Az indonéz és az argentin futamok közötti, év eleji szállítási kálváriát és blamát követően, a Dorna nem szeretne ismét kockáztatni és kapkodva megoldást keresni egy újabb váratlan helyzetre, amit a sorozat egyik kontinensről a másikra mozgatása okozhat.
„A logisztikai kihívásoknak köszönhetően, amit az egymás utáni futamok jelentenek az Aragóniai Nagydíjjal, továbbá a várható csúszások miatt, amit az Ukrajnában jelenleg is zajló konfliktus és annak hatása a légi forgalomra okoz, az a döntés született, hogy mindhárom kategória péntek reggeli szabadedzését töröljük” – szól a szervezők közleménye.
Miért rakták így össze a naptárat, tehetnék fel a kérdést, hogy egyik hétvégén még Spanyolországban, a következőben pedig Japánban kell versenyezni. Egy 21 futamos naptárban (ami a Finn Nagydíj újabb halasztásával 20 futamosra csökkent) lehetetlen lenne elkerülni, hogy egymást követő hétvégeken is versenyezzenek, de ez nem újdonság, akár úgy sem, hogy kontinensek között kell átköltöztetni a kétkerekű száguldó cirkuszt.
Az időjárás vagy egy repülőgép meghibásodása okozott már nehézségeket, de tényleg elenyésző számban és mértékben.
Idén márciusban azonban már bebizonyosodott, hogy mekkora hatással van a légi szállításra, hogy kiestek az orosz gépek és szállítócégek az igénybe vehetők listájáról a háború miatti tiltás okán. Jelen helyzetben pedig túlzott optimizmusnak tűnhet azt feltételezni, hogy szeptember végére visszaáll minden az ukrán–orosz háborút megelőző helyzetre.
A Moto3-asok első szabadedzése tehát helyi idő szerint 13:15-kor kezdődik majd, a Moto2-eseké 14:10-kor, míg a MotoGP-é 15:05-kor. A királykategória edzése 45 perc helyett 75 perces lesz majd.
A szombati menetrend már nem változik, az egyedüli különbség, hogy mindhárom géposztály esetében az első két szabadedzés dönt majd a Q2-be való azonnali bekerülésről (nem pedig a szokásos első három, főleg, hogy a kicsiknek nem is lesz annyi).