Webber meglepte Vettelt, elhappolta az első rajtkockát

Vágólapra másolva!
2012.10.13. 06:53
null
Mark Webber karrierje 11. rajtelsőségét szerezte meg (Fotó: Action Images)
Címkék
A Formula–1-es idény legutóbbi két versenyét megnyerő Sebastian Vettel volt a legfőbb esélyese a Dél-koreai Nagydíj hivatalos időmérő edzésének, az első két szakasz után nehéz volt elképzelni, hogy bárki is megverje a Red Bull német pilótáját – aztán a harmadik szakasz utolsó percében jött a csapattárs Mark Webber, aki csodás kört futva elhappolta az első rajtkockát a címvédő elől. A második sorba Lewis Hamilton és Fernando Alonso kvalifikálta magát – érdekes rajt lesz vasárnap magyar idő szerint nyolc órakor.

 

Mark Webber a Monacói Nagydíj után Dél-Koreában is megszerezte az első rajtkockát, pedig az időmérő utolsó perce előtt mindenki arra számított, hogy csapattársa, Sebastian Vettel indulhat majd az élről a vasárnap magyar idő szerint 8 órakor kezdődő futamon.

Csakhogy a német elrontotta az utolsó mért körét (a csapatrádión dühösen mondta, hogy szólhattak volna neki Massáról, akit utolért menet közben), az ausztrál pedig előhúzta a kalapból, amit általában Vettel szokott, és a hétvége leggyorsabb körét futva megszerezte karrierje 11. rajtelsőségét.

Az első sor a Red Bullé, akárcsak egy hete Japánban, míg a másodikból Lewis Hamilton és Fernando Alonso indulhat. A vb-éllovas a negyedik pozícióból indulva próbálhatja meg felvenni a versenyt Vettellel, aki újabb győzelmével biztosan átvenné a vezetést a vb-pontversenyben.

Az időmérő végeredménye egy darabig bizonytalan volt, a 2. szakasz végén Daniel Ricciardo autója leállt, a sárga zászlós figyelmeztetés ellenére többen is javítottak időeredményükön. Ám miután a sportfelügyelők jelezték, hogy mindenki óvatos volt, ezért senkit sem vizsgálnak, biztossá vált a rajtrács.

1. SZAKASZ

Az időmérő előtt vékony felhőréteg takarja el a napot a pálya felett, a levegő 22, az aszfalt 28 fokos. A pilóták a lágy és a szuperlágy abroncsot használhatják, a lágyabbik típus előnye nem olyan nagy, mint más pályákon.

Kovalainen hajtott elsőként a pályára. Ekkor Webber még a paddockban sétálgatott, ami a 3. szabadedzés motorhibái ellenére nem a problémákról árulkodott, a Red Bull-Renault motorját sikerült anélkül megjavítani, hogy ki kellett volna cserélni az erőforrást.

Kovalainen 1:42.028-cal kezdett, miközben az 5. percben már tízen a pályán voltak. Mindenki a lágy gumikat használta. Maldonado 1:39.716-tal váltotta az élen a finnt, Räikkönen az átépített Lotusszal elmaradt a venezuelaitól.

A kiscsapatok autóin megjelentek a szuperlágy gumik is, miközben Alonso állt az élre 1:39.643-mal. Közben Karthikeyan fékje elromlott, és az indiai csúnyán kicsúszott a pályáról.

Massa 1:39.074-gyel kezdett, majd Räikkönen állt az élre 1:38.887-tel. Nehéz tiszta kört találni az időmérő első szakaszában, amikor akár egyszerre 24 autó is a pályán lehet. Karthikeyant azonban már nem biztos, hogy látni fogjuk.

A boxutca kijáratát, amelyre már az első, 2010-es itteni futamon rengeteget panaszkodtak a versenyzők, azóta sem építették át, veszélyes helyen jönnek be a pályára a boxból a pilóták – ha valaki kisodródik az első kanyarban, nekimehet a depóból érkezőnek.

Nyolc perccel a szakasz zárása előtt, utolsóként a két Red Bull is a pályára hajtott. A veszélyes zónában, azaz a három kiscsapat pilótái előtt Kobajasi állt, de Pérez sem volt sokkal előtte, közöttük Vergne volt a listán. Bruno Senna az egyébként ígéretes Williamsszel a Caterhamek mögött állt, ő volt kieső helyen, ami nem nyugtathatta meg Kobajasit.

Vettel 1:38.208-cal kezdett, simán vezetett. Button jött be a 2., Webber pedig a 3. helyre. Az ausztrál egy lassabb kör után újra gyorsat ment, és feljött a 2. helyre.

Senna a szuperlágy gumikon próbált javítani, fel is jött a 11. helyre, Kobajasi ekkor került a kiesőzónába. A középmezőnyből szinte mindenki feltette a szuperlágy gumikat, Kobajasi feljött velük a 4. helyre. Vergne és Ricciardo került veszélybe, a francia abszolút csúcsot futott a pálya első szektorában.

Hamilton, aki nem jött már ki, a 14. helyen állt, de mögötte mindenkinek volt köre. Vergne és Ricciardo is feljött az első tízbe, Schumacher került a kiesőzónába, de gyors körön volt. Senna és Alonso is, előttük viszont Hamilton állt, aki a boxban volt.

A pályabemutató elolvasásához kattintson ide!
A pályabemutató elolvasásához kattintson ide!

Minden Senna körén múlt, de a brazil nem fejezte be a mért körét, és Hamilton megúszta, a 17. helyen továbbjutott.

A kieső helyeken Senna, Petrov, Kovalainen, Pic, Glock, De la Rosa, Karthikeyan sorrend alakult ki, de Picnek a motorcseréje miatt vissza kell mennie a mezőny végére.

2. SZAKASZ

A szuperlágy gumik a szabadedzésen tapasztaltakkal ellentétben igenis sokat számítanak, 6-8 tizedet is lehetett velük nyerni. A vb-aspiránsok közül Alonso is megkezdett egy készletet belőlük, a második szakaszban ezzel a készlettel ment ki a pályára.

A Ferrarinál aggódnak a piros betűs gumik hatékonysága miatt.

Pérez a második szakaszt 1:38.981-gyel kezdte, ő is használt szuperlágy gumikon ment. Kobajasi négy tizeddel megverte, a Szuzukában dobogós japán javított első szakaszbeli eredményén.

Alonso is javított a használt keveréken, 1:38 alá ment, de két tizeddel elmaradt Vettel 1:37.767-jétől.

Hamilton a középső szektorban rekord részidőt futva a 3. helyre jött be, 13 ezreddel Alonso mögé, kerek 1:38-cal.

Az első menet végén Vettel, Alonso, Hamilton, Webber, Massa, Grosjean, Schumacher, Button, Räikkönen, Kobajasi sorrend alakult ki az első tíz helyen, Rosberg a 12. helyen állt a pénteken még jó eredményben reménykedő Mercedesszel. Grosjean 1:28.2-es eredménye lehet a határ a továbbjutáshoz.

Vettel kivételével mindenki kiment, Alonso és Hamilton biztos, ami biztos alapon.

A második menetet az etapon belül Hülkenberg kezdte, a 7. helyre jött fel. Maldonado nem tudott bejutni a 3. szakaszba, Vergne újabb első szektorbeli csúcsidővel kezdte körét. A szakasz legnagyobb áldozata Button lett, Rosberg feljavulása után nem tudott jó kört futni, és kiesett.

Az angol öt ezreddel kapott ki a 10. helyen továbbjutó Schumachertől, miközben Ricciardo Toro Rossója miatt lassítani kellett a pályán.

A 11. helytől lefelé Button, Pérez, Kobajasi, Di Resta, Maldonado, Ricciardo, Vergne sorrend alakult ki. A 6. sor lett a McLaren jövő évi párosáé.

3. SZAKASZ

A két Red Bull, a két Ferrari, a két Lotus, a két Mercedes, Hamilton és Hülkenberg maradt versenyben.

A váltóhiba miatt félreálló Ricciardo miatt meglengetett sárga zászlók ellenére gyors kört futókat vizsgálhatják az időmérő után.

Vettel tavaly elbukta a pole-t Jongnamban – az idén sem lett az övé
Vettel tavaly elbukta a pole-t Jongnamban – az idén sem lett az övé

A szakasz elején Schumacher érkezett először a boxutca kijáratához, mégis utolsóként hagyta el a boxot, csak azután indult el, hogy a többiek kikerülték. Hülkenberg nem kezdett mért kört, azonnal visszament a boxba.

Alonso 1:37.667-tel nyitott, Webber, Massa, Hamilton és Räikkönen is mögé jött be. Vettel 1:37.316-tal jelezte, hogy nincs másnak keresnivalója. Grosjean Räikkönen mögé, a 7. helyre érkezett idejével, a két Mercedes nem fejezte be mért körét.

Alonso vélhetően már azzal nagyon elégedett lenne, ha Vettel mellől, az első sorból rajtolhatna. Hamiltonnak és Vettelnek maradt még friss szuperlágy gumija.

A végére megint kijött mindenki, Hamilton és Rosberg kis híján koccant a boxban, amikor a német éppen az angol elé jött ki. Mindenkinek egy köre maradt, Rosberg első szektora volt a leggyorsabb.

A másodikban Hamiltoné volt a legjobb részeredmény, az angol a harmadik helyre jött fel az idő közben élre álló Webber és Vettel mögé. Webber eredménye 1:37.242, amivel meg is verte Vettelt!

A második sor Hamiltoné és Alonsóé lett, aztán Räikkönen és Massa következett – a további sorrend Grosjean, Hülkenberg, Rosberg, Schumacher – mindenki futott mért kört.

AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:37.242 átlag: 207.873 km/ó
2. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:37.316 0.074 mp h.
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:37.469 0.227
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:37.534 0.292
5. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:37.625 0.383
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:37.884 0.642
7. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:37.934 0.692
8. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:38.266 1.024
9. Nico Rosberg német Mercedes 1:38.361 1.119
10. Michael Schumacher német Mercedes 1:38.513 1.271
11. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:38.441
12. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:38.460
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:38.594
14. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:38.643
15. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:38.725
16. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:39.084
17. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:39.340
18. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:39.443
19. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:40.207
20. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:40.333
21. Charles Pic* francia Marussia-Cosworth 1:41.317
22. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:41.371
23. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:42.881
24. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth idő nélkül
*A 9. 2012-es motor használata miatt 10 rajthelyes büntetést kap.
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ EREDMÉNYEI
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Vettel 1:38.208 1. Vettel 1:37.767
2. Webber 1:38.397 2. Alonso 1:37.987
3. Button 1:38.615 3. Hamilton 1:38.000
4. Perez 1:38.630 4. Webber 1:38.220
5. Kobajasi 1:38.719 5. Räikkönen 1:38.227
6. Vergne 1:38.744 6. Massa 1:38.253
7. Ricciardo 1:38.784 7. Grosjean 1:38.275
8. Schumacher 1:38.808 8. Rosberg 1:38.417
9. Grosjean 1:38.863 9. Hülkenberg 1:38.428
10. Räikkönen 1:38.887 10. Schumacher 1:38.436
11. Massa 1:38.937 11. Button 1:38.441
12. di Resta 1:38.942 12. Perez 1:38.460
13. Hülkenberg 1:38.981 13. Kobajasi 1:38.594
14. Rosberg 1:38.999 14. di Resta 1:38.643
15. Maldonado 1:39.024 15. Maldonado 1:38.725
16. Alonso 1:39.144 16. Ricciardo 1:39.084
17. Hamilton 1:39.180 17. Vergne 1:39.340
18. Senna 1:39.443
19. Petrov 1:40.207
20. Kovalainen 1:40.333
21. Pic 1:41.317
22. Glock 1:41.371
23. de la Rosa 1:42.881
24. Karthikeyan idő nélkül
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Fernando Alonso 3 8 13 194
2. Sebastian Vettel 3 6 12 190
3. Kimi Räikkönen 6 14 157
4. Lewis Hamilton 3 6 11 152
5. Mark Webber 2 2 12 134
6. Jenson Button 2 5 10 131
7. Nico Rosberg 1 2 10 93
8. Romain Grosjean 3 7 82
9. Felipe Massa 1 9 69
10. Sergio Pérez 3 7 66
11. Kobajasi Kamui 1 7 50
12. Paul di Resta 8 44
13. Michael Schumacher 1 7 43
14. Nico Hülkenberg 7 37
15. Pastor Maldonado 1 1 3 33
16. Bruno Senna 7 25
17. Jean-Éric Vergne 2 8
18. Daniel Ricciardo 4 7

KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Renault 324
2. McLaren-Mercedes 283
3. Ferrari 263
4. Lotus-Renault 239
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 116
7. Force India-Mercedes 81
8. Williams-Renault 58
9. Toro Rosso-Ferrari 15

Amíg Japánban rövidebb , Dél-Koreában hosszabb lett a DRS-zóna a tavalyihoz képest, méghozzá 80 méterrel, 
a 3-as kanyar előtti egyenesben
Amíg Japánban rövidebb , Dél-Koreában hosszabb lett a DRS-zóna a tavalyihoz képest, méghozzá 80 méterrel, a 3-as kanyar előtti egyenesben

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik