Mark Webber a Monacói Nagydíj után Dél-Koreában is megszerezte az első rajtkockát, pedig az időmérő utolsó perce előtt mindenki arra számított, hogy csapattársa, Sebastian Vettel indulhat majd az élről a vasárnap magyar idő szerint 8 órakor kezdődő futamon.
Csakhogy a német elrontotta az utolsó mért körét (a csapatrádión dühösen mondta, hogy szólhattak volna neki Massáról, akit utolért menet közben), az ausztrál pedig előhúzta a kalapból, amit általában Vettel szokott, és a hétvége leggyorsabb körét futva megszerezte karrierje 11. rajtelsőségét.
Az első sor a Red Bullé, akárcsak egy hete Japánban, míg a másodikból Lewis Hamilton és Fernando Alonso indulhat. A vb-éllovas a negyedik pozícióból indulva próbálhatja meg felvenni a versenyt Vettellel, aki újabb győzelmével biztosan átvenné a vezetést a vb-pontversenyben.
Az időmérő végeredménye egy darabig bizonytalan volt, a 2. szakasz végén Daniel Ricciardo autója leállt, a sárga zászlós figyelmeztetés ellenére többen is javítottak időeredményükön. Ám miután a sportfelügyelők jelezték, hogy mindenki óvatos volt, ezért senkit sem vizsgálnak, biztossá vált a rajtrács.
1. SZAKASZ
Az időmérő előtt vékony felhőréteg takarja el a napot a pálya felett, a levegő 22, az aszfalt 28 fokos. A pilóták a lágy és a szuperlágy abroncsot használhatják, a lágyabbik típus előnye nem olyan nagy, mint más pályákon.
Kovalainen hajtott elsőként a pályára. Ekkor Webber még a paddockban sétálgatott, ami a 3. szabadedzés motorhibái ellenére nem a problémákról árulkodott, a Red Bull-Renault motorját sikerült anélkül megjavítani, hogy ki kellett volna cserélni az erőforrást.
Kovalainen 1:42.028-cal kezdett, miközben az 5. percben már tízen a pályán voltak. Mindenki a lágy gumikat használta. Maldonado 1:39.716-tal váltotta az élen a finnt, Räikkönen az átépített Lotusszal elmaradt a venezuelaitól.
A kiscsapatok autóin megjelentek a szuperlágy gumik is, miközben Alonso állt az élre 1:39.643-mal. Közben Karthikeyan fékje elromlott, és az indiai csúnyán kicsúszott a pályáról.
Massa 1:39.074-gyel kezdett, majd Räikkönen állt az élre 1:38.887-tel. Nehéz tiszta kört találni az időmérő első szakaszában, amikor akár egyszerre 24 autó is a pályán lehet. Karthikeyant azonban már nem biztos, hogy látni fogjuk.
A boxutca kijáratát, amelyre már az első, 2010-es itteni futamon rengeteget panaszkodtak a versenyzők, azóta sem építették át, veszélyes helyen jönnek be a pályára a boxból a pilóták – ha valaki kisodródik az első kanyarban, nekimehet a depóból érkezőnek.
Nyolc perccel a szakasz zárása előtt, utolsóként a két Red Bull is a pályára hajtott. A veszélyes zónában, azaz a három kiscsapat pilótái előtt Kobajasi állt, de Pérez sem volt sokkal előtte, közöttük Vergne volt a listán. Bruno Senna az egyébként ígéretes Williamsszel a Caterhamek mögött állt, ő volt kieső helyen, ami nem nyugtathatta meg Kobajasit.
Vettel 1:38.208-cal kezdett, simán vezetett. Button jött be a 2., Webber pedig a 3. helyre. Az ausztrál egy lassabb kör után újra gyorsat ment, és feljött a 2. helyre.
Senna a szuperlágy gumikon próbált javítani, fel is jött a 11. helyre, Kobajasi ekkor került a kiesőzónába. A középmezőnyből szinte mindenki feltette a szuperlágy gumikat, Kobajasi feljött velük a 4. helyre. Vergne és Ricciardo került veszélybe, a francia abszolút csúcsot futott a pálya első szektorában.
Hamilton, aki nem jött már ki, a 14. helyen állt, de mögötte mindenkinek volt köre. Vergne és Ricciardo is feljött az első tízbe, Schumacher került a kiesőzónába, de gyors körön volt. Senna és Alonso is, előttük viszont Hamilton állt, aki a boxban volt.
Minden Senna körén múlt, de a brazil nem fejezte be a mért körét, és Hamilton megúszta, a 17. helyen továbbjutott.
A kieső helyeken Senna, Petrov, Kovalainen, Pic, Glock, De la Rosa, Karthikeyan sorrend alakult ki, de Picnek a motorcseréje miatt vissza kell mennie a mezőny végére.
2. SZAKASZ
A szuperlágy gumik a szabadedzésen tapasztaltakkal ellentétben igenis sokat számítanak, 6-8 tizedet is lehetett velük nyerni. A vb-aspiránsok közül Alonso is megkezdett egy készletet belőlük, a második szakaszban ezzel a készlettel ment ki a pályára.
A Ferrarinál aggódnak a piros betűs gumik hatékonysága miatt.
Pérez a második szakaszt 1:38.981-gyel kezdte, ő is használt szuperlágy gumikon ment. Kobajasi négy tizeddel megverte, a Szuzukában dobogós japán javított első szakaszbeli eredményén.
Alonso is javított a használt keveréken, 1:38 alá ment, de két tizeddel elmaradt Vettel 1:37.767-jétől.
Hamilton a középső szektorban rekord részidőt futva a 3. helyre jött be, 13 ezreddel Alonso mögé, kerek 1:38-cal.
Az első menet végén Vettel, Alonso, Hamilton, Webber, Massa, Grosjean, Schumacher, Button, Räikkönen, Kobajasi sorrend alakult ki az első tíz helyen, Rosberg a 12. helyen állt a pénteken még jó eredményben reménykedő Mercedesszel. Grosjean 1:28.2-es eredménye lehet a határ a továbbjutáshoz.
Vettel kivételével mindenki kiment, Alonso és Hamilton biztos, ami biztos alapon.
A második menetet az etapon belül Hülkenberg kezdte, a 7. helyre jött fel. Maldonado nem tudott bejutni a 3. szakaszba, Vergne újabb első szektorbeli csúcsidővel kezdte körét. A szakasz legnagyobb áldozata Button lett, Rosberg feljavulása után nem tudott jó kört futni, és kiesett.
Az angol öt ezreddel kapott ki a 10. helyen továbbjutó Schumachertől, miközben Ricciardo Toro Rossója miatt lassítani kellett a pályán.
A 11. helytől lefelé Button, Pérez, Kobajasi, Di Resta, Maldonado, Ricciardo, Vergne sorrend alakult ki. A 6. sor lett a McLaren jövő évi párosáé.
3. SZAKASZ
A két Red Bull, a két Ferrari, a két Lotus, a két Mercedes, Hamilton és Hülkenberg maradt versenyben.
A váltóhiba miatt félreálló Ricciardo miatt meglengetett sárga zászlók ellenére gyors kört futókat vizsgálhatják az időmérő után.
A szakasz elején Schumacher érkezett először a boxutca kijáratához, mégis utolsóként hagyta el a boxot, csak azután indult el, hogy a többiek kikerülték. Hülkenberg nem kezdett mért kört, azonnal visszament a boxba.
Alonso 1:37.667-tel nyitott, Webber, Massa, Hamilton és Räikkönen is mögé jött be. Vettel 1:37.316-tal jelezte, hogy nincs másnak keresnivalója. Grosjean Räikkönen mögé, a 7. helyre érkezett idejével, a két Mercedes nem fejezte be mért körét.
Alonso vélhetően már azzal nagyon elégedett lenne, ha Vettel mellől, az első sorból rajtolhatna. Hamiltonnak és Vettelnek maradt még friss szuperlágy gumija.
A végére megint kijött mindenki, Hamilton és Rosberg kis híján koccant a boxban, amikor a német éppen az angol elé jött ki. Mindenkinek egy köre maradt, Rosberg első szektora volt a leggyorsabb.
A másodikban Hamiltoné volt a legjobb részeredmény, az angol a harmadik helyre jött fel az idő közben élre álló Webber és Vettel mögé. Webber eredménye 1:37.242, amivel meg is verte Vettelt!
A második sor Hamiltoné és Alonsóé lett, aztán Räikkönen és Massa következett – a további sorrend Grosjean, Hülkenberg, Rosberg, Schumacher – mindenki futott mért kört.
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:37.242 | átlag: 207.873 km/ó |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:37.316 | 0.074 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:37.469 | 0.227 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:37.534 | 0.292 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:37.625 | 0.383 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:37.884 | 0.642 |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:37.934 | 0.692 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:38.266 | 1.024 |
9. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:38.361 | 1.119 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:38.513 | 1.271 |
11. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:38.441 | |
12. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:38.460 | |
13. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:38.594 | |
14. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:38.643 | |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:38.725 | |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.084 | |
17. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.340 | |
18. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:39.443 | |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:40.207 | |
20. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:40.333 | |
21. | Charles Pic* | francia | Marussia-Cosworth | 1:41.317 | |
22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:41.371 | |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:42.881 | |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | idő nélkül | |
*A 9. 2012-es motor használata miatt 10 rajthelyes büntetést kap. |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Vettel | 1:38.208 | 1. | Vettel | 1:37.767 |
2. | Webber | 1:38.397 | 2. | Alonso | 1:37.987 |
3. | Button | 1:38.615 | 3. | Hamilton | 1:38.000 |
4. | Perez | 1:38.630 | 4. | Webber | 1:38.220 |
5. | Kobajasi | 1:38.719 | 5. | Räikkönen | 1:38.227 |
6. | Vergne | 1:38.744 | 6. | Massa | 1:38.253 |
7. | Ricciardo | 1:38.784 | 7. | Grosjean | 1:38.275 |
8. | Schumacher | 1:38.808 | 8. | Rosberg | 1:38.417 |
9. | Grosjean | 1:38.863 | 9. | Hülkenberg | 1:38.428 |
10. | Räikkönen | 1:38.887 | 10. | Schumacher | 1:38.436 |
11. | Massa | 1:38.937 | 11. | Button | 1:38.441 |
12. | di Resta | 1:38.942 | 12. | Perez | 1:38.460 |
13. | Hülkenberg | 1:38.981 | 13. | Kobajasi | 1:38.594 |
14. | Rosberg | 1:38.999 | 14. | di Resta | 1:38.643 |
15. | Maldonado | 1:39.024 | 15. | Maldonado | 1:38.725 |
16. | Alonso | 1:39.144 | 16. | Ricciardo | 1:39.084 |
17. | Hamilton | 1:39.180 | 17. | Vergne | 1:39.340 |
18. | Senna | 1:39.443 | |||
19. | Petrov | 1:40.207 | |||
20. | Kovalainen | 1:40.333 | |||
21. | Pic | 1:41.317 | |||
22. | Glock | 1:41.371 | |||
23. | de la Rosa | 1:42.881 | |||
24. | Karthikeyan | idő nélkül |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 8 | 13 | 194 |
2. | Sebastian Vettel | 3 | 6 | 12 | 190 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 14 | 157 |
4. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 11 | 152 |
5. | Mark Webber | 2 | 2 | 12 | 134 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 10 | 131 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 7 | 82 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 9 | 69 |
10. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
11. | Kobajasi Kamui | – | 1 | 7 | 50 |
12. | Paul di Resta | – | – | 8 | 44 |
13. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 7 | 37 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 3 | 33 |
16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 4 | 7 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 324 |
2. | McLaren-Mercedes | 283 |
3. | Ferrari | 263 |
4. | Lotus-Renault | 239 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 116 |
7. | Force India-Mercedes | 81 |
8. | Williams-Renault | 58 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 15 |