.996 | 41 |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:15.679 | 2.287 | 43 |
18. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:15.903 | 2.511 | 40 |
19. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:16.298 | 2.906 | 36 |
20. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:16.338 | 2.946 | 48 |
21. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:18.031 | 4.639 | 39 |
22. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:18.051 | 4.659 | 45 |
23. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:18.367 | 4.975 | 42 |
24. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:18.476 | 5.084 | 42 |
GYŐZELEM | POLE POZÍCIÓ | LEGGYORSABB KÖR | |
2001 | David Coulthard | Michael Schumacher | Ralf Schumacher |
2002 | Michael Schumacher | Juan Pablo Montoya | Juan Pablo Montoya |
2003 | Giancarlo Fisichella | Rubens Barrichello | Rubens Barrichello |
2004 | Juan Pablo Montoya | Rubens Barrichello | Juan Pablo Montoya |
2005 | Juan Pablo Montoya | Fernando Alonso | Kimi Räikkönen |
2006 | Felipe Massa | Felipe Massa | Michael Schumacher |
2007 | Kimi Räikkönen | Felipe Massa | Kimi Räikkönen |
2008 | Felipe Massa | Felipe Massa | Felipe Massa |
2009 | Mark Webber | Rubens Barrichello | Mark Webber |
2010 | Sebastian Vettel | Nico Hülkenberg | Lewis Hamilton |