Nehéz győzelmet aratott Szingapúrban Carlos Sainz Jr., akinek főként a futam hajrájában volt aggódni valója, ám sikerült némileg összejátszania korábbi csapattársával, és megszerezte a Ferrari első diadalát idén.
„A végén az a plusz stressz igazán nem hiányzott – viccelődött a spanyol versenyző. – A győzelmek sosem jönnek könnyen, és most igazán meg kellett küzdenünk érte. Jó stratégiával kellett előállnunk, amihez tartottunk magunkat, és ez végül bejött. Nem a csapat javasolta, hogy segítsem Landót, nagyjából tisztában voltam a tempómmal hozzá viszonyítva, és tudtam, hogy nagyon nehéz előzni ezen a pályán. Azt is tudtam, hogy kemény gumikon van, és ha George és Lewis megelőzi őt, valószínűleg engem is levadásznak, szóval szükségem volt arra, hogy Lando minél tovább feltartsa őket. Nem voltam könnyű helyzetben, hiszen nyomás alá helyeztem magam, és nem hibázhattam, de ez volt az én stratégiám, ami végül jónak bizonyult, és ennek örülök.”
SZEPTEMBER 15., PÉNTEK | ||||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:33.350 | ||||||
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:32.120 | ||||||
SZEPTEMBER 16., SZOMBAT | ||||||
3. szabadedzés: 1. Sainz 1:32.065 | ||||||
Időmérő: 1. Sainz 1:30.984 | ||||||
SZEPTEMBER 17., VASÁRNAP | ||||||
A verseny: 1. Sainz, 2. Norris, 3. Hamilton | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Szeptember 24., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka | |||||
Október 8., 19.00 | Katari Nagydíj, Loszaíl | |||||
Október 22., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin |
A McLaren taktikája, a Mercedes hibája és Sainz segítsége is hozzájárult ahhoz, hogy Lando Norris a dobogón ünnepelhetett a szingapúri verseny végén. A brit pilóta hálás korábbi csapattársának, s viccesre fogta a válaszadást Russell ütközése kapcsán.
„Nehéz verseny volt, de Carlos nagyon nagylelkű volt, amikor a DRS használatához segített – mondta Norris. – Kemény volt, de tisztában voltunk vele, hogy az lesz, amint a Mercedes-versenyzők kiálltak új gumikért. Nem kellett sok autót megelőzniük ahhoz, hogy utolérjenek, de feltartottam őket, és végül dobogóra állhattam. Minden tőlünk telhetőt megtettünk ennek érdekében, és ennek rendkívül örülök. Az utolsó körben én is kissé hozzáértem a falhoz, szóval George csak engem utánzott, viszont rosszabbul járt nálam. Azért sajnálom őt, mert ő volt az egyik, ha nem a leggyorsabb a mai napon.”
A Mercedes eltérő stratégiája és csapattársa hibája következtében Lewis Hamilton dobogóra állhatott Szingapúrban. A hétszeres világbajnok rendkívül hálás csapatának az újabb előrelépésért, és úgy érzi, ennél többre is képesek lehetnek a jövőben.
„Kockázatot kellett vállalnunk ahhoz, hogy megpróbáljuk megelőzni az előttünk lévő srácokat, és megnyerjük a versenyt – emlékezett vissza Hamilton. – Nagyon jó volt a tempónk, és a csapat is remek munkát végzett. Nagyon nehéz előzni ezen a pályán, legalább másfél másodperces előnyben kell lennünk az előttünk autózóhoz képest. Az eléggé meglepett, hogy a kemény gumik nem koptak annyira gyorsan, mint azt gondoltuk, miközben a mi abroncsaink gyorsan fogytak akkor, amikor próbáltuk ledolgozni a hatalmas hátrányunkat. Nagyon hálás vagyok a csapatnak a kemény munkáért. Jól sikerültek a kerékcserék, és hibátlan munkát végeztünk a hétvége kezdetétől fogva a stratégiát illetően is. Egyre jobbak vagyunk, csupán továbbra is keményen kell dolgoznunk.”
Nemcsak a mezőny elején zajlott nagy csata a szingapúri futam hajrájában, ugyanis a top tíz végén Sergio Pérez próbálta keményen megelőzni Alexander Albont. A manőver során a két autó össze is ért, a versenyzők közül Albon járt rosszabbul, hiszen több pozíciót is veszített. Pérez végül a négy pontot érő nyolcadik helyen látta meg a kockás zászlót, s bár utólag öt másodperces időbüntetést kapott az Albon elleni manőverért, volt akkora előnye a mögötte célba érő Liam Lawsonnal szemben, hogy a büntetés következtében egy pozíciót sem veszített, s így nem változott a verseny végeredménye. |
Csak a 11. helyről rajtolhatott Max Verstappen, akinek végül hosszú győzelmi sorozata ért véget Szingapúrban. A kétszeres világbajnok úgy véli, a hétvége nagy részében minden ellenük szólt, ám a futam egy részében annyira nem érezte rosszul magát.
„Balszerencsések voltunk mindkét biztonsági autós fázist tekintve, viszont jól éreztem magam a második etapon, hiszen elég gyorsak voltunk a közepes gumikon – mondta Verstappen. – Meg kellett küzdenünk az ötödik helyért, hiszen ezen a hétvégén semmi sem a megszokottak szerint alakult. Rá kellett jönnünk, mi ment félre az időmérőn, de a verseny már jobban sikerült. Összességében elmondható, hogy az autónk nem annyira jó utcai pályákon.”
Idén eddig az összes futamot a Red Bull nyerte meg, Sainz révén a Ferrari véget vetett a címvédő istálló menetelésének ezen a téren. Verstappen elmondása szerint nem zavarja, hogy nem sikerült ismét megdönteniük saját rekordjukat.
„Számomra ez csak statisztika, ami nem különösebben érdekel. Kopottak voltak az abroncsaim, amikkel nem tehettem túl sokat. Úgy érzem viszont, hogy Szuzukában ismét gyorsak leszünk. Az már nem az én problémám, ha a riválisok aggódnak emiatt” – tette hozzá mosolyogva a címvédő.
Az Esteban Ocon kiesése miatti VSC-fázis során mindkét Mercedes-versenyző a bokszutcába hajtott új gumikért, ami a hajrában lehetővé tette George Russelléknek, hogy megelőzzék Charles Leclerc-t, majd felzárkózzanak Norrisra és Sainzra. A győzelemért menő előzések végül nem jöttek össze, ráadásul Russell hibázott az utolsó körben, aminek következtében pont nélkül kénytelen távozni Szingapúrból.
„Cserben hagytam önmagam és a csapatot is – mondta a leintés után elkeseredve a brit pilóta. – Hosszú volt a verseny, és megviselt fizikailag, ráadásul nehéz koncentráltnak maradni, amikor Carlos folyamatosan maga mögött tud tartani, és ez nem teszi lehetővé, hogy véghez vigyük az alternatív stratégiánkat. Fél autónyira voltunk attól, hogy megnyerjük a versenyt. Ha sikerült volna megelőznöm Landót akkor, amikor lehetőségem nyílt rá, úgy gondolom, hogy később Carlost is magam mögé tudtam volna utasítani. Az utolsó körben egy pillanatnyi koncentrációhiány vetett véget a versenyemnek. Bocsánatot kérek miatta az egész csapattól.”
1. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:46:37.418 |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 0.812 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1.269 mp h. |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 21.177 mp h. |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 21.441 mp h. |
6. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 38.441 mp h. |
7. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 41.479 mp h. |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 54.534 mp h. |
9. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:05.918 |
10. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:12.116 |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:13.477 |
12. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:23.649 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:26.201 |
14. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:26.889 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:27.603 |
16. | George Russell | brit | Mercedes | – |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 51 | |
Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 42 | |
Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 0 | |
Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | nem indult |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 12 | 14 | 17 | 6 | 374 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 8 | 15 | 2 | 223 |
3. | Lewis Hamilton | – | 5 | 16 | 3 | 180 |
4. | Fernando Alonso | – | 7 | 15 | 1 | 170 |
5. | Carlos Sainz | 1 | 2 | 15 | – | 142 |
6. | Charles Leclerc | – | 3 | 12 | – | 123 |
7. | George Russell | – | 1 | 13 | 1 | 109 |
8. | Lando Norris | – | 3 | 11 | – | 97 |
9. | Lance Stroll | – | – | 9 | – | 47 |
10. | Pierre Gasly | – | 1 | 9 | – | 45 |
11. | Oscar Piastri | – | – | 7 | – | 42 |
12. | Esteban Ocon | – | 1 | 8 | – | 36 |
13. | Alexander Albon | – | – | 5 | – | 21 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | – | 9 |
15. | Valtteri Bottas | – | – | 3 | – | 6 |
16. | Csou Kuan-jü | – | – | 2 | – | 4 |
17. | Cunoda Juki | – | – | 3 | – | 3 |
18. | Kevin Magnussen | – | – | 3 | – | 3 |
19. | Liam Lawson | – | – | 1 | – | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 597 |
2. | Mercedes | 289 |
3. | Ferrari | 265 |
4. | Aston Martin-Mercedes | 217 |
5. | McLaren-Mercedes | 139 |
6. | Alpine-Renault | 81 |
7. | Williams-Mercedes | 21 |
8. | Haas-Ferrari | 12 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 10 |
10. | AlphaTauri-Honda | 5 |