Charles Leclerc zárta az élen a hungaroringi második szabadedzést, amelyen a gumikat érintő új szabályok miatt többek között a Ferrari versenyzőjének is spórolnia kellett az abroncsokkal. Leclerc az újítás miatt arra számít, hogy kissé felborul az erősorrend ezen a hétvégén, de a Ferrari helyzetét egyelőre előnyösnek tartja.
„Nehéz bármit is kiolvasni a szabadedzések végeredményéből, de eddig úgy alakul ez az új rendszer szerinti hétvége, ahogyan arra korábban számítottunk – árulta el a monacói. – Mindenki más dolgokat próbált ki, és ez jó, mert úgy készülünk az időmérőre, hogy fogalmunk sincs, hol tartunk. Ez biztosan izgalmas lesz, és egyelőre jónak érzem az autómat is, szóval pozitívan alakul a hétvége. Csak magunkra kell koncentrálnunk. Tisztában vagyunk azzal, az autó mely részein kell javítanunk, hiszen van még néhány kanyar, amelyben nem éreztem magam annyira jól.”
Az első szabadedzésen mért körig sem jutott, a másodikat a top 10-en kívül zárta Max Verstappen, aki Leclerc-nél kevésbé nagy örömmel fogadta a hétvégére bevezetett újításokat. A kétszeres világbajnok szerint alaposan át kellene gondolni, hogy hova vezethet a helyzet a jelenlegi formájában.
„Ezzel az új rendszerrel nagyon limitálták a lehetőségeinket – vélekedik Verstappen. – Nem akartam túl sok gumit használni ma, hogy jobb esélyekkel készülhessek a folytatásra. Kár, hogy így alakult, mert olyan sokan látogattak ki a pályára, ehhez képest nem teljesítettünk túl sok kört. Meg kell nézni, hogyan lehet javítani ezen a helyzeten, hiszen így csak gumispórolásról szólnak az edzések, és nem hiszem, hogy ez rendben van. Ami az autónkat illeti, egész jónak éreztem, csak kisebb alulkormányzottság hátráltatott. A hosszú etapokon is elég versenyképesnek tűntünk.”
JÚLIUS 21., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Russell 1:38.795 | |||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:17.686 | |||||
JÚLIUS 22., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 12.30–13.30 | |||||
Időmérő: 16.00–17.00 | |||||
JÚLIUS 23., VASÁRNAP | |||||
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 30., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | ||||
Augusztus 27., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | ||||
Szeptember 3. 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza |
Alig néhány perce vehette a birtokba a pályát a mezőny az idei mogyoródi versenyhétvégén, amikor Sergio Pérez hibázott, és összetörte a Red Bullját. Az istálló szerelői végül elkészültek az autó újjáépítésével a második szabadedzésre, Pérez pedig elismerte a hibáját.
„Én hibáztam, de a srácok hihetetlen munkát végeztek azzal, hogy összerakták az autót, és teljesíthettem pár kört a második edzésen – mondta a mexikói. – Legalább szereztünk némi adatot, ám nagyon fontos lesz a megfelelő egyensúly elérése már csak amiatt is, mert változik az időmérő lebonyolítása a gumikat tekintve. Jó volt, hogy új információkhoz jutottunk, de úgy gondolom, holnapra még okosabbak leszünk. Pozitív vagyok az időmérőt illetően, és minden rendben alakul nálunk, így jó hétvége előtt állhatunk. Viszont a mezőny elég szorosnak tűnik.”
Nem éppen legerősebb pénteki napját zárta ma Lewis Hamilton a Hungaroringen. A hétszeres világbajnok – akinél egyébként több versenyt senki sem nyert Mogyoródon – sokat szenvedett a gumikkal, ám úgy érzi, jobban alakulhat a hétvége, ha egy téren javulni tudnak.
„Egyáltalán nem éreztem jól magam az autóban – vallotta be Hamilton. – Olyan, mintha a legrosszabb formáját hozta volna, de dolgozunk majd a beállításokon az éjszaka folyamán. Tavaly is szörnyen indult a hétvége, azonban fordítottunk a helyzetünkön a beállításokat érintő változtatásokkal, szóval idén is erre törekszünk, és remélhetőleg holnap jobb érzés lesz vezetni.”
Ezen a hétvégén debütál az új időmérős formátum, ami elsősorban a versenyzők által használható gumikeverékeket illeti. Hamilton elmondása szerint egyáltalán nem rajong az újításért, amelynek célja a gumipazarlás csökkentése.
„Egy szett gumit használtunk az egész edzésen, szóval nem igazán tartom jónak ezt a szabálymódosítást. Ez azt jelenti, hogy kevesebb időt töltünk a pályán, ami nem ideális. Rengeteg esőgumit pazarlunk minden egyes hétvégén, szóval inkább ezt kellene megvizsgálni ahelyett, hogy értékes pályaidőt vesznek el a rajongóktól” – tette hozzá a Mercedes versenyzője.
1. | George Russell | brit | Mercedes | 1:38.795 | átlag: 159.639 km/ó | 13 kör |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:39.154 | 0.359 mp h. | 14 |
3. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:40.013 | 1.218 | 10 |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:40.277 | 1.482 | 13 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:40.687 | 1.892 | 8 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:41.032 | 2.237 | 14 |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:41.142 | 2.347 | 12 |
8. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:41.363 | 2.568 | 9 |
9. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:41.416 | 2.621 | 15 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:42.706 | 3.911 | 12 |
11. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:42.906 | 4.111 | 14 |
12. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:45.575 | 6.780 | 7 |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:47.407 | 8.612 | 10 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda RBPT | idő nélkül | - | 7 |
15. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | idő nélkül | - | 6 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | idő nélkül | - | 2 |
17. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | idő nélkül | - | 4 |
18. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | idő nélkül | - | 3 |
19. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | idő nélkül | - | 4 |
20. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | idő nélkül | - | 3 |
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:17.686 | átlag: 203.017 km/ó | 20 kör |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:17.701 | 0.015 mp h. | 30 |
3. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:17.918 | 0.232 | 26 |
4. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:17.934 | 0.248 | 31 |
5. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:18.045 | 0.359 | 30 |
6. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:18.058 | 0.372 | 29 |
7. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.085 | 0.399 | 29 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:18.105 | 0.419 | 32 |
9. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.108 | 0.422 | 31 |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:18.182 | 0.496 | 20 |
11. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:18.279 | 0.593 | 18 |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:18.319 | 0.633 | 33 |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:18.377 | 0.691 | 32 |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:18.385 | 0.699 | 30 |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:18.504 | 0.818 | 27 |
16. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.746 | 1.060 | 28 |
17. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:18.836 | 1.150 | 30 |
18. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:18.978 | 1.292 | 14 |
19. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:19.117 | 1.431 | 18 |
20. | George Russell | brit | Mercedes | 1:19.175 | 1.489 | 23 |