Visszatért a mezőny a futurisztikus Szingapúrba (Fotó: Reuters) |
Helyi idő szerint délután hatkor, még világosban vette kezdetét az első szabadedzés Szingapúrban – nedves viszonyok között. A levegő és az aszfalt hőmérséklete is 29 Celsius-fokos volt. A rajtkor ugyan nem esett már, de a pályán még látszottak az eső nyomai. Ha vasárnap elered a Marina-öböl felett, a nagydíj történetében először rendeznek versenyt vizes körülmények között.
Mivel nedves volt az aszfalt, az első körözők intermediate szettel tették meg első „lépéseiket". Az ilyenkor szokásos bemelegítő kör után mindenki visszatért a boxába. A Nico Rosberg és Michael Schumacher által kormányzott két Mercedes csaknem összeütközött az egyik kanyarban... Ennek oka talán az lehetett, hogy előbbi eső-, utóbbi pedig köztes gumikat tetetett fel. Narain Karthikeyan helyett a Monzában már látott kínai tehetség, Ma Csing-hua ült be a 22-es rajtszámú HRT-be.
A 18.13-kor kiadott időjárás-előrejelzés esőt jósolt az edzés vége előtt a Marina-öbölben!
Timo Glocké volt az első idő: 2:24.476. Folyamatosan száradt a pálya, ennek jeleként Jean-Éric Vergne és Pedro de la Rosa is alaposan rávert Glock idejére. Az intermediate-et használó Nico Hülkenberg fél óra elteltével megközelítette a kétperces „álomhatárt" 2:02.852 perccel. A pálya fölött közben fenyegető fellegek jelentek meg, mire Kobajasi Kamui az élre állt 2:01.030-as körével. A japán lágy abroncsokon száguldott már – és rögvest továbbjavította az idejét: 1:58:550.
Többen is feltették a lágy keveréket, de nem tudták megelőzni Kobajasit, aki megállíthatatlanul robogott két újabb gyors kört, másodszorra egy 1:54.017-eset.
Jenson Button 1:55-ön kívüli idővel érkezett meg a negyedik helyre, majd 40 perccel az edzés vége előtt az addigi második Rosberg rohant körbe 1:53.416 perc alatt, azaz az élre állt.
Csaknem besötétedett.
Érdekes, hogy még ezekben a percekben sem hajtott mindenki lágy gumikon, Fernando Alonso, Felipe Massa, Vitalij Petrov és Ma Csing-hua is maradt az intermediate keveréken.
Hol van már Kobajasi ideje? – tehettük fel a költői kérdést egy óra elteltével, amikor a japán már csak a 16. helyen posztolt, és Pastor Maldonado büszkélkedett a legjobb idővel (1:51.576). A venezuelai mögött Hülkenberg, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Sergio Pérez volt a sorrend. Aztán Hamilton és Vettel is megnyomta (1., 2. hely), de egyikük sem tudott 1:51 alá kerülni.
1:50.615. Ez Hamilton ideje volt húsz perccel a leintés előtt, midőn teljes fényárban úszott már a Marina-öbölbeli utcai aszfaltcsík a 3000 luxnak köszönhetően. Vettel is ment egy újabb sebeset, 49 ezreddel megelőzve az angolt; csak ők tudtak 1:51 alá furakodni.
Alonso és Massa próbált meg erőt demonstrálni, kevés sikerrel, a spanyol csupán a harmadig helyig tudott előretörni (1:51-en kívüli idővel), a brazil meg maradt a középmezőny végén. Most már ők is lágyon száguldva.
A leintés előtt még Jenson Button megelőzte Alonsót, aki így a negyedik helyen zárta az első gyakorlást.
A várt eső elmaradt a hajrában, folytatás magyar idő szerint 15.30 órakor.
1. Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:50.566 perc | 24 kör | |
2. Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:50.615 | + 0.049 | 15 |
3. Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:51.459 | + 0.893 | 17 |
4. Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:51.525 | + 0.959 | 20 |
5. Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:51.576 | + 1.010 | 20 |
6. Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:51.655 | + 1.089 | 19 |
7. Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:51.658 | + 1.092 | 24 |
8. Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:51.943 | + 1.377 | 21 |
9. Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:52.275 | + 1.709 | 24 |
10. Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:52.296 | + 1.730 | 19 |
11. Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:52.629 | + 2.063 | 25 |
12. Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:52.716 | + 2.150 | 16 |
13. Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:52.839 | + 2.273 | 23 |
14. Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:52.986 | + 2.420 | 21 |
15. Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:53.028 | + 2.462 | 20 |
16. Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:53.080 | + 2.514 | 17 |
17. Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:53.189 | + 2.623 | 25 |
18. Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:53.227 | + 2.661 | 25 |
19. Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:54.908 | + 4.342 | 20 |
20. Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:55.091 | + 4.525 | 16 |
21. Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:55.335 | + 4.769 | 22 |
22. Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:55.760 | + 5.194 | 22 |
23. Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:56.656 | + 6.090 | 21 |
24. Ma Csing-hua | kínai | HRT-Cosworth | 1:58.053 | + 7.487 | 20 |
győzelem | pole pozíció | leggyorsabb kör | |
2008 | Fernando Alonso | Felipe Massa | Kimi Räikkönen |
2009 | Lewis Hamilton | Lewis Hamilton | Fernando Alonso |
2010 | Fernando Alonso | Fernando Alonso | Fernando Alonso |
2011 | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel | Jenson Button |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 7 | 12 | 179 |
2. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 10 | 142 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 12 | 141 |
4. | Sebastian Vettel | 1 | 4 | 10 | 140 |
5. | Mark Webber | 2 | 2 | 11 | 132 |
6. | Jenson Button | 2 | 4 | 8 | 101 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 9 | 83 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 6 | 76 |
9. | Sergio Pérez | – | 3 | 6 | 65 |
10. | Felipe Massa | – | – | 7 | 47 |
11. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
12. | Kobajasi Kamui | – | – | 6 | 35 |
13. | Paul di Resta | – | – | 7 | 32 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 31 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 2 | 4 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 272 |
2. | McLaren-Mercedes | 243 |
3. | Ferrari | 226 |
4. | Lotus-Renault | 217 |
5. | Mercedes | 126 |
6. | Sauber-Ferrari | 100 |
7. | Force India-Mercedes | 63 |
8. | Williams-Renault | 54 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 12 |