Andrea Dovizioso megtette, amit megkövetelt a haza. Életben tudta tartani világbajnoki esélyeit. „Boldog vagyok, mert tökéletesen dolgoztunk eddig” – mondta még tegnap az olasz, aki pénteken mindkét szabadedzést megnyerte, egyet szárazon, egyet esőben.
Ennek ellenére – ahogy az egész mezőny – inkább száraz versenyt szeretett volna, de az égiek másképp gondolták, és fél órával a rajt előtt leszakadt az ég, amolyan trópusi módra.
A rajtot Marc Márquez kapta el a legjobban a harmadik sorból rajtolva, de az első kanyarban kisodródott, és Johann Zarco állt az élre. A francia egy kör alatt másfél másodperces előnyre tett szert, ami a futamnak csaknem a feléig kitartott. A kilencedik körben Jorge Lorenzo átvette a vezetést, és nem sokkal később Dovi is megelőzte Zarcót.
Lorenzo és Dovizioso felváltva futotta a leggyorsabb köröket, és bár nyilván mindenki fejében megjelent a „csapatutasítás” szó, a különbség nem csökkent a két Ducati-versenyző között, még a 14. körben is egy másodperc volt közöttük.
Eközben Márquez elkezdett feljönni Zarcóra, de mind a kettőnek volt egy-egy nagy momentuma, aminek könnyen lehetett volna bukás a vége. Nyilván ezt Márquez nem kockáztathatta meg, így visszább vett a tempóból, és a többiek kezébe adta a világbajnoki cím sorsát.
Dovizoso a 16. kör utolsó kanyarjában megelőzte csapattársát, és elsőre úgy tűnt, hogy a spanyol elengedte őt.
Kérdés, hogy hibáztatható-e bárki egy ilyen döntésért, amikor a „vörös ördögök” tíz év után vannak ismét harcban a bajnokságban.
A lassításból aztán egyértelműen kiderült, hogy nem volt szó elengedésről, Lorenzo kis híján eldobta a vasat.
„Próbáltam visszatámadni, és menni Andrea után, de nyilván nem ugyanaz a helyzet volt, mintha bárki más lett volna előttem” – nyilatkozta Lorenzo a futam után.
Dovi tehát megnyerte a Malajziai Nagydíjat, míg Márquez csak negyedik lett, így Valenciában lesz csak bajnokavatás.
A spanyol 21 pontos előnnyel érkezik, azaz 95 százalékban neki van nagyobb esélye a végső győzelemre, de amíg az ellenfélnek nem 0 százalék az esélye, addig küzdeni kell.
Helyezésekre lefordítva, ha Dovi megnyeri a szezonzárót, Márqueznek 12. vagy rosszabb helyen kell végeznie, hogy ne ő legyen az idei bajnok.A futam kapcsán ejtsünk még szót Danilo Petrucciról, aki alatt a kivezető körön megállt a Pramac Ducati. Mivel nem sikerült időben elhagyni a bokszutcát a másik motorral, ezért a rajtrács végéről kellett indulnia. Az esőmenő olasz most sem hazudtolta meg magát, egészen a hatodik helyig sikerült előre jönnie.
A két gyári Yamaha-versenyző továbbra is szenved a vízen, Valentino Rossi hetedik, Maverick Vinales csak kilencedik lett.
Pol Espargaró pedig ismét Top10-be repítette a KTM-et.
GYORSASÁGIMOTOROS-VB,MALAJZIAI NAGYDÍJ
MOTOGP
1. Andrea Dovizioso (olasz, Ducati) 44:51.497
2. Jorge Lorenzo (spanyol, Ducati) +0.743
3. Johann Zarco (francia, Yamaha) +9.738
A vb állása, élcsoport:1. Marc Márquez (spanyol, Honda) 282 pont, 2. Andrea Dovizioso 261 (olasz, Ducati), 3. Maverick Vinales (spanyol, Yamaha) 226
MOTO2
1. Miguel Oliveira (portugál, KTM) 40:28.955
2. Brad Binder (dél-afrikai, KTM) +2.387
3. Franco Morbidelli (olasz, Kalex) +6.878
A vb állása, élcsoport: 1. Morbidelli (olasz, Kalex) 288 pont – már világbajnok, 2. Thomas Lüthi (svájci, Kalex) 243, 3. Miguel Oliveira (portugál, KTM) 216
MOTO3
1. Joan Mir (spanyol, Honda) 40:14.545
2. Jorge Martín (spanyol, Honda) +0.724
3. Enea Bastianini (olasz, Honda) +0.763
A vb állása, élcsoport:1. Joan Mir (spanyol, Honda) 296 pont – már világbajnok, 2. Romano Fenati (olasz, Honda) 226, 3. Arón Canet (spanyol, Honda) 184