Sebastian Vettel a hét végi Dél-koreai Nagydíjon pályafutása 25. győzelmét aratta, amellyel az örökranglistán maga mögött hagyta Juan Manuel Fangiót, és utolérte a 7. helyen holtversenyben álló Niki Laudát és Jim Clarkot.
A Szingapúri Nagydíj után Sebastian Vettel az idén elsőként meg tudta ismételni a győzelmét, de a lendületbe jövő német nemcsak Japánban, hanem mindjárt Dél-Koreában is nyert, így mindjárt triplázott. Pedig a győztesek közül eddig csak Fernando Alonsónak sikerült a következő futamon az ötödik helyezésnél jobban célba érnie.
Ez volt a tizedik alkalom, hogy Sebastian Vettel, Mark Webber és Fernando Alonso együtt állt a dobogón, és a negyedik, hogy kifejezetten ez a sorrend alakult ki köztük. Ezzel ez az eredmény holtversenyben az F1 történetének legsűrűbb dobogós leosztásává vált. |
A legsűrűbb dobogós leosztás az F1-ben, mind a négy négyszer fordult elő: |
1. Ayrton Senna, 2. Alain Prost, 3. Thierry Boutsen |
1. Mika Häkkinen, 2. David Coulthard, 3. Michael Schumacher |
1. Michael Schumacher, 2. David Coulthard, 3. Rubens Barrichello |
1. Sebastian Vettel, 2. Mark Webber, 3. Fernando Alonso |
Vettel ráadásul Japánban F1-es Grand Slamet ért el, azaz az első rajtkockából indulva a leggyorsabb kört is megszerezte, és minden egyes kört az első helyen fejezett be. Erre rajta kívül csak Michael Schumacher és Fernando Alonso volt képes a jelenlegi mezőnyből. Dél-Koreában Mark Webber a pole-t és a leggyorsabb kört elhappolta csapattársa elől, de Vettel ugyanúgy rajt-cél győzelmet aratott, mint egy héttel korábban.
A Red Bull német pilótája a Szingapúri GP 23. köre óta folyamatosan az élen volt, ami azt jelenti, hogy 145 kör, 804 kilométer óta letaszíthatatlan az élről. Ilyen hosszú sorozatot 1992 óta nem láthattunk az F1-ben, Nigel Mansell az 1992-es Brazil Nagydíj 32. köre és a Monacói Nagydíj 70. köre között 235 körön, azaz 1016 kilométeren át vezetett megszakítás nélkül – aztán jött a monacói defekt, amely az F1 történetének egyik leghíresebb hajráját idézte elő Ayrton Senna védekezésével.
Vettel az Indiai Nagydíjon folytathatja sorozatát, ott, ahol tavaly szintén rajt-cél győzelmet aratott. Az abszolút rekord az egymás után élen töltött körök tekintetében Alberto Ascarié, az olasz 1952-ben 2075 kilométeren át állt az élen megszakítás nélkül.
Az idény első kettős győzelmét arató Red Bull-istálló az első sort kisajátítva, a versenyt végig vezetve aratott dupla diadalt úgy, hogy a leggyorsabb kört is jegyezte: ilyen uralkodást a Ferrari 2008-as Francia Nagydíjon mutatott remeklése óta nem láthattunk.
Vettel a Spanyol Nagydíj óta először áll a vb-pontverseny élén, hátránya három futammal ezelőtt még 39 pont volt Fernando Alonsóval szemben. A spanyol 51 verseny, a 2010-es Malajziai Nagydíj óta nem esett ki műszaki hiba miatt, ami az F1 történetének harmadik leghosszabb ilyen jellegű szériája – Lewis Hamilton ugyanilyen hosszú sorozattal kezdte a pályafutását, mielőtt kiesett a 2009-es Abu-dzabi Nagydíjon.
A leghosszabb sorozat Michael Schumacheré, a német a 2001-es Magyar és a 2005-ös Malajziai Nagydíj között nem adott fel versenyt műszaki hiba miatt, Webber Indiában utolérheti.
Mark Webber az időmérőn önmaga 11., a Red Bull 44. és a Renault-motor 200. rajtelsőségét jegyezte, amivel már csak nyolccal áll a rekorder Ferrari mögött. A francia gyártó következő mérföldköve a 150. győzelme és/vagy leggyorsabb köre lehet, mindegyikhez már csak egy kell, míg az 500. futam az idényzáró Brazil GP lesz a Renault számára.
Az ausztrál az idén a 11., aki leggyorsabb kört jegyzett, ennyi még egyetlen F1-es idényben sem volt.
Négy versennyel az idény zárása előtt már csak hat pilótának van matematikai esélye a világbajnoki cím megszerzésére: a Red Bull és a McLaren pilótáinak, valamint Alonsónak és Kimi Raikkönennek.
A McLaren zsinórban az 54. versenyén szerzett pontot, amivel egyre megközelítette a Ferrari 55 versenyes örökrekordját, amelyet 1999 és 2003 között állított fel. Csakhogy sántít a dolog: akkor még az első hat, illetve az első nyolc szerzett pontot, most pedig az első tíz – Lewis Hamilton éppen a tizedik helyezésével tartotta életben a sorozatot.
Niki Laudát nemcsak Vettel érte utol Dél-Koreában az örökranglistán, hanem Kimi Raikkönen is. A finn 171. rajtjával már 21. vele holtversenyben.