Alonso és Hamilton az első két helyen, a Red Bull a háttérben

Vágólapra másolva!
2011.05.26. 13:58
null
Alonso jó előérzettel érkezett meg Monacóba, s eddig úgy tűnik, volt alapja a bizakodásának (Fotók: Reuters)
Címkék
Fernando Alonso azt mondta a Monacói Nagydíj előtt a hét végi versenyről, hogy jó előérzete van, mert a hercegségbeli pályán nem fognak kijönni a Ferrari aerodinamikai hiányosságai, és akár a győzelmet is megcélozhatja. A csütörtök délutáni szabadedzésen a legjobb időeredmény megszerzésével támasztotta alá korábbi mondatait. Az első három helyen három különböző csapat pilótája zárt, s egyik sem Red Bull volt. Sebezhető a világbajnok csapat, vagy szombatra és vasárnapra tartalékol?

 

Fernando Alonso ott folytatta csütörtök délután, ahol délelőtt abbahagyta Monacóban, de ezúttal nem kapott ki Sebastian Vetteltől, és az élen zárta a szabadedzést. A hercegségben tavaly hasonlóan jól kezdő spanyol egy éve szombat délelőtti balesete miatt csak a mezőny végéről rajtolhatott, ha az idén elkerüli őt a balszerencse, szép eredményre számíthat.

Alonso mögött Lewis Hamilton, Nico Rosberg és Jenson Button sorakozott, három csapat pilótái kerültek a péntekenként is remeklő Red Bull versenyzői elé. Sebastian Vettel végül az 5., a délelőtti edzés érdemi részét váltóhiba miatt kihagyó Mark Webber a 8. legjobb időeredményt érte el.

A versenyzők kipróbálták a szuperlágy gumikat, amelyek csapattól függően hoztak jobb időeredményeket. A Pirelli által várt másfél másodperc a csütörtöki eredmények alapján túlzásnak tűnik.

Ugyanakkor mindkét gumikeverék sokkal strapabíróbb a vártnál, egyik sem kopik el olyan gyorsan, mint előzetesen jósolták, tarthatónak tűnik a Pirelli által előirányzott két boxkiállás.

AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA

A csapatok az első edzésen használt lágy keverékű gumikat leadták, a délutáni másfél óra során egy-egy olyan készletet használhatnak, amelyet a nap végén szintén vissza kell adni a Pirellinek, és a hétvége hátralévő részében már nem lehet használni. Az egyik lágy, a másik szuperlágy.

A lágy az első edzésen jó benyomást keltett a csapatokban, hosszasan lehetett körözni velük. Az első edzésen látott tapogatózás értelemszerűen elmaradt, a versenyzők azonnal mért köröket futottak: a menetek végén Vitalij Petrov volt a leggyorsabb a Renault-val, 1:18.471 perces ideje azonban elmaradt Vettel délelőtti legjobbjától.

Aztán Felipe Massa is a gázpedálra lépett, és 1:17.483-mal az élre állt. Délelőtt sűrűn cserélődött az élen álló személye, ahogy a pálya tisztult, úgy lettek egyre jobbak az időeredmények. Ez tényleg jó eredmény volt a lágy gumiktól, és biztató a versenyre nézve, hiszen a Pirelli két boxkiállást jósol, aminek az első edzés alapján lehet alapja.

A tendencia folytatódott, Nico Rosberg a 13. percben 1:16.917-et ért el, ennél az első edzésen csak Vettel és Alonso volt gyorsabb.

Lewis Hamilton 2008-ban nyert Monacóban, az idén ismételne
Lewis Hamilton 2008-ban nyert Monacóban, az idén ismételne

A spanyol 1:16.4-gyel ott folytatta, ahol délelőtt abbahagyta, már a nap legjobb eredménye volt az övé. Lewis Hamilton kiváló első szektor után visszavett, mert forgalomba keveredett. Ez mindig óriási probléma Monte-Carlóban, de a gumikkal való spórolás miatt többen azt sejtik, nem lesz akkora forgalom az időmérőn, mint a korábbi években.

Ám még így is nagy a veszélye annak, hogy valakin kifog a forgalom: a Ferrari jelentése szerint Alonso hat köréből csak egy volt tiszta, Massáéból pedig kettő.

Vettel hosszú menete során kisebb hibákat vétett, a megtankolt autóval nehezen tartotta az ideális íven az autóját. Heikki Kovalainen a célegyenes végén kiegyenesítette a pályát, de Michael Schumacher délelőtti esetével ellentétben nem ment neki a falnak, s folytatni tudta a körözést.

A Mercedes veterán németje is visszatért a pályára, míg a váltóhiba miatt délelőtt csak 3 kört teljesítő Mark Webber szinte folyamatosan körözött, igaz, megtankolt autójával csak az időlista közepén tűnt fel a neve.

A versenyzők közül többen is egyedi bukósisakkal versenyeznek a hétvégén, a McLaren pilótái szombaton és vasárnap a már hagyományosnak mondható gyémántberakásos fejvédővel mennek. Alonso arany-fehér sisakot hord itt, majd Szingapúrban is, s az idény végén elárverezi a fejvédőjét, a bevételt pedig saját alapítványa javára fordítja (a spanyol a gyerekek biztonságos közlekedését segíti).

Az edzés első húsz percét követő, hasonlóan hosszú időszak viszonylag csendesen telt, a szuperlágy gumik felrakása előtt jól megtankolt autóikkal a versenybeállításokat próbálgatták a csapatok.

Paul di Resta az alagút után műszaki hiba miatt letért a pályáról, és félreállította autóját.

Kobajasi Kamui feltetette a Sauberjére a szuperlágy gumikat, de korábbi időeredményén nem tudott javítani. A pálya nem gumizódott fel annyira, mint a Bridgestone idejében, csupán letisztították az autók a port a pályáról.

Sergio Péreznek bevált a lágyabb gumi, feljött vele a 7. helyre, de több mint egy másodperccel elmaradt Alonso idejétől.

Ezután jött Vettel a szuperlágyon, és 1:15.739-cel megmutatta, hogy a Red Bullokon igenis látható a fejlődés a gyorsabbik gumira váltva.

Massa az első szektorban megverte a németet, de végül 7 tizeddel kikapott. Vettel 1:15.667 perces körrel jelezte, hogy nem csak egy kör van a szuperlágy gumikban, s ezt Massa is megerősítette egy újabb leggyorsabb első szektorral, majd azzal, hogy 114 ezredre megközelítette a vb-éllovast.

Társa után Alonso jött: az összes szektorban a nap legjobb részeredményét futva, 1:15.123 perccel átvette a vezetést. Webber 1:16.807-et ment a szuperlágyon, még Massától is egy másodpercet kapott.

Jenson Button viszont Alonso mögé jött be másodiknak, Alonso egy pihenő kör után majdnem olyan jót ment, mint elsőre. Rosberg is jó kört ment, két tizedre közelítette meg Alonsót, és ezzel a második helyen állt.

Fél órával az edzés vége előtt Schumacher is megkapta a piros felirattal ellátott szuperlágy gumikat, amelyeken minden második kört hajtották meg a riválisok, köztes pihenőkörök beiktatásával tudták kihozni belőlük a maximumot. A hétszeres világbajnok elsőre a 7. helyre jött fel, a két tizeddel maradt el a 6. Webbertől.

Schumi a pihenőköre után megelőzte Webbert, de az előtte álló Massához képest így is 8 tizeddel lassabb volt.

A nagycsapatok pilótái közül Hamilton hagyta legkésőbbre a szuperlágy gumik kipróbálását, ellenfelei már megtankolt autón próbálgatták a használt piros gumikat, miközben a 2008-as győztes gyors körét futotta. Elsőre 333 ezreddel maradt el Alonsótól, a leggyorsabb harmadik szektor viszont az övé lett.

A mclarenes is megtette a laza körét, s ezt követően gyors körében 105 ezredre megközelítette Alonsót. Az utolsó húsz percre ő is a teletankolt autós szuperlágyas hosszú menetre váltott. A lágyhoz hasonlóan a szuperlágy gumi is sokkal tartósabb volt, mint előzetesen várták.

A Ferrari megerősítette, hogy a hosszú menetek mindkét típusú gumin kiegyensúlyozottak és biztatóak voltak. Az edzés utolsó perceiben a Hispania párosán kívül mindenki a pályán volt (Vitantonio Liuzzi az első szabadedzésen elszenvedett balesete miatt egy kört sem ment délután), megtankolt autójával senki sem közelítette meg a legjobb eredményét.

A pályán továbbra is Alonso volt a leggyorsabb, igaz, ő a sárga jelzésű lágy gumikon haladt, nem a piros szuperlágyakon – azokat Massa tesztelte a Ferrarival. Az utolsó tíz perce Alonso is megkapta a lágyabb gumikat. A Ferrari éles kerékcserét szimulált, ezt később a szuperlágyról lágyra váltó Massával is megtette – ám a brazil lefulladt az újraindulás előtt, és csak némi szerelés után folytathatta.

Az edzés végén még Vitalij Petrov az alagút utáni lejtőn megcsúszott, autója hátulját majd elejét is a szalagkorlátnak csapta, első légterelője elvesztése után a szervizúton jutott el a boxig. Kovalainen a célegyenes végén ment ki a pályáról úgy, mint korábban, de megint folytatni tudta.

MONACÓI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:15.123 átlag: 160.057 km/ó 42 kör
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:15.228 0.105 mp h. 33
3. Nico Rosberg német Mercedes 1:15.321 0.198 44
4. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:15.448 0.325 38
5. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:15.667 0.544 46
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:15.781 0.658 45
7. Michael Schumacher német Mercedes 1:16.356 1.233 33
8. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:16.642 1.519 42
9. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:17.101 1.978 46
10. Nick Heidfeld német Renault 1:17.126 2.003 38
11. Vitalij Petrov orosz Renault 1:17.337 2.214 35
12. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:17.541 2.418 47
13. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:17.570 2.447 39
14. Sebastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:17.581 2.458 32
15. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:17.633 2.510 49
16. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:17.706 2.583 37
17. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:17.789 2.666 43
18. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:18.266 3.143 50
19. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:18.490 3.367 39
20. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:19.053 3.930 15
21. Jerome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:19.185 4.062 40
22. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:19.338 4.215 35
23. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 1:22.066 6.943 33
24. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth nem indult
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik