Nem panaszkodhatunk a tegnapi futamokra, bár a MotoGP-sek ismét az utolsó három körön gyújtották csak be a rakétákat, előtte inkább vonatozást láthattunk, ahol csak a nagyon lelkes, bizonyítani akarok suzukisok próbálták gyorsítani a ritmust, de a rutinosabb rókákat egyelőre nem tudták legyőzni, a végére pedig nem maradt már muníciójuk az abroncsokban.
Andrea Dovizioso: „Tökéletes volt a taktikám, de a bajnokság megnyeréséhez még több kell”. | |
Marc Márquez: „Tudtam, hogy Dovi gyorsabb, de meg kellett próbálnom, különben nem aludtam volna nyugodtan.” |
Joan Mir így is a legjobb újoncként zárt, Álex Rins pedig az utolsó pillanatig harcban volt a dobogó legalsó fokáért. Sajnos a pódiumra végül csak hárman állhatnak fel, győztes pedig csak egy lehet, hiába érezzük úgy, hogy sokan megérdemelnék.
Az említett vonatozással az is együtt járt, hogy lassabb volt a futam tempója (persze MotoGP-s mércével mérve....), nagyjából fél másodperces tartalékkal köröztek a fiúk, aminek nyilván az volt az oka, hogy tartalékoltak a gumikkal.
Ez a lassabb tempó többeknek kedvezett. Egyrészt Márqueznek és Crutchlow-nak, akik nem tökéletes fizikai állapotuk mellett könnyebben tudták tartani a lépést, másrészt Valentino Rossinak, aki ehhez a versenytempóhoz bőven fel tudott zárkózni az első két nap fiaskója után.
Ha egy verseny alapján szabad messzemenő következtetéseket levonni, akkor azt mondhatjuk, hogy nem sokat változott a képlet az elmúlt két évhez képest, és várhatóan még ez a szezon is a Márquez–Dovizioso párharc jegyében telik majd.
Az talán egy kicsit ijesztő lehet, hogy ha a Hondák ilyen jól teljesítenek egy számukra korábban hagyományosan nehezebb pályán, akkor mi lesz majd azokon a versenyeken, ahol amúgy is nekik áll a zászló...
HÁNY FEKETE MACSKA KELL EHHEZ?
Pechünk volt, de remélem, ezzel le is zárult az éves kötelező negatív penzumunk – ehhez hasonló gondolatokat tegnap több versenyzőtől is hallhattunk a futam után.
A sort Jack Miller nyitotta, aki alatt egyszerűen elengedett az ülésszivacs. „Az ülés a kiegészítő vázhoz van ragasztva, amelyet lefestettek. A festék nem tapadt meg rendesen, a ragasztó pedig letépte a festéket, így az ülés leesett. Többször majdnem leestem a motorról, így nem volt más megoldásom, minthogy letépjem és eldobjam az ülést, hogy legyen esélyem továbbmenni. De nyilván a karbonszálas anyagon is csúszkáltam, hiszen az olyan, mint a jég, nem erre van kitalálva. Mivel nem tudtam rendesen kanyarodni és dönteni a motort, teljesen szétnyírtam a gumikat. Egy ponton túl már az esést kockáztattam, ezért inkább kiálltam. Lehet, hogy túl sok fekete macskát láttam, de remélem, ezzel letudtam az idei rossz szerencsémet.”
Miller mutatványa egyébként nem volt veszélytelen, hiszen mögötte haladókat simán eltalálhatta volna. „Csoda, hogy nem történt baleset, nagyon veszélyes volt, amit csinált, nem is értettem, hogy mi történt” – mondta Aleix Espargaró, aki pont Miller mögött haladt.
A Pramac Ducati másik versenyzője sem járt nagyobb szerencsével tegnap, Francesco Bagnaiának szintén fel kellett adnia a futamot. „Petruccival volt egy nagyon kicsi összeérésem, ütközésem, miután valaki meglökte őt. Letört az alsó kicsi szárny a motoromról, amely ezután szinte irányíthatatlanná vált. Nagyon veszélyes volt, mert folyamatosan balra húzott a motor, háromszor is kiszaladtam a pályáról, ezért inkább kiálltam. Mindenkinek lehet balszerencséje, az enyém ma az volt” – mondta a tavalyi Moto2-es világbajnok.
Jorge Lorenzo sem a legszerencsésebb időszakát éli, tavaly év vége óta egymást érik nála a sérülések. A szombati két esés nagyon megzavarta a spanyolt, nemcsak fizikálisan, de fejben is. Ami a vállát illeti, további vizsgálatok várnak rá, ha hazaért, mert úgy érzi, hogy valami nincs rendben, hatalmas ütést kapott az első bukáskor. „Igen, az utóbbi időben nem voltam valami szerencsés, de lehetne rosszabb is. Ha a következő futamokon szerencsésebb leszek, akkor az eredmények is jönni fognak majd.”
ÓVÁS ELUTASÍTVA, FELLEBBEZÉSEN AZ ÜGY
A futam leintése után nem sokkal jött a hír, hogy négy gyári csapat is óvást nyújtott be az Andrea Dovizioso, Danilo Petrucci és Jack Miller használta Ducatik ellen. Az óvás tárgya a lenti képen is látható elemek, egészen pontosan a lengőkarhoz rögzített hátsó alkatrész, amely egyébként mindig együtt jelenik meg az első keréknél látható elemmel.
Hogy milyen alkatrészről is van szó, arról nyilván minden félnek más a véleménye.
Az óvást benyújtó Aprilia Racing Team Gresini, Red Bull KTM Factory Racing, Repsol Honda Team és Team Suzuki Ecstar vezetői szerint aerodinamikai elemről. Ha ezek valóban azok, akkor tényleg szabálytalannak kellene minősíteni, hiszen az idei regula kimondja, hogy csak az év elején átvett csomagot lehet használni, évközben nem lehet új darabokkal előállni.
A Ducati szerint azonban ezek nem aerodinamikai elemek, hanem olyan egyéb kiegészítő alkatrészek, amelyet a szabályok egyébként engedélyeznek. Egyrészt mert nem az idomhoz csatlakoznak, másrészt pedig nem az a cél, hogy még nagyobb leszorító erőt generáljanak, csupán a hátsó gumi hűtését segítik, pontosabban a túlmelegedést akadályozzák.
Az óvást a FIM Steward Panel elutasította, de természetesen itt nem állt meg a történet, hiszen a MotoGP fellebbviteli bírósága is vizsgálni fogja az esetet. Addig a jelenlegi végeredmény marad érvényben.
Az üggyel kapcsolatos további részletekről helyszíni riporterünk számol be az alábbi videóban.
GYORSASÁGIMOTOROS-VB, KATARI NAGYDÍJ
MOTOGP
1. Andrea Dovizioso (olasz, Ducatti)
2. Marc Márquez (spanyol, Honda) +0.023
3. Cal Crutchlow (angol, Honda) +0.320
MOTO2
1. Lorenzo Baldassarri (olasz, Kalex) 39:56.109
2. Thomas Lüthi (svájci, Kalex) +0.026
3. Marcel Schrötter (német, Kalex) +2.123
MOTO3
1. Toba Kaito (japán, Honda) 38:08.887
2. Lorenzo Dalla Porta (olasz, Honda) +0.053
3. Aron Canet (spanyol, KTM) +0.174