RED BULL
Bár Szuzukában Mark Webber rajtbalesete miatt még nem jött össze a kettős győzelem, hét napon belül pótolta a hiányosságot a Red Bull. Sebastian Vettel (csapattársa első körös megelőzése után) Dél-Koreában is simán nyert, és már vezeti a világbajnoki pontversenyt. A csapat dupla DRS-ét a Red Bull és a riválisai sem tartják kulcsfontosságú eszköznek, de azért az időmérős teljesítmény javulásában fontos szerepet játszott.
India következik, ahol Vettel tavaly megközelíthetetlen volt – ez nem sok jóval kecsegtet a riválisoknak.
Christian Horner csapatfőnök: „A legjobbkor jöttünk lendületbe, de most az a legfontosabb, hogy meg is tartsuk ezt a jó formát. Négy verseny még hátravan, és bár más-más karakterű pályákra megyünk, megnyugtató, hogy minden pályatípuson erősek vagyunk. A konstruktőrök pontversenyében óriásit nőt az előnyünk, de amilyen könnyen elhúztunk, ugyanúgy el is veszíthetjük a fórunkat.”
FERRARI
A Red Bullhoz hasonlóan megelőzte a McLarent az erősorrendben, és ez a futam után a konstruktőr-világbajnoki állásban is tükröződött, feljött a második helyre. Fernando Alonso ugyanakkor elveszítette az egyéni pontverseny első helyezését, amelyet nehéz lesz visszaszereznie.
Dél-Koreában Felipe Massa időnként gyorsabb volt csapattársánál, s negyedik helyezésével be is biztosította 2013-as ferraris szerződését, hogy aztán – megalapozott sajtóhírek szerint – Sebastian Vettel érkezhessen a helyére Alonso mellé.
Stefano Domenicali csapatfőnök: „Sebastian ugyan átvette a vezetést Fernandótól a pontversenyben, de ne feledjük, hogy Fernando a legutóbbi öt versenyből kettőn nem is küzdhetett meg vele, mert a rajtnál kilökték. Nem pánikolunk, az időmérős eredmények ugyanis sok esetben köszönőviszonyban sincsenek a versenytempóval, ami az erősségünk. A Red Bull nagyon jó, de még sok van hátra, bármi megtörténhet.”
LOTUS
A Lotus-istálló Kimi Raikkönen autóját már átépítette a Dél-koreai Nagydíjra, Romain Grosjean viszont még a korábbi konfigurációval száguldott. A finn inkább érezte a Coanda-kipufogó negatív hatásait az egyenesekben, mint előnyeit a kanyarokban, de az ötödik helyezésnél jobban semmiképp sem reménykedhetett.
Grosjean megúszta az első kört baleset nélkül, és a verseny során is tiszta csatákat vívott riválisaival.
Éric Boullier csapatfőnök: „Tudtuk, hogy nem lesz esélyünk a győzelemre, Kimi ötödik helyezése a maximum, amit elérhettünk. Kimi hozta a szokásos nagyon megbízható teljesítményét, és ezúttal Romain sem okozott csalódást. Indiában talán erősebbek leszünk.”
McLAREN
A negyedik és ötödik helyezést hozó Japán Nagydíj ehhez képest álomszerű volt az istálló számára. Buttont kiütötték az első kanyarban, Hamilton autója pedig a verseny harmadánál meghibásodott. A hátsó tengelynél lévő keresztstabilizátor hibája miatt Hamilton lelassult, a 4. helyről egyre inkább visszaesett, és a gumijai is gyorsabban koptak, háromszor is ki kellett állnia kereket cserélni.
Az utolsó körökben a kerékvető mellől felszedett s az autó oldalára tapadt műfűszőnyeg már csak a „hab volt a tortán” a McLaren hétvégi teljesítményére.
Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Lewis példát mutatott nekünk, így kell küzdenünk a hátralévő versenyeken, amelyeken a győzelem megszerzése lesz a célunk. Ennél rosszabb versenyünk nemigen lehet, a végsőkig küzdeni fogunk.”
FORCE INDIA |
TORO ROSSO |
SAUBER |
MERCEDES A balul sikerült Japán Nagydíj után Dél-Koreában nagy feltámadásra számítottak a Mercedesnél, de nagy csalódás lett a vége. Az időmérő harmadik szakaszába még mindkét autó bejutott, de az 5. rajtsor lett a csapaté, és miután Nico Rosberg a rajtnál ismét kiesett, Michael Schumacher gumiproblémák miatt a középmezőnybe szürkült. Négy verseny maradt F1-es pályafutásából. |
WILLIAMS Nem is mondhatta volna jobbkor Pastor Maldonado, hogy a Williams lemaradt a fejlesztési versengésben: ha a Toro Rosso nem baltázza el az időmérőjét, egyértelműen az egész hétvége legrosszabb középcsapata lett volna a Williams. Így ez csak a versenyre érvényes. |
CATERHAM A kiscsapatok közül megint a Caterham volt a legjobb, de nem volt annyi kieső, hogy ezzel a Marussia elé ugorhatott volna a vb-pontversenyben. Meg kell említeni, hogy Vitalij Petrov végig Heikki Kovalainen előtt volt. |
MARUSSIA |
HRT |
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:36:28.651 |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 8.231 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 13.944 mp h. |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 20.168 mp h. |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 36.739 mp h. |
6. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 45.301 mp h. |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 54.812 mp h. |
8. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:09.589 p h. |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:11.787 p h. |
10. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:19.692 p h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:20.062 p h. |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:24.448 p h. |
13. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:29.241 p h. |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:34.924 p h. |
15. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:36.902 p h. |
16. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1 kör h. |
17. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
18. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
19. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
20. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
FELADTA | ||||
Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 16 megtett kör | |
Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 16 | |
Nico Rosberg | német | Mercedes | 1 | |
Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 0 | |
Leggyorsabb kör: Webber (54. kör) 1:42.037 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 4 | 7 | 13 | 215 |
2. | Fernando Alonso | 3 | 9 | 14 | 209 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 15 | 167 |
4. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 12 | 153 |
5. | Mark Webber | 2 | 3 | 13 | 152 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 10 | 131 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 8 | 88 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 10 | 81 |
10. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
11. | Kobajasi Kamui | – | 1 | 7 | 50 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 8 | 45 |
13. | Paul di Resta | – | – | 8 | 44 |
14. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 3 | 33 |
16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 12 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 5 | 9 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 367 |
2. | Ferrari | 290 |
3. | McLaren-Mercedes | 284 |
4. | Lotus-Renault | 255 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 116 |
7. | Force India-Mercedes | 89 |
8. | Williams-Renault | 58 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 21 |