Kezdjük a legelején: ÚJRA ÉRDEKES AZ F1!Kezdjük a legelején: ÚJRA ÉRDEKES AZ F1!
1. FUTAM – AUSZTRÁL NAGYDÍJ |
A hétvége nyilatkozata – Peter Sauber a Sky Sportsnak arra a kérdésre, mit gondol az ausztráliai jogi hercehurcáról: „Nem könnyű erről a sz.rról beszélni.”
A leglelkesebb fotós – Ha látod a kamerát, tégy róla, hogy a világ is lásson.
A legszerencsétlenebb pilóta, avagy a Maldonado-díjat kapja… – Pastor Maldonado! A Lotus versenyzőjének most egy kör kellett, hogy összehozzon egy defektet. Nem túl meglepő érdekesség, hogy pályafutása alatt még nem volt olyan szezonja a venezuelainak, amelyben az első két verseny valamelyikén célba ért volna.
A Malajziai Nagydíj „leghasznosabb” embere – Emlékeznek még, mekkora kavarodást okozott tavaly Mogyoródon Marcus Ericsson kicsúszása? A svéden most sem múlt, a nézők kedvéért beragadt a sóderágyban, hátha… Ezt követően – a biztonsági autó beküldése után – át is vette a vezetést Vettel!
A legjobb rádiós beszólás – Jenson Button: „Egy kicsit meglepődtem, úgy tűnik, közeledek az előttem haladó autókhoz…”
A legjobb válasz – „Nagyszerű, nagyszerű, így tovább!” – érkezett az üzenet Lewis Hamilton fülére. „Ne szólj hozzám, ha kanyarodok!” – jött a räikkönenes válasz. Ebből is póló lesz?
A második legjobb válasz – „Milyen a tempóm?” – kérdezte Hamilton a versenymérnökétől, miután néhány körön keresztül már Vettel autójának hátsóját figyelte. „Tökéletes, a tempód tökéletes, már persze ha jól érzed magad ebben a pozícióban” – érkezett az iróniával áztatott reakció.
Éljen az összhang! – „Tíz másodperces büntetés Nicónak, tíz másodperces büntetés Checónak. A szimmetria iránti szeretetünk nem ismer határokat! ” – írta ki Twitterre a Force India, miután az istálló mindkét versenyzőjét elmarasztalták.
Így múlik el a világ dicsősége… – Változó erőviszonyok, változó lelkesedés. Míg 2013-ben Vettel ellen szurkolt a világ, most a német pilóta a hős.
A hétvége kérdése – Kvízkérdésnek sem lenne utolsó, hogy melyik futam, s kinek a győzelme után hallhattuk utoljára az F1-ben egymás után a német és az olasz himnuszt. Nem, nem Michael Schumacher és a Ferrari a helyes válasz. Hanem Sebastian Vettel és a Toro Rosso a 2008-as Olasz Nagydíjról. Igen, ez valóban a német második diadala Ferrari-motoros autóval.
A hétvége bánata – Fernando Alonso máris meggondolta magát?
Egy újabb fiatalos rekord – Az 1997-es születésű, 17 esztendős Max Verstappen megint megdöntött egy rekordot, a belga-holland Toro Rosso-pilóta a hetedik helyével minden idők legfiatalabb pontszerzője lett.
A nagy visszatérés – A 2013-as Spanyol GP óta először nyert futamot a Ferrari, ezzel megszakítva a 22 hónapra és 34 versenyre nyúló sorozatot.
A hétvége legboldogabb embere – „Wooooooooow! Grazi, grazi, grazi, grazi!” – ordított örömében Sebastian Vettel, miután az első helyen intették le.
A Ferrari és a németek – Vettel a 75. német Ferrari-sikert szállította, az előző 74-ből egyébként 72 Michael Schumacher nevéhez fűződött.
A hétvége előzése – Sebastian Vettel negyedszer végzett az élen Malajziában, ezzel pedig megelőzte honfitársát, Michael Schumachert, valamint Fernando Alonsót.
Most mi lesz? Mint arról a futam előtt beszámoltunk, az idénynyitón aratott kettős győzelmeket követő botlás ritkán számít jó előjelnek. A Mercedes ausztrál egyeduralma most Ferrari-sikert vont maga után, ez pedig akár végzetes lehet…
Idény | Csapat | Előny az 1. futamon a rivális csapat legjobbjával szemben | Előny a 2. futamon (a vastag betűvel szedettek esetén hátrány) | Csapat-vb-helyezés |
1950 | Alfa Romeo | 2 kör | 1 kör | –* |
1952 | Ferrari | 1 kör | 4:28.4 perc | –* |
1953 | Ferrari | 1 kör | 1 kör | –* |
1957 | Maserati | 2 kör | 25.2 mp | –* |
1963 | BRM | 12.8 mp | 1 kör hátrány | 2. |
1964 | BRM | 3 kör | 1 kör hátrány | 2. |
1968 | Lotus | 30.4 mp | 15.9 mp | 1. |
1981 | Williams | 34.92 mp | 1:03.8 perc | 1. |
1992 | Williams | 34.675 mp | 21.429 mp | 1. |
1996 | Williams | 1:02.571 perc | 17.982 mp | 1. |
1998 | McLaren | 1 kör | 1:00.550 perc | 1. |
2000 | Ferrari | 20.009 mp | 39.898 mp | 1. |
2004 | Ferrari | 34.673 mp | 5.022 mp | 1. |
2009 | Brawn | 1.604 mp** | 22.722 | 1. |
2010 | Ferrari | 23.182 mp | 14.488 mp hátrány | 3. |
2015 | Mercedes | 34.523 mp | 8.569 mp hátrány | ? |
*még nem írták ki a konstruktőr-vb-t, de minden esetben uralta az idényt a csapat. Az 1950-es években az indianapolisi 500 mérföldestől eltekintettünk, mint 2. futamtól. | ||||
**biztonsági autó mögött értek célba |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:42.062 | átlag: 195.516 km/ó | 43. kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:43.125 | 1.063 mp h. | 45. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:43.648 | 1.586 | 46. |
4. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:43.902 | 1.840 | 45. |
5. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:43.990 | 1.928 | 40. |
6. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:44.088 | 2.026 | 42. |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:44.124 | 2.062 | 40. |
8. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:44.514 | 2.452 | 41. |
9. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:44.579 | 2.517 | 42. |
10. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:44.812 | 2.750 | 36. |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:44.822 | 2.760 | 46. |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:45.070 | 3.008 | 38. |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:45.312 | 3.250 | 42. |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:45.345 | 3.283 | 37. |
15. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:45.507 | 3.445 | 37. |
16. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:46.056 | 3.994 | 38. |
17. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:48.460 | 6.398 | 17. |
18. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:48.760 | 6.698 | 3. |
19. | Roberto Merhi | spanyol | Manor-Ferrari | 1:49.040 | 6.978 | 44. |