A 2. helyen célba érő ausztrál eredményét azért törölték, mert az autójában az üzemanyag áramlásának mértéke többször is meghaladta a megengedett 100 kilogramm per órás sebességet. A Red Bull azonnal jelezte fellebbezési szándékát, és csütörtökön be is nyújtotta a hivatalos okmányokat.
A tárgyalásra a Malajziai és a Bahreini Nagydíj után, a Kínai GP hetének hétfőjén kerül sor, így a végleges ítéletet az idény negyedik versenyhétvégéje előtt kihirdethetik.
A Red Bull szerint az FIA mérési módszere a rossz, így szó sem lehet csalásról és jogosulatlan előnyszerzésről. Az FIA ugyanakkor jelezte, több csapatnál is adódtak problémák, és a Red Bullon kívül mindenki átállt az FIA áramlásmérő műszerére – amely egyébként is benne volt az autóban, hogy ellenőrizhesse a rendszert a szövetség.
A következő két versenyen a Red Bullnak el kell döntenie, alkalmazkodik-e az FIA rendszeréhez, vagy ragaszkodik a sajátjához – újabb kizárásokat kockáztatva.