A szingapúri csillogás nem rejtette el a versenypálya problémáit pénteken: az első szabadedzés félórás csúszással kezdődött, és 90 helyett 60 perces lett, mert két kanyarban is fel kellett szedni a kerékvető követ. Aztán az edzés közben még egyszer félbeszakították a száguldást, mert másik kanyarban is feljött a kerékvető kő.
Egyszer a Timo Glockkal koccanó Mark Webber elrepülő légterelődarabjai és Heikki Kovalainen kigyulladó fékje miatt a pálya mellett leálló autója miatt is állt az edzés, amelyen igen nagy különbségek alakultak ki az élen.
A leggyorsabb Lewis Hamiltontól Sebastian Vettel 4 tizedmásodpercet kapott, a harmadik Mark Webber másfél, a negyedik Fernando Alonso két másodpercre volt Hamiltontól, míg a 6. helyezett Felipe Massa hátránya már csaknem három és fél másodperc volt.
Az edzésen egyetlen tesztpilóta kapott lehetőséget, a Hispaniánál a hazai versenyén ismét lehetőséget kapó Narain Karthikeyan helyettesítette Vitantonio Liuzzit – az indiai tíz és fél másodpercet kapott Hamiltontól.
AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA
Pár perccel az edzés helyi idő szerint 18 órai rajtja előtt Charlie Whiting FIA-versenyigazgató jelezte a csapatoknak, hogy fél órával tovább kell várakozniuk a szabadedzés rajtja előtt, mert a 3-as és a 14-es kanyarban fel kell szedni a kerékvető köveket.
Whiting jelezte a csapatoknak, hogy a kerékvetők helyén maradt fehér vonalat átléphetik a versenyzők, akiknek azonban vigyázniuk kell, mert a fal közvetlenül a pálya mellett húzódik, és aki túl gyorsan megy, pórul járhat.
Öt perccel az edzés tényleges kezdése előtt a versenyzők elfoglalták a helyüket az autóikban, Fernando Alonso ugyanazt az aranyozott sisakot viseli, mint Monacóban – a verseny után elárverezteti, a bevételt pedig jótékony célra fordítja.
Mivel tartani kell a legalább kétórás szünetet a két edzés között, és a többi helyszínnel ellentétben itt nem két és fél, hanem csak két óra van a két pénteki tréning között, az első edzés mindössze 60 perces.
A mezőnyből elsőként Alguersuari hagyta el a boxutcát, a spanyolt Vettelen és Buttonon kívül mindenki követte a 34 fokos pályára. A levegő 31 fokos.
Az 5. percben Vettel és Button is a pályára hajtott autója próbakörére. Amikor visszaértek, Alguersuari ismét elindult, a Pirelli lágy gumijait használta. A másik keverék erre a hétvégére a szuperlágy lesz.
A Virgin-istállónál Glock próbaköre során gondok voltak a fékekkel, a 2009-es Szingapúri GP-n a 2. helyen célba érő németnek a csapat jelezte: ki kell cserélni azokat az autóján.
A 13. percben megnőtt a forgalom a pályán, a 2008-as második Rosberg pedig elkezdte első mért körét. A célban 1:57.351 percnél állt meg az óra. Csapattársa, Schumacher elsőre 1:55.827-es kört ment.
Többen is megkezdték a gyors köreiket, de Schumi idejét a 19. percig senki sem tudta megjavítani. A legközelebb Kovalainen került hozzá a Lotusszal. Aztán jött Massa, és a Ferrarit 1:53.770-nel az élre repítette. Webber 1:52.869-cel állt az első helyre, Massa 1:52.043-mal válaszolt.
Az Alonso, Hamilton, Button, Vettel négyesből elsőként a német ment ki a pályára, őt Hamilton követte. A vb-éllovas első körével a 3. helyre jött be Massa és Webber mögé. Az ausztrál néhány lassabb kör után ismét belehúzott, de remek első két szektora után a harmadikban visszaesett, és nem tudott javítani addigi legjobbján.
A visszajátszásból kiderült, hogy a fékcseréje után a pályára visszatérő Glockot utolérve összeért a két autó, és Webber első légterelőjéről letört egy darab.
Hamilton végül mért kör nélkül tért vissza a boxba.
Az edzést a feléhez közeledve félbeszakították, Webber légterelődarabjai, valamint Kovalainen pálya mellett leparkolt Lotusa miatt. A zöld autó jobb első kerekén kigyulladt az 1000 fokon izzó fék, Kovalainen autója tavaly a versenyen kapott lángra.
Az óra tovább ketyegett, de a versenyzők nem mehettek ki a pályára.
A néhány perces szünet után Alonso is kirobogott a pályára, a tavalyi győztes első komolyabb menetének vágott neki. A spanyolt többek között Button is követte.
Alonso 1:59.404 perces körével csak Ricciardót előzte meg, Button viszont feljött a 10. helyre első körével. A spanyol visszament a boxba, Button viszont 1:50.952-es körével az élre állt. Hamilton, az egyetlen pilóta, akinek még nem volt mért köre, kijött a pályára.
Vettel 1:50.082 perces körével az élre állt. Hamilton első körével a Vettel, Button, Webber négyes mögé érkezett a 4. helyre, miközben a vb-éllovas német 1:49.656-ra javított.
Negyedórával az edzés vége előtt, ugyanennyivel naplemente után már koromsötét volt az ég. Hamilton 1:49.515-tel átvette a vezetést, de Vettel is gyors körön volt, s 1:49.005-tel visszaállt a lista tetejére.
Az utolsó előtti helyen álló Alonso 12 perccel a tréning vége előtt jött ki ismét a boxból. Új eredménye már jobb volt, mint a korábbi, de közel két másodperccel elmaradt Hamilton új csodakörétől, az 1:48.499-től.
Az edzést hét perccel a vége előtt ismét félbe kellett szakítani. Ezúttal a 7-es kanyarban lévő kerékvető kő hibásodott meg. A lassított felvételen látszott, hogy amint Massa áthaladt rajta, elvált az aszfalttól. A pályabírók felszedték a levált darabot, és az utolsó három percre újrakezdődhetett a tréning.
Tizenhét pilóta kapott az alkalmon, s ezt a rövid időt is kihasználta, hogy még egy-két kört fusson. Javítani azonban csak kevesen tudtak, köztük Schumacher, aki feljött a 8. helyre. Az élen maradt a Hamilton, Vettel, Webber, Alonso, Button, Massa sorrend.
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:48.599 | átlag: 168.167 km/ó | 10 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:49.005 | 0.406 mp h. | 15 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:50.066 | 1.467 | 16 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:50.596 | 1.997 | 11 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:50.952 | 2.353 | 12 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:52.043 | 3.444 | 14 |
7. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:52.251 | 3.652 | 13 |
8. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:52.416 | 3.817 | 12 |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:52.435 | 3.836 | 13 |
10. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:52.815 | 4.216 | 13 |
11. | Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | 1:52.991 | 4.392 | 17 |
12. | Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:53.050 | 4.451 | 17 |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:53.399 | 4.800 | 18 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:53.703 | 5.104 | 19 |
15. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:53.749 | 5.150 | 12 |
16. | Bruno Senna | brazil | Renault | 1:53.765 | 5.166 | 17 |
17. | Sebastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:53.785 | 5.186 | 16 |
18. | Vitalij Petrov | orosz | Renault | 1:54.736 | 6.137 | 8 |
19. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:54.821 | 6.222 | 9 |
20. | Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Renault | 1:56.198 | 7.599 | 8 |
21. | Jerome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:57.798 | 9.199 | 13 |
22. | Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | 1:58.792 | 10.193 | 6 |
23. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Hispania-Cosworth | 1:59.169 | 10.570 | 17 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | Hispania-Cosworth | 1:59.214 | 10.615 | 18 |
győzelem | pole pozíció | leggyorsabb kör | |
2008 | Fernando Alonso | Felipe Massa | Kimi Räikkönen |
2009 | Lewis Hamilton | Lewis Hamilton | Fernando Alonso |
2010 | Fernando Alonso | Fernando Alonso | Fernando Alonso |