Hiába vártuk a nagy csatát Maverick Vinales és Marc Márquez között, az élet más forgatókönyvet írt. A rajtot Dani Pedrosa kapta el a legjobban, és vezette is a versenyt a táv egyharmadáig. A futam legnagyobb drámája már a második körben megtörtént, amikor az első két futamot megnyerő Vinales alól kicsúszott Yamahája a 18-as kanyarban.
Miután Márquez átvette a vezetést, mindenki arra számított, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan azonnal ellép az üldözőktől, de nem így történt. Pedrosa nemcsak nem engedett a szorításból, de három körrel később előzéssel is próbálkozott. Márquez ezután már nem bízta a véletlenre a dolgot, sorra futotta a leggyorsabb köröket, pillantok alatt másodpercnyire növelve az előnyét.
Az első gumik jobb oldalának kopása sok versenyzőnek gondot okozott – többen emiatt buktak –, köztük Pedrosának is, aki egyre inkább leszakadt csapattársától, miközben Valentino Rossi a nyomában loholt.
A Yamahás boxban körömrágva várták a fejleményeket, hogy Rossi mikor szánja rá magát az előzésre, és mennyire tud utána ellépni a spanyoltól. A Doktor ugyanis 0.3 másodperces büntetést kapott, amiért a verseny korábbi szakaszában levágta a 4-es kanyart. Mindezt akkor, amikor Johann Zarco egy nagyon bátor manőver során aláfordult a kilencszeres bajnoknak, leterelve őt az ideális ívről, ahol azonnal egy jobbos kanyar következett. Sokszor kéne még visszanézni az esetet, hogy mi is azt lássuk, amit a versenyigazgatóság... Rossi végül nem hagyta az utolsó pillanatra az előzést, sőt azonnal ellépett Pedrosától, így a büntetés végül nem volt hatással az eredményre.
Hatalmas gratuláció jár ismét Johann Zarcónak, aki végül lecsúszott a legjobb privát helyezésről és a negyedik pozícióról, miután Cal Crutchlow maga mögé utasította a franciát.
Vinales bukása nemcsak idei sikerszériájának, de 19 verseny óta tartó pontszerző sorozatának is véget vetett, ráadásul a bajnokságot sem ő vezeti már, hanem a 38 éves csapattárs, Valentino Rossi, aki tavaly mindössze két futamon tudott nyerni, abból az egyik, a soron következő jerezi futam volt.
Mindhárom dobogósnak volt tehát oka az örömre, Pedrosa tavaly szeptemberben, Misanóban állt utoljára pódiumon, Márquez pedig továbbra is legyőzhetetlen Amerikában.
GYORSASÁGIMOTOROS-VB
AMERIKAI NAGYDÍJ, AUSTIN
MOTOGP
1. Marc Márquez (spanyol, Honda) 43:58.770
2. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) +3.069
3. Dani Pedrosa (spanyol, Honda) +5.112
A vb-pontverseny állása: 1. Valentino Rossi 56 pont, 2. Maverick Vinales (spanyol, Yamaha) 50, 3. Marc Márquez 38
MOTO2: Morbidelli ismét az első helyen szambázott be
Franco Morbidelli továbbra is megállíthatatlan. Az első két körben ugyan nem ő vezetett, majd ismét jó kis csatába keveredett csapattársával, a 21. születésnapját ma ünneplő Álex Márquezzel, de a spanyol kis hibája után, már senki sem tudott előzési pozícióba keveredni az első helyért.
Egyedül Tom Lüthi tudta vele tartani a lépést, volt, hogy fél másodpercre is megközelítette, de az olasz ekkor ritmust váltott, és végül 2,5 másodperces előnnyel megnyerte az Amerika Nagydíjat.
A tegnapi sajtótájékoztatón Morbidelli elárulta, hogy zenehallgatással szokott lazítani a futamok előtt, és az sem ritka, hogy szambát jár a szállodai szobában.
Utoljára 2001-ben, Kato Daijirónak sikerült az első három futamot megnyerni a középső kategóriában, így a Marc VDS csapat pilótájának minden oka megvan, hogy ma is táncra perdüljön, pláne, ha már az élő zene fővárosában, Austinban vannak.
Lüthinek is bőven van oka az örömre, hiszen még sosem kezdett ennyire jól egyetlen Moto2-es szezont sem, azaz egyszer sem tudott még pódiumra állni az év első három versenyén. ráadásul ez az 50. dobogós helyezése karrierje során.
Nakagami Takaaki szintén eddigi legjobb eredményét érte el Texas-ban, míg Márqueznek be kellett ma érnie a negyedik hellyel.
GYORSASÁGIMOTOROS-VB
AMERIKAI NAGYDÍJ, AUSTIN
MOTO2
1. Franco Morbidelli (olasz, Kalex) 41:20.078
2. Thomas Lüthi (svájci, Kalex) +2.633
3. Nakagami Takaaki (japán, Kalex) +6.809
A vb-pontverseny állása: 1. Franco Morbidelli 75 pont, 2. Thomas Lüthi 56, 3. Miguel Oliveira (portugál, KTM) 43
MOTO3: Az esélyes bukott, a lázadó győzött
Aron Canet eddigi legjobb esélyét dobta el, amikor az újraindított verseny negyedik körében hatalmas high slide esés áldozata lett, szerencsére sérülés nélkül.
A sportban és az életben sincs „ha", de mégis átfut az ember agyán, hogy mit lett volna, ha az eredeti, 18 körös futamot nem szakítják meg piros zászlóval egy bukás miatt. Az esést elszenvedő pilóta, Kaito Toba végül saját lábán távozott a pályáról, sőt az újraindított futamon is részt vett, ennek ellenére nem tudni, hogy a sportbírók helyesen vagy egy inkább pánikszerűen jártak el. Sajnos a felvételeket nem láthattuk az esetről.
De vissza a versenyre, ami az eredeti rajtfelállással indult újra, de csak 12 kör erejéig.
A startot most is a pole-ból induló Canet kapta el a legjobban, de míg az első alkalommal a második körben már egy másodperc volt az előnye, most Romano Fenati nemcsak tartotta vele a ritmust, de a vezetést is többször átvette.
Kettejük harcának a spanyol bukása vetett véget. Fenati elsőségét ezután már senki sem veszélyeztette, körről-körre növelte előnyét az olaszt, és meg is nyerte az Amerika Nagydíjat. Nagyobb elégtételt és szebb visszatérést nem is álmodhatott volna a tehetséges, de forrófejűsége miatt a VR46 csapattól tavaly kirúgott pilóta.
A nap másik nagy vesztese, Joan Mir, akinek valószínűleg a tapadással voltak gondjai, így a másodikról egészen a nyolcadik helyig esett vissza, összetettbeli előnye pedig hat pontra olvadt.
Jorge Martin idén harmadjára állhatott dobogóra, ezúttal annak második fokára, 23 ezreddel megelőzve csapattársát, Fabio Di Giannantoniót. Idén már harmadjára három Hondás állhatott a dobogón.
GYORSASÁGIMOTOROS-VB
AMERIKAI NAGYDÍJ, AUSTIN
MOTO3
1. Romano Fenati (olasz, Honda) 27:15.841
2. Jorge Martín (spanyol, Honda) +4.504
3. Fabio Di Giannantonio (olasz, Honda) +4.527
A vb-pontverseny állása: 1. Joan Mir (spanyol, Honda) 58 pont, 2. Jorge Martín (spanyol, Honda) 52, 3. John McPhee (brit, Honda) 49