Vettel az élre száguldott, gyanús a Ferrari légterelője

Vágólapra másolva!
2011.10.29. 07:24
null
Sebastian Vettel két pénteki második helyezés után végzett az élen (Fotó: Action Images)
Címkék
A pénteki szabadedzéseken elért két második helyezése után Sebastian Vettel szombat délelőtt az élre állt az Indiai Nagydíjon. A világbajnok mögött Jenson Button, Mark Webber és Lewis Hamilton sorakozott, kisebb lemaradással a Ferrari jött a sorban. Az olaszok új első légterelője a hosszú egyenesben annyira lehajlott, hogy az FIA technikai igazgatója közelebbről is megnézte az alkatrészt.

Sebastian Vettel az Indiai Nagydíj 3. szabadedzésének végére hagyta leggyorsabb körét, amellyel át is vette a vezetést Jenson Buttontól. A Red Bull és a McLaren ezúttal is erősebbnek tűnik, mint a Ferrari, amely sokáig az első helyeken volt, de az időmérős szimulációk során Fernando Alonso és Felipe Massa is egy másodpercet kapott a világbajnoktól.

A Ferrari így is a középpontba került, Massa légterelőjéről ugyanis bizonyosan kiderült, hogy nem azért szikrázott a hosszú egyenesben pénteken, mert sérült volt, hanem mert a Scuderia is elkészítette a maga rugalmas első vezetőszárnyát, amely nagy sebességnél már túl hajlékony. Jo Bauer, az FIA technikai vezetője az edzés alatt meg is látogatta az olaszok boxát.

Az időmérő magyar idő szerint 10.30-kor kezdődik.

AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA

Továbbra sincs minden rendben Indiában, erről a paddockban a csapatok kiszolgáló épületeinek konyháiban feltörő szennyvíz és a Metallica péntek esti koncertjének törlése tanúskodik. A pályán a Lotus és a Hispania panaszkodik az elviselhetetlen bűzzel járó kellemetlenségre, míg Újdelhiben megvadult a rockzenekar első indiai koncertjére váró nép. Az első hírek csak a koncert szombatra halasztásáról szóltak, ám a színpad szétverését és a szervezők négy tagjának letartóztatását követően el is marad a rendezvény.

Ami a pályát illeti, a versenyzők pénteken a szabadedzések után arra panaszkodtak, hogy nagyon poros.

Bár többen is attól tartanak, hogy a versenyen emiatt nem, lehet majd előzni, Jenson Buttonm rámutatott, néhány kanyarban más-más íveket használnak a versenyzők, ezeken a pontokon nem jár olyan nagy kockázattal az előzés.

Az edzés elején a levegő 28, az aszfalt 36 fokos, a levegőben szálló por és szmog miatt olyan, mintha köd lenne.

Elsőként Alguersuari hagyta el a boxutcát, majd mindenki – utolsóként Button – teljesítette próbakörét. Hét perc elteltével csend telepedett a pályára. A Renault-nál Petrov autóját le kellett takarítani, valaki mögött haladva csupa por lett a fekete-arany gép.

A McLaren garázsában Hamilton Rowan Atkinson színésszel beszélgetett, a pilóta és Mr. Bean csevegése természetesen nevetéssel ért véget. A Ferrarinál Massa az öccsével, illetve Marc Genével folytatott eszmecserét.

Hétpercnyi csend után ismét kimentek az autók a pályára, az autójával péntek délután sokat bajlódó Schumacher is száguldott. A német 1:31.788 perces körrel mutatkozott be.

A délutáni időmérőn három pilótának is számolnia kell vele, hogy nem azt a rajthelyet kapja, amelyik pozícióban az edzést zárja: Petrov Dél-Koreában okozott balesete miatt 5, Hamilton és Pérez az első szabadedzésen elkövetett vétsége miatt 3-3 rajthellyel kerül hátrébb. A McLaren és a Sauber pilótája nem vette figyelembe, hogy sárga zászlót lengetnek a pálya mellett, és ennek ellenére érte el legjobb köridejét. Alguersuarit délután ugyanezzel vádolták meg, de a Toro Rosso telemetriai adatokkal bizonyította, hogy a spanyol elvette a gázt, s így megúszta büntetés nélkül.

Schumi másodszorra 1:29.908 percre javított, majd 1:29.553 került a neve mellé. Az élmenők közül Webber jött ki elsőként hosszabb menetre. Karthikeyan megpördült, de folytatni tudta a száguldást, Schumacher visszament a boxba. Webber 1:29.384 perces körével első próbálkozásra az élre állt. Vettel is kijött, csak a Ferrari és a McLaren pilótái maradtak a boxban.

Bruno Senna a hetes kanyarban, ahol a  legtöbb por és kosz van a pályán
Bruno Senna a hetes kanyarban, ahol a legtöbb por és kosz van a pályán

Webber másodszorra 1:28.438-at ment, Rosberg 8 tizedes hátránnyal feljött a második helyre. Ebből Vettel első köre után harmadik lett, a világbajnok 1:28.347-tel átvette a vezetést. Másodikra 1:26.906-ot ment.

Hamilton és Button csatlakozott a mezőnyhöz, a ferrarisok még a boxban maradtak. Vettel egy lazább kör után 1:26.311-re javította legjobbját. Hamilton első köre 3.6, Buttoné 4.5 másodperccel volt gyengébb ennél.

Másodikra feljöttek Webber mögé, Schumacher pedig megelőzte az ausztrált – a veterán már lágy gumikon száguldott.

Alonso és Massa is megérkezett, a spanyol az 5., a brazil a 12. helyen nyitott. Button másodikra bejött Webber elé. Massa első légterelője ismét leért az aszfaltra, de csak a hosszú egyenesben – a Ferrari új, hajlékony első légterelője „túl jól” sikerült.

Rosberg a lágy gumikon 562 ezredre megközelítette Vettelt.

Az utolsó húsz percben egyre több autóra kerültek fel a lágy abroncsok, Bruno Senna feljött a két Mercedes mögé, majd Webber furakodott be Rosberg és Schumi közé.

Jo Bauer, az FIA technikai vezetője a Ferrarinál járt, Alonso autóján vizsgálta az első vezetőszárnyat, amely nem tűnik biztonságosnak.

Webber Rosberget megelőzve 155 ezredre feljött Vettelre – még kemény gumikon. A lágyakon a két Force India bejött Rosberg és Schumacher közé a 4. és az 5. helyre.

Alonso a sárga felirattal ellátott lágy gumikon 76 ezredre megközelítette Vettelt, de nem tudta megelőzni. Massa és Button is lágyakon érkezett, 6 perccel a vége előtt az angol vette át a vezetést, Vettelt a brazil is megelőzte. A körét a 15. helyen állva megkezdő Hamilton 14 ezreddel elmaradt Vetteltől.

Alonso második gyors körével az élre állt, 1:25.784 perces eredményt ért el. Button 1:25.191-gyel válaszolt, Webber első lágy gumis körével Massa mögé jött be. Vettel 252 ezreddel elmaradt Buttontól.

Hamiltonnal közölte a csapat, hogy fél másodpercet találnia kell az utolsó szektorban: sikerült neki, 97 ezredre megközelítette Buttont. Webber bejött közéjük, 12 ezredre volt az éllovastól.

Vettel az utolsó körével 1:25 perc alá került, 1:24.824-es idejével az élen zárta a tréninget. Az edzés végén Bruno Senna még kicsúszott, de a falat elkerülte, a csapat megúszta a szerelést az időmérő előtt.

INDIAI NAGYDÍJ, 3. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:24.824 átlag: 217.509 km/ó 18 kör
2. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:25.191 0.367 mp h. 15
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:25.203 0.379 19
4. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:25.288 0.464 16
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:25.784 0.960 17
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:26.058 1.234 16
7. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:26.785 1.961 19
8. Nico Rosberg német Mercedes 1:26.873 2.049 22
9. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:26.958 2.134 19
10. Sébastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:27.146 2.322 20
11. Michael Schumacher német Mercedes 1:27.217 2.393 21
12. Bruno Senna brazil Renault 1:27.235 2.411 20
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:27.262 2.438 19
14. Vitalij Petrov orosz Renault 1:27.280 2.456 18
15. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:27.387 2.563 20
16. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:27.749 2.925 21
17. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:27.793 2.969 17
18. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:27.875 3.051 20
19. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:29.355 4.531 21
20. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:29.750 4.926 19
21. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:30.683 5.859 23
22. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 1:30.900 6.076 25
23. Jérome D’Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:32.851 8.027 19
24. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:33.246 8.422 16
A versenyen a célegyenesben és a 4-es   kanyar előtt lesz  DRS-zóna
A versenyen a célegyenesben és a 4-es kanyar előtt lesz DRS-zóna
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik