Alonso Lotus-győzelmet vizionál (Fotó: Czerkl Gábor) |
Lewis Hamilton mindennel elégedett volt a Magyar Nagydíj időmérő edzése után. A McLaren-Mercedesszel pole pozíciót szerző angol szerint az autó fejlesztései most jártak eredménnyel, ráadásul a pálya is hibátlan...
„Nagyon örülök, jó végre látni, hogy összeállt az autó, működnek a fejlesztéseink, és hosszú idő után ismét versenyben vagyunk az első helyért – mondta Hamilton, aki 2007 és 2008 után harmadszor indul a pole-ból a Magyar Nagydíjon. – Mindent úgy csinál az autó, ahogy szeretném, élvezet vezetni, és a pálya is csodálatos, nincsenek ingadozások az aszfalt minőségében, minden kiszámítható. Persze nem lehetünk nyugodtak, rengeteg tennivaló van a versenyen és azután is.″
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Romain Grosjean a rémes Német Nagydíját és a rosszul sikerült pénteki edzésnapját követően megtáltosodott.
„Jó ismét az élmezőnyben lenni, főleg a rémes Német Nagydíj után – mondta Grosjean. – Összeraktuk az autót, de a verseny nagyon nehéz lesz, még innen is. Hosszú lesz a futam, bármi megtörténhet. Érdekes lesz.″
Sebastian Vettel az időmérő első szakaszából utolsó továbbjutóként lépett a következő körbe, utána viszont hozta a tőle megszokott eredményeket. Végül aztán csak 3. lett.
„Lewis ma utolérhetetlen volt, nem volt esélyünk arra, hogy legyőzzük – mondta Vettel. – Az autó gyors, de az egyensúlyt valahogy nem sikerült beállítani, és hiába próbálkoztunk, nem éreztünk rá arra, mit kell tennünk. A versenyre azonban jól felkészültünk, vasárnap javítok.″
Jenson Button a negyedik rajtkockából indulhat, amivel jelezte: valóban visszatért a jó formája, és nem véletlen volt a németországi jó szereplés.
„A szabadedzés után kicsit aggódtam, mert azt hittem, szombatra megint visszaesünk, de az időmérő alatt megint tökéletes lett a kocsi – mondta Button. – Persze annyira nem vagyok boldog, mint Lewis, főleg mert a páros rajthelyek porosak, de jól érzem magam. Lewis tempója a bizonyíték arra, hogy nagyon erősek vagyunk.″
Az ötödik rajtkockát megszerző Kimi Räikkönen elég szűkszavúan nyilatkozott. Annyit azért elárult, hogy csalódott, mert nem tudott összerakni egy gyors kört a legfontosabb pillanatban.
„Nem rossz ez az eredmény, de kicsit csalódást keltő, hogy nem mentem elég gyorsan, amikor kellett volna. Az autó jó, de nem tudtam összerakni egy jó kört a megfelelő időben. Meglátjuk, holnap mi történik” – mondta Räikkönen.
Pályacsúcs: 1:19.071 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
|
Bár a legutóbbi két versenyt a pole pozícióból kezdő Fernando Alonso a Magyar Nagydíjra csak a hatodik rajtkockát szerezte meg, nem elégedetlen – saját bevallása szerint rosszabb eredményre számított. A vb-éllovas spanyol reméli, a kvalifikációt követően a futamon is sikerül első számú üldözője, Mark Webber előtt végeznie.
„Hogy őszinte legyek, rosszabb eredményre számítottam. Kicsit aggódtunk a Lotusok, a Red Bullok és a McLarenek miatt, de a Force India is nagyon gyorsnak tűnt. Bejutottunk a harmadik szakaszba, és a hatodik hely reális eredmény. A világbajnokságban mögöttem álló Webber a tizenegyedik helyről indul, és remélhetőleg a futamon is magunk mögött tudjuk tartani őt″ – nyilatkozta Alonso.
„A verseny kiszámíthatatlan lesz, körről körre elemeznünk kell a helyzetet, hogy kitaláljuk, milyen stratégia lesz a legjobb. Ha nem nyerhetek, legalább Lotus-győzelmet várok. Eddig elsősorban a versenyeken remekeltek, most az időmérőn is erősek voltak. Lopjanak csak pontokat a McLarentől és a Red Bulltól″ – tette hozzá Alonso.
Az időmérő egyik legnagyobb vesztese Mark Webber volt, a délelőtti szabadedzést az élen záró Red Bull-pilóta a 11. helyen végzett az időmérőn. A versenyre azonban derűlátó.
„Nagyon elégedett voltam az autóval reggel, gyors voltam a harmadik szabadedzésen, de az utolsó szett lágy gumikon szenvedtem, ami egy kicsit meglepő. Nyilvánvalóan csalódást keltő a tizenegyedik hely, de a versenytempónkkal nem lesz gond vasárnap” – nyilatkozta a világbajnokság jelenlegi második helyezettje, Mark Webber a kvalifikációt követően.
A 17. rajtkockát megszerző Michael Schumacher szerint a Mercedes túlságosan lassú ahhoz, hogy az élmezőnnyel tudjon csatázni. A hétszeres világbajnok azt is hozzátette, hogy akkor sem érte volna el az időmérő harmadik szakaszát, ha Maldonado nem veri fel a port előtte.
„Elég kemény napon vagyunk túl. Be kell látnunk, hogy nincs meg a megfelelő sebességünk ahhoz, hogy elöl legyünk. Talán gyorsabb kört is futhattam volna, ha Maldonado nem veri fel a port előttem, de még így sem hiszem, hogy elérhettük volna a Q3-at. El kell fogadni, hogy a különbség elég nagy” – nyilatkozta Schumacher csalódottan a Magyar Nagydíj időmérő edzését követően.
Felipe Massa (7.): – Fernando és én is szenvedtünk, hogy összerakjunk egy jó kört, ez abból is látszott, hogy gyorsabbak voltunk a Q2-ben, mint a Q3-ban. A harmadik szakaszban hirtelen eltűnt a tapadás, és kicsit túlkormányzottá is vált az autó, ki kell derítenünk, hogy ez miért volt így. Holnap lehet nagyon meleg, de eshet is, meg kell várnunk, hogy mi fog történni, de szerintem esélyünk lesz harcolni a dobogóért. |
Pastor Maldonado (8.): – Főleg a második szakaszban volt jó a teljesítményem, de a Q3-ban kétszer is forgalomba kerültem. Elégedett vagyok a csapattal, nagyon jó munkát végeztünk. A holnapi nagyon kemény verseny lesz, az első számú feladatunk az, hogy minél több pontot begyűjtsünk. |
Bruno Senna (9.): – Eddig nagyon jó ez a hétvége, a szezon során először sikerült bejutnom a legjobb tízbe, ezért nagyon boldog vagyok. A Q2 nagyon szoros volt, de tovább tudtunk jutni. A Q3-ban futhattam volna gyorsabb kört is, de elégedett vagyok az eredménnyel, és azzal, hogy mind a két autónk bejutott a Q3-ba. Az autó sebessége hosszabb távon jónak tűnik. |
Nico Hülkenberg (10.): – Boldog vagyok, hogy sikerült bejutni a legjobb tízbe, a gyors körömmel viszont nem vagyok elégedett, amit a Q3-ban futottam. Ez azért frusztráló, mert a második szakaszban futott köröm elég lett volna a hatodik helyhez. |
Paul di Resta (12.): – Azt hiszem, több volt ma az autóban. A Q2-ben a kivezető köröm alatt nagyon keményem nyomtam, hogy elég helyem legyen, ami valószínűleg túl sokat kivett a gumikból. Jó versenyünk lehet, de nem lesz egyszerű a hőség, és amiatt, hogy itt sosem könnyű előzni. |
Nico Rosberg (13.): – Nehéz időmérő volt számunkra, és ki kell elemeznünk, hogy ez miért történt így. Inkább a verseny beállításokra fókuszáltam, ezért lehet, hogy jobban koptattuk a gumit, mint a többiek, de akkor is csalódást keltő két tizeddel lemaradni a Q3-ról. |
Sergio Pérez (14.): – Alapjában véve ez volt a realitás ma számunkra. Valami miatt egész hétvégén szenvedtünk az autó egyensúlyával, és azzal, hogy megértsük a gumik viselkedését ezen a pályán. Érzem, hogy az autó egyensúlya jobb lett az utolsó szabadedzés és az időmérő között, de nem tudtam összerakni egy tökéletes kört a Q2-ben, így nem jutottam tovább. |
Kobajasi Kamui (15.): – Nem lepett meg az eredmény, miután végig szenvedtük a szabad edzéseket. Csodával ért volna fel, ha ma sikerült volna bejutnom a Q3-ba. Nem értjük, hogy miért nem működnek a gumik ezen a pályán, nincs meg a megfelelő tapadás. Újabb kemény verseny elé nézünk, mivel itt különösen nehéz előzni, de biztosan nem fogjuk feladni, és a legjobbunkat próbáljuk nyújtani holnap. |
Jean-Éric Vergne (16.): – Úgy érzem, hogy a legtöbbet kihoztam az autóból, és nem hiszem, hogy ennél gyorsabbak lehettünk volna. Sokat fejlődtünk száraz körülmények között, és közelebb is kerültünk a vetélytársainkhoz. Itt mindig nehéz előzni, de sok tényezőt figyelembe kell venni ezen a pályán, beleértve a gumik kopását is. Reggel a hosszabb etapunk pedig biztató volt. |
Daniel Ricciardo (18.): – Frusztráló, hogy nem tudtam bejutni a Q2-be, ez először történik meg velem ebben a szezonban. A lágyabb gumikon futott első köröm nem volt rossz, de nem voltam elégedett az autóval, ezért változtattunk néhány dolgon. Aztán amikor elkezdtem egy újabb gyors kört, kijött a bokszutcából egy Lotus, amely végig előttem maradt. Kívülről talán úgy tűnik, hogy nincs nagy forgalom, de ha csak pár másodpercet töltesz valaki mögött, az hatással van rád, különösen az időmérőn. |
Heikki Kovalainen (19.): – Nagyon boldog vagyok az utolsó körömmel, nem hibáztam, és az autó egyensúlyával is meg voltam elégedve. Úgy érzem, hogy mindent kihoztunk az autóból, most a teljesítmény növelésén kell dolgoznunk. |
Vitalij Petrov (20.): – Azt hiszem, hogy a legjobb stratégiát választottuk, amikor eldöntöttük, hogy két kört teszünk meg a lágy gumikkal. Az első gyors köröm jó volt, de a másodikban sok időt veszítettem a tizenegyes kanyarban, ami befolyásolta a körömet. |
Charles Pic (21.): – Összességében elégedett vagyok az időmérővel. Az első szett lágy gumikkal nem volt egyszerű, nagyon vibrált az autó, a második szettel viszont elégedett voltam, az autó egyensúlya is jobb lett. Ennek ellenére nem tudtam tiszta kört futni, különösen az első szektorban Hockenheimhez hasonlóan. |
Timo Glock (22.): – A harmadik szabadedzés jó volt, de nem a megfelelő beállításokat választottuk a kvalifikációra. A legjobb körömben forgalomba kerültem, aztán pedig elkövettem néhány hibát, szóval nem volt jó napom ma. |
Pedro de la Rosa (23.): – Boldog vagyok, mert lépésről lépésre fejlődünk, ma sikerült 1:25 alá bejutnunk. A gumik fűtési problémáját is megoldottuk, most az a legfontosabb, hogy van egy jó autónk, ami jól bánik az abroncsokkal. Ennek ellenére holnap nagyon kemény versenyünk lesz. |
Narain Karthikeyan (24.): – Tekintettel a nagy hőségre változtattunk a karosszérián, de így veszítettünk a leszorító erőből, ami néhány tizedmásodpercbe került. Még sok munka vár ránk a holnapi futam előtt, de készen állunk a kihívásra. |
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:20.953 | átlag: 194.824 km/ó |
2. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:21.366 | 0.413 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:21.416 | 0.463 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:21.583 | 0.630 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:21.730 | 0.777 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:21.844 | 0.891 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:21.900 | 0.947 |
8. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:21.939 | 0.986 |
9. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:22.343 | 1.390 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:22.847 | 1.894 |
11. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:21.715 | 0.655 |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:21.813 | 0.753 |
13. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:21.895 | 0.835 |
14. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:21.895 | 0.835 |
15. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:22.300 | 1.240 |
16. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:22.380 | 1.320 |
17. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:22.723 | 1.663 |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:23.250 | 1.456 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:23.576 | 1.782 |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:24.167 | 2.373 |
21. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:25.244 | 3.450 |
22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:25.476 | 3.682 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:25.916 | 4.122 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:26.178 | 4.384 |
9.25–10.00 | GP3, második verseny (16 kör) |
10.35–11.25 | GP2, második verseny (28 kör) |
11.45–12.20 | Porsche-szuperkupa, második verseny (14 kör) |
12.30–12.45 | Formula–1, versenyzői parádé |
12.45–13.15 | Formula–1, rajtrács-ceremónia |
14.00 | Formula–1, a verseny (70 kör) rajtja |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 6 | 10 | 154 |
2. | Mark Webber | 2 | 2 | 9 | 120 |
3. | Sebastian Vettel | 1 | 3 | 8 | 110 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 4 | 9 | 98 |
5. | Lewis Hamilton | 1 | 4 | 8 | 92 |
6. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 7 | 76 |
7. | Jenson Button | 1 | 3 | 6 | 68 |
8. | Romain Grosjean | – | 2 | 5 | 61 |
9. | Sergio Pérez | – | 2 | 5 | 47 |
10. | Kobajasi Kamui | – | – | 5 | 33 |
11. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
12. | Michael Schumacher | – | 1 | 5 | 29 |
13. | Paul di Resta | – | – | 5 | 27 |
14. | Felipe Massa | – | – | 4 | 23 |
15. | Nico Hülkenberg | – | – | 5 | 19 |
16. | Bruno Senna | – | – | 5 | 18 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 230 |
2. | Ferrari | 177 |
3. | McLaren-Mercedes | 160 |
4. | Lotus-Renault | 159 |
5. | Mercedes | 105 |
6. | Sauber-Ferrari | 80 |
7. | Williams-Renault | 47 |
8. | Force India-Mercedes | 46 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |