Semmivel sem jobbak a Red Bull és a Lotus kilátásai a 2014-es Formula–1-es szezon előtt, mint 24 órával korábban, de már csak három napjuk van arra, hogy felkészüljenek a két hét múlva esedékes Ausztrál Nagydíjra. Az utolsó szahíri teszt nyitányán a Red Buill napja jól indult, Daniel Ricciardo viszonylag sokat körözött, és még gyors is volt, de az ebédszünet előtt a boxban ragadt, mert az RB10-esen újra jelentkeztek a túlhevülés jelei.
A jerezi teszten a világbajnok csapatot visszavető probléma tehát nem oldódott meg, s bár Ricciardo a nap végén néhány kört még meg tudott tenni, lassan jogos pánik törhet ki az istállónál.
A költségvetését a tavalyihoz képest 24 százalékkal csökkentő Lotusnál sem jobb a helyzet, sőt! Reggel büszkén tudatták, hogy 120 új alkatrész van az autón szombathoz képest, de az egyik, a kipufogó tönkrement, így Pastor Maldonado napja korán véget ért. Péntekre visszakerül a gépre a múlt heti kipufogó, és talán körözhet a Lotus pilótája.
A nap első három piros zászlós kényszerszünetét három Renault-csapat okozta, a reggelit Kobajasi Kamui Carterhamje, amely később is alig indult el a számítógépes vezérlés hibája miatt (háromszor tolták vissza a boxutca végétől a lefulladt autót a garázsba), míg a Toro Rosso addig jól ment Danyiil Kvjattal, amíg az ebédszünet után le nem állt a pályán – utána nem láttuk az oroszt.
A Mercedes ellenben remek napot zárt, a gyári csapat kivételével mindegyik nagydíj-szimulációt teljesített, és túljutott száz körön. A hat legjobb időeredményből négy Mercedes-motoros csapatoké lett, a leggyorsabb Sergio Pérez volt a Force Indiával.
A mercisek közé Kimi Räikkönen fért be a Ferrarival a késő délután futott gyors körével, a finn a harmadik lett. Nem volt felhőtlen napja: délelőtt az autó nem részletezett hibájának megjavítása és a ma megérkező új aerodinamikai elemek felszerelése miatt több órán át vesztegelt a boxban.
Folytatás pénteken, magyar idő szerint reggel hét órától.
F1-ES TESZT, SZAHÍR, AZ 1. NAP EREDMÉNYLISTÁJA
1. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:35.290 (104 kör)
2. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:36.184 (127)
3. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:36.432 (53)
4. Rosberg (német, Mercedes) 1:36.624 (89)
5. Sutil (német, Sauber-Ferrari) 1:37.700 (88)
6. Magnussen (dán, McLaren-Mercedes) 1:37.825 (109)
7. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:37.908 (35)
8. Chilton (brit, Marussia-Ferrari) 1:38.610 (44)
9. Kvjat (orosz, Toro Rosso-Renault) 1:39.242 (56)
10. Maldonado (venezuelai, Lotus-Renault) 1:40.599 (31)
11. Kobajasi (japán, Caterham-Renault) 1:42.285 (19)
A TESZT TUDÓSÍTÁSA PERCRŐL PERCRE
15.28 Räikkönen Ferrarija megállt, piros zászló, vége a tesztnapnak.
15.27 Ricciardo újra kimerészkedett a boxból.
15.24 A Caterham jelezte, hogy Kobajasi napja 19 körrel véget ért.
15.19 Pérez is túl a 100 körön. Erődemonstráció a Mercedestől a privát csapatai által.
15.17 Az ausztrál három kör után visszament a boxba. Pérez és Räikkönen van a pályán, Bottas készülődik.
15.11 A Red Bull visszatért a pályára Ricciardóval.
15.07 A Toro Rossót sem láttuk azóta, hogy Kvjat alatt megállt az autó három órája. A Renault nehezen lendül át a problémáin. Most Bottas és Sutil van a pályán.
15.04 Bottas túl van a 117. körén, azaz megjavította múlt heti rekordját. A Lotusnál holnapra visszaszerelik a korábbi kipufogót, az új ugyanis nem vált be.
15.00 Az ebédszünet miatt beiktatott ráadás 30 perc van hátra.
14.58 Räikkönen a 3. helyen. A Ferrari eddigi legjobb 2014-es körét futotta Szahírban.
14.52 Az eddig látott 9 tesztnap alapján csak a Mercedes csapatai közötti erősorrendet lehet felállítani, a Mercedes után a McLaren következik, majd nagyon szorosan a Force India és a Williams. A Ferrari valahol az utóbbi kettő körül lehet, de nyomatékosítani kell, hogy az olaszok nemigen erőltetik a gyors köröket – ezt a sorrendet is inkább a nagydíj-szimulációk és az autók viselkedése alapján állították fel a helyszínen tartózkodó szakemberek.
14.51 A versenyszimuláció után Bottas ad az élvezetnek is, gyors körre jött ki a pályára, és a lista második helyére ugrott.
14.47 A Ferrari elnökségéből Piero Ferrari alelnök is Szahírban tartózkodik, hogy személyesen felügyelje a munkát. Enzo Ferrari alapító fia elmondta, nem számon kérni jött, hanem támogatni a csapatot, és élőben hallani a turbómotorok hangját, amelyet nagyon szerezett már az 1980-as években is. Ami a hangot illeti, nem csalódott.
14.44 Pérez, Chilton és Sutil köröz a pályán. A Force India is a 100. köre felé tart.
14.35 Pérez is túl van a nagydíj-szimuláción a Force Indiával. Ezek szerint mind a négy Mercedes-motoros csapat teljesített egy huzamban egy versenytávot. A riválisok közül ezt a Ferrari mondhatja el magáról.
14.33 A nagydíj-szimuláció után Magnussen és Bottas a boxban pihen már, Chilton, Pérez és Kobajasi van a pályán.
14.31 Az eddig megtett körök: Bottas 111, Magnussen 108, Rosberg 88, Pérez 84, Kvjat 56, Sutil 53, Räikkönen 40, Ricciardo 32, Maldonado 31, Chilton 26, Kobajasi 16.
14.25 Mindenki lélegzetét visszafojtva figyelt, és a szurkolásnak eredménye lett: Kobajasi el tudta hagyni a boxutcát a Caterhammel. Räikkönen a harmadik helyen a Ferrarival.
14.17 Kobajasit harmadszor is vissza kellett tolni a Caterham garázsába a boxutca végéről. Erőnléti edzés a szerelőknek.
14.16 A Lotus a Twitteren bejelentette, hogy mára vége a tesztjének. „Ki kel cserélni a kipufogót, ami nem rövid idő, mehetünk korán a zuhany alá. Holnap korán reggel ismét kimegyünk a pályára" – írta a csapat.
14.14 Hat autó van a pályán, Pérez, Räikkönen, Rosberg, Sutil, Magnussen és Bottas köröz.
14.10 A McLaren és a Williams túl van a 100 körön. Újabb bizonyíték arra, hogy a Mercedes-motor a többi előtt jár.
14.03 Magnussen megtette a versenytávot a McLaren-Mercedesszel. Pérez a Force Indiával rajtgyakorlatot hajtott végre a boxutca kijáratánál.
13.55 Kobajasi Caterhamje megint lefulladt a boxutca végén, megint vissza kellett tolni a garázsba – nem túl jó hírek így egymás után a Renault partnereitől.
13.54 Ricciardo a paddock hátsó részében promóciós munkát végez, a Red Bullnak továbbra is túlmelegedési problémái vannak, nem biztos,hogy a világbajnok csapat is visszamegy a pályára.
13.51 A Lotust sem nagyon fogjuk ma már látni. „Megvan a diagnózis, a kipufogó, a tesztre hozott új alkatrészek egyike problémás. Levetkőztetjük a kocsit, és tovább vizsgálódunk" – írta a csapat a Twitteren.
13.42 Magnussen és Bottas a hosszú menete során alapvetően másképpen vezetett, mint a pár körre a pályára hajtó Räikkönen, aki a célegyenes végén sokkal később fékezett, mint riválisai.
13.34 Kobajasi a pályán, Bottas körei 1:43-ra romlottak, de ennyi idő után ez már törvényszerű.
13.30 A Caterhamnél a motorvezérlő program javítása után Kobajasi újra menetre kész. Chilton köre egy másodperccel jobb, mint Kobajasié a múlt héten.
13.25 Räikkönen visszaelőzte Chiltont. Bő két óra maradt a tesztnapból.
13.24 Bottas és Magnussen 77 körnél utolérte a boxban várakozó Rosberget.
13.20 A brit Autosport már azt boncolgatja, hogy mi lesz a Mercedesen belül, ha a csapat a szezon közben is nagy fölényben lesz riválisaival szemben. Szerintük Hamilton a gyorsabb, de az új szabályok miatt, az üzemanyaggal való spórolás közepette kifizetődőbb lehet Rosberg taktikusabb, egy lépést hátra a kettő előre érdekében. Példaként a McLaren 1984-es belharcát hozták fel, amelyben Niki Lauda annak ellenére győzte le Alain Prostot, hogy a francia volt a gyorsabb.
13.18 Bottas továbbra is 1:41-es köröket ró, akárcsak szűk félórával ezelőtt.
13.13 Bottas versenyszimulációt hajthat végre, és Magnussen hosszú menete is hasonló programra utal a McLarennél.
13.11 Sutil a Sauberrel csatlakozott a pályán Pérezhez, Bottashoz és Magnussenhez.
13.07 Nagyon régen láttuk a Red Bullt, Ricciardo úgy három órája nem volt a pályán, akkor is hosszabb szerelést követően hajtott ki a boxból tíz körre, hogy aztán újra eltűnjön az RB10-es a garázsban. A világbajnok csapat is inkább a hét végén újrainduló Air Race-t reklámozta a közösségi oldalain.
13.03 Az eddig megtett körök: Rosberg 71, Magnussen, Bottas 64-64, Kvjat 56, Pérez 50, Ricciardo 32, Sutil, Maldonado 31-31, Räikkönen 25, Chilton 24, Kobajasi 12.
13.01 A Ferrarinál Räikkönen orrcserére járt a boxban, a Scuderia továbbra is aerodinamikai tesztelést végez.
12.53 Chilton megelőzte Räikkönent, jelenleg a gyári Ferrari a leglassúbb Ferrari – persze csak a legjobb köridők tekintetében, ami nem sokat jelent összességében.
12.51 Magnussen, Räikkönen és Bottas van a pályán. A McLaren 1:44-es, a Williams 1:41-es, a Ferrari 1:39-es köröket fut.
12.44 Rosberg rajtgyakorlatokkal kezdi a délutánját. Általában ezt követően versenyszimuláció szokott következni.
12.36 Kobajasi Caterhamje leállt, de még a boxutcán belül. Nincs szükség piros zászlóra, a szerelők visszatolták a garázsba a zöld autót.
12.34 Chilton 1:40 percen belül a Marussiával – először 2014-ben. Räikkönen is javított.
12.32 Hosszú idő után Räikkönen is a pályára hajtott a Ferrarival. Ez a 13. köre a finnek.
12.29 Szabad a pálya, Chilton és Magnussen elhagyta a boxutcát.
12.27 Visszaért a jármű a boxba, a Toro Rosso szerelői palásttal takarják el a lepellel letakart autót a depóban.
12.21 A Toro Rosso a 2-es kanyarnál állt meg, már odaért a platós kocsi a jóllakott pályabírókkal.
12.18 Kvjat Toro Rossója leállt a pályán, piros zászló.
12.04 Rosberg is csatlakozott, a boxba ki-behajt az autójával.
12.02 Magnussen és Kobajasi is gyorsan köröz magához képest, a dán alig maradt el legjobbjától, a japán 1.7 másodpercet faragott, de még így is a 11.
11.59 Pérez és Magnussen is visszatért az ebédszünetből, újra a pályán.
11.51 Kobajasi egy kör után visszatért, hogy a boxban ellenőrizzék szerelői az autót.
11.50 Kint is van, akárcsak Kvjat a Toro Rossóval.
11.48 Kobajasi lehet az eső, aki elhagyja a boxutcát. A japánnak volt ideje enni a Caterham hosszan tartó szerelése közben.
11.45 Érdekes felvetés, miért most rakosgatja fel az új alkatrészeket a Ferrari az autójára, miért nem a két teszt közötti négy napban – valószínűleg ma reggel érkezhettek meg az alkatrészek Maranellóból Bahreinbe.
11.40 Pérez délelőtt szuperlágy gumikon futotta 1:35.2-es idejét, a Mercedes szombaton lágy gumikon ért el ennél két másodperccel jobb kört. Persze az üzemanyag mennyiségéről semmit sem tudhatunk, de az idén az üres és a teli tank közötti súlykülönbség legfeljebb 3 másodpercnyi időbeli differenciára lehet magyarázat.
11.37 A Ferrari közölte, hogy kisebb hiba van Räikkönen Ferrarijával, a késlekedés fő oka délelőtt az volt, hogy az új alkatrészeket szerelték fel az F14 T-re.
11.35 Zöld már a lámpa, de úgy tűnik, az összes csapatnál elhúzódik az ebédszünet, senki sincs még a pályán.
11.05 Vége a délelőtti szakasznak, 11.30-kor folytatják.
F1-ES TESZT, SZAHÍR, 1. NAP, A DÉLELŐTTI ÁLLÁS
1. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:35.290 (37 kör)
2. Rosberg (német, Mercedes) 1:36.624 (64)
3. Magnussen (dán, McLaren-Mercedes) 1:37.825 (40)
4. Sutil (német, Sauber-Ferrari) 1:37.897 (31)
5. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:37.908 (32)
6. Bottas (finn, Williams-Mercedes) 1:38.907 (43)
7. Kvjat (orosz, Toro Rosso-Renault) 1:39.242 (43)
8. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:40.505 (12)
9. Maldonado (venezuelai, Lotus-Renault) 1:40.599 (31)
10. Chilton (brit, Marussia-Ferrari) 1:41.073 (16)
11. Kobajasi (japán,Caterham-Renault) 1:44.060 (7)
10.58 A bahreini pálya üzemeltetői a pályabírók kérésére félórás ebédszünetet iktattak be magyar idő szerint 11.00 és 11.30 között, a teszt így 15.00 helyett 15.30-ig tart.
10.56 Íme, rövid videós összefoglaló az első bahreini tesztről, pontosabban a 4. napról.
10.53 Piros zászló, kényszerszünet. Maldonado Lotusa nem ért vissza a boxba.
10.48 Rosberg 1:39-es köröket fut, már 60 körnél jár.
10.43 Sutil a múlt héten nem került 1:40 alá, most sikerült neki. Gutiérrez múlt heti legjobbja 1:37.180 volt, ettől a német 7 tizedre van.
10.40 Az eddig megtett körök: Rosberg 55, Pérez 37, Magnussen 36, Bottas 35, Kvjat 34, Ricciardo 32, Sutil 27, Maldonado 22, Chilton 16, Räikkönen 12, Kobajasi 7.
10.37 Rosberg is javított a Mercedesszel, de még a 2. helyen áll.
10.36 A boxban vesztegelő Räikkönen tétlenségét kihasználva Sutil az élre repítette a Saubert a Ferrari-motorosok belharcában.
10.32 A Caterhamben felbőgött a motor, Kobajasi hamarosan növelheti köreinek számát.
10.31 Bernie Ecclestone szerint a Force India az idén megszerzi első futamgyőzelmét – Pérez mai napja alapján valóban jól áll a csapat a felkészüléssel, már tényleg a teljesítményre helyezi a hangsúlyt.
10.21 Bottas 1:39-es köröket fut,miközben Pérez tovább javít, már 1:35.290-nél jár.
10.19 Maldonado apró lépésekkel halad előre, már Chilton előtt van.
10.13 A venezuelai azonnal javított, de még maradt a 10. helyen. Ricciardo rövid menete után visszatért a boxba, Rosberg és Magnussen szakadatlanul köröz, a német közel a félszáz körhöz.
10.11 Egy és negyedórányi várakozás után Maldonado csatlakozott a pályán körözőkhöz. Kobajasi még a boxban vár.
10.05 Ricciardo is kijött a pályára a megszerelt Red Bull-lal.
10.02 Pérez csatlakozott hozzájuk, és 1:36 alá vitte a nap legjobbját – még nem volt ilyen gyors a Force India az idén.
9.57 Rövid csend után Rosberg és Kvjat hajtott ki a pályára.
9.51 A Red Bullnál a motor fedele hiányzik az autóról, úgy szerelik már régóta az RB10-est.
9.48 Az Autosport arra emlékeztet, Kvjat rajtgyakorlata volt az első 2014-ben Renault-motoros autóval. Ez esetben megbocsátható a kerekek füstölgése.
9.45 Kvjat és Magnussen is füstölgő gumikkal hagyta el a boxutcát. A Lotusnál a motorvezérlő programot frissítik, ez hátráltatja Maldonadót.
9.41 Az eddig megtett körök: Rosberg 36, Bottas 26, Pérez 25, Kvjat 23, Ricciardo 22, Magnussen 21, Chilton, Sutil 16-16, Maldonado 14, Räikkönen 12, Kobajasi 7.
9.40 Räikkönen azóta sem mozdult el 12 körről, a Ferrarinál is lázas munka folyik. A csapat nem adott tájékoztatást arról, miért nem láthatjuk a finnt.
9.37 A Force Indiánál is a teljesítményre került a hangsúly, Pérez 1:37 alatt (majdnem 1:36 alatt…), az élen.
9.35 Ricciardo első Renault-motorosként jutott 1:38 perc alá Bahreinben 2014-ben.
9.32 Bottas újra a pályán, rajtgyakorlattal hagyta el a boxutcát.
9.30 A Caterhamet lassan összerakják Kobajasi korábbi leállása után. Rövidesen újra a pályára hajthat a japán.
9.28 Chilton rövid meneteket teljesít a Marussiával. A legutóbbin világoszöld festékkel ellenőrizte a csapat az első légterelőn a levegő áramlásának vonalát.
9.25 A McLarennél is van tennivaló, a wokingiak zárt garázsajtó mögött bütykölik az előtte a 2. helyre felzárkózó Magnussen MP4-29-esét.
9.20 A Williamsnél az aero teszteken van a hangsúly. Jelenleg szerelik Bottas autóját, csak Rosberg és Pérez van a pályán.
9.16 Chilton 50 perces szünet után újra a pályán, a Red Bull garázsában nagy munka folyik.
9.11 A Mercedes hozott új aerodinamikai elemeket Szahírba, de Rosberg elmondta, a csapat túl van azon, hogy az autó teljesítményén javítson, a legfontosabb ezen a héten az lesz, hogy a csapat a lehető legjobban garantálni tudja, hogy mindkét autó célba érjen Melbourne-ben. Nehéz lesz megoldani, de már ezzel is előrébb jár a csapat a többieknél, akik közül sokan még csak álmodnak arról, hogy az autó teljesítménye kerüljön napirendre.
9.06 A Williams pilótája mellett Sutil van a pályán.
9.05 Bottas nagyon lelkes az új Williams miatt. „Az első körében éreztük, hogy nem rossz az autó, és azóta sem volt problémánk a kocsi kiegyensúlyozásával. A Vannak persze kisebb gondjaink, de ez természetes, hogy van min javítani. A hosszú meneteink jól alakultak, nagyon jó érzés tudni, hogy így állunk" – mondta a második szezonjára készülő finn.
9.00 Elcsendesedett a pálya, minden autó a boxban van.
8.59 A Renault valóban feljebb tekerte a motorokat, az Autosport beszámolója szerint a Red Bull hangja teljesen más, mint a múlt héten, már sokkal jobban hasonlít a hangszíne a Mercedeséhez.
8.52 Pérez a pályán, feljött a 2. helyre a Force Indiával. A Red Bull garázsa előtt ott van a kerékcseréhez szükséges felszerelés, úgy tűnik, a világbajnok csapat szeretne boxkiállásokat is gyakorolni.
8.50 Az eddig megtett körök: Kvjat 16, Pérez 15, Rosberg 14, Bottas 13, Maldonado, Räikkönen 12-12, Magnussen 11, Ricciardo, Chilton 10-10, Sutil 9, Kobajasi 7.
8.47 Rosberg elfékezte magát, megjárta a bukóteret, de a nagy aszfaltozott menekülőzónából gond nélkül visszatért. Ezért sem városi pályán tesztelnek…
8.44 Rosberg és Ricciardo 1:39-es körök sorát rója, nincs más a pályán.
8.42 Räikkönen gyorsan visszatért a boxba, a Ferrari aerodinamikai tesztelést végezhet, a rövid menetekben hasonlítja össze a különböző légterelőit.
8.40 Räikkönen és Ricciardo visszatért a pályára.
8.35 Eddig tartottak a furcsaságok, Rosberget az első mért köre az élre repíti. A német azért messze van az 1:33.283-tól, de nem is feltétlenül fog kvalifikációs tesztet végrehajtani a csapata.
8.31 Másfél óra elteltével az idei télen szokatlan látvány, hogy a Red Bull van a lista élén, és az egyetlen csapat mért kör nélkül a Mercedes. Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy Ricciardo eredménye nemcsak a Red Bull részéről a legjobb a múlt hetet is figyelembe véve, hanem az összes Renault-motoros csapatot számítva is – Maldonado szombaton 1:38.707-et futott.
8.30 Bottas feljött a második helyre. A versenyzőkegyre inkább a határon autóznak, erről tanúskodik a sok blokkolás fékezéskor.
8.24 Chilton, Kvjat és Sutil is a pályán. Az orosz a csapat és saját céljairól is beszélt, és elmondta, számára nem Vergne legyőzése a fő cél. Inkább legyen hatodik a francia mögött, mint 20., legyőzve a csapattársát – érvelt.
8.20 Rosbergnek még nincs ideje. Jelenleg csak Räikkönen van a pályán. A Caterhamet javítják a garázsban, miután a Renault-motor látványos füsttel „állt bosszút” Kobajasi teszt előtti kritikus nyilatkozata miatt.
8.17 Magnussen már a „dobogón”. A Pirelli a négy napra minden csapatnak 30-30 készlet gumit ad. Ebből 22 fix: 8 készlet kemény, 10 közepesen kemény és 2-2 téli kemény (ez extra tartós, az idény közben nem használják a csapatok), illetve lágy. Ezen kívül nyolcat szabadon választhatnak a csapatok, akár a szuperlágyat is.
8.11 Kvjat már a 3. a Toro Rossóval. Magnussennek is van mért köre, már csak Rosberg hiányzik a listáról.
8.07 Már csak a Mercedes és a McLaren adós időeredménnyel. A két csapat a múlt heti teszt alapján jó eséllyel pályázik arra, hogy az Ausztrál Nagydíj dobogós helyein végezzen.
8.06 Kvjat is az eredménylistára került. Az aszfalt 33, a levegő 25 fokos Szahírban – ideálisak a körülmények.
8.05 A Lotus vezetői elmondták, nagyon jó döntést hoztak azzal, hogy bevállalták az E22-es egyedi orrkiképzését, a kétágú orr aerodinamikai szempontból roppant hasznos lehet, és nagyon nehéz lemásolni.
8.02 Pérez feljött a második helyre, Maldonado is a listára került.
7.59 Újraindult az edzés, Pérez, Botas, Rosberg és Maldonado a pályán.
7.54 Az eddig megtett körök: Kobajasi, Chilton 7-7, Ricciardo, Sutil 6-6, Räikkönen, Bottas, Pérez 4-4, Magnussen 3, Kvjat, Maldonado, Rosberg 2-2.
7.50 Többek között Rosberg is épp a pályára hajtott a Mercedesszel, amikor megszakították a tesztet. A német az újraindítás után azonnal visszatérne. A szombati tesztnapon hét piros zászlós szünet volt, a mentési munkálatok a nyolc órából egyet elvettek a csapatoktól.
7.45 Sűrű füst jött ki a zöld autó hátuljából.
7.42 Eddig tartott a nagyüzem, piros zászló. Kobajasi Caterhamje állt le a pályán.
7.41 Újabb három versenyző iratkozott fel az eredménylistára.
7.39 Közben egy hír Jacques Villeneuve-ről: az idén a ralikrossz-vb-n induló kanadai 19 év után visszatér az indianapolisi 500 mérföldes versenyre, amelyet 1995-ben megnyert, mielőtt a Formula–1-be szerződött. A kanadai az oválpályás versenyen újra összecsaphat Juan Pablo Montoyával, aki a NASCAR-ral szakít, hogy visszatérjen az IndyCarba.
7.36 Már a Red Bull és a Marussia is gyorsabb, mint a múlt héten, pedig alig több mint fél óra telt el a teszt első napjából.
7.33 Chilton is túl az első mért körén.
7.31 A Lotus a Twitteren közölte, hogy múlt szombathoz képest körülbelül 120 új elem került az autóra.
7.30 Bottasnak is van már mért köre. A finn egy hete 116 kört tett meg egy nap alatt, ami rekord ezen a télen.
7.28 Rosberg is túl a Mercedes bemelegítő körén. Már mind a 11 autót láttuk, senkit sem ért nagy meglepetés a múlt heti teszt óta eltelt négy napban.
7.27 A múlt héten összesen 29 kört teljesítő Marussia menetre kész, Chilton az autóban. A csapat először több rövid menetet teljesít, majd ha minden rendben lesz, jöhetnek a több körből álló küldetések.
7.26 Erre vártak a Red Bullnál: az autó egymás után több kört megy, és egyre gyorsabb. Ricciardo már 1:38.6-nál jár.
7.22 Ricciardo visszajött a pályára, és megfutotta az utolsó teszthét első mért körét. Az ausztrál egy hete 1:39.837-tel zárta a tesztet, most alig maradt el ettől.
7.19 Magnussen és Pérez is kijött, bár a Force Indián nem működik a jeladó, így a központi időmérő rendszer számára a mexikói „láthatatlan”. Erre gyors megoldást találhat a csapat.
7.17 Maldonado is kijött a Lotusszal egy körre. A Mercedest, a McLarent és a Force Indiát nem láttuk még.
7.12 A Marussia jelezte, semmi gond nem volt Chilton első körében. Remélhetőleg az orosz színekben induló csapat problémái is megoldódnak végre azok után, hogy a múlt héten egy napot számítógépvírus miatt kellett a boxban töltenie az autónak.
7.08 Az ellenőrző kör utáni egyeztetés a boxban nem maradhat el, mindenki visszatért a garázsába.
7.06 A csapatok természetesen szombaton itt hagyták felszereléseiket és az autókat, több napjuk volt szerelni és rendbe tenni a négykerekűket. Nem csoda, hogy nincs hosszú várakozás, már Kobajasi, Ricciardo és Sutil is kijött a próbakörére.
7.03 Zöld a lámpa, Bottas, Kvjat, Räikkönen és Chilton egyből kiment a pályára.
7.00 A motorgyártóknak pénteken véglegesíteniük kell hajtóművüket, amelyen az év későbbi részében már csak költséghatékonyságból és a megbízhatóság javítása érdekében nyúlhatnak hozzá.
6.59 A Renault számára ma is a megtett kilométerek lesznek a legfontosabbak, de a héten muszáj lenne már „feltekerni” a motort, hogy kiderüljön a négy csapat számára a valós teljesítmény.
6.53 A mai az utolsó előtti felkészülési nap Kimi Räikkönen, Nico Rosberg, Daniel Ricciardo, Pastor Maldonado, Kevin Magnussen, Sergio Pérez, Adrian Sutil, Danyiil Kvjat, Valtteri Bottas, Max Chilton és Kobajasi Kamui számára.
6.45 A Ferrari az egyik nagy rejtély, az olasz csapat, annak ellenére, hogy megbízhatóan körözött, nem mutatta még meg, mit tud az autója valójában. A Scuderia a záró teszten több lépésben próbálja ki az aerodinamikai újításait, de a fő célja az lesz, hogy megszakítás nélkül körözhessen, és meggyőződjön arról, hogy megbízható az autója.
6.40 Az első két teszt után a Ferrari motorjait használó Marussia lemaradása a legnagyobb a többiekhez képest, de a Renault-motoros csapatok sem lehetnek nyugodtak. A Toro Rosso és a Red Bull szinte minden tesztnapon új problémával szembesült, a Caterham az idén sem képes megtenni a várt előrelépést, míg a Lotus az első teszt elmulasztása után eleve hátrányból indult.
csütörtök | péntek | szombat | vasárnap | |
RED BULL | Daniel Ricciardo | Daniel Ricciardo | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel |
MERCEDES | Nico Rosberg | Lewis Hamilton | Nico Rosberg | Lewis Hamilton |
FERRARI | Kimi Räikkönen | Fernando Alonso | Kimi Räikkönen | Fernando Alonso |
LOTUS | Pastor Maldonado | Pastor Maldonado | Romain Grosjean | Romain Grosjean |
McLAREN | Kevin Magnussen | Jenson Button | Kevin Magnussen | Jenson Button |
FORCE INDIA | Sergio Pérez | Sergio Pérez | Nico Hülkenberg | Nico Hülkenberg |
SAUBER | Adrian Sutil | Esteban Gutiérrez | Adrian Sutil | Esteban Gutiérrez |
TORO ROSSO | Danyiil Kvjat | Jean-Éric Vergne | Danyiil Kvjat | Jean-Éric Vergne |
WILLIAMS | Valtteri Bottas | Felipe Massa | Felipe Massa | Valtteri Bottas |
MARUSSIA | Max Chilton | Jules Bianchi | Jules Bianchi | Max Chilton |
CATERHAM | Kobajasi Kamui | Marcus Ericsson | Kobajasi Kamui | Marcus Ericsson |