MOTOGP
Tudtuk, hogy drámai versenynek nézünk elébe, de ami történt, minden képzeletet felülmúl. A rajtot az élről induló Dani Pedrosa kapta el a legjobban. Jorge Lorenzót mindkét ducatis megelőzte, de a spanyol (tudván, hogy egy másodpercet sem veszíthet) már a negyedik kanyarban visszaelőzte őket – egyszerre.
A harmadik körben Marc Márquez ugyanebben a kanyarban egy kicsit kisodródott, így Lorenzo simán átvette a második helyet.
És itt kezdődtek a bonyodalmak, Márquez mögött ugyanis Valentino Rossi haladt. A negyedik körben a Doktor megelőzte a spanyolt, amit a következő körben kilenc oda-vissza előzés követett. Rossinál már ekkor kezdett elszakadni a cérna, mutogatott is ellenfelének.
Így érkeztünk el a hetedik kör 14-es kanyarjához, ahol Márquez kisodródott, így Rossi simán elmehetett volna belül, de ő inkább szintén kiengedte a motort, háromszor visszanézett, majd a bal térdével finoman kirúgva, két vállra fektette a regnáló világbajnokot. Ami a versenyt illeti, Dani Pedrosa nyert két másodperces előnnyel Lorenzo előtt.
Ezúton kérünk elnézést a remek teljesítményt nyújtó hondástól, de a továbbiakban a fenti esetet fogjuk taglalni egy kicsit.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a háború csütörtökön kezdődött, amikor Rossi megtámadta Márquezt, hogy szándékosan játszott vele az ausztrál futamon, hogy visszalassítsa őt, és Lorenzót segítse.
A FUTAMRÓL BŐVEBBEN IDE KATTINTVA OLVASHAT! |
Hiába fellebbezett a Yamaha |
Pedrosa és Lorenzo is Rossit tartja hibásnak |
Ezúttal azonban nem így történt. Rossi bizony megbirizgálta az oroszlán bajszát, de ezúttal emberére akadt. Márquez most valóban meg akarta mutatni, hogy mennyire jó pilóta, és ha akar, bizony a legnagyobb bajnoknak is be tud tartani.
Egyet azonban fontos kiemelni: egyszer sem sodorta veszélyes helyzetbe az olaszt.
Nem így Rossi – aki mondhat, amit akar – elveszítette a fejét, és bizony szándékosan megleckéztette Márquezt.
„Sok időt veszítettem a Márquezzel folytatott csata során. A tizennégyes kanyarban próbáltam szélesebben fordulni és lelassítani, de Marc nekem jött. Csak az volt a szándéka, hogy problémákat okozzon nekem. Összetettben Lorenzóval szemben értékes pontokat hullajtottam el” – mondta Rossi a futam után.
Az esetet követően természetesen „felrobbant" a Twitter, az emberek többsége Rossi azonnali kizárását követelte, ami nem történt meg. A versenyigazgatóság később megvizsgálta az esetet, a döntésről itt olvashat!
Márquez játszadozása szintén véleményes, az nem kérdés, de egy kilencszeres világbajnoknak, aki úgy tud motorozni, mint kevesen, nem lehet ez a válasza.
MOTO2
A Moto2-es futam alatt ezúttal sem rágtuk le a körmünket, talán csak a végén egy kicsit. A rajtot a pole pozícióból induló Thomas Lüthi kapta el a legjobban. Néhány másodpercre ugyan Johann Zarco átvette a vezetést, de a svájci hamar visszaállt az élre. Ezután egyenletes köröket futva tizedenként lopta a távolságot, megfutva a futam leggyorsabb körét is.
A tizedik körben Álex Rins bukott a harmadik helyről, így teljesülhet a vágya, hogy a pályán dőljön el az összetett második hely közte és Tito Rabat között Valenciában. Lüthi közben egy másodpercre növelte az előnyét, ami volt, hogy közel a felére csökkent, de négy körrel a vége előtt ismét ugyanennyi volt.
Zarco azonban látványosan jobban spórolt a gumival, így az utolsó előtti körben már a svájci hátsó kerekén motorozott. Az utolsó körben az élre is állt, és bár Lüthi még próbálta visszaelőzni, nem tudott mit kezdeni a ténnyel, hogy a francia motorján mennyivel nagyobb tapadás volt.
Zarco végül megnyerte a Malajziai Nagydíjat, ami a nyolcadik győzelmét és a tizennegyedik dobogós helyezést jelentette számára az idén. Ha a szezonzárón is sikerül az első háromban végeznie, akkor megdönti az eddigi rekordot, amit Marc Márquez (2012) és Tito Rabat (2014) tartanak jelenleg a középső géposztályban.
„A verseny elején jól éreztem magam, de Lüthi még jobb volt. Nem néztem hátra, mert tudtam, hogy jó a tempója, tehát ha vele maradok, akkor kettőnk közt dől el a győzelem. Nagyon boldog vagyok, mentálisan és fizikálisan is nehéz és hosszú három hét áll mögöttem” – mondta Zarco, aki természetesen egy hátra szaltóval ünnepelte győzelmét.
Rins kiesésével senki és semmi nem veszélyeztette Jonas Folger harmadik helyét. A negyedik helyen Nakagami Takaaki ért célba.
MOTO3
Már meg sem lepődünk azon, hogy ezúttal is hatan kaptak három rajthelyes büntetést a Moto3-asoknál, köztük Danny Kent, aki így a kilencedik helyről rajtolhatott, míg jelenlegi legnagyobb ellenfele, Miguel Oliveira a harmadikról.
A portugál győzelme esetén Kentnek az első ötben kell végeznie, hogy világbajnok legyen – így rajtoltak el a 18 körös futamra.
Kent az elején nagyon (már-már) túl óvatos volt, sőt, mondjuk ki, túlizgulta a dolgot, így egészen a 16. helyig esett vissza. A negyedik körben talált magára, amikor megfutotta addigi legjobb köridejét, és elkezdte a felzárkózást. A hetedik körben már nyolcadik volt, 1.6 másodperccel a vezető csoport mögött, egy körrel később pedig már csak 0.8 mp volt a hátránya.
Eközben Oliveira többnyire vezetett, bár az első hét versenyző között folyamatos volt az előzgetés.
A következő körökben Kent nem tudott (próbált) előbbre kerülni, így a világbajnoki cím sorsa aktuálisan attól függött, hogy Oliveira éppen hányadik volt.
Az utolsó körre fordulva a portugál a második helyen haladt, míg a brit bajnoki címet érő ötödiken. De ekkor még 5543 méter volt hátra. És micsoda 5543 méter!
A kör elején Niccolo Antonelli megelőzte Kentet, aki két kanyarral később visszavette az ötödik pozíciót. Antonelli azonban újra elé került a kilences kanyarban.
A döntés tehát a híres utolsó, 15-ös kanyarra maradt, ami a két hosszú egyenest elválasztja egymástól. Oliveira hozta a kötelezőt, megelőzte csapattársát, Brad Bindert és megnyerte a versenyt, miközben Kent újabb pozíciót veszítve csak hetedik lett.
Binder a 15. helyről rajtolva lett második, ráadásul a csapattársának is remek segítséget nyújtott. A dobogó harmadik fokára Jorge Navarro állhatott fel.
Kent tehát továbbra sem világbajnok. Hazai versenye óta nemcsak nyerni nem tudott, de kétszer kiesett, kétszer csak hatodik lett, most pedig hetedik. Eközben Oliveira hihetetlen teljesítményt nyújtott az utóbbi öt versenyen, három győzelem és két második hely a mérlege, így 110 pontról 23-ra csökkentette hátrányát.
Persze semmi sincs még veszve Kent számára. A huszonnégy pontos előny egy futammal a szezon vége előtt ugyan nem kevés, de kérdés, hogy elég lesz-e.
„Nem tudtam, hogy Danny hol van, nem is táblázták nekem a futam során, csak arra figyeltem, hogy megnyerjem a versenyt. Tudtam, hogy a hátsó egyenesben nem akarok elől menni a szélárnyék miatt, és szerencsém volt, hogy Brad volt előttem, mert jó lendületet adott” – nyilatkozta Oliveira a leintés után.
GYORSASÁGIMOTOROS-VB, MALAJZIAI NAGYDÍJ
MOTOGP
1. Dani Pedrosa (spanyol, Honda) 40:37.691
2. Jorge Lorenzo (spanyol, Yamaha) +3.612
3. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) +13.724
A vb-pontverseny állása: 1. Valentino Rossi 312, 2. Jorge Lorenzo 305, 3. Marc Márquez 222
MOTO2
1. Johann Zarco (francia, Kalex) 40:37.772
2. Thomas Lüthi (svájci, Kalex) +0.598
3. Jonas Folger (német, Kalex) +9.846
A vb-pontverseny állása: 1. Johann Zarco 343, 2. Álex Rins 214, 3. Tito Rabat 206
MOTO3
1. Miguel Oliveira (portugál, KTM) 40:33.277
2. Brad Binder (dél-afrikai, KTM) +0.089
3. Jorge Navarro (spanyol, Honda) +0.273
A vb-pontverseny állása: 1. Danny Kent 253 pont, 2. Miguel Oliveira 229, 3. Enea Bastianini 196