Webber az élre ugrott a Nürburgringen

Vágólapra másolva!
2011.07.22. 13:54
null
Mark Webber megelőzte Fernando Alonsót a délutáni szabadedzésen (Fotók: Reuters)
Címkék
A legutóbbi, két évvel ezelőtti nürburgringi Német Nagydíjat megnyerő Mark Webber volt a leggyorsabb a hétvégi viadal pénteki edzésnapján, a Red Bull ausztrál pilótája meg tudta előzni a délelőtti leggyorsabb Fernando Alonsót az időlistán. Az első edzésnap alapján, akárcsak Valenciában és Silverstone-ban, a Ferrari spanyol pilótája és a két Red Bull-menő fog megküzdeni egymással a dobogós helyezésekért.

 

A Brit Nagydíjon rajtelsőséget szerző Mark Webber és a silverstone-i futamgyőztes Fernando Alonso küzdelmét hozta a Német GP pénteki napjának két szabadedzése: délelőtt a Ferrari spanyolja, délután pedig a Red Bull ausztrálja volt a gyorsabb, de csak hajszál választja el egymástól a vb-éllovas Sebastian vettel legyőzésére törő párost.

Vettel a hűvös, de száraz időben megtartott edzéseken mindkétszer 3. lett, társához képest a pálya középső szakaszán veszít időt, s úgy tűnik, az időmérő edzésen nagyon nehéz dolga lesz Webberrel szemben.

A McLaren eddig nem mutatta jelét annak, hogy feltámadna a legutóbbi két versenyen mutatott gyengélkedéséből, Lewis Hamilton és Jenson Button csak a Mercedes párosa mögött zárta a délutáni tréninget. Button autóján kísérleti kipufogót próbált ki a wokingi csapat, amely tönkrement, így a Kanadai GP győztese nem tudott teljes értékű munkát végezni.

A pálya mindkét edzésen csúszott, több blokkoló fékezést lehetett látni, a versenyzők pedig egymás után sodródtak ki a lassú és a gyorsabb kanyarokban. A program szombat délelőtt a 3. szabadedzéssel folytatódik.

AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA

A Ferrari Brit Nagydíjon aratott győzelme után Németországban ismét korlátozás nélkül lehet használni a diffúzorra irányított kipufogókat. A lépéstől azt várták, hogy a Red Bull ismét a riválisai elé kerül, de Alonso az első edzésen rácáfolt a jóslatokra. Persze egy edzés eredményeiből nem lehet kikiáltani a vasárnapi győztest, a Ferrari tempója azonban azt sugallja, a Nürburgringen is számolni kell a kétszeres világbajnok spanyollal.

58. NÉMET NAGYDÍJ, NÜRBURGRING
(a vb 10. futama, július 24.)
A TOVÁBBI PROGRAM
SZOMBAT
3. szabadedzés 11.00–12.00
Időmérő edzés
14.00–15.00
VASÁRNAP
A verseny
14.00

A pálya hőmérséklete a délelőtti 18 fokról felkúszott 24-re, a nap hol kisütött, hol elbújt a felhők mögé. A boxutcát Vitantonio Liuzzi hagyta el elsőként.

Az időlista tetejére az első percekben Jaime Alguersuari állt 1:36.498 perces eredményével. Csapattársa, Sébastien Buemi a délelőtti edzés legijesztőbb jelenetének volt a főszereplője – nagy sebességgel történt kicsúszását a kavicságyban végezte, nem ment neki semminek.

A délutáni tréning első megpördülése a Lotusnál Jarno Trullit helyettesítő Karun Chandhoké volt, az indiai folytatni tudta a száguldást. Barrichello is visszament a boxba, a rádión azt mondta csapatának, valami leesett az autójáról.

Alonso 1:32.990 perccel állt az élre.

Az edzés 10. percében Ricciardo Hispaniája sűrű füstfelhőt bocsátott ki, az autó motorhiba miatt leállt a pálya szélén. A pályabírók egy traktorral elszállították a roncsot, már nem volt szükség sárga zászlós figyelmeztetésre.

Rosberggel közölte a Mercedes rádión, hogy eltűnt autójának GPS-jele, és a telemetriai adatok sem érkeznek meg a boxba a gépéről, amelyről leszakadt egy légterelődarab.

Kemény emberek ügyelnek a rendre a boxutcában…
Kemény emberek ügyelnek a rendre a boxutcában…

Alonso mögé feljött Webber és Vettel, az ausztrál 6, a német 8 tizedre volt a spanyoltól. Hamilton McLarenje alulkormányozottságára panaszkodott.

Sutil megpördült, de folytatni tudta.

A negyedik helyre Massa, majd Petrov jött fel, az orosz 966 ezredre volt Alonsótól.

A délelőtt kicsúszó Buemi 3 próbakör után visszaállt a boxba, azóta sem volt a pályán, fél óra elteltével egyedül neki nem volt időeredménye.

A tavaly a Német Nagydíj győzelméről a Ferrari csapatutasítása miatt lecsúszó Massa 1:32.772 perces körével a lágy gumikon átvette a vezetést. A következő körében még gyorsabb volt, 1:32.466-ra javított.

Rengetegen elfékezték magukat, percenként szállt fel kisebb füstfelhő valamelyik kanyarból a fékbeállítások nehézségi miatt. Maldonado le is sodródott a pályáról a bal első kerekének blokkolása után.

A felhőkből továbbra sem esett az eső, a nap néha kikukucskált, de többnyire szürke maradt az ég. A próba gyanánt elhozott lágy gumik nagyon népszerűek voltak, szinte mindenki azokon száguldott. A keverék a Pirelli tervei szerint lassúbb, de megbízhatóbb a mostani lágynál, jövőre a közepesen kemény alapja lehet.

Az edzés felénél Alonso újabb menetet kezdett a lágy gumikon, és 1:31.879 perces eredményével visszavette a vezetést Massától.

Hamilton is gyors körön volt, a Red Bull pilótáit megelőzve feljött a 3. helyre. Massa az új lágy gumikon javított saját eredményén, de maradt a 2. helyen, Alonso pedig a nap legjobb első szektora után a középső szakaszban elfékezte magát, tett egy kitérőt a kavicságyban, és nem tudott javítani.

Hátul Chandhok egy másodperccel csapattársa, Kovalainen előtt állt, a 17. helyen.

Schumacher feljött a 4. helyre, miközben Webber a lágy gumikon 1:31.770-re javította a hétvége legjobb eredményét.

Buemi a motorja meghibásodása miatt már nem mehetett vissza a pályára.

Webber 1:31.711-re javította legjobbját, miközben Rosberg feljött a Ferrarik és Schumacher mögé, az 5. helyre.

Fél órával a vége előtt Vettel feljött a harmadik helyre, miközben Rosberg kitérőt tett a kavicságyba. Nem sokkal később Glock is így járt az 5-ös kanyarban.

Az utolsó 20 perc előtt Webber, Alonso, Vettel, Massa, Schumacher, Rosberg, Hamilton, Petrov, Sutil, Button volt az első tíz sorrendje, az első hat egy másodpercen belül volt.

Hátul a kiscsapatok pilótái közül Kovalainen volt a leggyorsabb Glock előtt, Chandhok 1.5 másodpercre volt a finntől.

Az edzés záró szakaszában megtankolt autóikkal a futam rajtjára és első fázisára készültek a csapatok.

Button a végén a boxban maradt, mert a kísérleti kipufogója tönkrement, és a szerelőknek már nem maradt idejük kicserélni.

NÉMET NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:31.711 átlag: 202.078 km/ó 34 kör
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:31.879 0.168 mp h. 38
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:32.084 0.373 28
4. Felipe Massa brazil Ferrari 1:32.354 0.643 36
5. Michael Schumacher német Mercedes 1:32.411 0.700 31
6. Nico Rosberg német Mercedes 1:32.557 0.846 32
7. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:32.724 1.013 28
8. Nick Heidfeld német Renault 1:33.098 1.387 17
9. Vitalij Petrov orosz Renault 1:33.138 1.427 22
10. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:33.211 1.500 34
11. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:33.225 1.514 17
12. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:33.299 1.588 34
13. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:34.113 2.402 34
14. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:34.344 2.633 34
15. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:34.487 2.776 37
16. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:34.491 2.780 35
17. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:34.996 3.285 35
18. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:35.753 4.042 42
19. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:36.940 5.229 32
20. Karun Chandhok indiai Lotus-Renault 1:37.248 5.537 33
21. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:37.313 5.602 33
22. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:38.145 6.434 31
23. Daniel Ricciardo ausztrál Hispania-Cosworth 1:40.737 9.026 5
24. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari idő nélkül 3
Az idei lesz a 25. Német Nagydíj a  Nürburgringen
Az idei lesz a 25. Német Nagydíj a Nürburgringen
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik