A Red Bull holland versenyzője, Max Verstappen erősen kezdte az idénynyitó Bahreini Nagydíj hétvégéjét, hiszen mindhárom szabadedzésen és az időmérőn is ő bizonyult a leggyorsabbnak, így ő várhatta az élről az 57 körös versenyt. Mellőle, illetve mögüle a Mercedes támadhatott, a címvédő Lewis Hamilton a 2., míg Valtteri Bottas a 3. pozícióból indulva tűzte ki azt a célt, hogy borsot törjön a Sergio Pérez gyengébb kvalifikációs eredménye után hátvéd nélkül maradó holland orra alá.
A verseny legnagyobb kérdése tehát az volt, hogy képes lesz-e valaki megállítani Verstappent, vagy a hollandnak sikerül megszereznie pályafutása 11. győzelmét.
A start előtt egy helyen változott a rajtsorrend, a sportfelügyelők Sebastian Vettelt 5 rajthelyes büntetésben részesítették, illetve 3 büntetőpontot is kiosztottak neki, miután még a kvalifikáció első szakaszában figyelmen kívül hagyta az 1-es kanyarnál érvényben lévő dupla sárga zászlós figyelmeztetést.
A négyszeres világbajnok a hátrasorolás értelmében a 18. helyett a 20. pozícióból vághatott neki az első Aston Martin-os versenyének, míg a Haas párosa, Mick Schumacher és Nyikita Mazepin egy-egy pozíciót nyert az időmérőn megszerzett helyezéséhez képest.
MÁRCIUS 26., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.394 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.847 | ||||
MÁRCIUS 27., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.577 | ||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:28.997 | ||||
MÁRCIUS 28., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 18., 15.00 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola | |||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
A duó aztán újabb pozíciót nyert a start előtt, mivel a 11. rajthelyet megszerző Pérez alatt megadta magát az RB16B a felvezető körön. Bár a mexikói egy idő után be tudta indítani a versenygépet, a bokszutcából volt kénytelen rajtolni, míg a mezőnynek egy újabb felvezető kört kellett megtennie, a versenytáv így egy körrel lerövidült.
A mezőny második próbálkozásra már elrajtolhatott, Verstappen jól rugaszkodott el, és Hamilton is megtartotta a második helyét, Bottas viszont egy pozíciót bukott Charles Leclerc-rel szemben. A szabad verseny azonban nem tartott sokáig, mert a 19. helyről induló Nyikita Mazepin beleszállt a falba a Haasszal. Az eset miatt biztonsági autós szakasz lépett érvénybe, amire a Red Bull azonnal reagált, és kihívta friss közepes gumikért Pérezt, aki így a mezőny végéről kezdhette meg a felzárkózást.
A biztonsági autós szakasz a 4. körben ért véget, ám rövidesen újabb korlátozás következett: Pierre Gasly ért össze Daniel Ricciardo McLarenjével, aminek következményeként leszakadt az első vezetőszárnya. Az AlphaTauri sok törmeléket hagyott maga után, így virtuális biztonsági autós szakasz lépett érvénybe. A háttérben közben a másik Haas, Mick Schumacher is megjárta a pálya szélét, de ő szerencsésebb volt, mint márkatársa, és folytatni tudta a versenyt.
Az újabb korlátozás után Verstappen megtartotta a vezetést Hamilton előtt, mögöttük viszont helycsere történt Bottas és Leclerc között. A monacóit aztán pár körrel később előbb Lando Norris is maga mögé utasította, majd megérkezett rá Daniel Ricciardo is a másik McLarennel, újabb előzés azonbanitt már nem történt, miután a nyolcadik helyen haladó Fernando Alonso kiállt a bokszba, és beindította a kerékcserés dominót.
A kétszeres világbajnok ugyanis azonnal óriási tempót diktált a friss abroncsokon, amire a McLarennek és a Ferrarinak is reagálnia kellett, s hiába érkezett Norris és Leclerc is a következő körben, épphogy az Alpine előtt tudott csak visszatérni.
Az élmezőnyből eközben Hamilton lépett elsőként, a címvédő a 14. körben állt ki keményekért, a Red Bull azonban nem reagált azonnal, további négy kört várt a holland cseréjével.
Verstappen friss közepes gumikon, de Hamilton mögött 7 másodperces hátránnyal tért vissza a pályára, így ezúttal a Red Bullnak kellett támadnia. A holland folyamatosan lopta is a távolságot a Mercedes mögött, az „ezüstnyilak” azonban – megelőzvén azt, hogy ezúttal a Red Bull alkalmazzon alávágást – a címvédőt a 29. körben újra kihívták a bokszba. Hamilton másodszor is kemény abroncsokat kapott, ám ekkor nem volt még biztos, hogy végig tud-e menni újabb kiállás nélkül.
Míg Verstappen tovább körözött, a Mercedes Bottast is kihívta, ám a finn cseréje nem sikerült túl jól, a pilóta súlyos másodperceket vesztett, miután a jobb elsővel problémája volt a csapatnak. Alonso a finnél is rosszabbul járt, megadta magát a fék az Alpine-on, aminek következményeként a kétszeres világbajnok kénytelen volt visszahajtani a bokszba, s feladni a futamot.
Az éllovas holland a 40. körben szánta el magát a cserére, s 8.6 szekundumos hátránnyal tért vissza a kemény gumikon a vezetést visszavevő Hamilton mögött. Verstappen ezt követően folyamatosan csökkentette a lemaradását, és a 46. körben, már 4 másodpercen belül haladt a hétszeres világbajnokhoz képest, aki időközben megdöntötte Michael Schumacher rekordját–átlépte az 5111-es határt az élen töltött körök számában, amivel átvette a vezetést a német legendától az örökranglistán.
Hátrébb VettelbeleszálltOcon Alpine-jába, a német első vezetőszárnya megsérült, míg Ocon megforgott. A versenyzők az incidenst követően tudták folytatni a versenyt, de a sportfelügyelőknél még lesz jelenésük a verseny után. Az élen eközben tovább csökkent Hamilton előnye: öt körrel a vége előtt már kevesebb mint egy másodperc volt a két versenyző között, miután a címvédő elkezdett küszködni a gumikon, és a pálya szélét is megjárta.
A holland ki is használta a címvédő megingását, és megelőzte, csakhogy túl szélesen vette a 4-es kanyart, így kénytelen volt visszaadni Hamiltonnak a pozíciót, miután a csapat jelezte neki, hogy a sportfelügyelőktől figyelmeztetést kapott, hogy ha nem engedi el a britet, akkor akár 5 másodperces időbüntetésben is részesülhet a leintés után.
A pozíciócsere után Verstappen rövid időre DRS-távolságon kívülre szorult, ám az utolsó két körre visszajött, s újabb offenzívát indított a címvédő ellen.Viszont már nem tudott igazán nagy veszélyt jelenteni Hamiltonra, aki 745 ezredes előnnyel szelte át a célvonalat, pályafutása 96. győzelmét aratva!
A hétszeres világbajnok az újabb sikerével a másik hétszeres bajnokot, Schumachert érte utol az örökranglistán, immár mindkét versenyző elmondhatja magáról, hogy 15 egymást követő évben felállhatott legalább egyszer a dobogó felső fokára.
Hamilton és Verstappen mögött Bottast intette le a kockás zászló, a finn az utolsó körökben tett egy újabb kirándulást a bokszban, és a friss abroncsokon sikerült is megszereznie a versenyen futott leggyorsabb körért járó pluszpontot.
Negyedikként a mclarenes Norris végzett, mögötte a kalandos futamot teljesítő Pérez, Leclerc, Ricciardo, az első ferraris futamát teljesítő Sainz, a japán újonc, Cunoda Juki, illetve Lance Stroll zárta a pontszerzők sorát.
Az Alfa Romeo kettőse, Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi a 11. és a 12. pozícióban fejezte be a futamot, George Russell 14. lett a Williamsszel, mögötte Vettel, illetve Mick Schumacher következett. A sort Gasly és Latifi zárta.
A versenyt követően a Mercedes vezeti a konstruktőri tabellát, az „ezüstnyilakat" a Red Bull és a McLaren követi az első három helyen – tavaly év végén is ez volt a sorrend a top 3-ban.
Most kisebb szünet következik, a 2021-es bajnokság három hét múlva folytatódik Imolában.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:32:03.897 |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 0.745 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 37.383 mp h. |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 46.466 mp h. |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 52.047 mp h. |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 59.090 mp h. |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:06.004 p h. |
8. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:07.100 p h. |
9. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:25.692 p h. |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:26.713 p h. |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:28.864 p h. |
12. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
13. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
14. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
16. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 4 kör h. |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 5 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 32 | |
Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 0 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 1 | 1 | 1 | – | 25 |
2. | Max Verstappen | – | 1 | 1 | – | 18 |
3. | Valtteri Bottas | – | 1 | 1 | 1 | 16 |
4. | Lando Norris | – | – | 1 | – | 12 |
5. | Sergio Pérez | – | – | 1 | – | 10 |
6. | Charles Leclerc | – | – | 1 | – | 8 |
7. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | – | 6 |
8. | Carlos Sainz | – | – | 1 | – | 4 |
9. | Cunoda Juki | – | – | 1 | – | 2 |
10. | Lance Stroll | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 41 |
2. | Red Bull-Honda | 28 |
3. | McLaren-Mercedes | 18 |
4. | Ferrari | 12 |
5. | AlphaTauri-Honda | 2 |
6. | Aston Martin-Mercedes | 1 |
7. | Alfa Romeo-Ferrari | 0 |
8. | Alpine-Renault | 0 |
9. | Williams-Mercedes | 0 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |