A Szingapúri Nagydíj második szabadedzésén Sebastian Vettel volt a leggyorsabb, a vb-éllovas a lágy és a szuperlágy gumikon is jobb időeredményeket ért el, mint riválisai, igaz, a piros felirattal ellátott, gyorsabb abroncsokon Fernando Alonso 2 tizedmásodpercre meg tudta közelíteni a németet, aki már a vasárnapi versenyen bebiztosíthatja második világbajnoki címét.
Amilyen jól ment Vettelnek, annyira szenvedtek az éjszakában a McLarenek: a kora esti edzésen leggyorsabb Lewis Hamilton még úgy is harmadik lett, hogy nem nagyon ment az autója, de Jenson Button ki sem próbálhatta a lágyabb gumikat, mert a keményebben (ami itt a Pirelli lágy abroncsa) kicsúszott.
AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA
A két edzés közötti szünet során a Renault-istállónál nagy volt a kapkodást, az új fejlesztésű autón Petrovnál tönkrement a hűtőrendszer, és ezért visszatért a csapat a korábbi verziójú autóra. A Lotusnál Kovalainen kigyulladó fékjei miatt kellett az első kerekeket és felfüggesztésüket megjavítani.
A TOVÁBBI PROGRAM (magyar idő szerint) | ||||
SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés | 13.00–14.00 | |||
Időmérő edzés | 16.00–17.00 | |||
VASÁRNAP | ||||
A verseny | 14.00 |
Az edzésen, akárcsak az elsőn, Alguersuari hagyta el elsőként a boxutcát. Az első köre 1:52.627 volt, Kobajasi követte 1:51.093-mal. Öt perc után csak Vettel, a két McLaren és a két Lotus maradt a boxban.
A pálya 31, a levegő 30 fokos, a páratartalom a kora esti edzéshez képest 8 százalékot emelkedett, 72 százalékra nőtt. Az élmenők közül elsőként Webber ment gyors kört, 1:49.442 perccel állt az élre, majd Alonso 1:49.071-gyel átvette a vezetést.
A 10. percben jött a Vettel, Button, Hamilton hármas is, de a két Lotus a boxban maradt. Vettel remekül kezdett: 1:48.171-gyel a nap legjobb körét futotta. Button csak a 16. helyre jöttbe, Hamilton pedig mért kör nélkül a boxba hajtott.
Massa az egyik kanyarban a falnak ütközött jobb hátsó kerekével, de ment tovább. Az FIA pedig közölte: az első edzés előtt nem a 14-es, hanem a 13-as kanyarból távolították el a kerékvető köveket.
HA VETTEL NYER, ÉS… |
…Alonso legfeljebb 4. |
…Button és Webber legfeljebb 3. |
HA VETTEL 2., ÉS… |
…Alonso legfeljebb 8. |
…Button és Webber legfeljebb 5. |
…Hamilton nem nyer. |
HA VETTEL 3., ÉS… |
…Alonso legfeljebb 9. |
…Button és Webber legfeljebb 7. |
…Hamilton legfeljebb 4. |
A hétvégén a világbajnoki cím bebiztosítására törő Vettel 1:47.688 percre javította a rekordidőt.
Húsz perc elteltével Hamiltonnak még mindig nem volt mért köre, a McLaren boxában a 2009-es szingapúri győztes autójának elejét szerelték. Az élcsoportban Vettel mögött Webber 0.7, Alonso 1.7, Massa 1.9, Button 2.4, Kobajasi 3.3 másodperc lemaradással állt.
Hamilton a 30. percben hagyta el a boxutcát, első mért körében elrontotta a 14-es kanyart, és a 21. helyre jött be. Kobajasi lemásolta Massa korábbi mutatványát, és ő is a falnak ütközött, majd ment tovább.
A Hispania jelentése szerint a csapat garázsában 40 fokos meleg van. Hamilton a második körét már nem rontotta el, 1.5 másodperces hátránnyal a 3. helyre jött be. A Force Indiánál leszerelték Di Resta autójáról a padlólemezt, a skótra hosszabb pihenő vár.
A 40. percben Button állt le a pályán, elrontotta a 14-es kanyart, s hiába próbált meg újra elindulni, nem tudott, a fékjei pedig füstölni kezdtek. Az angol kiszállt az autójából, véget ért számára az edzés, s robogón, egy sötét sétálóutcán vitték vissza a paddockba. Button ezzel elszalasztotta a szuperlágy gumik kipróbálásának lehetőségét.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
A többiek a McLaren „eltakarítása” után folytathatták a száguldást, Senna és Massa autójára fel is kerültek a piros feliratú szuperlágy abroncsok. A ferraris az első és a második szektorban részidőrekordot javított, s 1:47.120-szal az élre állt. Csak 255 ezreddel verte meg Vettelt, igaz, saját legjobbján több mint két másodpercet javított.
Bruno Senna egy másodpercet javított saját legjobbján, de több mint három másodperccel elmaradt Massától, Alguersuari 5 tizedet vert Sennára a szuperlágy gumin. A spanyol csapattársa, Buemi nem fejezhette be mért körét a szuperlágyon, a falnak csapva autóját letört ugyanis jobb első kereke.
Alonso a svájci kocsijának eltávolítása után a szuperlágy gumikon 1:46.575 perces kört teljesítve állt az élre. Vettel első szuperlágy gumis köre jól indult, de aztán nem tudott javítani. A második is szektorrekorddal kezdődött,s jól is végződött: 1:46.374-gyel megelőzte Alonsót.
Közben Alguersuari Giorgio Ascanellivel, a csapat technikai igazgatójával elhagyta a Toro Rosso garázsát, és a paddockba vonult.
Webber nem tudott elmozdulni a 4. helyről a szuperlágy gumikon, Massa mögött maradt. Hamilton sem volt elég gyors, az első köreiben nem javult a legjobbja. A McLaren idegesen mozgott az úton, jobban szenvedett a hepehupákon, mint a többi autó.
Hamilton a harmadik mért körében már nem hibázott, feljött Vettel és Alonso mögé a 3. helyre, Massát csupán öt ezreddel előzte meg. Lágy körös legjobbján 1.3 másodpercet javított. Schumacher Vettelhez képest 2 másodperces hátránnyal a 6. helyre zárkózott fel.
A Force Indiánál továbbra is Di Resta autóján dolgoztak, Sutil Schumacher mögött a 7. helyen állt.
A versenyzők az utolsó húsz percre megtankolt autójukkal a szuperlágy gumikon száguldottak, a verseny elejét szimulálták.
Vettel a megtankolt autóval 6 másodperccel lassabb köröket ment, mint korábban, de Webbernél gyorsabb volt. A német eredményei körről körre javultak, az üzemanyag mennyiségének csökkenése jobban meglátszott az autón, mint a gumik kopása – azaz a szuperlágy abroncsok jól bírták a szingapúri pályán való száguldást.
Az edzés végén Di Resta is ki tudott menni a pályára, a skót is kipróbálhatta a szuperlágy gumikat.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:46.374 | átlag: 171.684 km/ó | 33 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:46.575 | 0.201 mp h. | 28 |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:47.115 | 0.741 | 22 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:47.120 | 0.746 | 23 |
5. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:47.265 | 0.891 | 28 |
6. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:48.418 | 2.044 | 27 |
7. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:48.866 | 2.492 | 32 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:49.578 | 3.204 | 27 |
9. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:49.730 | 3.356 | 29 |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:49.751 | 3.377 | 10 |
11. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:49.792 | 3.418 | 14 |
12. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1:50.241 | 3.867 | 31 |
13. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:50.345 | 3.971 | 8 |
14. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:50.399 | 4.025 | 29 |
15. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:50.790 | 4.416 | 28 |
16. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:50.897 | 4.523 | 24 |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:50.937 | 4.563 | 30 |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:51.950 | 5.576 | 26 |
19. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:52.257 | 5.883 | 15 |
20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:52.489 | 6.115 | 25 |
21. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:53.579 | 7.205 | 25 |
22. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:54.649 | 8.275 | 25 |
23. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:54.754 | 8.380 | 29 |
24. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:55.198 | 8.824 | 26 |