Sebastian Vettel az Indiai Nagydíj időmérő edzésén megszerezte idei 13. rajtelsőségét, ezzel egyre megközelítette Nigel Mansell 1992-es rekordját. A Red Bull-istálló idei 16. rajtelsőségével viszont már rekordot döntött, a McLaren 1988-ban 16 futamból 15-ször indult az első helyről, az osztrák színekben szereplő gárda most 16/17-nél jár, azaz mennyiségben már a legjobbnak számít.
Vettel mögül Mark Webber rajtolhat, az ausztrál a harmadik legjobb időeredményt érte el, de az előtte végző Lewis Hamilton péntekről származó rajtbüntetése miatt előrébb léphet, akárcsak Fernando Alonso és Jenson Button.
A 6. helyen záró Felipe Massa az edzés hajrájában túl szűken vette az egyik gyors jobb kanyart, a kereke a kerékvető kövön belülre érve egy gödörben kitört, és a brazil a falnak csúszott. Előfordulhat, hogy a szerelési munkálatok miatt a brazilnak a boxból kell rajtolnia. A Ferrari egyébként nem használta a gyanús első légterelőjét, amely Massa autóján a hosszú egyenesben leért az aszfaltra, és szikrákat hányt, régebbi verzióval száguldott.
Michael Schumacher a 12. helyen zárta az edzést, de Vitalij Petrov előző futamról áthozott büntetése (éppen Schumi kilökéséért kapta) miatt a 11. helyről rajtolhat a vasárnap 10.30-kor rajtol 60 körös futamon.
ELŐZMÉNYEK
Lewis Hamilton két hete Dél-Koreában megfosztotta Sebastian Vettelt az első rajtkockától, a Red Bull német pilótája bizonyára mindent megtesz azért, hogy visszavágjon az angolnak, és a többi riválisát is maga mögé utasítva megszerezze idei 13. rajtelsőségét. Erre minden esélye megvan, hiszen pénteken mindkét szabadedzésen második lett, szombat délelőtt pedig már senki sem tudta őt megelőzni.
Négy pilótának is számolnia kell vele, hogy nem azt a rajthelyet kapja, amelyik pozícióban az edzést zárja: Petrov Dél-Koreában okozott balesete miatt 5, Hamilton és Pérez az első szabadedzésen elkövetett vétsége miatt 3-3 rajthellyel kerül hátrébb. A McLaren és a Sauber pilótája nem vette figyelembe, hogy sárga zászlót lengetnek a pálya mellett, és ennek ellenére érte el legjobb köridejét. Ricciardo Hispaniájában a 3. szabadedzés után váltót cseréltek, az ausztrál ezért papíron 5 rajthelyes büntetést kap – ám arra, hogy ennyi embert megelőzzön, csekély az esély.
Az időmérő edzés előtt a pálya 38, a levegő 30 fokos, enyhe szél fúj. A Pirelli szerint két másodperc a különbség a kemény és a lágy gumin elérhető köridők között, ami miatt a Ferrarinak és a Mercedesnek szüksége lehet a lágyra az első szakaszban.
1. SZAKASZ
Elsőként a Lotus két pilótája, Trulli és Kovalainen hagyta el a boxutcát. Első mért körüknél Petrov a Renault-val jobbat ment, az orosz 1:30.347-tel állt az élre. Bruno Senna 1:29.952-vel megelőzte, de az orosz 1:29.035-tel válaszolt. Azután jöt Alonso, és 1:27.836-tal egykori csapata pilótái elé került, Massa és Hamilton pedig a spanyol mögé érkezett. Hamilton a 15-ös kanyart elrontotta.
Alonso másodikra 1:27.478-at ment, a két Red Bull nem tudta megelőzni első kísérletéből. Webber másodikra 1:27.410-et teljesített, Hamilton 1:27.007-tel, majd Vettel 1:26.948-cal ért célba.
A 6-os és a 7-es kanyar kombinációjában állandósult a porfelhő, többen is elhagyták ott a pályát.
A három élcsapat pilótái fél másodpercen belül voltak egymáshoz képest, leszámítva Buttont, aki több mint egy másodperccel elmaradt Vetteltől. A németet Alonso, majd Hamilton váltotta az élen, az angol ideje 1:26.563 volt, de Vettel azonnal válaszolt (1:26.218).
Glock közben a Virginnél váltóhibával küszködött, első mért köre után a boxban maradt. Rosberg befurakodott az élmezőnybe, Massa és Webber között az ötödik volt. Webber egy utolsó mért körrel feljött Vettel mögé a második helyre, Button a hátsó gumik tapadásának hiányára panaszkodva a 7. helyről ment be a depóba.
Hátul Kovalainen Barrichellót megelőzve a 18. helyen állt, miközben a középmezőny pilótái a lágy gumikon száguldva egyre hátrébb tolták a sorban Buttont, aki másfél perccel a szakasz vége előtt a 15. volt.
Button lágy gumikon ment ki a pályára, Massa és Rosberg is így tett. Petrov állt az élre 1:26.189-cel. Button gyors körbe kezdett, de a mögötte lévő Kobajasi a boxba hajtott, amiért nem volt muszáj Buttonnak befejeznie saját körét. Schumacher, akinek viszont meg kellett előznie a japánt, forgalomba került. Így is 11. lett, Button a körét befejezve a 3. helyre jött fel Petrov és Vettel mögé.
A szakasz végén Kobajasi, Kovalainen, Trulli, Ricciardo, Karthikeyan, D’Ambrosio és Glock búcsúzott. Ricciardo hiába előzött meg három versenyzőt is, az utolsó helyről kell indulnia. Bár Glock kívül esett a 107 százalékos határon, ez a váltóhibája miatt történt, azaz elindulhat a versenyen – bár váltócsere esetén az utolsó helyen marad, vagy a boxból rajtol.
2. SZAKASZ
A negyedórás etapot a két Renault nyitotta meg, majd a riválisok is a pályára hajtottak. A korán kihajtók közül Alguersuari első köre volt a legjobb, a spanyol 1:26.668-cal a két Renault elé került. Buemi 1:26.408-cal megelőzte.
Vettel a lágy gumin 1:24.657-tel nyitott. A világbajnok mögött Webber, Hamilton, Alonso, Rosberg, Massa, Schumacher sorrend alakult ki, Button csaknem tíz másodpercet kapott Vetteltől. Másodikra összeszedte magát, és Webber mögé bejött a 3. helyre.
Az első menet után a négy nagy csapat mellett a két Toro Rosso volt az első tízben, de a Force India pilótái még nem hagyták el a boxutcát. Hamilton és Alonso feljött a 2. és a 3. helyre, Vetteltől 4, illetve 5 tizedet kaptak.
A Ferrarikon már nem volt látható a szabadedzéseken felhördülést okozó rugalmas első légterelő.
Öt perccel az edzés vége előtt a két Force India is kiment a pályára. A csapat hazai versenyén az volt a feladatuk, hogy kiszorítsák a Toro Rossókat az első tízből. Schumacher is tartott tőlük, vadonatúj lágy gumikon hagyta el a boxutcát.
Sutil és Di Resta elsőre nem tudott bejutni az első tízbe, Alguersuari viszont megelőzte Schumit. Buemi is a veterán német elé került, Sutil második gyors köre után pedig már kicsúszott a tízből. Di Resta a végén nem tudott előrébb kerülni, és Schumi sem javított, sőt visszacsúszott Petrov mögé a 12. helyre.
A Red Bull, a Ferrari és a McLaren pilótái, valamint Rosberg mellett a két Toro Rosso, valamint a 8. helyen Sutil jutott tovább. A 11. helytől az Alguersuarival ezredre azonos időt elérő Petrov ( ehhez jön az 5 rajthelyes büntetés Dél-Korea miatt), Schumacher, Di Resta, Maldonado, Senna, Barrichello, Pérez (3 rajthelyes büntetés pénteki szabálytalansága miatt) sorrend alakult ki.
3. SZAKASZ
A 3. szakasz előtt érdekesség, hogy a Force India állítólag a hét végén jelenti be, hogy jövőre Di Resta mellett Nico Hülkenberg lesz a csapat másik versenyzője, és éppen az a Sutil marad hoppon, aki ezúttal kiválóan szerepel, és óriási népszerűségnek örvend Indiában.
Az utolsó szakasz előtt a 7-es kanyarban a pályabírók lesöpörték a port az aszfaltról, aztán jött a tízfős mezőny Hamilton és a két Ferrari fel vezetésével.
Hamilton 1:26.4-gyel nyitott, Alonso 1:24.586-os köre ehhez képest pazar volt, a hétvége eddigi legjobb ideje.
Vettel 1:24.437-es idejével 7 ezreddel megverte Hamiltont, Alonsót Webber is megelőzte, az ausztrál egy tizedre sem volt az első kettőtől.
A pole-ért esélytelen három versenyző, Sutil, Buemi és Alguersuari nem futott mért kört, visszament a boxba. Button 1:30.175-tel állt, majd feljött az ötödik helyre..
A többiek közül Hamilton nem fejezte be, Vettel 1:24.178-cra javította legjobbját. Massa a kavicságyban kötött ki, miután a jobb első kereke kitört a helyéről.
Végül Vettelé lett a pole pozíció, mellőle Hamilton büntetése miatt Webber indulhat, majd Alonso és Button következik. Az időeredmények alapján második Hamiltonnak az 5. rajtkocka jut, Massa 6. rajtkockája viszont kérdéses, lehet, hogy a javítási munkálatok miatt a boxból kell indulnia.
Hátrébb Rosberg, Sutil, Buemi, Alguersuari a sorrend.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:24.178 | átlag: 219.178 km/ó |
2. | Lewis Hamilton* | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.474 | 0.296 mp h. |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:24.508 | 0.330 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:24.519 | 0.341 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.950 | 0.772 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:25.122 | 0.944 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:25.451 | 1.273 |
8. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | idő nélkül | |
9. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | idő nélkül | |
10. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | idő nélkül | |
11. | Vitalij Petrov** | orosz | Renault | 1:26.319 | |
12. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:26.337 | |
13. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:26.503 | |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:26.537 | |
15. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1:26.651 | |
16. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:27.247 | |
17. | Sergio Pérez* | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:27.562 | |
18. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:27.876 | |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:28.565 | |
20. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:28.752 | |
21. | Daniel Ricciardo** | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:30.216 | |
22. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:30.238 | |
23. | Jérome D’Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:30.866 | |
24. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:34.046 | |
*Három rajthelyes büntetés, **öt rajthelyes büntetés |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:24.178 | átlag: 219.178 km/ó |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:24.508 | 0.330 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:24.519 | 0.341 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.950 | 0.772 |
5. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.474 | 0.296 mp h. |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:25.122 | 0.944 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:25.451 | 1.273 |
8. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | idő nélkül | |
9. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | idő nélkül | |
10. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | idő nélkül | |
11. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:26.337 | |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:26.503 | |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:26.537 | |
14. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1:26.651 | |
15. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:27.247 | |
16. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:26.319 | |
17. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:27.876 | |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:28.565 | |
19. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:28.752 | |
20. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:27.562 | |
21. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:30.238 | |
22. | Jérome D’Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:30.866 | |
23. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:34.046 | |
24. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:30.216 |