A 2022-es Belga Nagydíj pénteki napján, reggel 9 óra után tartott sajtótájékoztatót az Audi, ahol Markus Duesman vezérigazgató megerősítette a már pár hónapja keringő sajtóhíreket, 2026-tól motorgyártóként beszáll a Formula–1-be a német gyártó.
Már a sajtótájékoztató előtt kikerült egy kép az Audi Sport hivatalos Twitter-oldalára, amelyből sejteni lehetett, hogy már csak a hivatalos bejelentés van hátra, csatlakozik a német óriás az F1-hez.
Korábban beszámoltunk róla, hogy a Volkswagen csoport két márkáját, az Audit és a Porschét is szeretné az F1-ben látni, hivatalos megerősítés azonban eddig még nem érkezett. Májusban még arról szóltak a hírek, hogy a Porsche közelebb áll a csatlakozáshoz, azonban az Audi „megelőzte” őket.
A csatlakozás azután lett hivatalos, hogy az FIA augusztus elején közzétette a 2026-os idénytől érvényes, erőforrásokra vonatkozó szabályzatát, amelyet kifejezetten az újoncok bevonzására készült. A 2026-os motorok nem változnak felépítésben a jelenlegi V6-osokhoz képest, azonban nagyobb lesz az elektromos teljesítményük és száz százalékban fenntartható üzemanyagot használnak majd.
„Nagy örömömre szolgák, hogy a Formula–1-ben üdvözölhetem az Audit, amely egy ikonikus autóipari márka, egy úttörő és technikai innovátor” – mondta Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója, aki 2014-től egy ideig a Volkswagennél is dolgozott. „Ez egy fontos pillanat a sportágunk számára, amely rávilágít arra, hogy milyen hatalmas erővel rendelkezünk, mint globális platform, amely folyamatosan növekszik. Ez egyúttal nagy elismerése annak, hogy a 2026-ban a fenntartható üzemanyaggal működő hibrid motorokra való áttérésünk a jövő megoldása az autóipar számára. Mindannyian nagyon várjuk már, hogy az Audi logóját a rajtrácson lássuk, és hamarosan további részleteket fogunk hallani tőlük a terveikről.”
A német gyártó az év végéig be fogja jelenteni, hogy melyik csapat szállítójaként fog rajthoz állni 2026-ban. A találgatások már most is mennek, kezdetben a McLaren volt a fő esélyes, most azonban egyre inkább arról szólnak a hírek, hogy a Sauberrel kötnek majd megállapodást.
Fotó: Audi Sport |
„A motorsport szerves része az Audi DNS-ének” – nyilatkozta Duesmann. Hozzátette, hogy most jött el a megfelelő idő ahhoz, hogy a gyártó csatlakozzon a sorozathoz.
Elmondásuk szerint a neuburgi bázisukon már most vannak tesztpadok az F1-es motorhoz és jelenleg azon dolgoznak, hogy az év végére a személyzet és az infrastruktúra is a helyére kerüljön.
A projektet az az Adam Baker fogja irányítani, aki korábban több gyártónál is dolgozott, valamint három évig az FIA-t is segítette munkájával.