Ami meglepetés volt, hogy nem volt meglepetés a rajtnál, az élmezőny tagjai változatlan sorrendben vágtak neki a Szingapúri Nagydíjnak. Alonso agresszívan védte a pozícióját Vettellel szemben, így az első kanyarba már a spanyol fordult be elsőként. Mark Webber maradt ötödik, így nehéz a dolga, ha előrébb akar kerülni. Massa rögtön bejött kerékcserére, arra számítva, hogy egy biztonsági autós periódussal felzárkózhat majd.
Valamit tudhattak a Ferrarinál, ugyanis Vitantonio Liuzzi autója rossz helyen állt meg, ezért pedig bejött a safety car. Az élmezőny tagjai közül csak Webber használta ki ezt a szakaszt egy boxkiállásra, a többiek kint maradtak. Kérdéses volt, hogy mennyire szorul be a mezőnybe, a 11. pozícióba jött vissza, de utána Glockot és Kobajasit is gyorsan megelőzte, bár az élen állók kezdtek elhúzni tőle.
Webber a kemény keverékű gumikon – bár folyamatosan nőtt a hátránya a legjobbakkal szemben – Michael Schumacheren is simán átjutott, miközben Glock folyamatosan feltartotta Massát és Sutilt.
Monaco és Vatikán mellett a Maláj-félsziget déli csücskénél elterülő szigeten található Szingapúr a harmadik fennmaradt független városállam a világban.
A 20. kör környékén a két McLaren elkezdett lassulni a Red Bullhoz és a Ferrarihoz képest, így megnyílt az út Webber előtt, hogy legalább a negyedik helyen álló Jenson Buttont beérje, amikor a brit kimegy a boxba. Hamilton is elkezdett azonban lassulni, így az ausztrálhoz képest egy kiállásnyi időn belülre csökkent az előnye. Vettel a mezőny elején három másodpercre követte Alonsót.
A kiállásoknál mindkét mclarenes Webber mögé állt vissza, míg Alonso és Vettel egyszerre érkezett, de a spanyol meg tudta tartani vezető helyét, ráadásul riválisa kicsit le is fulladt az indulásnál.
Ezután Kobajasi percei következtek, bár erről a mezőny nagy része valószínűleg lemondott volna: a japán versenyző előbb kitette Schumachert a pálya szélére, utána viszont a falnak csapta az autóját, ráadásul Bruno Senna is nekiütközött – a 32. körben ismét be kellett küldeni a biztonsági autót. Alonso és Vettel ezzel elveszítette az addig kiautózott előnyét.
Az újraindulásnál Lucas di Grassi feltartotta Webbert, amit Hamilton megpróbált kihasználni, és az ausztrál mellé ment, majd összeütköztek, aminek következtében a brit nem tudta folytatni a versenyt – így ismét nullázott. A versenyfelügyelet vizsgálta az esetet, de nem alkalmazott semmilyen szankciót. Alonso elrontott egy kanyart, de Vettel előtt maradt, míg hátul Heidfeld és Schumacher ment egymásnak, és a BMW Sauberhez szerződő pilóta is kiállni kényszerült, de a hétszeres világbajnok kocsija is megsérült (ezt az incidenst is vizsgálták, de itt sem állapítottak meg vétséget).
Szingapúr a villanyfényes versenye mellett a 2008-as Renault-botrány miatt került a középpontba, miután szándékosan a falnak ütköző Nelsinho Piquet elmondta, mi történt a háttérben.
A mezőny végéről induló Massa 15 körrel a vége előtt már a 10. (pontszerző) pozícióban állt, míg elől Alonso és Vettel felváltva autózta a leggyorsabb köröket. Robert Kubica kénytelen volt kiállni a végén, de utána visszaküzdötte magát a 7. pozícióba.
Az utolsó körökben már nem változott a sorrend, bár Alonsónak nagyon kellett figyelnie az utolsó kanyarokban is Vettelre. A harmadik helyre Webber jött be, míg Button lett a negyedik. A spanyol világbajnok feljött az összetett második helyére, lemaradása mindössze 11 pont Webber mögött. Érdekes jelenet volt, amikor az utolsó körben Heikki Kovalainen Lotusa kigyulladt, de a finn kért egy tűzoltópalackot és ő maga higgadtan eloltotta a lobogó lángokat a célegyenesben. A 61 körös futam majdnem két óráig tartott.
A Force Indiával versenyző Adrian Sutil 20 másodperces büntetést kapott, aminek eredményeként elveszítette a futamon megszerzett nyolcadik helyét, és visszaesett a tizedik pozícióba. Az indoklás szerint a német versenyző az első körben átvágta a hetedik kanyart, ezzel pedig jogosulatlan előnyhöz jutott.
A Force Indiánál fellebbeztek a döntés ellen, később ezt visszavonták, miután a versenybíróság Hülkenberget is 20 másodpercre büntette. Nála azt sérelmezte a Force India, hogy szintén úgy hagyta el a verseny során a pályát, hogy abból előnye származott.
Így végül a 10. helyen befutó Massa feljött a 8. helyre, míg Sutil a 9., Hülkenberg a 10. pozícióban végzett. |
A NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY | ||
1. Alonso | Ferrari | 1 óra 57:53.579 |
2. Vettel | Red Bull-Renault | +0.293 |
3. Webber | Red Bull-Renault | +29.141 |
4. Button | McLaren-Mercedes | +30.384 |
5. N. Rosberg | Mercedes | +49.394 |
6. Barrichello | Williams-Cosworth | +56.101 |
7. Kubica | Renault | +1:26.559 |
8. Massa | Ferrari | +1:53.297 |
9. Sutil | Force India-Mercedes | +2:12.416* |
10. Hülkenberg | Williams-Cosworth | +2:12.791* |
11. Petrov | Renault | +1 kör |
12. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
13. M. Schumacher | Mercedes | +1 kör |
14. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
15. Di Grassi | Virgin-Cosworth | +2 kör |
16. Kovalainen | Lotus-Cosworth | +3 kör |
A leggyorsabb kör: Alonso, 1:47.976 | ||
*Sutil és Hülkenberg 20 másodperces büntetést kapott. | ||
NEM ÉRT CÉLBA | ||
Glock | Virgin-Cosworth | 51 |
Heidfeld | Sauber-Ferrari | 35 |
Hamilton | McLaren-Mercedes | 34 |
Klien | HRT-Cosworth | 30 |
Kobajasi | Sauber-Ferrari | 29 |
B. Senna | HRT-Cosworth | 28 |
Trulli | Lotus-Cosworth | 26 |
Liuzzi | Force India-Mercedes | 1 |
PILÓTÁK | |
1. Webber | 202 |
2. Alonso | 191 |
3. Hamilton | 182 |
4. Vettel | 181 |
5. Button | 177 |
6. Massa | 128 |
7. N. Rosberg | 122 |
8. Kubica | 114 |
9. Sutil | 47 |
10. M. Schumacher | 46 |
11. Barrichello | 39 |
12. Kobajasi | 21 |
13. Petrov | 19 |
14. Hülkenberg | 17 |
15. Liuzzi | 13 |
16. Buemi | 7 |
17. De la Rosa | 6 |
18. Alguersuari | 3 |
CSAPATOK | |
1. Red Bull-Renault | 383 |
2. McLaren-Mercedes | 359 |
3. Ferrari | 319 |
4. Mercedes | 168 |
5. Renault | 133 |
6. Force India-Mercedes | 60 |
7. Williams-Cosworth | 56 |
8. Sauber-Ferrari | 27 |
9. Toro Rosso-Ferrari | 10 |