A pole pozícióból rajtoló Jégember sokáig vezetett a versenyben, ám miután kijött tankolni, a 15. helyről rajtoló Fernando Alonso átvette a vezetést.
A 27. körben Räikkönen hozzávetőlegesen félperces hátrányban volt Alonso mögött, amikor a pálya felső csücskénél kialakított elnyújtott kanyar kijárati szakaszán Vitantonio Liuzzi váratlanul lelassított előtte.
A kifelé sodródó, keményen gyorsító finn versenyző bal első kereke összeakadt a Toro Rosso jobb hátsó tengelyével, a McLaren átugratott az olasz autón, majd ripityára törve kiperdült a pályáról.
A Räikkönen mögött haladó csapattárs, Pedro de la Rosa el tudta kerülni az ütközést.
"Lelassítottam, hogy helyet hagyjak neki (Räikkönennek), csak próbáltam olyan segítőkész lenni, amilyen csak lehettem ebben a helyzetben – nyilatkozva a brit ITV televíziónak Liuzzi. – Félreértés volt, kár, hogy így végződött."
A baleset után a versenybíróság a pályára küldte a biztonsági autót, a safety car kiállása után Fernando Alonso (Renault) továbbra is vezetett, megelőzve Jenson Buttont (BAR-Honda).