RED BULL
Ha a szuzukai forma ér valamit, Vettel Alonsóval szembeni négypontos hátránya ellenére a világbajnoki cím fő esélyesének számít.
Kilátások. Két futam volt eddig Dél-Koreában, Vettel egyszer kiesett az élről, egyszer pedig nyert. Nyeregben érezheti magát, s átveheti az éllovas pozíciót.
„Nem kérdés, hogy lendületben vagyok, a legutóbbi két futamot megnyertem, és ez a pálya is nagyon kedvez az autómnak. Csak amiatt nem mehetünk biztosra, mert ez a szezon kiszámíthatatlan, és bárhol bármi megtörténhet.”
PÉNTEK |
3.00–4.30: 1. szabadedzés |
7.00–8.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
4.00–5.00: 3. szabadedzés |
7.00–8.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
8.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek. |
Szuzukában megvolt az autója ahhoz, hogy kimásszon az idény közepi hullámvölgyből, de a rajtnál pozíciót veszített Kobajasi Kamuival szemben, majd jött hátulról Romain Grosjean. A formajavulásra pedig továbbra is várni kell.
Kilátások. Ha lett is volna esélye a világbajnoki cím megszerzésére a Japán GP előtt, Vettel szuzukai győzelmével és a rajtbalesetével elszálltak. Először a dobogóra kellene visszatalálnia.
„Megbeszéltük Romainnal a szuzukai rajtnál történteket, bocsánatot kért, úgyhogy tulajdonképpen vehetjük úgy, hogy megbocsátottam.”
McLAREN
Az angol végleg lemondott a vb-címről, s Lewis Hamilton legutóbbi Twitter-kirohanása után megnyugodhatott, talán jövőre nyugalmasabb lesz a csapat élete.
Kilátások. Bár a versenytempója Japánban elmaradt a Ferrariétól is, Dél-Koreában azért a McLaren lesz a Red Bull első számú kihívója.
„A konstruktőr-világbajnokság még nincs veszve, 41 pont a hátrányunk, ami bőven ledolgozható, akár egy versenyen is."
Nem várható eső a Dél-koreai Nagydíjon, amelyen péntektől vasárnapig napos, de szeles időben körözhetnek a Formula–1-es mezőny tagjai. Péntekre és vasárnapra egyaránt napos, enyhén felhős, de szeles időt jósolnak 21-25 fokos levegővel, míg szombaton lesz egybefüggő felhőzet, de csapadék akkor sem várható. |
Talán azt vette zokon, hogy Button nem engedte maga elé Szuzukában. A csapattársat támadó Twitter-üzenetre azonban ez sem lehet mentség. Azóta ugyan megbeszélték a történteket, Hamilton búcsúja biztosan nem lesz felhőtlen a McLarentől.
Kilátások. Japánban beleszürkült a mezőnybe, most kiderül, hogy ez csak kisiklás volt, vagy már képtelen lesz felpörögni a McLaren-Mercedesben. Vettel és Alonso szerint mindenesetre még korai leírni idei esélyeit.
„Elismerem, hogy nem ez a néhány üzenet volt életem legbölcsebb megnyilvánulása, fel is teszem a kezem, és már bocsánatot kértem Jensontól. Az elmúlt hetekben nagyon forró volt a hangulat körülöttem, ezzel fizetünk az F1-es pilótai állásért.”
FERRARI
A szuzukai rajtnál Kimi Räikkönennel összeütköző spanyol előnye 29-ről négy pontra csökkent. Innen már valóban csoda lenne, ha a lendületben lévő Vettellel szemben megnyerné a világbajnoki címet.
Kilátások. Az első Dél-koreai Nagydíjat Vettel kiesése után megnyerte, ha az idén is így alakul, visszaszerzi vb-esélyeit.
„Nem fogok változtatni az eddigi vezetési stílusomon. Eddig is mindent megtettem, amit lehetett, de ismerem az autó határait, csak visszaütne, ha kijjebb akarnám tolni azokat. A legutóbbi négy versenyből kétszer is nulláztam balszerencsés esetek miatt, de ez a szezon már csak ilyen változatos.”
A Szuzukában megszerzett második helyezésével sokak szerint bebiztosította 2013-as ferraris szerződését, pedig éppen attól nem tudott pontokat elvenni, akitől kellett volna: Vetteltől.
Kilátások. A múlt hétig a két évvel ezelőtti jongnami futamon állt legutóbb dobogón – talán meg tudja tartani a lendületét, de az újabb pezsgőzéshez szerencse is kell.
MERCEDES
A németnek öt verseny van hátra F1-es pályafutásából, amelybe csoda kellene, hogy még egy dobogós helyezés beleférjen.
Kilátások. Ám ha van pálya, amelyen összejöhet a pódium, az a dél-koreai, ahol két éve negyedik lett, és amely talán a legjobban fekszik a Mercedesnek a hátralévő helyszínek közül.
Ha a legutóbbi hét verseny eredményeiből állítanánk össze tabellát, Rosberg 18 ponttal a 13. helyen állna Paul di Resta, a Williams, a Toro Rosso, a Caterham, a Marussia és a HRT pilótái előtt, a többiek mögött – ami azért kellemetlen, mert az azt megelőző hat futamon 75 pontot gyűjtött, és még a vb esélyesei között is emlegették.
Kilátások. Webberhez hasonlóan hullámvölgyben van, de nincs meg az autója ahhoz, hogy kikecmeregjen belőle.
LOTUS
A finn ugyan továbbra is a vb-pontverseny harmadik helyén áll, ám egy ideje nem jönnek azok az eredmények, amelyek alapján azt hihettük, lehet esélye a futamgyőzelemre vagy akár a vb-cím megszerzésére.
Kilátások. A Lotus nagyszabású fejlesztésekkel érkezik Dél-Koreába, amelyektől erős hajrát várnak Enstone-ban. Ám lehet, hogy az eredmények még nem ezen a hétvégén jönnek.
„Nem érdekel, hogy második vagy tizedik vagyok, ha nem nyerek, nem nyerek. Az idény elején elfogadtam volna a harmadik helyet, de most már több kell. Persze ha nem nyerem meg a vébét, jobb lenne visszacsúszni a negyedik helyre, hogy ne kelljen elmenni az év végi díjátadó ceremóniára."
A francia első körös bűnlajstroma újabb bejegyzéssel bővült Szuzukában, s már lassan vicc tárgyává válik. Eltiltást nem kapott, így a riválisoknak Jongnamban is figyelniük kell a rajtnál.
Kilátások. A Lotus újításaival megint az első sorok valamelyikébe kerülhet – ott pedig az első kört kell megúsznia.
„Nagyon fontos, hogy ez első körben ne ütközzek senkivel. Időbe telik, hogy kikerüljek ebből a ciklusból, hiszen 550 ember dolgozik a csapat főhadiszállásán azért, hogy jó eredményeket érjünk el, és képzelhetik, milyen érzést ezt a munkát az első körben tönkretenni.”
FORCE INDIA | |
„Az a célunk, hogy megelőzzük a Saubert – ez nem lesz egyszerű, hiszen Japánban is a dobogóra álltak. De a hátralévő pályák nekünk kedveznek, és ha minden versenyen pontokat szerzünk, meg lehet.” | A legfrissebb pletykák szerint Massa marad a Ferrarinál, Hülkenberg pedig a Sauberhez szerződik legalább két évre. A Force Indiához a svájci Blick szerint Sébastien Buemi érkezik a német helyére. |
SAUBER | |
A japánt meglepték Monisha Kaltenborn új csapatfőnök szavai, miszerint akkor maradhat az istállónál, ha elég szponzorpénzt hoz. „Azt hittem, eleget bizonyítottam már” – mondta. | A Szuzukában Hamiltont a pályán támadó, közben kicsúszó mexikóiról azt mondták jövő évi csapatánál, a McLarennél, hogy nem őrült, inkább csiszolatlan gyémánt, akivel sok munka lesz. |
TORO ROSSO | |
„A Japánban mutatott teljesítményem önmagáért beszél. Remélem, kapok még egy évet, és részese lehetek annak, hogy a James Key vezette szakmai stábbal megismételjük a Sauber idei produkcióját.” | A francia tavaly Dél-Koreában mutatkozott be a Formula–1-ben, igaz, csak tesztpilótaként. A péntek délelőtti tréningen szakadt az eső, ezért csak öt kört tehetett meg – az idén ennél sokkal többet mutathat. |
WILLIAMS | |
Bár az elmúlt hetekben Maldonado azt mondta, még bizonytalan a jövője, csütörtökön Jongnamban leszögezte, hogy maradni akar a Williamsnél. | A brazilt Japánban az időmérőn feltartotta Vergne, ami miatt kiesett az első szakaszban, de azt gyanítjuk, a pontszerzés az incidens nélkül sem nagyon jött volna össze. |
CATERHAM | |
A finn neve hetekkel ezelőtt több középcsapatnál is szóba került, de az elmúlt napokban már ő és a csapat is arról beszélt, hogy szerződést hosszabbítanak. | Az eddigi két koreai futamáról karambol miatt kieső orosz abban bízik, hogy az idén is sok ütközés lesz a futamon, és a Caterham megcsíphet egy 11. helyezést. |
HRT | |
„Nagyon változatos a pálya, jó lenne némi szerencse, hogy célba érjek.” | A spanyol eddig még nem körözött a jongnami versenypályán. |
MARUSSIA | |
Ha a Caterhamnek nem sikerül összehoznia a Petrov által emlegetett eredményt, Glock szingapúri 12. helyezésével a Marussia jut plusz 10 millió dollár jutalomhoz. | „Csupa új pályát tanulok mostanában, a dél-koreai is szép kihívás lesz, a pályarajz alapján az első és a harmadik szektor kifejezetten izgalmasnak mondható.” |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 8 | 13 | 194 |
2. | Sebastian Vettel | 3 | 6 | 12 | 190 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 14 | 157 |
4. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 11 | 152 |
5. | Mark Webber | 2 | 2 | 12 | 134 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 10 | 131 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 7 | 82 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 9 | 69 |
10. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
11. | Kobajasi Kamui | – | 1 | 7 | 50 |
12. | Paul di Resta | – | – | 8 | 44 |
13. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 7 | 37 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 3 | 33 |
16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 4 | 7 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 324 |
2. | McLaren-Mercedes | 283 |
3. | Ferrari | 263 |
4. | Lotus-Renault | 239 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 116 |
7. | Force India-Mercedes | 81 |
8. | Williams-Renault | 58 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 15 |