A gyári versenyzők közül egyedül Marc Márquez és Cal Crutchlow választotta a kemény hátsógumit az Argentin Nagydíjra, a Yamaha-pilóták és Scott Redding is az extra-kemény mellett tette le a voksát.
Ezzel egyértelművé vált a stratégia. Ennek megfelelően Márquez azonnal a tettek mezejére lépett, hogy a lehető legnagyobb előnyt építse ki a még jó állapotú gumikon.
Valentino Rossi már a 8. körben jobb időt futott a spanyolnál, de akkor még Dovizoso és Crutchlow is előtte volt, akiken még át kellett verekednie magát. A 11. körben azonban szabaddá vált előtte a pálya, így üldözőbe vehette Márquezt, aki mint agár előtt a nyúl, tökéletes csalinak bizonyult. A spanyol előnye ekkor 4,1 másodperc volt.
A Doktor annak rendje és módja szerint le is dolgozta hátrányát, így az utolsó előtti kört már szorosan egymás mögött kezdhették meg, mi pedig kéztördelve vártuk a parádés finálét. Az ötös kanyarban Márquez hibázott, amit Rossi azonnal ki is használt, ám a spanyol titán természetesen nem adta fel. Ekkor jött a baj.
„Marc kétszer is nekem jött, először a kanyar közepén, egyenesen nekem motorozott. Aztán amikor kigyorsítottam, éreztem, hogy megint nekem jött, de nem tudtam, hogy honnan, mivel és mennyire ért hozzám. Csak a táblán láttam, hogy már Dovit mutatják mögöttem. Sajnálom az ütközést, mert jó kis verseny lehetett volna. De Marc ilyen. Mindent vagy semmit alapon megy.” – értékelte Rossi a történteket.
Andrea Doviziosónak ez volt a 200. pontszerző helyezése a karrierje során. Ez rajta kívül eddig csak négy pilótának sikerült a sportág 60 éves története során: Valentino Rossinak, Loris Capirossinak, Alex Barros-nak és Dani Pedrosának. |
Valóban érthetetlen, hogy Márquez mire számított, hiszen Rossi látványosan gyorsabb volt a verseny második felében, és minden méter az olasz malmára hajtotta a vizet. Persze utólag könnyű okosnak lenni, de 20 pont mégis csak több, mint a semmi. Márquez kockáztatott a puhább keverékkel, és nem nyert. De többet veszített, mint kellett volna.
Rossihoz hasonlóan hatalmas elismerés jár a második helyen célba érő Andrea Dovizosónak, aki idén eddig minden versenyen a dobogón végzett. Ilyen szezonkezdete még soha egyetlen Ducati versenyzőnek sem volt.
„Próbáltam a Rossival maradni az utolsó körökben is, de egy-két helyen sokkal gyorsabb volt, ráadásul a végén még rá tudott tenni egy lapáttal, és 1:39.0-ás kört futott, ami számomra lehetetlen volt.” – mondta Dovizioso.
Az Open értékelés legjobbja Jack Miller lett, aki a Moto3-ból érkezve csupán harmadik királykategóriás versenyét futotta.
Érdekes hagyomány van kialakulóban a középső géposztályban, hiszen idén eddig minden versenyen új kategória győztest avattunk. Ezúttal Johann Zarcón volt a sor, hogy megszerezze élete első Moto2-es győzelmét. A francia a harmadik körben az élre állt, és onnantól senki sem veszélyeztette az első helyét. A második pozícióért már annál nagyobb volt a küzdelem Álex Rins és Sam Lowes között, mely harcból végül a spanyol jött ki győztese. Rins az egyedüli versenyző, aki idén eddig minden versenyen a top 4-ben végzett.
A futam legnagyobb hőse Jonas Folger volt, aki az első körben az utolsó helyre esett vissza és onnan kellett új versenyt indítania. Egészen a 9. helyig jutott, és a leggyorsabb kör is az ő nevéhez fűződik.
A regnáló világbajnok, Tito Rabat szintén hibázott az első körben, ő az utolsó előtti helyről 12.-iknek jött fel.
MOTO3
Danny Kent zsinórban második versenyét nyerte meg, ráadásul most még az előzőnél is nagyobb előnnyel. Ezzel Austin után ismét átírta a száraz körülmények között legnagyobb előnnyel megnyert Moto3-as verseny rekordját, ami mától 10,3 másodperc. Az utolsó brit, aki két egymást követő versenyt is megnyert a kiskategóriában Barry Sheene volt 1971-ben.
Katar után ezen a vasárnapon is futamgyőzelem nélkül maradtak a spanyolok. Az idei eddigi kilenc lehetőségből 3-at a britek vittek el, 2-2-t a franciák és az olaszok (Rossi), míg a németeknek és a spanyoloknak idén eddig csak egy győzelem jutott. |
A második helyért az utolsó körig hatalmas harc volt a Kentet követő 10 pilóta között. Az előzések számát még megtippelni is nehéz lenne, ezért maradjunk a tényeknél. Kent csapattársa, Efrén Vázquez lett a második, Isaac Viñales előtt.
A nap felzárkózását Romano Fenati mutatta be, aki eredetileg a nyolcadik helyről indulhatott volna, ha a warm upon nem veszíti el a fejét, és először nem rúg oda Niklas Ajónak, majd nem ütlegeli, és végül nem állítja le a finn motorját, amikor az rajtot szeretett volna gyakorolni. Ezért a kis „szeretetcsomagért” három büntetőpontot kapott, és száműzték a rajtrács végére. A VR46 csapat üdvöskéje a 8. helyig motorozta fel magát.
1. | Valentino Rossi | olasz | Yamaha | 41:35.644 perc |
2. | Andrea Dovizioso | olasz | Ducati | + 5.685 mp |
3. | Cal Crutchlow | brit | Honda | + 8.298 mp |
A vb-pontverseny állása: 1. Rossi 66 pont, 2. Dovizioso 60, 3. Andrea Iannone (olasz, Ducati) 40 |
MOTO2 | |||
1. Johann Zarco | francia | Kalex | 39:44.497 perc |
2. Alex Rins | spanyol | Kalex | + 2.715 mp |
3. Sam Lowes | brit | Speed Up | + 4.161 mp |
A vb-pontverseny állása: 1. Zarco 53, 2. Rins 49, 3. Lowes 41 | |||
MOTO3 | |||
1. Danny Kent | brit | Honda | 38:25.621 |
2. Efren Vázquez | spanyol | Honda | + 10.334 mp |
3. Isaac Vinalesspa | spanyol | Husqvarna | + 10.396 mp |
A vb-pontverseny állása: 1. Kent 66, 2. Vázquez 49, 3. Enea Bastianni (olasz, Honda) 40 |