A motor (GM gyári versenymotor) |
Típus: LS3 |
Hengerűrtartalom: 6200 cm3 |
Teljesítmény: 380 lóerő (szűkítővel) |
Nyomaték: 660 Nm |
Szűkítő: 36 mm |
Végsebesség: 180 km/óra |
Gyorsulás: 7.4 másodperc alatt 100 km/órára |
Az autó paraméterei |
Súlya: 2150 kg (pótkerekekkel, 50 liter üzemanyaggal) |
Szélessége: 2000 mm |
Magassága: 1770 mm |
Hosszúsága: 4300 mm |
Futómű: elöl-hátul független felfüggesztés, kerekenként 2 db 4.42 lengéscsillapító, Einbach spirálrugók |
Rugóút: elöl 250 mm, hátul 250 mm |
Váltó: X-Track szekvenciális, hatsebességes |
Kuplung: Tilton 3 tárcsás |
Osztómű: X-Track, egybeépítve a sebességváltóval |
Benzintank: ATL 550 literes biztonsági gumitank (1 literes napi tankkal) |
Differenciál elöl-hátul: X-Track 247 |
Gumi: BF Goodrich G1, átmérő: 790 mm |
Felni: Speedline (16 colos) |
Felépítmény: karbon-kevlár, összesen 62 kg |
A 2002-es Dakar-rali után, vagyis immár több mint tíz éve Szalay Balázs saját versenyműhelyt alapított, azóta ott készülnek a csapat versenyautó, így ott épült meg annak idején 2003-ban az első Frontera, 2006-ban az első Antara és 2012-ben az első Mokka, amelyet november közepén mutattak be – néhány nappal azelőtt, hogy a járműveket feltették volna a hatalmas kompokra, amelyek Dél-Amerikába szállítják a Dakar-karaván európai járműveit.
„Azért nem álltunk rajthoz az utolsó néhány magyar bajnoki futamon, mert új autó építésébe fogtunk: a régi alapjait felhasználva így készült el az Opel Mokka – mondta büszkén Szalay Balázs. – Három hónapunk volt az autó megépítésére, ami nem túl sok, de a fiúknak szerencsére van rutinjuk a gyors munkában, hiszen a Dakaron is ez a siker kulcsa."
Az Opel Mokkát idén novemberben mutatták be Magyarországon, s a Dakar-csapat az egyik elsőt kapta meg nemcsak hazánkban, hanem egész Európában, hiszen így is villámtempóban készült a versenygép.
„Ahogy az Opel fejlődik, úgy kell fejlődnie a csapatnak is, de nemcsak a típus lett más, hanem például a változó szabályok miatt új motort kapott az autó (minden egyes alkatrészének gyárinak kell lennie, nem engednek semmiféle változtatást) és továbbfejlesztettük a hűtési rendszert, mert azzal a legutóbbi viadalon nagyon sok gondunk volt" – mondta Szalay, akit mindig is lenyűgözött az újdonság varázsa, így már alig várja, hogy sivatagi körülmények között is kipróbálhassa az Opel Mokkát.
Az Opel és a páros dakaros múltja (és jövője) egyébként is összefonódik: érdekes statisztikai adat, hogy mióta Szalay Balázs Opellel versenyez, vagyis a 2004-es Dakar-rali óta (ugyanebben az évben kezdte el egyébként Bunkoczi Lászlóval is a közös munkát), mindig célba ért a világ legnehezebb terepraliversenyén.