Vettel az élre száguldott Szingapúrban

Vágólapra másolva!
2011.09.23. 15:25
null
A vb-éllovas Vettel az első edzésen második volt, a másodikon viszont az élre száguldott (Fotó: Reuters)
Címkék
Ahogy azt várni lehetett, a szuperlágy gumikon sűrűbb lett az élmezőny a Szingapúri Nagydíj második szabadedzésén, amelyen Sebastian Vettel átvette az első helyet a korábbi tréninget az élen záró, ezúttal csak 3. Lewis Hamiltontól. Vettelhez Fernando Alonso került a legközelebb, a tavalyi győztes két tizeddel kapott ki a némettől, aki ezen a hétvégén matematikailag is bebiztosíthatja második vb-címét. Az edzésen Jenson Button kicsúszott, míg Sébastien Buemi összetörte az autóját.

A Szingapúri Nagydíj második szabadedzésén Sebastian Vettel volt a leggyorsabb, a vb-éllovas a lágy és a szuperlágy gumikon is jobb időeredményeket ért el, mint riválisai, igaz, a piros felirattal ellátott, gyorsabb abroncsokon Fernando Alonso 2 tizedmásodpercre meg tudta közelíteni a németet, aki már a vasárnapi versenyen bebiztosíthatja második világbajnoki címét.

Amilyen jól ment Vettelnek, annyira szenvedtek az éjszakában a McLarenek: a kora esti edzésen leggyorsabb Lewis Hamilton még úgy is harmadik lett, hogy nem nagyon ment az autója, de Jenson Button ki sem próbálhatta a lágyabb gumikat, mert a keményebben (ami itt a Pirelli lágy abroncsa) kicsúszott.

AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA

A két edzés közötti szünet során a Renault-istállónál nagy volt a kapkodást, az új fejlesztésű autón Petrovnál tönkrement a hűtőrendszer, és ezért visszatért a csapat a korábbi verziójú autóra. A Lotusnál Kovalainen kigyulladó fékjei miatt kellett az első kerekeket és felfüggesztésüket megjavítani.

4. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ
(a vb 14. futama, szeptember 26.)
A TOVÁBBI PROGRAM (magyar idő szerint)
SZOMBAT
3. szabadedzés 13.00–14.00
Időmérő edzés
16.00–17.00
VASÁRNAP
A verseny
14.00

Az edzésen, akárcsak az elsőn, Alguersuari hagyta el elsőként a boxutcát. Az első köre 1:52.627 volt, Kobajasi követte 1:51.093-mal. Öt perc után csak Vettel, a két McLaren és a két Lotus maradt a boxban.

A pálya 31, a levegő 30 fokos, a páratartalom a kora esti edzéshez képest 8 százalékot emelkedett, 72 százalékra nőtt. Az élmenők közül elsőként Webber ment gyors kört, 1:49.442 perccel állt az élre, majd Alonso 1:49.071-gyel átvette a vezetést.

A 10. percben jött a Vettel, Button, Hamilton hármas is, de a két Lotus a boxban maradt. Vettel remekül kezdett: 1:48.171-gyel a nap legjobb körét futotta. Button csak a 16. helyre jöttbe, Hamilton pedig mért kör nélkül a boxba hajtott.

Massa az egyik kanyarban a falnak ütközött jobb hátsó kerekével, de ment tovább. Az FIA pedig közölte: az első edzés előtt nem a 14-es, hanem a 13-as kanyarból távolították el a kerékvető köveket.

ELDŐLHET A VB
HA VETTEL NYER, ÉS…
…Alonso legfeljebb 4.
…Button és Webber legfeljebb 3.
HA VETTEL 2., ÉS…
…Alonso legfeljebb 8.
…Button és Webber legfeljebb 5.
…Hamilton nem nyer.
HA VETTEL 3., ÉS…
…Alonso legfeljebb 9.
…Button és Webber legfeljebb 7.
…Hamilton legfeljebb 4.

A hétvégén a világbajnoki cím bebiztosítására törő Vettel 1:47.688 percre javította a rekordidőt.

Húsz perc elteltével Hamiltonnak még mindig nem volt mért köre, a McLaren boxában a 2009-es szingapúri győztes autójának elejét szerelték. Az élcsoportban Vettel mögött Webber 0.7, Alonso 1.7, Massa 1.9, Button 2.4, Kobajasi 3.3 másodperc lemaradással állt.

Hamilton a 30. percben hagyta el a boxutcát, első mért körében elrontotta a 14-es kanyart, és a 21. helyre jött be. Kobajasi lemásolta Massa korábbi mutatványát, és ő is a falnak ütközött, majd ment tovább.

A Hispania jelentése szerint a csapat garázsában 40 fokos meleg van. Hamilton a második körét már nem rontotta el, 1.5 másodperces hátránnyal a 3. helyre jött be. A Force Indiánál leszerelték Di Resta autójáról a padlólemezt, a skótra hosszabb pihenő vár.

A 40. percben Button állt le a pályán, elrontotta a 14-es kanyart, s hiába próbált meg újra elindulni, nem tudott, a fékjei pedig füstölni kezdtek. Az angol kiszállt az autójából, véget ért számára az edzés, s robogón, egy sötét sétálóutcán vitték vissza a paddockba. Button ezzel elszalasztotta a szuperlágy gumik kipróbálásának lehetőségét.

SZAVAZÁS

Ön szerint ki nyeri meg a hétvégi Szingapúri Nagydíjat?

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

A többiek a McLaren „eltakarítása” után folytathatták a száguldást, Senna és Massa autójára fel is kerültek a piros feliratú szuperlágy abroncsok. A ferraris az első és a második szektorban részidőrekordot javított, s 1:47.120-szal az élre állt. Csak 255 ezreddel verte meg Vettelt, igaz, saját legjobbján több mint két másodpercet javított.

Bruno Senna egy másodpercet javított saját legjobbján, de több mint három másodperccel elmaradt Massától, Alguersuari 5 tizedet vert Sennára a szuperlágy gumin. A spanyol csapattársa, Buemi nem fejezhette be mért körét a szuperlágyon, a falnak csapva autóját letört ugyanis jobb első kereke.

Alonso a svájci kocsijának eltávolítása után a szuperlágy gumikon 1:46.575 perces kört teljesítve állt az élre. Vettel első szuperlágy gumis köre jól indult, de aztán nem tudott javítani. A második is szektorrekorddal kezdődött,s jól is végződött: 1:46.374-gyel megelőzte Alonsót.

Közben Alguersuari Giorgio Ascanellivel, a csapat technikai igazgatójával elhagyta a Toro Rosso garázsát, és a paddockba vonult.

Webber nem tudott elmozdulni a 4. helyről a szuperlágy gumikon, Massa mögött maradt. Hamilton sem volt elég gyors, az első köreiben nem javult a legjobbja. A McLaren idegesen mozgott az úton, jobban szenvedett a hepehupákon, mint a többi autó.

Hamilton a harmadik mért körében már nem hibázott, feljött Vettel és Alonso mögé a 3. helyre, Massát csupán öt ezreddel előzte meg. Lágy körös legjobbján 1.3 másodpercet javított. Schumacher Vettelhez képest 2 másodperces hátránnyal a 6. helyre zárkózott fel.

A Force Indiánál továbbra is Di Resta autóján dolgoztak, Sutil Schumacher mögött a 7. helyen állt.

A versenyzők az utolsó húsz percre megtankolt autójukkal a szuperlágy gumikon száguldottak, a verseny elejét szimulálták.

Vettel a megtankolt autóval 6 másodperccel lassabb köröket ment, mint korábban, de Webbernél gyorsabb volt. A német eredményei körről körre javultak, az üzemanyag mennyiségének csökkenése jobban meglátszott az autón, mint a gumik kopása – azaz a szuperlágy abroncsok jól bírták a szingapúri pályán való száguldást.

Az edzés végén Di Resta is ki tudott menni a pályára, a skót is kipróbálhatta a szuperlágy gumikat.

SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:46.374 átlag: 171.684 km/ó 33 kör
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:46.575 0.201 mp h. 28
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:47.115 0.741 22
4. Felipe Massa brazil Ferrari 1:47.120 0.746 23
5. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:47.265 0.891 28
6. Michael Schumacher német Mercedes 1:48.418 2.044 27
7. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:48.866 2.492 32
8. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:49.578 3.204 27
9. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:49.730 3.356 29
10. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:49.751 3.377 10
11. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:49.792 3.418 14
12. Bruno Senna brazil Renault 1:50.241 3.867 31
13. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:50.345 3.971 8
14. Vitalij Petrov orosz Renault 1:50.399 4.025 29
15. Nico Rosberg német Mercedes 1:50.790 4.416 28
16. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:50.897 4.523 24
17. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:50.937 4.563 30
18. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:51.950 5.576 26
19. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:52.257 5.883 15
20. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:52.489 6.115 25
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:53.579 7.205 25
22. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:54.649 8.275 25
23. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:54.754 8.380 29
24. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:55.198 8.824 26


A szingapúri Marina-öbölben az 5-ös  és a 7-es kanyar  között lesz a DRS-zóna a versenyen
A szingapúri Marina-öbölben az 5-ös és a 7-es kanyar között lesz a DRS-zóna a versenyen

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik