A Red Bull a lehető legjobbkor jött lendületbe

Vágólapra másolva!
2012.10.15. 12:19
null
Ha Sebastian Vettel tartja jelenlegi formáját, nem lehet elvenni tőle a vb-címet (Fotó: Action Images)
Címkék
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke örül neki, hogy istállója az utóbbi futamokon került csúcsformába, így Sebastian Vettel a lehető legjobbkor került a világbajnoki pontverseny élére. Ám elismeri, ahhoz, hogy a hátralévő négy futam után is ott maradjon, meg is kell tartani ezt a lendületet. A rivális csapatok vezetői már nemigen tudnak okosat mondani, csak abban reménykednek, hogy megfordul a szerencséjük vagy valahol találnak egy kis pluszt, amellyel legyőzhetik a címvédőt.

 

RED BULL

Bár Szuzukában Mark Webber rajtbalesete miatt még nem jött össze a kettős győzelem, hét napon belül pótolta a hiányosságot a Red Bull. Sebastian Vettel (csapattársa első körös megelőzése után) Dél-Koreában is simán nyert, és már vezeti a világbajnoki pontversenyt. A csapat dupla DRS-ét a Red Bull és a riválisai sem tartják kulcsfontosságú eszköznek, de azért az időmérős teljesítmény javulásában fontos szerepet játszott.

India következik, ahol Vettel tavaly megközelíthetetlen volt – ez nem sok jóval kecsegtet a riválisoknak.

A pilóták nyilatkozatait ide kattintva olvashatja el
A pilóták nyilatkozatait ide kattintva olvashatja el

Christian Horner csapatfőnök: „A legjobbkor jöttünk lendületbe, de most az a legfontosabb, hogy meg is tartsuk ezt a jó formát. Négy verseny még hátravan, és bár más-más karakterű pályákra megyünk, megnyugtató, hogy minden pályatípuson erősek vagyunk. A konstruktőrök pontversenyében óriásit nőt az előnyünk, de amilyen könnyen elhúztunk, ugyanúgy el is veszíthetjük a fórunkat.”

FERRARI

A Red Bullhoz hasonlóan megelőzte a McLarent az erősorrendben, és ez a futam után a konstruktőr-világbajnoki állásban is tükröződött, feljött a második helyre. Fernando Alonso ugyanakkor elveszítette az egyéni pontverseny első helyezését, amelyet nehéz lesz visszaszereznie.

Dél-Koreában Felipe Massa időnként gyorsabb volt csapattársánál, s negyedik helyezésével be is biztosította 2013-as ferraris szerződését, hogy aztán – megalapozott sajtóhírek szerint – Sebastian Vettel érkezhessen a helyére Alonso mellé.

Stefano Domenicali csapatfőnök: „Sebastian ugyan átvette a vezetést Fernandótól a pontversenyben, de ne feledjük, hogy Fernando a legutóbbi öt versenyből kettőn nem is küzdhetett meg vele, mert a rajtnál kilökték. Nem pánikolunk, az időmérős eredmények ugyanis sok esetben köszönőviszonyban sincsenek a versenytempóval, ami az erősségünk. A Red Bull nagyon jó, de még sok van hátra, bármi megtörténhet.”

LOTUS

A Lotus-istálló Kimi Raikkönen autóját már átépítette a Dél-koreai Nagydíjra, Romain Grosjean viszont még a korábbi konfigurációval száguldott. A finn inkább érezte a Coanda-kipufogó negatív hatásait az egyenesekben, mint előnyeit a kanyarokban, de az ötödik helyezésnél jobban semmiképp sem reménykedhetett.

CIKKEINK ÉS EREDMÉNYEK A DÉL-KOREAI NAGYDÍJRÓL
CIKKEINK ÉS EREDMÉNYEK A DÉL-KOREAI NAGYDÍJRÓL

Grosjean megúszta az első kört baleset nélkül, és a verseny során is tiszta csatákat vívott riválisaival.

Éric Boullier csapatfőnök: „Tudtuk, hogy nem lesz esélyünk a győzelemre, Kimi ötödik helyezése a maximum, amit elérhettünk. Kimi hozta a szokásos nagyon megbízható teljesítményét, és ezúttal Romain sem okozott csalódást. Indiában talán erősebbek leszünk.”

McLAREN

A negyedik és ötödik helyezést hozó Japán Nagydíj ehhez képest álomszerű volt az istálló számára. Buttont kiütötték az első kanyarban, Hamilton autója pedig a verseny harmadánál meghibásodott. A hátsó tengelynél lévő keresztstabilizátor hibája miatt Hamilton lelassult, a 4. helyről egyre inkább visszaesett, és a gumijai is gyorsabban koptak, háromszor is ki kellett állnia kereket cserélni.

Az utolsó körökben a kerékvető mellől felszedett s az autó oldalára tapadt műfűszőnyeg már csak a „hab volt a tortán” a McLaren hétvégi teljesítményére.

Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Lewis példát mutatott nekünk, így kell küzdenünk a hátralévő versenyeken, amelyeken a győzelem megszerzése lesz a célunk. Ennél rosszabb versenyünk nemigen lehet, a végsőkig küzdeni fogunk.”

TOVÁBBI CSAPATOK ÉRTÉKELÉSE

FORCE INDIA
Nico Hülkenberg időmérője jól sikerült, és végig a pontszerző helyezésekért csatázhatott a versenyen, míg Paul di Resta nem remekelt szombaton, s csak a csoda segítségével verekedhette volna be magát az első tízbe. A legutóbbi két versenyen a német sokkal jobb volt a skótnál – talán ennyit számít, hogy amíg neki állítólag megvan a jövő évi sauberes szerződése, Di Resta hoppon maradt, és lehet, hogy a jelenlegi, egyben jövőbeli istállója is roppant nehéz helyzetbe kerül?

TORO ROSSO
Az olaszok nagyon kis leszorítóerőre, ennek köszönhetően mindenki másénál nagyobb végsebességre állították be autóikat, ami kiváló versenytempóban és a csapat idei második dupla pontszerzésében térült meg. Az időmérő is lehetett volna jobb, ha Ricciardo váltója nem megy tönkre, és Vergne a társa miatt meglengetett sárga zászlók miatt nem lassít le a legjobb körében.

SAUBER
Kobajasi Kamuit Japánban hősként ünnepelték harmadik helyezése miatt, de Dél-Koreából már talán a mezőny legszomorúbb pilótájaként távozott. Sauberes állása az idény végén minden bizonnyal megszűnik, a többi csapatnak viszont nem imponált azzal, hogy a rajtnál megtorpedózta Jenson Button és Nico Rosberg autóját. Sergio Pérez is elszúrta az első körét, és a végén a pontszerzés sem sikerült.

MERCEDES
A balul sikerült Japán Nagydíj után Dél-Koreában nagy feltámadásra számítottak a Mercedesnél, de nagy csalódás lett a vége. Az időmérő harmadik szakaszába még mindkét autó bejutott, de az 5. rajtsor lett a csapaté, és miután Nico Rosberg a rajtnál ismét kiesett, Michael Schumacher gumiproblémák miatt a középmezőnybe szürkült. Négy verseny maradt F1-es pályafutásából.
WILLIAMS
Nem is mondhatta volna jobbkor Pastor Maldonado, hogy a Williams lemaradt a fejlesztési versengésben: ha a Toro Rosso nem baltázza el az időmérőjét, egyértelműen az egész hétvége legrosszabb középcsapata lett volna a Williams. Így ez csak a versenyre érvényes.

CATERHAM

A kiscsapatok közül megint a Caterham volt a legjobb, de nem volt annyi kieső, hogy ezzel a Marussia elé ugorhatott volna a vb-pontversenyben. Meg kell említeni, hogy Vitalij Petrov végig Heikki Kovalainen előtt volt.

MARUSSIA
Bár a 9. motor használata miatt Charles Pic végig arra készülhetett, hogy az utolsó rajthelyről indul, azért jót tett a lelkének, hogy megverte Timo Glockot az időmérőn.

HRT
Narain Karthikeyan autóján az időmérőn kettétört a jobb első féktárcsa, míg Pedro de la Rosa autójában a versenyen körről körre rosszabbá vált a gázpedál, amely miatt végül kiesett.

DÉL-KOREAI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:36:28.651
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 8.231 mp h.
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 13.944 mp h.
4. Felipe Massa brazil Ferrari 20.168 mp h.
5. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 36.739 mp h.
6. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 45.301 mp h.
7. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 54.812 mp h.
8. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:09.589 p h.
9. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:11.787 p h.
10. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:19.692 p h.
11. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:20.062 p h.
12. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:24.448 p h.
13. Michael Schumacher német Mercedes 1:29.241 p h.
14. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:34.924 p h.
15. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:36.902 p h.
16. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1 kör h.
17. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1 kör h.
18. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1 kör h.
19. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 2 kör h.
20. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 2 kör h.
FELADTA
Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 16 megtett kör
Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 16
Nico Rosberg német Mercedes 1
Jenson Button brit McLaren-Mercedes 0
Leggyorsabb kör: Webber (54. kör) 1:42.037
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Sebastian Vettel 4 7 13 215
2. Fernando Alonso 3 9 14 209
3. Kimi Räikkönen 6 15 167
4. Lewis Hamilton 3 6 12 153
5. Mark Webber 2 3 13 152
6. Jenson Button 2 5 10 131
7. Nico Rosberg 1 2 10 93
8. Romain Grosjean 3 8 88
9. Felipe Massa 1 10 81
10. Sergio Pérez 3 7 66
11. Kobajasi Kamui 1 7 50
12. Nico Hülkenberg 8 45
13. Paul di Resta 8 44
14. Michael Schumacher 1 7 43
15. Pastor Maldonado 1 1 3 33
16. Bruno Senna 7 25
17. Jean-Éric Vergne 3 12
18. Daniel Ricciardo 5 9
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 367
2. Ferrari 290
3. McLaren-Mercedes 284
4. Lotus-Renault 255
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 116
7. Force India-Mercedes 89
8. Williams-Renault 58
9. Toro Rosso-Ferrari 21
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik