A Brit Nagydíjon rajtelsőséget szerző Mark Webber és a silverstone-i futamgyőztes Fernando Alonso küzdelmét hozta a Német GP pénteki napjának két szabadedzése: délelőtt a Ferrari spanyolja, délután pedig a Red Bull ausztrálja volt a gyorsabb, de csak hajszál választja el egymástól a vb-éllovas Sebastian vettel legyőzésére törő párost.
Vettel a hűvös, de száraz időben megtartott edzéseken mindkétszer 3. lett, társához képest a pálya középső szakaszán veszít időt, s úgy tűnik, az időmérő edzésen nagyon nehéz dolga lesz Webberrel szemben.
A McLaren eddig nem mutatta jelét annak, hogy feltámadna a legutóbbi két versenyen mutatott gyengélkedéséből, Lewis Hamilton és Jenson Button csak a Mercedes párosa mögött zárta a délutáni tréninget. Button autóján kísérleti kipufogót próbált ki a wokingi csapat, amely tönkrement, így a Kanadai GP győztese nem tudott teljes értékű munkát végezni.
A pálya mindkét edzésen csúszott, több blokkoló fékezést lehetett látni, a versenyzők pedig egymás után sodródtak ki a lassú és a gyorsabb kanyarokban. A program szombat délelőtt a 3. szabadedzéssel folytatódik.
AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA
A Ferrari Brit Nagydíjon aratott győzelme után Németországban ismét korlátozás nélkül lehet használni a diffúzorra irányított kipufogókat. A lépéstől azt várták, hogy a Red Bull ismét a riválisai elé kerül, de Alonso az első edzésen rácáfolt a jóslatokra. Persze egy edzés eredményeiből nem lehet kikiáltani a vasárnapi győztest, a Ferrari tempója azonban azt sugallja, a Nürburgringen is számolni kell a kétszeres világbajnok spanyollal.
A TOVÁBBI PROGRAM | ||||
SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés | 11.00–12.00 | |||
Időmérő edzés | 14.00–15.00 | |||
VASÁRNAP | ||||
A verseny | 14.00 |
A pálya hőmérséklete a délelőtti 18 fokról felkúszott 24-re, a nap hol kisütött, hol elbújt a felhők mögé. A boxutcát Vitantonio Liuzzi hagyta el elsőként.
Az időlista tetejére az első percekben Jaime Alguersuari állt 1:36.498 perces eredményével. Csapattársa, Sébastien Buemi a délelőtti edzés legijesztőbb jelenetének volt a főszereplője – nagy sebességgel történt kicsúszását a kavicságyban végezte, nem ment neki semminek.
A délutáni tréning első megpördülése a Lotusnál Jarno Trullit helyettesítő Karun Chandhoké volt, az indiai folytatni tudta a száguldást. Barrichello is visszament a boxba, a rádión azt mondta csapatának, valami leesett az autójáról.
Alonso 1:32.990 perccel állt az élre.
Az edzés 10. percében Ricciardo Hispaniája sűrű füstfelhőt bocsátott ki, az autó motorhiba miatt leállt a pálya szélén. A pályabírók egy traktorral elszállították a roncsot, már nem volt szükség sárga zászlós figyelmeztetésre.
Rosberggel közölte a Mercedes rádión, hogy eltűnt autójának GPS-jele, és a telemetriai adatok sem érkeznek meg a boxba a gépéről, amelyről leszakadt egy légterelődarab.
Alonso mögé feljött Webber és Vettel, az ausztrál 6, a német 8 tizedre volt a spanyoltól. Hamilton McLarenje alulkormányozottságára panaszkodott.
Sutil megpördült, de folytatni tudta.
A negyedik helyre Massa, majd Petrov jött fel, az orosz 966 ezredre volt Alonsótól.
A délelőtt kicsúszó Buemi 3 próbakör után visszaállt a boxba, azóta sem volt a pályán, fél óra elteltével egyedül neki nem volt időeredménye.
A tavaly a Német Nagydíj győzelméről a Ferrari csapatutasítása miatt lecsúszó Massa 1:32.772 perces körével a lágy gumikon átvette a vezetést. A következő körében még gyorsabb volt, 1:32.466-ra javított.
Rengetegen elfékezték magukat, percenként szállt fel kisebb füstfelhő valamelyik kanyarból a fékbeállítások nehézségi miatt. Maldonado le is sodródott a pályáról a bal első kerekének blokkolása után.
A felhőkből továbbra sem esett az eső, a nap néha kikukucskált, de többnyire szürke maradt az ég. A próba gyanánt elhozott lágy gumik nagyon népszerűek voltak, szinte mindenki azokon száguldott. A keverék a Pirelli tervei szerint lassúbb, de megbízhatóbb a mostani lágynál, jövőre a közepesen kemény alapja lehet.
Az edzés felénél Alonso újabb menetet kezdett a lágy gumikon, és 1:31.879 perces eredményével visszavette a vezetést Massától.
Hamilton is gyors körön volt, a Red Bull pilótáit megelőzve feljött a 3. helyre. Massa az új lágy gumikon javított saját eredményén, de maradt a 2. helyen, Alonso pedig a nap legjobb első szektora után a középső szakaszban elfékezte magát, tett egy kitérőt a kavicságyban, és nem tudott javítani.
Hátul Chandhok egy másodperccel csapattársa, Kovalainen előtt állt, a 17. helyen.
Schumacher feljött a 4. helyre, miközben Webber a lágy gumikon 1:31.770-re javította a hétvége legjobb eredményét.
Buemi a motorja meghibásodása miatt már nem mehetett vissza a pályára.
Webber 1:31.711-re javította legjobbját, miközben Rosberg feljött a Ferrarik és Schumacher mögé, az 5. helyre.
Fél órával a vége előtt Vettel feljött a harmadik helyre, miközben Rosberg kitérőt tett a kavicságyba. Nem sokkal később Glock is így járt az 5-ös kanyarban.
Az utolsó 20 perc előtt Webber, Alonso, Vettel, Massa, Schumacher, Rosberg, Hamilton, Petrov, Sutil, Button volt az első tíz sorrendje, az első hat egy másodpercen belül volt.
Hátul a kiscsapatok pilótái közül Kovalainen volt a leggyorsabb Glock előtt, Chandhok 1.5 másodpercre volt a finntől.
Az edzés záró szakaszában megtankolt autóikkal a futam rajtjára és első fázisára készültek a csapatok.
Button a végén a boxban maradt, mert a kísérleti kipufogója tönkrement, és a szerelőknek már nem maradt idejük kicserélni.
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:31.711 | átlag: 202.078 km/ó | 34 kör |
2. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:31.879 | 0.168 mp h. | 38 |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:32.084 | 0.373 | 28 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:32.354 | 0.643 | 36 |
5. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:32.411 | 0.700 | 31 |
6. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:32.557 | 0.846 | 32 |
7. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:32.724 | 1.013 | 28 |
8. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:33.098 | 1.387 | 17 |
9. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:33.138 | 1.427 | 22 |
10. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:33.211 | 1.500 | 34 |
11. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:33.225 | 1.514 | 17 |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:33.299 | 1.588 | 34 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:34.113 | 2.402 | 34 |
14. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:34.344 | 2.633 | 34 |
15. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:34.487 | 2.776 | 37 |
16. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:34.491 | 2.780 | 35 |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:34.996 | 3.285 | 35 |
18. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:35.753 | 4.042 | 42 |
19. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:36.940 | 5.229 | 32 |
20. | Karun Chandhok | indiai | Lotus-Renault | 1:37.248 | 5.537 | 33 |
21. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:37.313 | 5.602 | 33 |
22. | Vitantonio Liuzzi | olasz | Hispania-Cosworth | 1:38.145 | 6.434 | 31 |
23. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:40.737 | 9.026 | 5 |
24. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | idő nélkül | 3 |