A rajtot Marc Márquez kapta el a legjobban, de Valentino Rossi hamar átvette a vezetést Andrea Doviziosóval a nyakán.
Scott Redding: „Az elején jobban szenvedtem. A végén jobban csúszkált a motor, de mégis jobban éreztem. Nehéz volt Polt megelőzni, de úgy voltam vele, hogy vállalom a kockázatot és bejött. Nagyon boldog vagyok, hogy az első soros indulás után sikerült felérnem a dobogóra.” |
Marc Márquez: „A mai verseny a pontvesztések versenye volt. Csak arra figyeltem, hogy megőrizzem a koncentrációmat, bármilyen színű motort is láttam magam körül. Csak a saját versenyemet futottam. A második versenyen láttam, hogy Valentino nagyon gyors és nem tudok vele menni, de utána azt is láttam, hogy elesett. Ez a második hely győzelemmel ér fel, a 20 pont még nagyon sokat fog számítani a bajnokságban.” |
Jack Miller: „Megismételnéd, kérlek?” – kezdte Miller. „Megnyerted életed első MotoGP-versenyét. Milyen érzés?” – Nem tudom, mit érzek most. Sokan bántottak, és mondták, hogy sosem leszek erre képes, de ma bebizonyítottuk, hogy nem volt igazuk és nem vagyok egy idióta, hogy átültem erre a motorra. Köszönöm a Hondának, hogy vállalták ezt a kockázatot velem, nem tudok beszélni…” |
Az esések sorát Dani Pedrosa nyitotta meg már az első körben. Dovizoso a második körben bukott, és Rossi sem jutott sokkal tovább, a harmadik kör 10-es kanyarjában ő is elvérzett.
Ekkor Márquez örökölte meg az első helyet, de ez nem tartott sokáig, Jack Miller ugyanis hamar levadászta őt.
Márquez nem küzdött ellene különösebben, tudta, hogy a második hellyel megszerezhető 20 pont aranyat érhet Rossi kiesése és Jorge Lorenzo szenvedése miatt..
Az ausztrál végül megnyerte a futamot, ezzel Casey Stoner 2012-es ausztráliai győzelme után ő az első aussie, aki MotoGP-versenyt nyert és az első független csapatban versenyző győztes Toni Elías 2006-os portugál elsősége óta.
Scott Redding megismételte tavalyi misanói eredményét – harmadik lett –, ahogy Pol Espargaró is beállította eddigi legjobb MotoGP-eredményét.
Nagy nyertese még a megszakított versenynek Andrea Iannone, aki az első verseny 14. körében bukott, de ezzel még kvalifikált a második futamra, ahol ötödik lett.
Jorge Lorenzo nyilván félig (vagy inkább teljesen) üresnek látja a poharát, hiszen egész hétvégén csak küzdött magával és a motorjával. Mégis a 6 pont, amit 10. helyének köszönhet, még fontos lehet az év végi elszámolásban.
A nap vesztese Yonny Hernández, aki bukásáig 2.5 másodperccel vezette az első versenyt.
GYORSASÁGIMOTOROS-VB, HOLLAND NAGYDÍJ
MOTOGP
1. Jack Miller (ausztrál, Honda)
2. Marc Márquez (spanyol, Honda) +1.991
3. Scott Redding (brit, Ducati) +5.906
A vb-pontverseny állása: 1. Márquez 145 pont, 2. Jorge Lorenzo (spanyol, Yamaha) 121, 3. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 103
MOTO2: HAT ÉV UTÁN ÚJRA JAPÁN GYŐZTES
Nakagami Takaaki a 111. világbajnoki futamán felért a dobogó legfelső fokára. A japán himnusz a 2010-es Katalán Nagydíj óta először hangzott el a vb-futam után, hat éve Takahashi Yuki szintén a Moto2-es kategóriában győzött.
Nakagami a kilencedik körben vette át a vezetést, négy körrel később pedig már két másodperccel vezetett. A regnáló világbajnok, Johann Zarco a futam elején még csak hetedik volt, de szép lassan magára talált. A 15. körben már második volt és úgy tűnt, Nakagamit is utolérheti, de az eső közbeszólt. A csapadék egyre intenzívebbé vált, ezért a 23. körben piros zászlóval megszakították a versenyt. A végeredményt az utolsó teljes, azaz a 21. kör alapján hirdették ki.
Nakagami nyert Zarco és Franco Morbidelli előtt. A világbajnoki címért esélyes Sam Lowes negyedik, míg Álex Rins csak hatodik lett. Thomas Lüthi sokáig tartotta magát a pódiumos helyeken, de a táv kétharmadánál visszaesett, majd a 19. körben bukott.
Zarco idén először átvette a bajnokságban a vezető helyet. 126 pontja van, akárcsak Rinsnek, a franciát eggyel több futamgyőzelme repíti az élre.
A DOBOGÓSOK NYILATKOZATA
Nakagami Takaaki: „Nagyon élveztem a versenyt. Az elején sokat meccseltem, de nyugodt voltam, mert kiegyensúlyozott köröket mentem. Első győzelmemet a csapatmunkának köszönhetem.”
Johann Zarco: „Öt körrel a vége előtt már nagy volt a távolság köztem és Nakagami között. Két körrel a vége előtt elkezdett esni, aztán egyre feljebb zárkóztam, de ehhez kockázatot kellett vállalni. Szórakoztató, de nehéz verseny volt. Nakagami megérdemli a győzelmet, örülök az örömének. Nem voltam a legjobb formában, ennek tudatában a második hely szuper, főként, hogy átvettem a vezetést a bajnokságban.”
Franco Morbidelli: „A végén a hátsó gumim kopni kezdett. Aztán láttam a felhőket és az esőcseppeket, és valószínűleg jobban megijedtem tőle, mint a többiek, de mindenképpen meg akartam szerezni ezt a dobogós helyezést.”
MOTO2
1. Nakagami Takaaki (japán, Kalex) 21 kör
2. Johann Zarco (francia, Kalex) 2.435 mp h.
3. Franco Morbidelli (olasz, Kalex) 5.670 mp h.
A vb-pontverseny állása: 1. Zarco 126 pont, 2. Alex Rins (spanyol, Kalex) 126, 3. Sam Lowes (brit, Kalex) 121
MOTO3: AZ ELSŐ MAHINDRA-GYŐZELEM
A mezőny most sem hazudtolta meg magát, szokás szerint izgalmas versenyt láthattunk, amely az első Mahindra-győzelmet hozta.
Hat versenyző is vezetett a 22 körös futam során, és egy pillanat elég volt, hogy egy hiba után akár nyolc-tíz helyet is veszítsen az ember.
A világbajnoki éllovas, Brad Binder is megtapasztalta ezt a 16. kör végén, amikor majdnem elesett a pálya leggyorsabb részén. A szerencsének köszönhetően motoron maradt, de harmadikról a tizenharmadik pozícióba esett vissza. A 12. helyen végzett, azaz idén először nem sikerült dobogóra állnia.
Öt körrel a vége előtt az első nyolc helyen olasz versenyző haladt, és a végső kimenet is nekik kedvezett. Ahogy az Assenben már megszokott, egyszerre hatan érkeztek az utolsó sikánhoz. Andrea Migno az egész verseny alatt magabiztos volt ezen a szakaszon, és most is ő jött ki elsőnek a fordulóból. De Francesco Bagnaia talált egy kis helyet a rázókövön, és ez a lendület elég volt ahhoz, hogy 39 ezredmásodperccel megnyerje a versenyt, ami saját és a Mahindra-gyár első világbajnoki győzelmét is jelentette.
A leintés után azonban a versenyigazgatóság vizsgálni kezdte a 15-ös kanyarban történteket, ahol Migno a pályát elhagyva előzött.
Végül egy hellyel hátrébb sorolták, a második helyet Fabio Di Giannantonio örökölte meg, így is teljes olasz dobogót láthattunk a világbajnokság történetének 800. kis kategóriás versenyén. Ez volt az első Holland Nagydíj, amit vasárnap rendeztek meg, megszakítva a 86 éves TT-hagyományt.
A DOBOGÓSOK NYILATKOZATA
Paco Bagnaia: „Minden hétvégén gyorsak vagyunk, de nem voltam biztos benne, hogy meg tudom nyerni a versenyt. Az utolsó két kanyarban minden lehetséges dolgot megpróbáltam, és végül sikerült. Nincsenek szavak rá, hogy milyen érzés az első győzelem."
Fabio Di Giannantonio: „A verseny közepén azt hittem a hátsó gumim nem fog kitartani, de nem adtam fel, becsuktam a szemem, és nyomtam, ahogy csak tudtam. Hihetetlen, hogy sikerült újra dobogóra állnom."
Andrea Migno (még a büntetés előtt): „Kétszáz méterrel a vége előtt még 110 százalékig biztos voltam benne, hogy megnyertem a futamot. Nagyon mélyen fékeztem, de így is boldog vagyok. Egész hétvégén erős voltam, és ez egy fontos dobogós helyezés nekem és a csapatnak is."
MOTO3
1. Francesco Bagnaia (olasz, Mahindra)
2. Fabio Di Giannantonio (olasz, Honda) +0.039
3. Andrea Migno (olasz, KTM) +0.018
A vb-pontverseny állása: 1. Brad Binder (dél-afrikai) 151 pont, 2. Jorge Navarro (spanyol) 103, 3. Romano Fenati (olasz) 93