Hamilton zárta az élen a csonka szabadedzést

Vágólapra másolva!
2011.09.23. 12:22
null
Az edzés világosban kezdődött, s egyre sötétebb lett a folytatásra (Fotó: Reuters)
Címkék
A Formula–1-es Szingapúri Nagydíj első edzését az eredeti tervek szerint helyi idő szerint 18 órakor kellett volna megkezdeni, de a 3-as és a 14-es kanyar kerékvető köveit fel kellett szedni, így fél órát csúszott a rajt. Az edzést még kétszer félbeszakították piros zászlóval, előbb Mark Webber és Heikki Kovalainen autója, majd újabb hibás kerékvető kő miatt. A csonka tréningen Lewis Hamilton volt a leggyorsabb Sebastian Vettel, Mark Webber, Fernando Alonso és Jenson Button előtt.

A szingapúri csillogás nem rejtette el a versenypálya problémáit pénteken: az első szabadedzés félórás csúszással kezdődött, és 90 helyett 60 perces lett, mert két kanyarban is fel kellett szedni a kerékvető követ. Aztán az edzés közben még egyszer félbeszakították a száguldást, mert másik kanyarban is feljött a kerékvető kő.

Egyszer a Timo Glockkal koccanó Mark Webber elrepülő légterelődarabjai és Heikki Kovalainen kigyulladó fékje miatt a pálya mellett leálló autója miatt is állt az edzés, amelyen igen nagy különbségek alakultak ki az élen.

A leggyorsabb Lewis Hamiltontól Sebastian Vettel 4 tizedmásodpercet kapott, a harmadik Mark Webber másfél, a negyedik Fernando Alonso két másodpercre volt Hamiltontól, míg a 6. helyezett Felipe Massa hátránya már csaknem három és fél másodperc volt.

Az edzésen egyetlen tesztpilóta kapott lehetőséget, a Hispaniánál a hazai versenyén ismét lehetőséget kapó Narain Karthikeyan helyettesítette Vitantonio Liuzzit – az indiai tíz és fél másodpercet kapott Hamiltontól.

AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA

Pár perccel az edzés helyi idő szerint 18 órai rajtja előtt Charlie Whiting FIA-versenyigazgató jelezte a csapatoknak, hogy fél órával tovább kell várakozniuk a szabadedzés rajtja előtt, mert a 3-as és a 14-es kanyarban fel kell szedni a kerékvető köveket.

Whiting jelezte a csapatoknak, hogy a kerékvetők helyén maradt fehér vonalat átléphetik a versenyzők, akiknek azonban vigyázniuk kell, mert a fal közvetlenül a pálya mellett húzódik, és aki túl gyorsan megy, pórul járhat.

Öt perccel az edzés tényleges kezdése előtt a versenyzők elfoglalták a helyüket az autóikban, Fernando Alonso ugyanazt az aranyozott sisakot viseli, mint Monacóban – a verseny után elárverezteti, a bevételt pedig jótékony célra fordítja.

Mivel tartani kell a legalább kétórás szünetet a két edzés között, és a többi helyszínnel ellentétben itt nem két és fél, hanem csak két óra van a két pénteki tréning között, az első edzés mindössze 60 perces.

A mezőnyből elsőként Alguersuari hagyta el a boxutcát, a spanyolt Vettelen és Buttonon kívül mindenki követte a 34 fokos pályára. A levegő 31 fokos.

Az 5. percben Vettel és Button is a pályára hajtott autója próbakörére. Amikor visszaértek, Alguersuari ismét elindult, a Pirelli lágy gumijait használta. A másik keverék erre a hétvégére a szuperlágy lesz.

A Virgin-istállónál Glock próbaköre során gondok voltak a fékekkel, a 2009-es Szingapúri GP-n a 2. helyen célba érő németnek a csapat jelezte: ki kell cserélni azokat az autóján.

A 13. percben megnőtt a forgalom a pályán, a 2008-as második Rosberg pedig elkezdte első mért körét. A célban 1:57.351 percnél állt meg az óra. Csapattársa, Schumacher elsőre 1:55.827-es kört ment.

Többen is megkezdték a gyors köreiket, de Schumi idejét a 19. percig senki sem tudta megjavítani. A legközelebb Kovalainen került hozzá a Lotusszal. Aztán jött Massa, és a Ferrarit 1:53.770-nel az élre repítette. Webber 1:52.869-cel állt az első helyre, Massa 1:52.043-mal válaszolt.

Az Alonso, Hamilton, Button, Vettel négyesből elsőként a német ment ki a pályára, őt Hamilton követte. A vb-éllovas első körével a 3. helyre jött be Massa és Webber mögé. Az ausztrál néhány lassabb kör után ismét belehúzott, de remek első két szektora után a harmadikban visszaesett, és nem tudott javítani addigi legjobbján.

A visszajátszásból kiderült, hogy a fékcseréje után a pályára visszatérő Glockot utolérve összeért a két autó, és Webber első légterelőjéről letört egy darab.

Hamilton végül mért kör nélkül tért vissza a boxba.

Az edzést a feléhez közeledve félbeszakították, Webber légterelődarabjai, valamint Kovalainen pálya mellett leparkolt Lotusa miatt. A zöld autó jobb első kerekén kigyulladt az 1000 fokon izzó fék, Kovalainen autója tavaly a versenyen kapott lángra.

Az óra tovább ketyegett, de a versenyzők nem mehettek ki a pályára.

A néhány perces szünet után Alonso is kirobogott a pályára, a tavalyi győztes első komolyabb menetének vágott neki. A spanyolt többek között Button is követte.

Alonso 1:59.404 perces körével csak Ricciardót előzte meg, Button viszont feljött a 10. helyre első körével. A spanyol visszament a boxba, Button viszont 1:50.952-es körével az élre állt. Hamilton, az egyetlen pilóta, akinek még nem volt mért köre, kijött a pályára.

Vettel 1:50.082 perces körével az élre állt. Hamilton első körével a Vettel, Button, Webber négyes mögé érkezett a 4. helyre, miközben a vb-éllovas német 1:49.656-ra javított.

Lewis Hamilton pazarul kezdett Szingapúrban (Fotó: Action Images)
Lewis Hamilton pazarul kezdett Szingapúrban (Fotó: Action Images)

Negyedórával az edzés vége előtt, ugyanennyivel naplemente után már koromsötét volt az ég. Hamilton 1:49.515-tel átvette a vezetést, de Vettel is gyors körön volt, s 1:49.005-tel visszaállt a lista tetejére.

Az utolsó előtti helyen álló Alonso 12 perccel a tréning vége előtt jött ki ismét a boxból. Új eredménye már jobb volt, mint a korábbi, de közel két másodperccel elmaradt Hamilton új csodakörétől, az 1:48.499-től.

Az edzést hét perccel a vége előtt ismét félbe kellett szakítani. Ezúttal a 7-es kanyarban lévő kerékvető kő hibásodott meg. A lassított felvételen látszott, hogy amint Massa áthaladt rajta, elvált az aszfalttól. A pályabírók felszedték a levált darabot, és az utolsó három percre újrakezdődhetett a tréning.

Tizenhét pilóta kapott az alkalmon, s ezt a rövid időt is kihasználta, hogy még egy-két kört fusson. Javítani azonban csak kevesen tudtak, köztük Schumacher, aki feljött a 8. helyre. Az élen maradt a Hamilton, Vettel, Webber, Alonso, Button, Massa sorrend.

SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:48.599 átlag: 168.167 km/ó 10 kör
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:49.005 0.406 mp h. 15
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:50.066 1.467 16
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:50.596 1.997 11
5. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:50.952 2.353 12
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:52.043 3.444 14
7. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:52.251 3.652 13
8. Michael Schumacher német Mercedes 1:52.416 3.817 12
9. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:52.435 3.836 13
10. Nico Rosberg német Mercedes 1:52.815 4.216 13
11. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:52.991 4.392 17
12. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:53.050 4.451 17
13. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:53.399 4.800 18
14. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:53.703 5.104 19
15. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:53.749 5.150 12
16. Bruno Senna brazil Renault 1:53.765 5.166 17
17. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:53.785 5.186 16
18. Vitalij Petrov orosz Renault 1:54.736 6.137 8
19. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:54.821 6.222 9
20. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:56.198 7.599 8
21. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:57.798 9.199 13
22. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:58.792 10.193 6
23. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:59.169 10.570 17
24. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 1:59.214 10.615 18
AZ EDDIGI SZINGAPÚRI GP-K LEGJOBBJAI
győzelem pole pozíció leggyorsabb kör
2008 Fernando Alonso Felipe Massa Kimi Räikkönen
2009 Lewis Hamilton Lewis Hamilton Fernando Alonso
2010 Fernando Alonso Fernando Alonso Fernando Alonso
A szingapúri Marina-öbölben az 5-ös és a 7-es kanyar  között lesz a DRS-zóna a versenyen
A szingapúri Marina-öbölben az 5-ös és a 7-es kanyar között lesz a DRS-zóna a versenyen
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik