A Ferrari egyik pilótája sem végzett még ebben az idényben a dobogón, Fernando Alonso eddig 26 pontot, míg csapattársa, Felipe Massa 24 pontot gyűjtött a 2011-es világbajnokság első három futamán.
„Öt éve itt arattam életem első győzelmét, ráadásul úgy, hogy a vb-címért küzdő Michael Schumachert és Fernando Alonsót is megelőztem. Utána zsinórban még kétszer nyertem itt, jó emlékeim vannak – mondta Massa. – Ugyanakkor óvatosnak kell lennünk, mert eddig nincs valami fényes szezonunk, és bár kisebb fejlesztésekkel érkeztünk, a többiek sem pihenték végig a tavaszi szünetet. Isztambulban még nem volt esős versenyünk, de most csapadékot ígérnek, úgyhogy érdekes lehet a hétvége." |
„Többször is tapasztaltam – ellenfélként és csapattagként egyaránt –, hogy a Ferrari képes hátrányból felkapaszkodni. Jól emlékszem, amikor 2006-ban a Renault pilótájaként nagy előnyre tettem szert a szezon elején, azonban a Ferrari két futammal az idény vége előtt óriási feltámadást produkálva nagyon szorossá tette a bajnokság végét" – utalt a 2006-os idényre Fernando Alonso, amikor második világbajnoki címét szerezte.
A spanyol pilóta hátránya a Malajziai és az Ausztrál Nagydíjat is megnyerő Sebastian Vettel mögött már negyvenkét pont. Alonso azonban bizakodó, és úgy véli, hogy ez még ledolgozható.
„Nem úgy kezdtük az idényt, ahogyan szerettük volna, ebben a sportágban azonban bármi megtörténhet. Azt is javasolták, hogy már a következő idényre kellene koncentrálnunk, de nem adjuk fel, és az idény utolsó futamáig küzdeni fogunk a világbajnoki címért. Ez úgy hangzik, mint egy szlogen, de teljesen igaz: soha ne add fel a Formula–1-ben!" – nyilatkozta a 29 éves pilóta.
A Ferrari új első és hátsó szárnyakat kap, és a fékek hűtésére szolgáló légbeömlőt is módosítják a Török Nagydíjra.
„Isztambulban újak lesznek a szárnyak, és a fékeken is módosítunk, de az autónknak nagy lemaradást kell behoznia. Rájöttünk, hogy az előző néhány évben konzervatívabbak voltunk, a vezetés és az új elképzelések kevésbé voltak határozottak" – nyilatkozta Nikolasz Tombazisz főtervező a Corriere della Serának.
1. | Sebastian Vettel | Red Bull | 68 |
2. | Lewis Hamilton | McLaren | 47 |
3. | Jenson Button | McLaren | 38 |
4. | Mark Webber | Red Bull | 37 |
5. | Fernando Alonso | Ferrari | 26 |
6. | Felipe Massa | Ferrari | 24 |
7. | Vitalij Petrov | Renault | 17 |
8. | Nick Heidfeld | Renault | 15 |
9. | Nico Rosberg | Mercedes | 10 |
10. | Kobajasi Kamui | Sauber | 7 |
11. | M.Schumacher | Mercedes | 6 |
12. | Sebastien Buemi | Toro Rosso | 4 |
13. | Adrian Sutil | Force India | 2 |
14. | Paul di Resta | Force India | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | |||
1. | Red Bull-Renault | 105 | |
2. | McLaren-Mercedes | 85 | |
3. | Ferrari | 50 | |
4. | Renault | 32 | |
5. | Mercedes | 16 | |
6. | Sauber-Ferrari | 7 | |
7. | Toro Rosso-Ferrari | 4 | |
8. | Force India-Mercedes | 4 |