A BAJNOK BUKOTT, HONDA-SIKER AUSZTRÁLIÁBAN
Nehéz hétvégén vannak túl a MotoGP-pilóták, hiszen az időjárás egyáltalán nem kedvezett nekik az elmúlt napokban. Pénteken a második szabadedzést törölni kellett az eső miatt, a warm upot leszámítva gyakorlatilag egyetlen teljes száraz edzésük sem volt, és a levegő hőmérséklete egyszer sem érte el a 13 fokot – azaz hidegebb volt, mint Magyarországon.
Úgy tűnt, Marc Márquezt ez sem hatja meg különösebben, okos gumiválasztással (és némi kockáztatással), magabiztos motorozással megszerezte a pole pozíciót, s a győzelemre is neki volt a legjobb esélye.
Négy kanyarig ugyan elvesztette az első helyet (a harmadikról induló Pol Espargaró jobban kapta el a rajtot), de utána hat kör alatt közel három másodperces előnyt épített ki márkatársa, Cal Crutchlow előtt.
A 10. körben azonban megismétlődött a két évvel ezelőtti forgatókönyv, azaz Márquez vezető helyről bukott és feladni kényszerült a versenyt. „Elnézést kérek a csapattól, hibáztam, és ez a győzelembe került. Lekéstem a fékezési pontot, de próbáltam az íven tartani a motort, aminek az lett a vége, hogy kiesett alólam a gép eleje. Egész évben nem hibáztam versenyen, részben azért, mert óvatos voltam. Most, hogy megnyertük a bajnokságot, ismét többet kockáztattam, és sajnos ez lett a vége" – mondta a friss, immár ötszörös világbajnok.
Crutchlow látta a történteket, és bár az ölébe hullott a lehetőség, egy pillanatra sem nyugodhatott meg. Két éve az utolsó körben bukott a második helyről, jókora előny birtokában. „Megrémültem, amikor láttam Marc esését. Tudtam, hogy nagyon óvatosnak kell lennem, de közben egy pillanatra sem engedhetek ki. Könnyebb volt azokban a körökben, amikor sütött a nap, mert egyébként az óvatosság ellenére agresszíven kellett mennem, hogy megfelelő hőmérsékleten tartsam az első gumit" – nyilatkozta a brit, aki magabiztos és okos motorozással megszerezte élete második MotoGP-győzelmét.
Pedig nem más volt mögötte, mint Valentino Rossi, aki a 15. helyről küzdötte fel magát. Az olasz bajnok a szabadedzések után nem került be a legjobb tíz közé, ezért a Q1-ben is pályára kellett hajtania, ahol viszont eltaktikázta magát, így csak az ötödik rajtsor jutott neki. És bár egész hétvégén nem akart kijönni neki a lépés, azért lehetett látni, hogy annyira nem rossz a ritmusa. A ma reggeli bemelegítésen pedig megint előhúzták a nyulat a kalapból, de ez sem volt elég ahhoz, hogy a brittel lépést tudjon tartani.
A harmadik helyért Andrea Dovizioso és Aleix Espargaró küzdött sokáig, majd utóbbi csapattársa, Maverick Vinales is beszállt a buliba és végül ő állhatott fel a dobogóra (Espargaró négy körrel a vége előtt bukott).
Jorge Lorenzo szintén élete egyik legnehezebb hétvégéjén van túl, csupán hatodik lett, ami szinte jónak számít, látva az utóbbi napok teljesítményét.
Bradley Smith nyolcadik helye viszont pozitív meglepetés, hiszen a brit csak múlt héten tért vissza egy igen nagy térdsérülés után.
GYORSASÁGIMOTOROS-VB, AUSZTRÁL NAGYDÍJ
MOTOGP
1. Cal Crutchlow (brit, Honda)
2. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) +4.218
3. Maverick Vinales (spanyol, Suzuki) +5.309
A vb-pontverseny állása: 1. Marc Márquez (spanyol, Honda) 273 pont (már világbajnok), 2. Valentino Rossi 216, 3. Jorge Lorenzo (spanyol, Yamaha) 192
A MOTO2-ES BAJNOKI CÍM TOVÁBBRA SEM DŐLT EL
Mire elég egy századmásodperc? Tudatosan nem sok mindenre. De a sportban annál többre. Jelen esetben győzelmet ért, méghozzá Thomas Lüthinek, aki ezzel feljött a bajnoki tabella második helyére.
Nagyon sokáig úgy nézett ki, hogy a győzelemre hárman esélyesek: Lüthi, Franco Morbidelli és Mattia Pasini. A futam utolsó harmadában Lorenzo Baldassari és Sandro Cortese is csatlakozott a hármashoz. Két körrel a leintés előtt Pasini bukott, az utolsó előttiben pedig honfitársa, Morbidelli átvette a vezetést. Ugyan az olasz tökéletes utolsó kört futott, de ez sem volt elég ahhoz, hogy kellő előnyt építsen ki Lüthi előtt, aki az utolsó métereken hibátlan szélárnyékot talált és paraszthajszállal megnyerte az Ausztrál Nagydíjat.
Morbidellinek továbbra is várnia kell az első világbajnoki győzelemre. Idén hatodszor állhatott a dobogóra, s harmadik alkalommal annak második fokára.
A svájci legutóbb a 2011-es maláj futamon győzött pole pozícióból, és ami ennél is nagyobb szó, 2002 óta tartó világbajnoki karrierje során most először nyert meg két egymást követő versenyt.
Ezzel feljött az összetett második helyére és két futammal a bajnokság vége előtt 22 pont a hátránya Johann Zarco mögött.
Ehhez kellett a francia gyenge szereplése is, aki az időmérőn kétszer is bukott, és ma sem talált magára, csupán a 12. helyen ért célba. Eddigi legnagyobb vetélytársa, Álex Rins a hetedik körben bukott, így Japán után most sem szerzett pontot, ami nem fér bele, ha valaki világbajnok akar lenni.
MOTO2
1. Thomas Lüthi (svájci, Kalex)
2. Franco Morbidelli (olasz, Kalex) +0.010
3. Sandro Cortese (német, Kalex) +0.530
A vb-pontverseny állása két futammal a vége előtt (50 pont szerezhető még): 1. Johann Zarco (francia, Kalex) 226 pont, 2. Thomas Lüthi 204, 3. Álex Rins (spanyol, Kalex) 201
MOTO3: HATALMAS ESÉSEK, ÚJ RAJT, RÉGI GYŐZTES
A Moto3-asok futamát a 6. körben piros zászlóval félbeszakították egy hatalmas bukás miatt, melynek John McPhee, Enea Bastianini, Andrea Mígno és Jorge Navarro is részese volt. Szerencsére mindannyian megúszták komolyabb sérülés nélkül, bár McPhee-t hordágyon vitték le a pályáról. Öt és fél kör alatt 14 versenyző esett el összesen.
McPhee ujjtöréssel megúszta a bukást
embed_kod= |nso_uj_cikk_embed Embed kód: mceBlockPasteEnd |
Nem sokkal később egy új, 10 körös versenyre sorakoztak fel a pilóták (egész pontosan 24-en az eredeti 34 fős mezőnyből). Az új rajt legnagyobb vesztese Fabio Quartararo volt, aki az időmérőn a 2. helyet szerezte meg, de motorjának központi vezérlőegységét szabálytalannak találták, ezért az utolsó helyről kellett startolnia. Hiába küzdötte fel magát a második pozícióba az első versenyen, a szabályok értelmében az új rajtnál ismét alkalmazni kellett a büntetését...
A második nekifutás szerencsére más sokkal nyugodtabb volt, ami nem változott, az Brad Binder kimagasló teljesítménye: 2016 Moto3-as világbajnoka közel hat másodperces előnnyel megnyerte az Ausztrál Nagydíjat Andrea Locatelli előtt. A harmadik helyért egy 15 főből álló boly küzdött. A leintés előtti szélárnyék Aron Canetnek kedvezett a legjobban, aki élete első dobogós helyét szerezte meg a fiatalabb Binder testvér, Darryn előtt. Nem sokon – 48 ezredmásodpercen – múlott, hogy sporttörténelmet láthassunk, amikor egy testvérpár egyszerre áll a világbajnoki dobogón. „A fivérem negyedik helye nagyobb öröm, mint az én újabb győzelmem" – nyilatkozta az idősebbik Binder.
A bajnokság első 10 helyezettje közül csak ketten fejezték be a versenyt: Binder és Locatelli.
MOTO3
1. Brad Binder (dél-afrikai, KTM)
2. Andrea Locatelli (olasz, KTM) +5.937
3. Aron Canet (spanyol, Honda) +9.594
A vb-pontverseny állása: 1. Brad Binder 294 pont (már világbajnok), 2. Enea Bastianini (olasz, Honda) 165, 3. Jorge Navarro (spanyol, Honda) 143