Reuters
Michael Schumachernek tavaly azért nem volt ellenfele a versenyen, mert hatan indultak el, most lehet, hogy azért nem lesz, mert annyira gyors ő és a Ferrari
Reuters
Michael Schumachernek tavaly azért nem volt ellenfele a versenyen, mert hatan indultak el, most lehet, hogy azért nem lesz, mert annyira gyors ő és a Ferrari
Igen nagy melegben rendezték meg az időmérőt Indianapolisban, a hőmérséklet az aszfalt közelében elérte az 53 Celsius-fokot.
A harmadik szabadedzés eredményei alapján már gyanítható volt, hogy a Ferrari és a Bridgestone-gumik fantasztikus formában vannak, a vetélytársak ugyanis meg sem tudták szorítani a tűzpiros autókat. Hogy ehhez a japán abroncsoknak is köze van, az a két Midland-pilóta előkelő helyezéséből is jól látható volt.
A tréning első szakaszában Montagny, Liuzzi, Szato, illetve meglepetésre Trulli, Rosberg és Coulthard is kiszállt a további küzdelemből, miközben Michael Schumacheren és Felipe Massán kívül csak Ralf Schumacher tudta áttörni az 1:12 perces határt.
A folytatásban Klien, Monteiro, Albers, a hazai színekben versenyző Speed, Webber és Montoya búcsúzott, bár ha utóbbi néhány másodperccel korábban tudja befejezni az utolsó gyors körét, akkor Kimi Räikkönennel esett volna meg a szégyen, hogy nem vehet részt a további harcban.
Ami a záró húsz percet illeti, egyenlőtlen küzdelmet láthattunk a Ferrarik és a többiek között. Michael Schumacher és Felipe Massa sokkal-sokkal gyorsabb volt a Renault-knál és a Hondáknál, Kimi Räikkönen McLarenje pedig emelkedőn erőlkődő "Tatra billencsre" emlékeztetett az olasz autókhoz képest.
Végül a Jégember kilencedik lett, a pole pozíciót – pályafutása során 67. alkalommal – Michael Schumacher szerezte meg. Fernando Alonso az ötödik, Giancarlo Fisichella a harmadik helyre kvalifikálta magát.
Schumacher volt egyébként az egyetlen, aki 1:11 belül teljesítette a pályát. A Ferrari csapatnak ez volt a 182. pole pozíciója.
FORMULA–1, EGYESÜLT ÁLLAMOK NAGYDÍJA, A VB 10. FUTAMA
AZ IDŐMÉRŐ EDZÉS EREDMÉNYE (egyben nem hivatalos rajtsorrend) Rsz. | Név | Nemz. | Csap. | Idő/1 | Idő/2 | Idő/3 |
1. | M. Schumacher | német | Ferrari | 1:11,588 | 1:10,636 | 1:10,832 |
2. | F. Massa | brazil | Ferrari | 1:11,088 | 1:11,146 | 1:11,435 |
3. | G. Fisichella | olasz | Renault | 1:12,287 | 1:11,200 | 1:11,920 |
4. | R. Barrichello | brazil | Honda | 1:12,156 | 1:11,263 | 1:12,109 |
5. | F. Alonso | spanyol | Renault | 1:12,416 | 1:11,877 | 1:12,449 |
6. | J. Villeneuve | kanadai | BMW | 1:12,114 | 1:11,724 | 1:12,479 |
7. | J. Button | brit | Honda | 1:12,238 | 1:11,865 | 1:12,523 |
8. | R. Schumacher | német | Toyota | 1:11,879 | 1:11,673 | 1:12,795 |
9. | K. Räikkönen | finn | McLaren | 1:12,777 | 1:12,135 | 1:13,174 |
10. | N. Heidfeld | német | BMW | 1:11.891 | 1:11.718 | 1:15,280 |
11. | J. Montoya | kolumbiai | McLaren | 1:12,477 | 1:12,150 | |
12. | M. Webber | ausztrál | Williams | 1:12,935 | 1:12,292 | |
13. | S. Speed | amerikai | Toro Rosso | 1:13,167 | 1:12,792 | |
14. | C. Albers | holland | Midland | 1:12,711 | 1:12,854 | |
15. | T. Monteiro | portugál | Midland | 1:12,627 | 1:12,864 | |
16. | C. Klien | osztrák | Red Bull | 1:12,773 | 1:12,925 | |
17. | D. Coulthard | brit | Red Bull | 1:13,180 | | |
18. | T. Sato | japán | Super Aguri | 1:13,496 | | |
19. | N. Rosberg | német | Williams | 1:13,506 | | |
20. | J. Trulli | olasz | Toyota | 1:13,787 | | |
21. | V. Liuzzi | olasz | Toro Rosso | 1:14,041 | | |
22. | F. Montagny | francia | Super Aguri | 1:16,036 | | |