A hétvége kérdése: megfékezhető-e Vettel?

Vágólapra másolva!
2012.10.11. 15:37
null
Fernando Alonso hisz még abban, hogy legyőzheti Sebastian Vettelt (Fotók: Action Images)
Címkék
Sebastian Vettel a Japán Nagydíjon aratott győzelmével a világbajnoki cím fő esélyesévé lépett előre, és ha Dél-Koreában nyerni tud, matematikai szempontból is az élre áll. A német úgy érzi, rajta múlik, hogy ki tudja-e használni a lehetőséget, de Fernando Alonso is hisz még a világbajnoki címben. A többiek közül Kimi Räikkönen félig viccesen az év végi díjátadó gála elmulasztását vette célba, míg a McLaren pilótái számára a konstruktőri vb-cím maradt. Ami a pilótapiacot illeti: svájci lapértesülések szerint Felipe Massa 2013-as ferraris szerződését napokon belül bejelenthetik, míg a Sauberhez Nico Hülkenberg érkezhet.

 

RED BULL

Sebastian Vettel

Ha a szuzukai forma ér valamit, Vettel Alonsóval szembeni négypontos hátránya ellenére a világbajnoki cím fő esélyesének számít.
Kilátások. Két futam volt eddig Dél-Koreában, Vettel egyszer kiesett az élről, egyszer pedig nyert. Nyeregben érezheti magát, s átveheti az éllovas pozíciót.
„Nem kérdés, hogy lendületben vagyok, a legutóbbi két futamot megnyertem, és ez a pálya is nagyon kedvez az autómnak. Csak amiatt nem mehetünk biztosra, mert ez a szezon kiszámíthatatlan, és bárhol bármi megtörténhet.”

3. DÉL-KOREAI NAGYDÍJ
PÉNTEK
3.00–4.30: 1. szabadedzés
7.00–8.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
4.00–5.00: 3. szabadedzés
7.00–8.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
8.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek.

Mark Webber

Szuzukában megvolt az autója ahhoz, hogy kimásszon az idény közepi hullámvölgyből, de a rajtnál pozíciót veszített Kobajasi Kamuival szemben, majd jött hátulról Romain Grosjean. A formajavulásra pedig továbbra is várni kell.
Kilátások. Ha lett is volna esélye a világbajnoki cím megszerzésére a Japán GP előtt, Vettel szuzukai győzelmével és a rajtbalesetével elszálltak. Először a dobogóra kellene visszatalálnia.
„Megbeszéltük Romainnal a szuzukai rajtnál történteket, bocsánatot kért, úgyhogy tulajdonképpen vehetjük úgy, hogy megbocsátottam.”

McLAREN

Jenson Button

Az angol végleg lemondott a vb-címről, s Lewis Hamilton legutóbbi Twitter-kirohanása után megnyugodhatott, talán jövőre nyugalmasabb lesz a csapat élete.
Kilátások. Bár a versenytempója Japánban elmaradt a Ferrariétól is, Dél-Koreában azért a McLaren lesz a Red Bull első számú kihívója.
„A konstruktőr-világbajnokság még nincs veszve, 41 pont a hátrányunk, ami bőven ledolgozható, akár egy versenyen is."

Lewis Hamilton

SZÉP IDŐ LESZ DÉL-KOREÁBAN

Nem várható eső a Dél-koreai Nagydíjon, amelyen péntektől vasárnapig napos, de szeles időben körözhetnek a Formula–1-es mezőny tagjai. Péntekre és vasárnapra egyaránt napos, enyhén felhős, de szeles időt jósolnak 21-25 fokos levegővel, míg szombaton lesz egybefüggő felhőzet, de csapadék akkor sem várható.

Talán azt vette zokon, hogy Button nem engedte maga elé Szuzukában. A csapattársat támadó Twitter-üzenetre azonban ez sem lehet mentség. Azóta ugyan megbeszélték a történteket, Hamilton búcsúja biztosan nem lesz felhőtlen a McLarentől.
Kilátások. Japánban beleszürkült a mezőnybe, most kiderül, hogy ez csak kisiklás volt, vagy már képtelen lesz felpörögni a McLaren-Mercedesben. Vettel és Alonso szerint mindenesetre még korai leírni idei esélyeit.
„Elismerem, hogy nem ez a néhány üzenet volt életem legbölcsebb megnyilvánulása, fel is teszem a kezem, és már bocsánatot kértem Jensontól. Az elmúlt hetekben nagyon forró volt a hangulat körülöttem, ezzel fizetünk az F1-es pilótai állásért.”

FERRARI

Fernando Alonso

A szuzukai rajtnál Kimi Räikkönennel összeütköző spanyol előnye 29-ről négy pontra csökkent. Innen már valóban csoda lenne, ha a lendületben lévő Vettellel szemben megnyerné a világbajnoki címet.
Kilátások. Az első Dél-koreai Nagydíjat Vettel kiesése után megnyerte, ha az idén is így alakul, visszaszerzi vb-esélyeit.
„Nem fogok változtatni az eddigi vezetési stílusomon. Eddig is mindent megtettem, amit lehetett, de ismerem az autó határait, csak visszaütne, ha kijjebb akarnám tolni azokat. A legutóbbi négy versenyből kétszer is nulláztam balszerencsés esetek miatt, de ez a szezon már csak ilyen változatos.”

A helyi rendőrök is büszkék Psy Gangnam Style-jára
A helyi rendőrök is büszkék Psy Gangnam Style-jára

Felipe Massa

A Szuzukában megszerzett második helyezésével sokak szerint bebiztosította 2013-as ferraris szerződését, pedig éppen attól nem tudott pontokat elvenni, akitől kellett volna: Vetteltől.
Kilátások. A múlt hétig a két évvel ezelőtti jongnami futamon állt legutóbb dobogón – talán meg tudja tartani a lendületét, de az újabb pezsgőzéshez szerencse is kell.

MERCEDES

Michael Schumacher

A németnek öt verseny van hátra F1-es pályafutásából, amelybe csoda kellene, hogy még egy dobogós helyezés beleférjen.
Kilátások. Ám ha van pálya, amelyen összejöhet a pódium, az a dél-koreai, ahol két éve negyedik lett, és amely talán a legjobban fekszik a Mercedesnek a hátralévő helyszínek közül.

Nico Rosberg

Ha a legutóbbi hét verseny eredményeiből állítanánk össze tabellát, Rosberg 18 ponttal a 13. helyen állna Paul di Resta, a Williams, a Toro Rosso, a Caterham, a Marussia és a HRT pilótái előtt, a többiek mögött – ami azért kellemetlen, mert az azt megelőző hat futamon 75 pontot gyűjtött, és még a vb esélyesei között is emlegették.
Kilátások. Webberhez hasonlóan hullámvölgyben van, de nincs meg az autója ahhoz, hogy kikecmeregjen belőle.

LOTUS

Kimi Räikkönen

A finn ugyan továbbra is a vb-pontverseny harmadik helyén áll, ám egy ideje nem jönnek azok az eredmények, amelyek alapján azt hihettük, lehet esélye a futamgyőzelemre vagy akár a vb-cím megszerzésére.
Kilátások. A Lotus nagyszabású fejlesztésekkel érkezik Dél-Koreába, amelyektől erős hajrát várnak Enstone-ban. Ám lehet, hogy az eredmények még nem ezen a hétvégén jönnek.

Romain Grosjean a pályabejárást megúszta baleset nélkül…
Romain Grosjean a pályabejárást megúszta baleset nélkül…

„Nem érdekel, hogy második vagy tizedik vagyok, ha nem nyerek, nem nyerek. Az idény elején elfogadtam volna a harmadik helyet, de most már több kell. Persze ha nem nyerem meg a vébét, jobb lenne visszacsúszni a negyedik helyre, hogy ne kelljen elmenni az év végi díjátadó ceremóniára."

Romain Grosjean

A francia első körös bűnlajstroma újabb bejegyzéssel bővült Szuzukában, s már lassan vicc tárgyává válik. Eltiltást nem kapott, így a riválisoknak Jongnamban is figyelniük kell a rajtnál.
Kilátások. A Lotus újításaival megint az első sorok valamelyikébe kerülhet – ott pedig az első kört kell megúsznia.
„Nagyon fontos, hogy ez első körben ne ütközzek senkivel. Időbe telik, hogy kikerüljek ebből a ciklusból, hiszen 550 ember dolgozik a csapat főhadiszállásán azért, hogy jó eredményeket érjünk el, és képzelhetik, milyen érzést ezt a munkát az első körben tönkretenni.”

A TOVÁBBI CSAPATOK
FORCE INDIA

Paul di Resta

„Az a célunk, hogy megelőzzük a Saubert – ez nem lesz egyszerű, hiszen Japánban is a dobogóra álltak. De a hátralévő pályák nekünk kedveznek, és ha minden versenyen pontokat szerzünk, meg lehet.”

Nico Hülkenberg

A legfrissebb pletykák szerint Massa marad a Ferrarinál, Hülkenberg pedig a Sauberhez szerződik legalább két évre. A Force Indiához a svájci Blick szerint Sébastien Buemi érkezik a német helyére.

SAUBER

Kobajasi Kamui

A japánt meglepték Monisha Kaltenborn új csapatfőnök szavai, miszerint akkor maradhat az istállónál, ha elég szponzorpénzt hoz. „Azt hittem, eleget bizonyítottam már” – mondta.

Sergio Pérez

A Szuzukában Hamiltont a pályán támadó, közben kicsúszó mexikóiról azt mondták jövő évi csapatánál, a McLarennél, hogy nem őrült, inkább csiszolatlan gyémánt, akivel sok munka lesz.

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo

„A Japánban mutatott teljesítményem önmagáért beszél. Remélem, kapok még egy évet, és részese lehetek annak, hogy a James Key vezette szakmai stábbal megismételjük a Sauber idei produkcióját.”

Jean-Éric Vergne

A francia tavaly Dél-Koreában mutatkozott be a Formula–1-ben, igaz, csak tesztpilótaként. A péntek délelőtti tréningen szakadt az eső, ezért csak öt kört tehetett meg – az idén ennél sokkal többet mutathat.

WILLIAMS

Pastor Maldonado

Bár az elmúlt hetekben Maldonado azt mondta, még bizonytalan a jövője, csütörtökön Jongnamban leszögezte, hogy maradni akar a Williamsnél.

Bruno Senna

A brazilt Japánban az időmérőn feltartotta Vergne, ami miatt kiesett az első szakaszban, de azt gyanítjuk, a pontszerzés az incidens nélkül sem nagyon jött volna össze.

CATERHAM

Heikki Kovalainen

A finn neve hetekkel ezelőtt több középcsapatnál is szóba került, de az elmúlt napokban már ő és a csapat is arról beszélt, hogy szerződést hosszabbítanak.

Vitalij Petrov

Az eddigi két koreai futamáról karambol miatt kieső orosz abban bízik, hogy az idén is sok ütközés lesz a futamon, és a Caterham megcsíphet egy 11. helyezést.

HRT

Narain Karthikeyan

„Nagyon változatos a pálya, jó lenne némi szerencse, hogy célba érjek.”

Pedro de la Rosa

A spanyol eddig még nem körözött a jongnami versenypályán.

MARUSSIA

Timo Glock

Ha a Caterhamnek nem sikerül összehoznia a Petrov által emlegetett eredményt, Glock szingapúri 12. helyezésével a Marussia jut plusz 10 millió dollár jutalomhoz.

Charles Pic

„Csupa új pályát tanulok mostanában, a dél-koreai is szép kihívás lesz, a pályarajz alapján az első és a harmadik szektor kifejezetten izgalmasnak mondható.”

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Fernando Alonso 3 8 13 194
2. Sebastian Vettel 3 6 12 190
3. Kimi Räikkönen 6 14 157
4. Lewis Hamilton 3 6 11 152
5. Mark Webber 2 2 12 134
6. Jenson Button 2 5 10 131
7. Nico Rosberg 1 2 10 93
8. Romain Grosjean 3 7 82
9. Felipe Massa 1 9 69
10. Sergio Pérez 3 7 66
11. Kobajasi Kamui 1 7 50
12. Paul di Resta 8 44
13. Michael Schumacher 1 7 43
14. Nico Hülkenberg 7 37
15. Pastor Maldonado 1 1 3 33
16. Bruno Senna 7 25
17. Jean-Éric Vergne 2 8
18. Daniel Ricciardo 4 7

KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 324
2. McLaren-Mercedes 283
3. Ferrari 263
4. Lotus-Renault 239
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 116
7. Force India-Mercedes 81
8. Williams-Renault 58
9. Toro Rosso-Ferrari 15

Amíg japánban rövidebb lett, Dél-Koreában hosszabb a DRS-zóna a tavalyihoz képest, méghozzá 80 méterrel, 
a 3-as kanyar előtti egyenesben
Amíg japánban rövidebb lett, Dél-Koreában hosszabb a DRS-zóna a tavalyihoz képest, méghozzá 80 méterrel, a 3-as kanyar előtti egyenesben
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik