– Készen áll a csatára?
– Úgy érzem, igen – válaszolta Nagy Dániel, a Zengő Motorsport magyar pilótája. – Amikor az idénynyitó verseny előtt hosszú idő után visszaültem egy TCR-autóba, az első kilométereket a Hungaroringen tettem meg, ami ad némi magabiztosságot. Ennél is fontosabb, hogy azt látjuk, vannak olyan pályák és körülmények, amelyek kifejezetten kedveznek a Cuprának, és vannak, amelyek nem. Nos, a Ring azon pályák közé tartozik, amelyek fekszenek az autónknak. Nyilván ez nem azt jelenti, hogy fél kézzel megszerezzük a futamgyőzelmet, de remélem, harcolhatunk érte.
– Ez a cél?
– Ez lenne, de nagyon nehéz megmondani, hogy reális-e. Pau-ban a versenyeken úgy tűnt, a top tíz reális cél lehet, csapattársam, Rob Huff el is érte, és a Nordschleifén sem voltak rossz tapasztalataink, úgyhogy bizakodom. A dobogó pedig inkább álomszerű cél, de csalódott leszek, ha nem jön össze, mert akárhányszor versenyeztem itthon nemzetközi túraautó-sorozatban, mindig a pódiumon, vagy annak közelében egerésztem, úgyhogy szeretném ezt a jó szokást folytatni. Főleg, hogy eső is várható.
– Az segít?
– Nem tudom. Nyilván sokat mentem már esőben a Ringen, de ezzel az autóval még egyáltalán nem, mint ahogy az esőgumit sem próbáltam.
– Apropó, gumik! Mi volt a pontos probléma a Nordschleifén, ami miatt törölni kellett a versenyt?
– Valami olyasmi történt, amivel a mezőny nagy része még nem találkozott. Felraktuk az új gumikat, és gyakorlatilag az első kör egyharmadánál, vagyis két perc után erős vibrációt éreztünk. Ez a huszonöt kilométeres pálya rettenetesen igénybe veszi a gumikat, és ez az egyes márkákat különbözőképpen érintette – a Honda és a Lynk & Co abroncsairól a nagy sebességű részeken leszakadt a futófelület. Mi talán végig tudtunk volna menni a Cuprával, de az is csak a szerencsén múlt volna, ezért a nemzetközi szövetség a Goodyear illetékeseivel és csapatokkal egyeztetve úgy döntött, lefújja a versenyt.
– Okozhatnak gondot az abroncsok a Hungaroringen?
– Nem hinném. Szerdán megyünk Szlovákiába egy félhivatalos gumitesztre, és arra is van esély, hogy a Goodyear ugyanolyan keverékű, de más szerkezetű gumit hoz a Hungaroringre. Ha ez bekövetkezne, az pluszizgalmakat hozna, hiszen mindenkinek vadonatúj körülményhez kellene alkalmazkodnia. Szóval vannak kérdőjelek, de arra nem számítok, hogy a nézők indokolatlanul sok defektet látnának a Hungaroringen.
– Jelenthet előnyt a hazai pálya?
– Esőben talán, mert tudjuk, hol merre folyik el a víz, hol van jobb tapadás, de mivel a mezőnyt nagyrészt tapasztalt, rutinos versenyzők alkotják, ők is hamar alkalmazkodni fognak a váratlan helyzetekhez.
– A hétvégi rendezvény ingyenes – gondolja, hogy tele lesznek a lelátók?
– Inkább csak remélem. Tavaly az elektromos autóval hallottam kicsit a szurkolókat, a WTCR-kocsi azonban nagyon hangos, úgyhogy ez esélytelen. De látni fogjuk őket, ez teljesen biztos, és már alig várom, hogy ez megtörténjen, mert a világ mindig elámul attól, amilyen hangulatot a magyar drukkerek teremtenek. Jó érzés ennyi ember, a barátok és a család előtt versenyezni, ez mindig ad némi pluszt. Nehéz megmondani, hogy ez tizedmásodpercekben vagy helyezésekben mit jelent, de az érzés elképesztő – minden évben felér egy megvalósult álommal.