Vettel gond nélkül rajtolt, Webber viszont a második helyről a kilencedikre esett vissza. Vettelt Hamilton és Alonso követte a második, illetve harmadik helyen, Michael Schumacher a 15. helyről a 11.-re jött fel.
Az agresszívan támadó Hamilton kereke az első métereken hozzáért Vetteléhez, de egyikük autója sem sérült meg súlyosabban. Webber ezzel szemben már a 8. körben túlesett első boxkiállásán, amely a bal első kerék „engedetlensége" miatt hosszabbra nyúlt, mint azt tervezték a Red Bullnál.
A feketeleves azonban csak ezután jött az ausztrál számára. A 17. kanyarnál ugyanis fékezés nélkül beleszaladt az előtte haladó Heikki Kovalainenbe. A finn összetört hátsóval „szimplán" kiesett a versenyből, Webber viszont ijesztő módon felrepült a levegőbe, fejjel lefelé a földhöz csapódott, majd – immár a (megmaradó) kerekein – óriási sebességgel a gumifalba csapódott. Webbernek szerencsére semmi baja sem lett.
|
Miután a safety car mögött haladva túl gyorsan érkeztek az ominózus baleset helyszínére, kilenc pilótát öt másodperces büntetéssel sújtottak. A kilenc érintett pilóta beérkezései sorrendben: Jenson Button, Rubens Barrichello, Robert Kubica, Adrian Sutil, Sébastien Buemi, Pedro de la Rosa, Vitalij Petrov, Vitantonio Liuzzi és Nico Hülkenberg. Timo Glock viszont húsz másodperces büntetést kapott, amiért figyelmen kívül hagyta a kék zászló jelzését.
Mindez azt jelenti, hogy Alonso kettővel több vb-pontot kasszírozott, miután Buemi elé került, Rosberg pedig – De la Rosa kárára – bekerült a pontszerzők közé. |
A mezőny ezt követően négy körön át a safety car mögött haladt, a pilóták többsége természetesen azonnal kiment kerékcserére, a Ferrarinál és a Mercedesnél azonban nagyon rosszul jöttek ki ebből, Alonso a 10., Massa a 17. helyre esett vissza, míg Schumacher még a brazilnál is rosszabb pozícióban találta magát.
A kiállást halogató Kobajasi a tőle szokatlan harmadik helyen haladt, sőt a 27. körben akár a másodikra is feljöhetett volna. Történt ugyanis, hogy Hamiltont áthaladásos büntetéssel sújtották, mivel a biztonsági autót megelőzte, amikor az bejött a pályára Webber balesete után. Az angol azonban akkora előnnyel haladt a japán előtt, hogy elé tudott visszajönni.
Hamilton ezzel együtt jó 14 másodperces hátrányba került Vettellel szemben, így a német nyugodtan autózhatott saját ritmusában. Az eseménytelen percek után Glock és Bruno Senna gondoskodott kis izgalomról, midőn egymással csatázva az őket leköröző Hamilton, Kobajasi és Button életét keserítette meg.
Schumacher a harmadik kerékcseréje után egymás után autózta a leggyorsabb köröket, a 17. helyen autózva azonban vérmes reményei már nem lehettek.
Közben a versenybíróság bejelentése után nyolc pilóta (Button, Barrichello, Hülkenberg, Kubica, Petrov, Sutil, Liuzzi és De la Rosa) kezdhetett aggódni, ugyanis vizsgálni kezdték, hogy nem haladtak-e túl gyorsan, amikor a safety car a pályán volt.
Négy körrel a vége előtt Kobajasi is letudta a kerékcseréjét, így Button feljött a „rá váró" harmadik helyre. A japán a 9. helyre jött vissza, ám a friss gumikkal megelőzte Alonsót, majd Buemit is, így hetedikként ért célba.
A versenyt Vettel nyerte meg, így elkönyvelhette idei második győzelmét – korábban Malajziában intették le elsőként –, a második Hamilton, a harmadik pedig Button lett. A vb-pontversenyben továbbra is Hamilton vezet Button előtt, Vettel viszont az ötödikről a harmadik helyre jött fel.
A MÓDOSÍTOTT, NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY | ||
1. Vettel | Red Bull-Renault | 1:40:29.571 |
2. Hamilton | McLaren-Mercedes | + 5.042 mp |
3. Button | McLaren-Mercedes | + 12.658* |
4. Barrichello | Williams-Cosworth | + 25.627* |
5. Kubica | Renault | + 27.122* |
6. Sutil | Force India-Mercedes | + 25.168* |
7. Kobajasi | Sauber-Ferrari | + 30.965 |
8. Alonso | Ferrari | + 32.809 |
9. Buemi | Toro Rosso-Ferrari | + 36.299* |
10. Rosberg | Mercedes | + 44.382 |
11. Massa | Ferrari | + 46.621 |
12. De la Rosa | Sauber-Ferrari | + 47.414* |
13. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | + 48.239 |
14. Petrov | Renault | + 48.287* |
15. Schumacher | Mercedes | + 48.826 |
16. Liuzzi | Force India-Mercedes | + 50.890* |
17. Di Grassi | Virgin-Cosworth | + 1 kör |
18. Chandhok | HRT-Cosworth | + 2 kör |
19. Glock | Virgin-Cosworth | + 2 kör** |
20. Senna | HRT-Cosworth | + 2 kör |
21. Trulli | Lotus-Cosworth | + 4 kör |
NEM ÉRTEK CÉLBA | ||
Hülkenberg | Williams-Cosworth | 50 kör |
Kovalainen | Lotus-Cosworth | 9 |
Webber | Red Bull-Renault | 9 |
*, **: A csillaggal jelölt pilóták 5, a két csillaggal jelölt pilóta pedig 20 másodperces büntetést kapott.
PILÓTÁK | |
1. Hamilton | 127 |
2. Button | 121 |
3. Vettel | 115 |
4. Webber | 103 |
5. Alonso | 98 |
6. Kubica | 83 |
7. Rosberg | 75 |
8. Massa | 67 |
9. Schumacher | 34 |
10. Sutil | 31 |
11. Barrichello | 19 |
12. Liuzzi | 12 |
13. Buemi | 7 |
14. Kobajasi | 7 |
15. Petrov | 6 |
16. Alguersuari | 3 |
17. Hülkenberg | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | |
1. McLaren-Mercedes | 248 |
2. Red Bull-Renault | 218 |
3. Ferrari | 165 |
4. Mercedes | 109 |
5. Renault | 89 |
6. Force India-Mercedes | 43 |
7. Williams-Cosworth | 20 |
8. Toro Rosso-Ferrari | 10 |
9. Sauber-Ferrari | 7 |