Elképesztő hőség van a Hungaroringen, az aszfalt az edzés előtt 45 fokos, és a levegő hőmérséklete is 30 fok fölé emelkedett.
Fernando Alonso és Sebastian Vettel is mesterhármasra tör a hungaroringi időmérőn: a spanyol a legutóbbi két futamon, a német a legutóbbi két Magyar Nagydíjon indult az első rajtkockából.
Kettejük csatájába Lewis Hamilton és Mark Webber minden bizonnyal beleszól majd, a 3. szabaedzésen az ausztrál volt a leggyorsabb a pénteken remeklő McLaren-pilóta előtt.
1. SZAKASZ
Az első, 20 perces etapban várhatóan a három kiscsapat hat pilótája és még egy versenyző esik ki. A harmadik szabadedzésen a Mercedesek zártak a Caterhamek előtt, nagy kérdés, hogy Rosberg és Schumi mindenkit átvert, vagy valóban ennyire reménytelen a német csapat helyzete a forró időben?
Az első mért kört Grosjean kezdte meg. A francia 1:27.333-mal nyitott. Ennél legalább hat másodperccel jobb idők várhatóak. Räikkönen 1:23.273-mal mutatkozott be.
Massa csúnyán elrontotta az első kanyart, de a következő körében a legjobb részidőt érte el az első szektorban. A kör végére megint lelassult, Räikkönen viszont 1:22.689-re javított.
Hamilton jól kezdte meg első mért körét, de miután kiszélesítette a 4-es kanyart, lelassított. Massa feljött Räikkönen mögé, majd Hamilton 1:22.371-gyel az élre állt. Mindenki a közepesen kemény gumikon száguldott, a lágyakat későbbre tartogatták.
A 4-es számú, más néven Mansell-kanyart többen is elvétették. Grosjean bejött massa elé a harmadik helyre, a francia mögé Vettel zárkózott fel.
A kiesőzónában a két Toro Rosso állt a két Caterham helyett, a zöldeknél Petrov volt a lassabb, ő állt kieső helyen.
Schumacher kétszer is feltzartotta Massát, aki a rádión is jelentette frusztráltságát. 2006-os csapattársának közben hevesen integetett.
Senna tartja szabadedzéseken mutatott formáját, feljött a 2. helyre. Vergne és Ricciardo a lágy gumikon kimenekült a kiesőzónából, a tavaly itt a Renault-világsorozatban remeklő francia a 4. helyre jött fel.
A Ferrarikra is felkerültek a lágy gumik, Alonso bebiztosította velük a továbbjutását. Hamilton keményebb gumis eredményétől elmaradt, sőt Rosberg is jobbat ment nála.
Az utolsó percben Kobajasi volt bajban, azaz a kiesőzónában. Előtte Ricciardo és Vettel állt.
A német után az ausztrál is a boxba hajtott, ami Vettel továbbjutását eredményezte, de Kobajasi gyors köre miatt a Toro Rosso pilótája izgulhatott.
Kobajasi végül feljött a 15. helyre, és Ricciardo esett ki. Vettel a 17., utolsó továbbjutó helyen készülhetett a 2. szakaszra. Előtte Webber zárt a másik Red Bull-lal. A 18. rajthely Ricciardóé, mögötte Kovalainen, Petrov, Pic, Glock, De la Rosa, Karthikeyan sorrend alakult ki.
2. SZAKASZ
Gyülekezni kezdtek a felhők, de esőre nincs esély az időmérő alatt. A nagy kérdés: vajon mennyire volt altatás a Red Bull első szakaszban nyújtott teljesítménye?
Mindenki lágyon ment ki, a továbbjutásra csak ezeken van esély. A két Mercedes 1:30-as körrel nyitott, Massa 1:22 alá ment. Hülkenberg megelőzte abrazilt, majd Button állt az élre 1:21.880-nal.Miközben Grosjean néhány tizeddel gyorsabb volt Buttonnál, a két Red Bull 1:22-n kívül maradt. Räikkönen 1:21.6-tal az élre állt.
Webber másodikra feljött a 2. helyre, Hamilton és Alonso is a második körét nyomta meg. A ferraris csak a 10. helyre jött be, a McLaren pilótája viszont 1:21.060-nal az élre állt. Mindhárom szektorban rekord részidőt ment, majd közölte a rádión, hogy az egyik Sauber feltartotta...
Négy perccel a vége előtt Senna, Di Resta, Vergne, Rosberg, Kobajasi, Schumacher és Maldonado volt a kiesőzónában.
Di Resta beletörődött a sorsába, a boxban várta a végkifejletet. Vettel 4 tizedre megközelítette Hamiltont, amivel 2. volt.
A végén a két Mercedes-pilóta és Webber izgulhatott, és mindhárman ki is estek, miután csak Hülkenberg és Senna tudott javítani, ők nem. A 11.-től a 17. rajtkockáig Webber, Di Resta, Rosberg, Pérez, Kobajasi, Vergne, Schumacher sorrend alakult ki.
3. SZAKASZ
A továbbra is izzasztó hőségben az utolsó tíz percben a két-két Ferrari, McLaren, Lotus és Williams mellett Hülkenberg és Vettel volt érdekelt.
A két McLaren, Räikkönen, Hülkenberg és Senna azonnal a pályára hajtott. Fáziskéséssel Maldonado is érkezett. Hamilton a sikán utáni kanyart elrontotta, inkább lassított. Button is így tett.
Räikkönen végigment, de 1:22.717-es idejénél lesz még jobb - lett is, Hamilton 1:21.260-jával az élre állt, Grosjean bejött mögé. Vettel négy perccel a vége előtt az üres pályára jött ki, a két Ferrari tovább várt.
Hamilton mögött Grosjean, Button és Räikkönen sorakozott, Hülkenberg és a két Williams nem futott mért kört.
Vettel 1:21.416-tal feljött a második helyre, az utolsó két percben mindenki kiment a pályára még egy gyors körre. A lassan guruló Vettelnek Maldonado és Hamilton is majdnem nekiment.
Maldonado feljött a 4. helyre, de Alonso megelőzte. Hamilton 1:20.9953-ja erőfitogtatás volt, de az angol mögé bejött Grosjean az első sorba. A francia azt mondta, akkor kerülheti el a rajtbaleseteket, ha az első sorból rajtol. Tessék bizonyítani!
A második sor Vettelé és Buttoné, a harmadik Räikkönené és Alonsóé.
A további sorrend Massa, Maldonado, Senna, Hülkenberg.
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:20.953 | átlag: 194.824 km/ó |
2. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:21.366 | 0.413 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:21.416 | 0.463 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:21.583 | 0.630 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:21.730 | 0.777 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:21.844 | 0.891 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:21.900 | 0.947 |
8. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:21.939 | 0.986 |
9. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:22.343 | 1.390 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:22.847 | 1.894 |
11. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:21.715 | 0.655 |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:21.813 | 0.753 |
13. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:21.895 | 0.835 |
14. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:21.895 | 0.835 |
15. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:22.300 | 1.240 |
16. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:22.380 | 1.320 |
17. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:22.723 | 1.663 |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:23.250 | 1.456 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:23.576 | 1.782 |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:24.167 | 2.373 |
21. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:25.244 | 3.450 |
22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:25.476 | 3.682 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:25.916 | 4.122 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:26.178 | 4.384 |
SZOMBAT | |
15.40–16.45 | GP2, első verseny (39 kör) |
17.20–17.55 | GP3, első verseny (16 kör) |
VASÁRNAP | |
9.25–10.00 | GP3, második verseny (16 kör) |
10.35–11.25 | GP2, második verseny (28 kör) |
11.45–12.20 | Porsche-szuperkupa, második verseny (14 kör) |
12.30–12.45 | Formula–1, versenyzői parádé |
12.45–13.15 | Formula–1, rajtrács-ceremónia |
14.00 | Formula–1, a verseny (70 kör) rajtja |
1. | 2. | 3. | Pole pozíció | Leggyorsabb kör | |
2002 | Barrichello | M. Schumacher | R. Schumacher | Barrichello | M. Schumacher |
2003 | Alonso | Räikkönen | Montoya | Alonso | Montoya |
2004 | M. Schumacher | Barrichello | Alonso | M. Schumacher | M. Schumacher |
2005 | Räikkönen | M. Schumacher | R. Schumacher | M. Schumacher | Räikkönen |
2006 | Button | De la Rosa | Heidfeld | Räikkönen | Massa |
2007 | Hamilton | Räikkönen | Heidfeld | Hamilton | Räikkönen |
2008 | Kovalainen | Glock | Räikkönen | Hamilton | Räikkönen |
2009 | Hamilton | Räikkönen | Webber | Alonso | Webber |
2010 | Webber | Alonso | Vettel | Vettel | Vettel |
2011 | Button | Vettel | Alonso | Vettel | Massa |